Przetargi.pl
Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w m. Kierszek gm. Konstancin-Jeziorna. Etap I

Gmina Konstancin-Jeziorna, Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna ogłasza przetarg

  • Adres: 05520 Konstancin-Jeziorna, ul. Warszawska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 22 7564810, +48 22 2011975 , fax. +48 22 7564885, +48 222011975
  • Data zamieszczenia: 2018-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Konstancin-Jeziorna, Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
    ul. Warszawska 32
    05520 Konstancin-Jeziorna, woj. mazowieckie
    tel. +48 22 7564810, +48 22 2011975, fax. +48 22 7564885, +48 222011975
    REGON: 1327104500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.konstancinjeziorna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w m. Kierszek gm. Konstancin-Jeziorna. Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest I etap budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej na terenie miejscowości Kierszek, gmina Konstancin-Jeziorna. Roboty budowlane obejmują: a) budowę sieci wodociągowej wraz z wykonaniem odcinków do granic poszczególnych posesji (w obrębie pasa drogowego) oraz budowę armatury towarzyszącej, tj. zasuw, hydrantów, trójników sieciowych itp., b) budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z wykonaniem odcinków do granic poszczególnych posesji (w obrębie pasa drogowego) oraz budowę armatury towarzyszącej, tj. studni, trójników sieciowych itp., c) odtworzenie nawierzchni dróg uszkodzonych w czasie prowadzenia robót. 2. Roboty budowlane będą realizowane na podstawie dokumentacji technicznej, tj.: projektu budowlano-wykonawczego i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), wykonanej przez MARKO-BIS Wanda Markowska z siedzibą w Warszawie (załącznik nr 10 do SIWZ) oraz dwóch decyzji pozwolenia na budowę: nr 962/2015 z dnia 13 sierpnia 2015 oraz nr 1124/2015 z dnia 14 września 2015 r., wydanych przez Starostę Piaseczyńskiego (załącznik nr 11 do SIWZ). Uwaga: 1) zakres zamówienia obejmuje budowę odcinka wodociągu wzdłuż ul. Głowackiego (dz. nr ew. 65 obr. Kierszek), od istniejącego węzła W20, zlokalizowanego w rejonie skrzyżowania z ul. Kabacką, do węzła W21 zlokalizowanego w rejonie linii kolejowej nr 937, wraz z montażem tego węzła. 2) zakres zamówienia obejmuje budowę odcinka kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wzdłuż ul. Głowackiego od istniejącej studni rewizyjnej nr S147 zlokalizowanej w rejonie skrzyżowania z ul. Kabacką, do studni S6 zlokalizowanej w rejonie linii kolejowej nr 937, wraz z montażem tej studni. 3. Przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 10 do SIWZ, należy traktować tylko jako materiał pomocniczy. Przedmiary robót nie stanowią podstawy do wyceny oferty. 4. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Zabezpieczenie terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. 2003 nr 47 poz. 401). 2) Wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu, uzyskanie zgód zarządców dróg na zajęcie pasa drogowego oraz poniesienie kosztów z tym związanych. 3) Geodezyjne wytyczenie w terenie tras rurociągów, miejsc posadowienia obiektów i armatury, kolizji z uzbrojeniem podziemnym, wykonanie inwentaryzacji powykonawczej – pełna obsługa geodezyjna Wykonawcy. 4) Wykonanie robót ziemnych wraz z wymianą gruntu do zasypki w ilości ok. 50% ogólnej objętości wykopów. Wykonanie odwodnienia wykopów. 5) Uzyskanie zgody dostawców mediów wraz z poniesieniem opłat za: pobór energii elektrycznej dla potrzeb prowadzonej budowy, wody do celów socjalnych i technologicznych, zrzut wód z odwadniania wykopów, wodę zużytą do płukania rurociągów, ścieki z zaplecza budowy itp. 6) Zapewnienie i zabezpieczenie dostępu do posesji w miejscach prowadzenia robót. 7) Zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia podziemnego kolidującego z projektowanymi przewodami, a w miejscach występowania kolizji prowadzenie prac pod nadzorem eksploatatora kolidującej sieci oraz ponoszenie kosztów ewentualnego nadzoru. 8) Wykonanie włączeń nowo wybudowanych sieci do istniejących sieci gminnych pod nadzorem eksploatatora tej sieci. 9) Wykonanie prób i badań sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wynikających z odpowiednich przepisów, w uzgodnieniu z inspektorem nadzoru. 10) Po zakończeniu robót ziemnych uzyskanie normatywnego stopnia zagęszczenia gruntu potwierdzonego wynikami badań przeprowadzonymi przez uprawnioną osobę, zgodnie z obowiązującymi normami. 11) Odtworzenie nawierzchni drogowych po robotach ziemnych pod nadzorem zarządców dróg. Warunki techniczne odtworzenia nawierzchni ul. Głowackiego w Konstancinie-Jeziornie po wykonaniu kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej. 11.1)Warunki odtworzenia nawierzchni jezdni: a) mechanicznie wyciąć docelowy fragment nawierzchni bitumicznej, zachowując foremne kształty (kwadrat, prostokąt); b) w przypadku wystąpienia gliny w wykopie, należy dokonać wymiany gruntu do granicy przemarzania; c) odtworzyć warstwę odsączającą, mrozochronną z piasku – grubości warstwy 15cm; d) odtworzyć warstwę podbudowy z kruszywa kamiennego – grubości warstwy minimum 22cm; e) poszczególne warstwy należy zagęszczać mechanicznie warstwowo, zgodnie z obowiązującymi normami; f) oczyścić i osuszyć podbudowę oraz spryskać emulsją w celu zapewnienia „szczepności” warstw występujących powyżej; g) ułożyć warstwę wiążącą z mieszanki mineralno-asfaltowej o grubości 6cm (jeśli występowała); h) ułożyć warstwę ścieralną z mieszanki mineralno-asfaltowej o grubości 5cm; i) zagęścić warstwy bitumiczne za pomocą walca samojezdnego o masie całkowitej minimum 1500kg; j) miejsce styku rodzimej i ułożonej warstwy ścieralnej zaspoinować emulsją asfaltową; k) zachować spadki jak na dotychczasowej części drogi; l) zabezpieczyć każdego dnia obszar zasypanego wykopu kruszywem kamiennym, do wysokości górnej warstwy asfaltu oraz zagęścić; m) w przypadku, kiedy odległość krawędzi wykopu od krawędzi jezdni lub krawędzi następnego wykopu jest mniejsza niż 0,75m, należy wykonać warstwę ścieralną obejmującą ich sumaryczną powierzchnię; n) układanie mieszanki mineralno-asfaltowej należy wykonać w sprzyjających warunkach atmosferycznych; 11.2) Warunki odtworzenia pobocza drogi: a) w przypadku występowania gliny w wykopie, należy dokonać wymiany gruntu do głębokości przemarzania; b) w przypadku utwardzonego pobocza, należy ułożyć warstwę kruszywa łamanego o grubości minimum 10cm; c) kruszywo łamane należy zagęścić walcem lub zagęszczarką z zachowaniem 4% spadku; d) w przypadku pobocza trawiastego należy ułożyć 10cm warstwę humusu i obsiać trawą; e) w przypadku wystąpienia nasadzeń (rośliny i krzewy) należy je zabezpieczyć; f) miejsce prowadzenia robót należy przywrócić do stanu pierwotnego. Uwaga: prace należy prowadzić w porozumieniu z pracownikami Wydziału Dróg Gminnuych. 12) Uporządkowanie terenu po zakończeniu prac. 13) Zabezpieczenie mienia Wykonawcy zgromadzonego w miejscu składowania i na terenie wykonywanych robót. 14) Przygotowanie dokumentacji powykonawczej w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane, w tym: protokołów odbiorów technicznych, instrukcji obsługi, protokołów badań, aprobat technicznych, atestów, deklaracji zgodności itp. 15) Po zakończeniu wszystkich robót wykonanie inspekcji sieci kanalizacji sanitarnej przy pomocy kamery telewizyjnej z rejestracją obrazu (nośnik CD/DVD plus forma papierowa z wykresem spadków rurociągów). 16) Uzyskanie niezbędnych decyzji, pozwoleń, odbiorów itp. związanych z realizacją budowy, w ramach obowiązujących przepisów prawa, oraz pokrycie kosztów z tym związanych. 17) Uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, decyzji pozwolenia na użytkowanie wybudowanych sieci, wydanych przez właściwy organ nadzoru budowlanego (częściowe pozwolenia na użytkowanie). 5. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali we własnym zakresie szczegółowej wizji lokalnej w terenie. 6. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji niniejszego zamówienia. 7. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot umowy na okres minimum 60 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego, a w przypadku stwierdzenia podczas odbioru końcowego usterek, od dnia podpisania protokołu usunięcia usterek. 8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji technicznej o której mowa w ust. 2. Zgodnie z przepisem art. 30 ust. 4 ustawy Pzp w zakresie zastosowanych materiałów Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne lub o wyższym standardzie w stosunku do opisywanych w dokumentacji projektowej i STWiORB za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej i STWiORB pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów, należy rozumieć, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazania te należy traktować jako przykładowe pod względem parametrów technicznych i funkcjonalnych. W takich okolicznościach Zamawiający dopuszcza możliwość składania w ofercie rozwiązań równoważnych, wskazując, iż minimalne wymagania, jakim mają odpowiadać rozwiązania równoważne, to wymagania nie gorsze od parametrów wskazanych w dokumentacji projektowej i STWiORB. Wykonawca, który do kalkulacji oferty zastosował materiały - rozwiązania równoważne do określonych w dokumentacji, zobowiązany jest do ujawnienia tego faktu poprzez wskazanie materiału równoważnego, jego cech i producenta, w ofercie. Zamawiający oceni równoważność zastosowanych materiałów na podstawie dokumentów (dokumentacja techniczno-ruchowa, karta materiałowa, itp.) wystawionych /publikowanych przez producenta danego materiału. 10. W przypadku rozbieżności w ilościach materiałów (o określonym standardzie) pomiędzy dokumentacją techniczną a przedmiarami, nadrzędnym dokumentem jest dokumentacja techniczna, o której mowa w ust. 2. W przypadku niezgodności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji technicznej Zamawiający wnosi o wskazywanie tych rozbieżności na etapie postępowania przetargowego, aby mógł dokonać właściwej ich interpretacji w formie odpowiedzi na pytanie. Po zawarciu umowy, w czasie jej realizacji, w przypadku pojawienia się rozbieżności, Zamawiający będzie interpretował je na bieżąco, bez możliwości podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego. 11. Wykonawca wykona dokumentację powykonawczą i przekaże ją Zamawiającemu w następującej formie i liczbie: 1) w formie papierowej, wpiętą do segregatorów formatu A4 z załączonym kompletnym spisem treści (nazwa dokumentu, przez kogo wydany, data wydania,) oraz z czytelnie opisanymi grzbietami (nazwa inwestycji, branża, nr tomu np. 1 tom z 3 tomów, rok) – 2 egzemplarze, 2) w formie elektronicznej, uporządkowanej wg spisu treści (odpowiadającej formie papierowej) w formacie PDF – 3 kopie na płytach CD. 12. Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa następujące wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę oraz podwykonawców na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia osoby, wykonujące bezpośrednio roboty budowlane przy realizacji przedmiotu zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub odpowiednio przez Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywane przez nie czynności polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 poz. 108, z późn. zm.). Ustalenie warunków zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy, z tym zastrzeżeniem, że Zamawiający wymaga, aby każda zatrudniona osoba brała czynny udział przy realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć Zamawiającemu: a) aktualne oświadczenie, że osoby, o których mowa w pkt 1) są zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy lub osobę przez Wykonawcę umocowaną. Przedmiotowe oświadczenie Wykonawca składa pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń. Na zasadach określonych w niniejszym punkcie Wykonawca przedstawia Zamawiającemu oświadczenia dotyczące podwykonawców. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za okres rozliczeniowy. 3) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w ust. 19 pkt 2) lit. a) i b) w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie uprawniało Zamawiającego do naliczenia kary umownej określonej we wzorze umowy. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, o których mowa w Rozdz. XI, ust. 18 pkt 1- 8 SIWZ, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 1 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach