Przetargi.pl
BUDOWA SIECI OŚWIETLENIA ULICZNEGO W 2019 ROKU w ramach zadania pn.: „Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej – Etap I i Etap II”

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2019-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowa-gornicza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA SIECI OŚWIETLENIA ULICZNEGO W 2019 ROKU w ramach zadania pn.: „Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej – Etap I i Etap II”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018r., poz.1986 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą Pzp, o wartości zamówienia poniżej 5.548.000,00 EUR. II. Zakres przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych instalacji elektrycznych w mieście Dąbrowa Górnicza polegających miedzy innymi na budowie linii kablowej i napowietrznej oświetlenia ulicznego wraz z montażem nowych słupów, opraw oświetleniowych LED z systemem sterowania i zarządzania oświetleniem ulicznym i urządzeń rozdzielczo - sterowniczych (szafek zasilających instalacje oświetleniowe). 2. Zakres szczegółowy robót obejmuje budowę oświetlenia ulicznego (nowych punktów świetlnych) zgodnie z poniższym wykazem: Część I Zadanie A: ul. Białej Przemszy dz. nr 146/5, 146/4 - 6 slupów, 24 naświetlacze, Zadanie D: ul. Górna, dz . nr 587/2 - 2 slupy, 2 oprawy, Zadanie G: ul. św. Antoniego, dz. nr 31/6 - 2 slupy, 2 oprawy, Zadanie C: os. Łęknice, dz. nr 54/18, 40, 41/3, 58/11 - 6 slupów, 8 opraw, 1 szafka, Zadanie H: ul. Armii Krajowej, dz. nr 1924, 1923 - 4 slupy, 4 oprawy, Zadanie E: ul. Dąbrowskiej dz. nr 247/2, dz. nr 2282/2, 2282/1, 2281 - 8 slupów, 8 opraw, Zadanie J: ul. Stawowa, dz . nr 38/2, dz. nr 1 - 5 slupów, 5 opraw, Zadanie F: ul. Piłsudskiego, dz. nr 68/4 - 2 slupy, 2 oprawy, Zadanie K: ul. Grynia, dz. nr 81, 82 - 2 slupy, 2 oprawy, Zadanie Ł : ul. Legionów Polskich, dz. nr 76, 124/2, 117/1, 104/2 - 16 slupów, 16 opraw, Zadanie M: ul. Starościńska, dz. nr 60, 61- 2 slupy, 2 oprawy, Zadanie I: ul. 11-go Listopada, dz. nr 78, 67, 27/2, 7/4 - 13 slupów, 13 opraw, Zadanie L: Al. Zwycięstwa, dz. nr 842, 513, 547/1, 609 - 2 slupy, 2 oprawy, Zadanie X1: Toruńska, dz. nr 2/22 - 8 slupów, 8 opraw, 1 szafka, Zadanie X2: Leśna, dz. nr 165/6 - 6 slupów, 6 opraw. Część II Zadanie A: ul. Topolowa (parking) dz. nr 43, 103/1, 58/20, 58/21, 58/6, - 6 slupów, 8 opraw,1 szafka, Zadanie B: ul. Jaworowa, dz . nr 143/5, 143/4, 144/4, 157/2 - 5 slupów, 5 opraw, Zadanie C: ul. Szkolna dz. nr 319/1, 523, 124/2 - 7 slupów, 7 opraw, 1 szafka, Zadanie D: ul. Staszica, dz. nr 9 - 15 slupów, 15 opraw,1 szafka, Zadanie E: Droga od Cmentarza do ul. Kościelnej dz. nr 9 - 7 slupów, 7 opraw, Zadanie F: ul. Kopernika, dz. nr 1/10, 1/19, 1/20, 1/23, 109, 110, 121 - 11 slupów, 12 opraw,1 szafka, Zadanie G: Chodnik na osiedlu Morcinka dz. nr 62/6, 64/3, 76/8, 76/12, 95, 35/15, 53/4 - 7 slupów, 7 opraw, 1 szafka, Zadanie H: Park Hallera, dz . nr 52/4, 52/5, 52/6, 52/7- 29 slupów, 29 opraw i 5 naświetlaczy, 1 szafka, Zadanie I: ul. Żołnierska, dz. nr 2059/1, 1928 - 2 slupy, 2 oprawy, Zadanie J: ul. Przemysłowa, dz. nr 37/5, 63, 60/2, - 7 slupów, 7 opraw, Zadanie L: ul. Nowocmentarna, dz. nr 17/13, 31/2, 31/1 - 1 slup, 2 oprawy, Zadanie X: ul. Staszica, dz. nr 1/28 2 /2 - 2 slupy, 2 oprawy. 3. Zakres robót objętych przedmiotem zamówienia obejmuje w szczególności: a) prowadzenie wykopów ręczne lub mechaniczne, ułożenie kabla, wykonania przewiertów, układanie rur osłonowych, montaż i stawianie slupów z wysięgnikami i oprawami LED, montaż przewodów izolowa-nych, montaż skrzyń / szaf sterowniczych, instalacji badań i pomiarów instalacji, obsługę geodezyjną oraz inwentaryzację geodezyjną, b) wykonanie prawidłowego i czytelnego oznakowania obwodów oświetlenia w szafach sterowniczych (wykonania i zamontowania trwałych tabliczek informacyjnych z numeracją, określeniem właściciela oraz herbem Miasta – wymagane uzgodnienie z Zamawiającym), c) zapewnienie realizacji umowy poprzez zastosowanie odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu pozostających w dyspozycji Wykonawcy, a także zapewnienie realizacji wszystkich prac przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, d) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego. Złom uzyskany w trakcie wykonywania przedmiotu umowy stanowi własność Gminy Dąbrowa Górnicza. Wykonawca wskaże Zamawiającemu składnicę i przedstawi obowiązujący w tej składnicy cennik złomu. W terminie 4 dni roboczych po każdorazowej dostawie złomu do składnicy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty ważenia, potwierdzające oddaną ilość złomu. W oparciu o w/w dokumenty Gmina Dąbrowa Górnicza obciąży składnicę należnością (fakturą) za dostarczony przez Wykonawcę złom, e) zapewnienie stosunkowo lekkiego sprzętu i wykonywanie przedmiotu umowy w sposób nie powodujący uszkodzenia placów, terenów zielonych i innych miejsc, które narażone są na uszkodzenia w wyniku wjazdu ciężkim sprzętem – dotyczy w szczególności Parku Hallera. Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia terenów do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych. Dodatkowo Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualnie wyrządzone szkody w tym zakresie, f) sprawdzanie stanu ochrony przeciwporażeniowej i przeciwpożarowej, g) przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP, a w szczególności ppoż. w trakcie wykonywania robót, h) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów BHP, ochrony ppoż. i dozoru mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami, i) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów. j) uzyskiwanie we własnym zakresie wszelkich pozwoleń, uzgodnień (w tym z TAURON Dystrybucja S.A. oraz TAURON Dystrybucja Serwis S.A.) i prowadzenie wszelkich prac niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. Do Wykonawcy należy również każdorazowe powiadamianie (dla zachowania bezpieczeństwa pracy) innych właścicieli infrastruktury oświetleniowej (np. TAURON S.A.) w przypadku zamiaru zasilenia w energię elektryczną tej części infrastruktury – np. wspólne obwody oświetleniowe. 4. Każda montowana oprawa LED musi posiadać oznakowanie widoczne z poziomu jezdni lub chodnika w formie trwałego graweru na spodzie obudowy oprawy z nazwą miejscowości oraz herbem miasta lub trwale zabudowaną tabliczką z grawerem min. 7 cm szerokości x 10 cm wysokości dla opraw ulicznych oraz min. 5 cm szerokości x 10 cm wysokości dla opraw parkowych (przykręcona lub przynitowana oraz dodatkowo przy-klejona do oprawy), której ew. oderwanie spowoduje trwałe uszkodzenie oprawy lub rozszczelnienie. Każdy nowy słup aluminiowy musi posiadać tabliczkę o wymiarach 10 x 15 cm z herbem miasta, która będzie przy-nitowana do słupa trzema nitami. 5. Wykonawca zobowiązany jest wykonać tablicę informacyjną o wym.: nie mniejszych niż 90 cm/120 cm wraz z nazwą zadania: „Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej oraz zapisem: zrealizowano przy pomocy dotacji celowej z budżetu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w ramach Programu „Metropolitarny Fundusz Solidarności (zgodnie ze wzorem opracowanym przez GZM umieszczoną w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. Tablica informacyjna wolnostojąca powinna zostać wykonana z materiałów trwałych, z uwagi na konieczność utrzymania w okresie co najmniej 3 lat od daty ostatecznego odbioru końcowego. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmiany w § 1 ust. 4 umowy poprzez zamianę pojedynczego zadania na zadanie w nowej lokalizacji o takiej samej ilości słupów i opraw oświetleniowych. 7. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia wstępu na plac budowy pracownikom organów państwowego nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą - Prawo budowlane, oraz do udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą, a także upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego. 8. Materiały i urządzenia montowane w ramach prac budowlanych powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonych w art.10 ustawy Prawo budowlane oraz dokumentacji projektowej. 9. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać certyfikat na znak bezpieczeństwa, zgodność z Polską Normą lub równoważną, normą branżową lub aprobatą techniczną itp. na materiały i urządzenia stosowane do realizacji zadania. 10. Wykonawca w terminie 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji przedmiotu zadania z podziałem na poszczególne zadania/ulice, ujętych w § 1 ust. 4 projektu umowy. Harmonogram winien być podpisany przez osoby reprezentujące Wykonawcę. Harmonogram winien określać zakres, kolejność wykonywanych robót oraz terminy (jednostka czasu - 1 tydzień) rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów zadań oraz ich elementów. Wszelkie niezbędne zmiany w harmonogramie wynikające z zaistniałych zdarzeń w trakcie realizacji zadania, dokonuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym. Zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej. Zatwierdzenie zmiany wymaga podpisów właściwych Inspektorów Nadzoru oraz Naczelnika Wydziału prowadzącego inwestycję lub jego zastępcy. Ponadto Wykonawca przed rozpoczęciem prac przedkłada do akceptacji przez Zamawiającego zestawienia proponowanych do zastosowania materiałów. 11. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania terminów wykonania poszczególnych etapów robót wynikających z przedstawionego przez Wykonawcę harmonogramu. 12. Po zakończeniu prac Wykonawca ma obowiązek dostarczyć dokumentację powykonawczą w zakresie dotyczącym zgłaszanej do odbioru inwestycji, w tym informacje dotyczące wymaganego i uzyskanego poziomu natężenia oświetlenia lub luminancji. III. Zamówienie będzie realizowane na podstawie: 1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, 3. przedmiarów robót, 4. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 5. dokumentacji projektowej. Szczegółowy zakres robót do realizacji zawiera Dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ. IV. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 1. Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186), 2. Rozporządzenie Ministra Pracy I Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r .w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003r.,Nr 169, poz. 1650 z pózn. zm). V. Rozwiązania równoważne. 1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 6. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). VI. Gwarancja i rękojmia 1. Na przedmiot niniejszego zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji jakości na okres, który wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych 8 lat licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 2. Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art.581 par.1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 3. Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne Wykonawca udziela rękojmi za wady na okres 8 lat od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 4. Pozostałe regulacje dot. gwarancji mi rękojmi zawarte zostały w § 10 projektu umowy. VII. Ubezpieczenia. Wykonawca powinien zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w BZP. VIII. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 1. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności w pełnym zakresie rzeczowym wyszczególnionym w przedmiarach robót realizowane były przez robotników budowlanych zatrudnionych przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). 2. Wymaganie nie dotyczy Kierownika Budowy. 3. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 6 ust. 7-8 projektu umowy. IX. Personel obcojęzyczny. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. X. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Mając na względzie fakt, że robota w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia w pkt. 3.3. SIWZ nie wymaga konieczności dostosowania jej wykonania dla osób niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231400-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, które musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach określonych w pkt. 11 SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny stosowny dokument – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 3. Dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności: 3.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 3.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3.4. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Zestawienie materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (o ile Wykonawca zastosuje materiały równoważne). 5. Potwierdzenie wniesienia wadium. 6. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. IV.1)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach