Przetargi.pl
Budowa sieci wodociągowej Dn 125 mm z PE w m. Szczytniki Duchowne działka nr ewid 194/10, 194/18, 194/38, 194/23, 194/28, 194/33, 194/39 o długości 844 m gmina Gniezno

Gmina Gniezno ogłasza przetarg

  • Adres: 62-200 Gniezno, Al. Reymonta
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 245 750 , fax. 614 245 751
  • Data zamieszczenia: 2019-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gniezno
    Al. Reymonta 42624
    62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie
    tel. 614 245 750, fax. 614 245 751
    REGON: 63125951900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.urzadgminy.gniezno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci wodociągowej Dn 125 mm z PE w m. Szczytniki Duchowne działka nr ewid 194/10, 194/18, 194/38, 194/23, 194/28, 194/33, 194/39 o długości 844 m gmina Gniezno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa sieci wodociagowej z rur PE100RC Dn 125 x 11,4 PN 16, SDR 11 w pasie drogowym działek nr ewid 194/10, 194/18, 194/38, 194/23, 194/28, 194/33, 194/39 w m. Szczytniki Duchowne gmina Gniezno o długości l=844 m. Projektowaną sieć wodociagowa należy włączyć do istniejącej sieci PCV 160 w drodze – działka nr ewid 194/10 poprzez trójnik żeliwny i prowadzić jako ciąg dalszy przewodem PE dn 125 zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gnieźnie Sp z o.o. nr 24/SW/TT/2018 z dnia 19.03.2018 r.. Sieć wodociągową wykonać z rur PE 100RC Dn 125 x 11,4 PN 16, SDR 11 łączonych przez zgrzewanie doczołowe oraz elektrooporowe. Odcinki sieci z zasuwami kołnierzowymi należy połączyć za pomoca tulei kołnierzowych PE/Stal wraz z kołnierzem dociskowym, który powinien posiadać odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne. W miejscach zmiany kierunku sieci należy zastosować łuki segmentowe PE do zgrzewania. Na końcach projektowanej sieci należy zamontować hydranty p.poż. Dn 80 wraz z zasuwa odcinającą. Wszelkie elementy sieci wodociągowej takie jak rurociągi, kształtki, zasuwy, hydranty winny posiadać stosowe atesty. W związku z realizacja przedmiotu zamówienia zamawiający dokonał zgodnie z zapisami ustawy prawo budowlane stosownego zgłoszenia do Starosty Gnieźnieńskiego nr AB6743.471.4791gm.Gn.2019 z dnia 22.07.2019 r. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zakres robót) oraz warunki ich realizacji zawiera dokumentacja załączona do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a w szczególności: a) opisy rodzaju, zakresu i sposobu wykonania robót, b) specyfikacje techniczne, c) przedmiary robót. 4. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm). Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. Do wskazanych w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia zastosowanie ma określenie „lub równoważne", co oznacza, że Wykonawca może użyć innych produktów niż określone w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, jednakże wyłącznie pod warunkiem, ze posiadają one tożsamy charakter użytkowy (tożsamość funkcji) oraz, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. W miejscu, gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Ustawy Zamawiający, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 5. Do obowiązków Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia należy: • wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, ogrodzenia i utrzymania i późniejszej likwidacji zaplecza budowy, wraz z wykonanymi przyłączami mediów na potrzeby realizacji robót, • organizację ruchu na czas prowadzenia robót wraz z ich niezbędnym oznakowaniem, • wszelkie roboty i prace ziemne (w tym w szczególności wykopy) winny być w przypadku przerw związanych z warunkami pogodowymi, trwale zabezpieczone przed naruszeniem struktury gruntu, • zagospodarowanie i wywóz gruntu z wykopów oraz gruzu we własnym zakresie, • właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego (Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., Dz. U. z 2019r. poz.701, ze zm.) oraz ustawa z dnia 26 sierpnia 2013 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, ze zm.), • odtworzenia wszelkich obiektów, dróg i chodników zniszczonych w trakcie realizacji robót, • doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego (z uwzględnieniem stanu wynikającego z wykonanych robót budowlanych) po zakończeniu realizacji robót, • wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji powykonawczej, • Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia 6. Pozostałe wymagania odnośnie realizacji inwestycji: • Wszelkie materiały użyte do wykonania robót muszą uzyskać akceptacje Inwestora, • Wykonawca winien zapewnić właściwą obsługę budowy w zakresie uprawnionego geodety, • Wykonawca wykona wszelkie prace związane z odwiertami ( jeżeli zachodzi taka potrzeba) zgodnie z obowiązującym prawem a także zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, • W przypadku wątpliwości lub pojawienia się na budowie nieprzewidzianych w projekcie okoliczności Wykonawca powiadomi niezwłocznie Zamawiającego, • Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszystkich niezbędnych zgłoszeń i uzgodnień, w odniesieniu do ewentualnych utrudnień, mogących pojawić się w związku z prowadzonymi robotami takich jak zamienna organizacja ruchu (zgłaszana z oznakowaniem, na czas prowadzenia robót, utrzymanie i jej likwidację), • Wykonawca będzie zobowiązany w ramach realizacji zadania wykonać roboty opisane w dokumentacji. W razie wątpliwości poczytuje się, że podejmie się wszystkich robót objętych projektem, • Zamawiający będzie organizował i zwoływał rady budowy (forma zgłoszeń: pisemna lub telefoniczna lub faks lub elektroniczna), • Przedmiary robót powinny być odczytywane łącznie ze wszystkimi innymi częściami dokumentacji projektowej. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem a projektami należy przyjmować, że wiążącymi są ilości i warunki wykonania robót wynikające z projektów. Wykonawcy są zobowiązani do wykonania pełnego zakresu robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej, • Tam, gdzie w opisie i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zostały wskazane: normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo Budowlane, Zamawiający każdorazowo dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w powyżej wymienionych dokumentach, pod warunkiem uzyskania zgody Zamawiającego, • Przed złożeniem oferty Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z opisem przedmiotu zamówienia. Wykryte niezgodności, niejasności, powinien zgłosić Zamawiającemu. 7. Informacje dodatkowe: 1) Wykonawca w ramach zadania zapewni odpowiedni personel do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe (uprawnienia budowlane) dla kierowników robót instalacyjnych. 2) Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.), ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) i ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019r. Poz. 1145). 8. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w istotnych postanowieniach umowy (w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ). 9. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: prace fizyczne związane z robotami budowlanymi w zakresie realizacji: wykopów, montażu rurociągów i ich uzbrojenia, wykonywania prób szczelności, obsługi sprzętu celem wykonania robót ziemnych mechanicznych. Wykonawca: 1) zobowiązuje się, że Pracownicy świadczący roboty będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j.Dz. U. 2019 r., poz. 1040 ze zm.), 2) każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, o których mowa w pkt 1. Kopia umów o pracę powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi roboty budowlane w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników świadczących roboty budowlane na podstawie umowy o pracę, 4) za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy. 10. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 11. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, o ile są już znane Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 2 000,00 zł PLN (słownie: dwa tysiące złotych) Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego Banku PKO BP z siedzibą w Gnieźnie: 45 1020 4115 0000 9002 0004 2333 z adnotacją Budowa sieci wodociągowej w m. Szczytniki Duchowne lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 110). 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oryginał wniesienia wadium należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta (BOK) – parter budynku Urzędu Gminy Gniezno tj. w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. 5. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona ceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt 2 SIWZ;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach