Przetargi.pl
Budowa sieci wodociągowych w miejscowości Mały Klincz, Dębogóry, Nowy Klincz i Nowy Podleś na terenie gminy Kościerzyna.

Zakład Komunalny Gminy Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-400 Kościerzyna, Stare Nadleśnictwo
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 866 342 , fax. 586 866 960
  • Data zamieszczenia: 2019-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Komunalny Gminy Kościerzyna
    Stare Nadleśnictwo 5
    83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    tel. 586 866 342, fax. 586 866 960
    REGON: 19059790900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.koscierzyna.pl/ZKGK-Zamówienia

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci wodociągowych w miejscowości Mały Klincz, Dębogóry, Nowy Klincz i Nowy Podleś na terenie gminy Kościerzyna.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie sieci wodociągowej w miejscowościach na terenie gminy Kościerzyna. 1. Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Mały Klincz, gmina Kościerzyna. Inwestycja obejmuje rozbudowę sieci wodociągowej w m. Mały Klincz, w gminie Kościerzyna, na działce drogowej gminnej o nr 93/17, obr. Mały Klincz. Inwestycja obejmuje: · roboty ziemne - jamiste wykopy otwarte, wąskoprzestrzenne o ścianach pionowych (bez umocnienia do głębokości 2 m, jeśli warunki terenowe i gruntowe na to pozwalają), w przeciwnym razie - z umocnieniem ścian, · roboty montażowe: bezwykopowe ułożenie odcinków sieci wodociągowej PE dn90, metodą przewiertu horyzontalnego, sterowanego, demontaż istniejących płyt drogowych wraz z ponownym montażem, długość sieci wodociągowej 208,0 m Szczegółowy zakres robót zawarty został w załączniku nr 1a. 2. Budowa sieci wodociągowej w m. Dębogóry, gmina Kościerzyna Zakres Inwestycji obejmuje: Budowę sieci wodociągowej w m. Dębogóry od węzła W79 do HP 13. Sieć wodociągowa - montaż rurociągów z rur polietylenowych PE 100-RC Dn90x5,4mm, SDR17 P10 o długości 898,3 m. o śr. zewnętrznej 90 mm . Projektuje się przejścia poprzeczne pod jezdnią asfaltową drogi powiatowej. Przejścia projektuję się metodą przewiertu lub przycisku z zastosowaniem odpowiedniej rury osłonowej bez naruszenia nawierzchni o długości 13,5 m. Wykopy pod sieć wodociągową należy wykonywać jako wąskoprzestrzenne szalowane zgodnie warunkami technicznymi Szczegółowy zakres robót zawarty został w załączniku nr 1b. 3. Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Nowy Klincz, gm. Kościerzyna. Sieć wodociągową wykonać z rur PE wzmocnionych RC (dwuwarstwowych, o warstwach łączonych molekularnie, 2/2), o średnicy 90x5,4 mm PN10. - roboty ziemne: jamiste wykopy otwarte, wąskoprzestrzenne o ścianach pionowych (bez umocnienia do głębokości 2 m, jeśli warunki terenowe i gruntowe na to pozwalają), w przeciwnym razie - z umocnieniem ścian, · roboty montażowe: bezwykopowe ułożenie odcinków sieci wodociągowej PE dn90, metodą przewiertu horyzontalnego, sterowanego, połączenia odcinków sieci wodociągowej z rury PE dn90 w wykopie otwartym (wykopy jamiste), montaż uzbrojenia sieci wodociągowej: węzły wodociągowe uzbrojone w zasuwy wodociągowe kołnierzowe, PN16, miękko uszczelnione. Połączenia w węzłach - kołnierzowe, uszczelnione uszczelkami gumowymi. Zakończenie sieci wodociągowej hydrantami nadziemnymi DN80 na kolanie stopowym, z zasuwą kołnierzową miękko uszczelnioną, Długość sieci wodociągowej 517,9 m. Szczegółowy zakres robót zawarty został w załączniku nr 1c. 4. Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Nowy Podleś, gm. Kościerzyna Roboty prowadzone będą po terenie stanowiącym zarówno drogę gminną o nawierzchni gruntowej oraz działkę o nawierzchni gruntowej - drogę dojazdową do wydzielonych geodezyjnie nieruchomości. · roboty ziemne: wykopy otwarte, wąskoprzestrzenne o bezpiecznym nachyleniu skarp, o szerokości dna 0,5 m w miejscach wskazanych w DP i STWiOR oraz dodatkowo tam, gdzie warunki terenowe będą tego wymagały, wykopy jamiste o ścianach pionowych - w miejscu węzła wodociągowego przy zbliżeniu do jezdni o nawierzchni asfaltowej. · roboty montażowe: o ułożenie sieci wodociągowej z rury PE dn90 w wykopie otwartym, o montaż uzbrojenia sieci wodociągowej: węzły wodociągowe uzbrojone w zasuwy wodociągowe kołnierzowe, PN16, miękko uszczelnione. Połączenia w węzłach - kołnierzowe, uszczelnione uszczelkami gumowymi. Zakończenie sieci wodociągowej hydrantem nadziemnym DN80 na kolanie stopowym, z zasuwą kołnierzową miękko uszczelnioną, Całkowita długość sieci wodociągowej 96,2 m, Szczegółowy zakres robót zawarty został w załączniku nr 1d. 5. Studnia redukcyjna w m. Wielki Podleś, gm. Kościerzyna Przedmiotem inwestycji jest budowa komory reduktora ciśnienia na sieci wodociągowej w miejscowości Wielki Podleś, gmina Kościerzyna. Studnie należy wykonać jako szczelną, wentylowaną. Posadowić na podsypce piaskowej grubości 20 cm. Na zagęszczonej podsypce piaskowej należy posadowić dennicę 2000/500 bez kinet, następnie zastosować kręgi O2000/500/bez stopni łączone na uszczelkę gumową zintegrowaną. Całość zakończyć płytą nastudzienną 2000 z otworem na klapę włazową stalową ocynkowaną 940x940. Przeznaczeniem projektowanej komory redukcyjnej jest redukcja ciśnienia wejściowego do stałego ciśnienia wyjściowego. Materiał do budowy komory: · studnia betonowa z kręgów betonowych φ2000 H=2,1m · rury stalowe ze stali kwasoodpornej DN 80 o długości ok. 3,5m · trójnik stalowy ze stali kwasoodpornej DN 80 – 2 szt. · przepustnica kołnierzowa odcinająca kołnierzowa DN80 – 3 szt. · zawór redukujący ciśnienie DN80 – 1 szt. · filtr siatkowy DN80 – 1 szt. · zawór odpowietrzający 1” - 1 szt. · podpory stalowe pod armaturę – 2 szt. Szczegółowy zakres robót zawarty został w załączniku nr 1e.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: Część 1 - 500 złotych (słownie: pięćset złotych) Część 2 - 2.000 złotych (słownie: dwa tysięcy złotych) Część 3 - 1.000 złotych (słownie: jeden tysiąc złotych) Część 4 - 200 złotych (słownie: dwieście złotych) Część 5 - 500 złotych (słownie: pięćset złotych) 11.2. Wadium należy wnieść w nieprzekraczalnym terminie do 13.05.2019 r. do godz. 10:00. 11.3. Wadium może być wniesione w następujących formach: 11.3.1. pieniądzu, 11.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 11.3.3. gwarancjach bankowych, 11.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 11.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Kościerzynie 74 8328 0007 2001 0007 5688 0003 z dopiskiem wadium w przetargu ZP.271.02.2019.MS; 11.4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu przelewu należy dokonać tak, aby wadium znalazło się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu określonego w pkt 11.2 SIWZ tj. 13.05.2019r. godz. 10:00. 11.5. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca winien złożyć oryginał gwarancji lub poręczenia przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego lub zamieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium” dołączonej do oferty. Gwarancja bankowa, ubezpieczeniowa lub poręczenie winny posiadać ważność od dnia składania i otwarcia ofert. 11.6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. 11.7. Wadium zostanie zwrócone Wykonawcom w trybie i na zasadach określonych w art. 46 ustawy. 11.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzając, ze powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, którego wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, ze realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-22 i ust. 5 pkt. 1 i 2 ustawy. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt. 3, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 3. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 9. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć innych dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 10. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 11. Oświadczenia, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 12. Dokumenty, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 13. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 14. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 15. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 16. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 17. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp. 18. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. 19. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem). 20. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 21. . W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 poz. 1126) 13.4. Treść oferty stanowią wszystkie wymagane załączniki, w tym: 13.4.1. wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ wraz z wymaganymi w treści SIWZ załącznikami, 13.4.2. wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy uproszczony sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej polegającej na obliczeniu wartości kosztorysowej robót jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług L.p. Podstawa kalkulacji Opis czynności Jednostka miary Ilość Cena jednostkowa netto Wartość netto 1 2 ……. 13.4.3. pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy; 13.4.4. pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza) w tym do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 13.4.6 pozostałe dokumenty wymienione w SIWZ: - załącznik nr 8 do SIWZ Zobowiązanie (w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów), - Oświadczenie wymagane od Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – załącznik nr 11 do SIWZ. 13.5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 13.6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 13.7. Oferta powinna być napisana czytelnie w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej. 13.8. Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 419) wykonawca może zastrzec, iż nie mogą być one udostępniane innym uczestnikom postępowania. Winien on wówczas wyodrębnić te informacje w formie 13.9. osobnego pakietu. Pakiet ten ma być wyraźnie oznaczony „TAJEMNICE PRZEDSIĘBIORSTWA – NIE UDOSTĘPNIAĆ INNYM UCZESTNIKOM POSTĘPOWANIA”. Zamawiający może określić w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymogi dotyczące zachowania poufnego charakteru informacji przekazanych wykonawcy w toku postępowania. 13.10. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł że nie mogą być one udostępnione, oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986). 13.11. Zgodnie z art. 11 ust. 2 w/w ustawy przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzenia nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. 23. INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU PODWYKONAWCÓW W PRZEDMIOCIE ZAMÓWIENIA. 23.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 23.2. W przypadku zamówień na roboty budowlane lub usługi, które maja być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi , zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. 23.3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu , wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, ze proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 23.4. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 23.5. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 23.6. Przepisy ust. 23.4 i 23.5 stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 23.7. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 23.8. W trakcie realizacji zamówienia, wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi jest obowiązany do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy, a także projektu jej zmiany oraz poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo i jej zmian. Podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy na podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 23.9. Zamawiający w terminie 7 dni (od dnia otrzymania projektu umowy o podwykonawstwo, projektu jej zmian) zgłasza w formie pisemnej zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane: - niespełniającej wymagań określonych w SIWZ, - gdy przewiduje się termin zapłaty dłuższy niż określony w art. 143b ust. 2 ustawy. 23.10.Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 23.11.Zamawiający w terminie 7 dni (od dnia otrzymania umowy o podwykonawstwo) zgłasza w formie pisemnej sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane: - niespełniającej wymagań określonych w SIWZ, - gdy przewiduje się termin zapłaty dłuższy niż określony w art. 143b ust. 2 ustawy. 23.12. Niezgłoszenie w formie pisemnej w terminie 7 dni: - zastrzeżeń, o których mowa w punkcie 23.9, - sprzeciwu, o którym mowa w punkcie 23.11, uważa się za akceptację projektu umowy lub umowy przez zamawiającego. 23.13. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego, chyba że umowa o podwykonawstwo ma wartość wyższą niż 50.000 zł. 23.14. Jeżeli w umowie, o której mowa w punkcie 23.9, termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w art. 143b ust. 2 ustawy, zamawiający informuje o tym wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej. 23.15.Wymagania określone w punktach 23.8-23.14 stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo. 23.16.Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo lub zmian do umowy, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę. 23.17. Wynagrodzenie, o którym mowa w punkcie 23.16, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo lub zmian do umowy, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 23.18. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 23.19. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty zamawiający informuje wykonawcę o możliwości zgłoszenia w formie pisemnej uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. Wykonawca może zgłosić w formie pisemnej uwagi w terminie 7 dni od dnia doręczenia tej informacji przez zamawiającego. 23.20. W przypadku zgłoszenia w terminie uwag, o których mowa w punkcie 23.19, zamawiający może: - nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty, - złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, - dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 23.21. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy. 23.22. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości umowy w sprawie zamówienia może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy w sprawie zamówienia przez zamawiającego. 23.23. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, jednolity dokument lub oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach