Przetargi.pl
Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy i oczyszczalni ścieków przy świetlicach

Gmina Ryńsk ogłasza przetarg

  • Adres: 87-200 Wąbrzeźno, ul. Mickiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6877500 , fax. 56 4502702
  • Data zamieszczenia: 2017-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ryńsk
    ul. Mickiewicza 21
    87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6877500, fax. 56 4502702
    REGON: 871118827
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rynsk.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy i oczyszczalni ścieków przy świetlicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa na terenie gminy Ryńsk sieci wodociągowej o łącznej długości 20.501 mb i przyłączy wodociągowych o łącznej długości 2.684 mb oraz biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Ludowicach szt. 1 i biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Węgorzynie szt. 1. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części: 1) Część 1 Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy obejmująca budowę na terenie gminy Ryńsk sieci wodociągowej i budowę przyłączy wodociągowych, 2) Część 2 Budowa oczyszczalni ścieków przy świetlicach obejmująca budowę biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Ludowicach szt. 1 i przy świetlicy w Węgorzynie szt. 1. 3. Opis przedmiotu zamówienia poszczególnych części na które podzielono zamówienie zawarty został w pozycji V specyfikacji „Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych”. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla obu części na które podzielono przedmiot zamówienia zawarty został w: 1) dokumentacji projektowej na budowę sieci wodociągowej na terenie gminy; 2) dokumentacji projektowej na budowę przyłączy wodociągowych na terenie gminy; 3) dokumentacji projektowej na budowę biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Ludowicach; 4) dokumentacji projektowej na budowę biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Węgorzynie; 5) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający załącza również przedmiary robót dotyczące: budowy sieci wodociągowej na terenie gminy; budowy przyłączy wodociągowych na terenie gminy, budowy biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Ludowicach i budowy biologiczno-mechanicznej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Węgorzynie. Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia załączone przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy. 5. W przypadku określenia w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót przedmiotu zamówienia przez wskazanie producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów zamawiający informuję, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Jego jakość i parametry nie mogą być gorsze od wskazanych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej. Wykaz wszystkich przyjętych przez wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń równoważnych wraz z podaniem nazwy producenta, typu urządzenia oraz dokumentów określających parametry techniczne musi zostać załączony do oferty. 6. Wymóg zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone przez zamawiającego wskazany został w opisie Części 1 Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy i Części 2 Budowa oczyszczalni ścieków przy świetlicach – pozycja V specyfikacji. 7. Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na operacje typu „Gospodarka wodno–ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu jest zobowiązany wnieść wadium: - Część 1 Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy w wysokości 30.536,58 zł, (słownie: trzydzieści tysięcy pięćset trzydzieści sześć złotych 58/100) z oznaczeniem wadium w przetargu nieograniczonym na budowę sieci wodociągowej na terenie gminy i oczyszczalni ścieków przy świetlicach – Część 1 budowa sieci wodociągowej na terenie gminy; - Część 2 Budowa oczyszczalni ścieków przy świetlicach w wysokości 1.229,55 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście dwadzieścia dziewięć złotych 55/100) z oznaczeniem wadium w przetargu nieograniczonym na budowę sieci wodociągowej na terenie gminy i oczyszczalni ścieków przy świetlicach – Część 2 budowa oczyszczalni ścieków przy świetlicach. 2. Wadium, dla każdej z części zamówienia należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne w przypadku uznania rachunku zamawiającego (wpływ na konto zamawiającego). 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42 poz. 275 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Chełmnie O/Wąbrzeźno Nr 04 9486 0005 0030 0908 2006 0004 z dopiskiem: „wadium w przetargu nieograniczonym na budowę sieci wodociągowej na terenie gminy i oczyszczalni ścieków przy świetlicach – Część 1 budowa sieci wodociągowej na terenie gminy” lub „wadium w przetargu nieograniczonym na budowę sieci wodociągowej na terenie gminy i oczyszczalni ścieków przy świetlicach – Część 2 budowa oczyszczalni ścieków przy świetlicach”. W przypadku składania oferty dla obu części zamówienia zamawiający zaleca wniesienie wadium odrębnie dla każdej z części. 5. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż polski złoty i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału w siedzibie zamawiającego ul. Mickiewicza 21, 87-200 Wąbrzeźno, pokój nr 101 sekretariat, przed terminem składania ofert. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dowodu wniesienia wadium. 7. Zamawiający, zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 9. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłoczne po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew na pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli było wymagane, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie konkretyzuje tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożonym oświadczeniem wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do siwz). 2. Ponadto wykonawca złoży: 1) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli dotyczy; 2) Stosowne pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona) - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 3) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego; 4) Zestawienie kosztów, zalecane jest sporządzenie zestawienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do specyfikacji; 5) Dowód wniesienia wadium dla Części 1 i/lub Części 2 zamówienia. Informacje dotyczące oświadczeń i dokumentów składanych w prowadzonym postępowaniu: 1. Zamawiający zastrzega że w zgodzie z treścią art. 26 ust. 2f ustawy, jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania ze złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 2. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania lub złożone oświadczenie lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów o których mowa w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 4. Oświadczenia lub dokumenty składane przez wykonawcę na wezwanie zamawiającego powinny spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z 26.07.2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) oraz w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji. 5. Oświadczenia o których mowa w specyfikacji załączane do oferty oraz składane w trakcie postępowania dotyczące wykonawcy i innych podmiotów na zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców (jeżeli dotyczy) składane są w oryginale. 6. Dokumenty inne niż oświadczenia o których mowa w niniejszej specyfikacji załączone do oferty oraz składane w trakcie postepowania, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 5. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo podwykonawca (jeżeli dotyczy) w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach