Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacyjnej w Suwałkach- część III kontynuacja

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 14
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5676053 , fax. 087 5675022
  • Data zamieszczenia: 2009-09-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
    ul. Gen. Wł. Sikorskiego 14 14
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 087 5676053, fax. 087 5675022
    REGON: 790011345
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwik.suwalki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka Prawa Handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacyjnej w Suwałkach- część III kontynuacja
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi: Wybudowanie sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Kościuszki - Przechodniak o długości 56,5 m z rur PCV 200. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ. 2.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju robót budowlanych jak w przedmiocie zamówienia określonym w Części III SIWZ. 3. Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone po zaistnieniu następujących okoliczności: dotyczyć będą wykonania dodatkowych odcinków kanalizacji nie ujętych w projekcie budowlanym, a wynikających z aktualnych potrzeb zgłaszanych przez przyszłych odbiorców. 4. Zamawiający przewiduje zmianę umowy w przypadku: - Zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, - Rezygnacji z wykonania części zamówienia, - Zmiany podwykonawców, - Nieterminowego przekazania placu budowy, - Braku lub wady dokumentacji projektowej, - Wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów, - Wystąpienia siły wyższej. Dla Kontraktu będą miały zastosowanie -Warunki Kontraktowe na budowę, dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego, 2. Wydanie angielsko-polskie 2004 (tłumaczenie II. wydanie 2004) - FIDIC czerwona książka. Szacunkowa wartość zamówienia ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego wynosi poniżej 5 150 000 euro (netto).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324408
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 180 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. 1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 3 900,00 PLN 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3) Postanowienia pkt 2.2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 2.1)b) i 2.1)e). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 52 1240 5211 1111 0000 4926 5376 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy: kopię dołączyć do oferty, a oryginał złożyć w kasie Zamawiającego. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w § 26 ust. 7 i 8 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) spełniają warunki określone w § 25 ust. 1 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o., b) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie § 16 ust. 15 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o.., c) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego o osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje, natomiast doświadczenie w pełnym wymaganym zakresie powinien wykazać co najmniej jeden z członków Konsorcjum, nie dopuszcza się sumowania doświadczenia): wykonać w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę, której przedmiotem było wykonanie w ulicach miejskich: o kanału sanitarnego z rur PCV o długości co najmniej 50 m wraz z odbudową nawierzchni asfaltowej, d) wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności: - kierownika robót instalacyjnych wod-kan, który ma posiadać doświadczenie - wykazać kierowanie robotami polegającymi na budowie sieci kanalizacyjnych o łącznej długości nie mniejszej niż 0,5 km na terenie miast. Dopuszcza się, aby roboty z zakresu budowy kanalizacji wykonywane były w ramach oddzielnych kontraktów na roboty. - Niniejsza osoba powinna posiadać następujące uprawnienia: uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. - przynależność do izby inżynierów budownictwa, Ww. osoba wskazana do wykonania zamówienia musi biegle władać językiem polskim (w innym przypadku Wykonawca musi zapewnić w ramach zatrudnionego przez niego personelu stałą obsługę tłumacza). e) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 80 000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 80 000 PLN. Nie dopuszcza się określenia typu: stan konta określa kwota pięciocyfrowa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełnione oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 SIWZ o spełnieniu warunków określonych w § 25 ust. 1 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie może być złożone wspólnie przy czym winno być ono podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców, lub przez Pełnomocnika upoważnionego do ich reprezentowania w postępowaniu lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.) 2. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w § 16 ust. 15, pkt 9 -13 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w § 16 ust. 15, pkt. 14 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); 3. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z póź. zmian. Dz. U. Nr 188, poz. 1155) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w: 1) pkt. 2.a), 2.b) i 2.d), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) pkt. 2.c) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w § 16 ust. 15, pkt 9 -13 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o 3) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców dokumenty wymienione w pkt. 3.1) i 3.2) muszą być złożone w ofercie dla każdego z nich. 4. Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 3.1)a) i b) oraz 3.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt. 3.1)c), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 3.1). i 3.2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 3. powyżej znajdują odpowiednie zastosowanie. 6. W celu potwierdzenia wykonanych robót Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców powyższy wykaz powinien być złożony jako jeden załącznik). 1) Przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie muszą zawierać, co najmniej: a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą, b) wskazanie podmiotu na rzecz, którego realizowane były roboty, c) wskazanie zakresu robót, d) wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), e) wskazanie miejsca wykonania, f) opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie. 7. W celu potwierdzenia, że zatrudniony kierownik robót instalacyjnych będzie posiadał wymagane kwalifikacje Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: a) wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 SIWZ wraz z informacjami nt. kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia kierownika robót, który będzie uczestniczył w wykonywaniu zamówienia - informacje te mogą być przedstawione w formie życiorysów zawodowych, b) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt. a powyżej, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. c) dokumenty stwierdzające, że kierownik ten, posiada wymagane uprawnienia tj. potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie uprawnień budowlanych w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Oraz zaświadczenia wydanego przez właściwą izbę samorządu zawodowego poświadczającego wpis na listę członków tej izby wraz z określeniem terminu ważności. 9. W celu potwierdzenia spełniania wymogu posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 80 000 PLN Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości. Informacja ta powinna zawierać kwoty. Nie dopuszcza się określenia typu: stan konta określa kwota pięciocyfrowa. Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 1 do 9 powyżej. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy tj. winni spełniać warunki opisane w w § 17 i § 62 Regulaminu przeprowadzania przetargów i udzielania zamówień publicznych w PWiK w Suwałkach Sp. z o.o 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, zobowiązani są przyjąć formę prawną: Konsorcjum na podstawie umowy cywilno-prawnej. Zobowiązani przedstawić Zamawiającemu tę umowę, która w swojej treści powinna zawierać m.in. następujące postanowienia: 1) czas związania umową nie krótszy niż czas trwania kontraktu na roboty i obejmuje również Okres Rękojmi za Wady, 2) solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip. pwik.suwalki.pl - Przetargi - Menu przedmiotowe - Specyfikacje do pobrania
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach