Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacyjnej oraz przebudowa drogi gminnej w miejscowości Łasko

Gmina Bierzwnik ogłasza przetarg

  • Adres: 73240 Bierzwnik, ul. Kopernika
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 95 768 01 30, , fax. 95 768 01 11
  • Data zamieszczenia: 2017-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bierzwnik
    ul. Kopernika 2
    73240 Bierzwnik, woj. zachodniopomorskie
    tel. 95 768 01 30, , fax. 95 768 01 11
    REGON: 21096703000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bierzwnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacyjnej oraz przebudowa drogi gminnej w miejscowości Łasko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rozdział 3 SIWZ. Zamawiający podzielił zamówienie na dwa zakresy ze względu na zakres robót budowlanych oraz wspófinansowanie inwestycji dla dwóch operacji w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Zadanie obejmuje wnioski współfinansowane w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 o tytułach: A) „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Łasko wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków i istniejącej sieci kanalizacyjnej w gminie Bierzwnik” (dotyczy budowy sieci kanalizacyjnej w miejscowości Łasko). B) „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Łasko” (dotyczy przebudowy drogi). Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oferty na całość zamówienia obejmującego zakres 1 i 2. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia, wraz z końcowym protokołem odbioru robót, kosztorys różnicowy dla każdego zakresu osobno wykazujący m.in. : - różnice pomiędzy projektem budowlanym a stanem faktycznym na dzień sporządzenia kosztorysu różnicowego, - istotne odstępstwa, o których mowa w art. 36a ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290). Kosztorys różnicowy nie jest podstawą do ustalenia wynagrodzenia dla Wykonawcy. Zamawiający żąda od Wykonawcy tego dokumentu w celu przedłożenia instytucji współfinansującej zamówienie. 3.1. Zamówienie obejmuje dwa zakresy robót budowlanych: 3.1.1. ZAKRES NR 1: BUDOWA SIECI KANALIZACYJNEJ W MIEJSCOWOŚCI ŁASKO. Inwestycja (budowa sieci kanalizacyjnej) będzie prowadzona na działkach o n-rze ewid. gruntów 86, 92, 97/5, 100/5, 107 i 183/1 obręb 0012 Łasko. Budowa dotyczy odcinka od 0+000 km do 0+635 o długości 0,635 km. Budowa kanalizacji sanitarnej współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Inwestycja (przyłącza kanalizacyjne) będzie prowadzona na działkach o n-rze ewid. gruntów 183/1, 92, 107, 86, 95, 19/2, 19/3, 19/6, 18, 17, 16/4,16/1, 15, 16/6, 14, 13, 12/2, 11/4, 11/3, 385/8, 385/9, 10,104,103,102, 101/1, 100/4, 100/5, 100/6, 98, 97/5, 97/4 obręb 0012 Łasko. Budowa dotyczy odcinka od 0+000 km do 0+635 o długości 0,635 km. Zamawiający wymaga by budowa była wykonana zgodnie z dokumentacją projektową, tj.: - Przedmiarem robót -Załącznik nr 8A do SIWZ (sieć kanalizacyjna), - Dokumentacją Techniczną- Załącznik nr 9A do SIWZ (sieć kanalizacyjna), - Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót- Załącznik nr 10A do SIWZ(sieć kanalizacyjna, - Przedmiarem robót -Załącznik nr 8B do SIWZ (przyłącza), - Dokumentacją Techniczną- Załącznik nr 9B do SIWZ (przyłącza), - Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót- Załącznik nr 10B do SIWZ (przyłącza), Przedmiar robót służy Wykonawcom pomocniczo do ustalenia ryczałtowego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych objętych zakresem nr 1 zamówienia, nie jest zaś składany wraz z ofertą. Do kalkulacji ceny należy przyjąć dane wskazane w dokumentacji technicznej (projekcie budowlanym). Zamawiający wymaga, by Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w przedmiotowym postępowaniu przedłożył Zamawiającemu przed podpisaniem umowy wypełnione dla zakresu nr 1, przedmiary robót, które będą stanowiły integralną część umowy o zamówienie publiczne. Przedmiary muszą być złożone osobno dla kanalizacji i przyłączy. Przed podpisaniem umowy Zamawiający będzie wymagał przedłożenia dokumentów potwierdzających przynależność do izby budowlanej osoby pełniącej funkcję kierownika robót w czasie realizacji przedmiotu zamówienia objętego zakresem nr 1. Przed podpisaniem umowy Zamawiający będzie wymagał przedłożenia wypełnionych przez wykonawcę zestawień rzeczowo-finansowych robót dla zakresu nr 1 zamówienia. (jeden dokument dotyczący kanalizacji i jeden dokument dotyczący przyłączy) W terminie nie późniejszym niż w dniu podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia, harmonogramy rzeczowo-finansowe (jeden egzemplarz dotyczący kanalizacji i jeden egzemplarz dotyczący przyłączy) dla zakresu nr 1 zamówienia (w formie pisemnej oraz elektronicznej), przedstawiający realizację robót i ich finansowanie, który zostanie również zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca bezzwłocznie powiadomi Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający da Wykonawcy powiadomienie, że harmonogram nie zgadza się (w podanym zakresie) z umową lub nie jest spójny z faktycznym postępem prac i podanymi zamierzeniami Wykonawcy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu uaktualniony harmonogram. 3.1.2. ZAKRES NR 2: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI ŁASKO. Droga zlokalizowana jest na działkach: nr ewid. 86 obręb nr 0012 Łasko, nr ewid. 92 obręb nr 0012 Łasko, nr ewid. 107 obręb nr 0012 Łasko i nr ewid. 183/1, obręb nr 0012 Łasko. Nr drogi 690012Z. Przebudowa dotyczy odcinka od 0+000 km do 0+580 km o długości 0,580 km. Przebudowa drogi współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej dla operacji typu "Budowa lub modernizacja dróg lokalnych", w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów malej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii", w ramach działania "Podstawowe usługi i odnowa miejscowości na obszarach wiejskich", objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020. Zamawiający wymaga by przebudowa była wykonana zgodnie z dokumentacją projektową, tj.: - Przedmiarem robót -Załącznik nr 8C do SIWZ, - Dokumentacją Techniczną- Załącznik nr 9C do SIWZ, - Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót- Załącznik nr 10C do SIWZ. Przedmiar robót służy Wykonawcom pomocniczo do ustalenia ryczałtowego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych objętych zakresem nr 2 zamówienia, nie jest zaś składany wraz z ofertą. Do kalkulacji ceny należy przyjąć dane wskazane w dokumentacji technicznej (projekcie budowlanym). Zamawiający wymaga, by Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w przedmiotowym postępowaniu przedłożył Zamawiającemu przed podpisaniem umowy wypełniony dla drogi, będącej przedmiotem zamówienia przedmiar robót, który będzie stanowił integralną część umowy o zamówienie publiczne. Przed podpisaniem umowy Zamawiający będzie wymagał przedłożenia dokumentów potwierdzających przynależność do izby budowlanej osoby pełniącej funkcję kierownika budowy w czasie realizacji przedmiotu zamówienia objętego zakresem nr 2. Przed podpisaniem umowy Zamawiający będzie wymagał przedłożenia wypełnionego przez wykonawcę zestawienia rzeczowo-finansowego robót dla zakresu nr 2 zamówienia. W terminie nie późniejszym niż w dniu podpisania umowy, Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia, harmonogram rzeczowo-finansowy dla zakresu nr 2 zamówienia (w formie pisemnej oraz elektronicznej), przedstawiający realizację robót i ich finansowanie, który zostanie również zaakceptowany przez Zamawiającego. Wykonawca bezzwłocznie powiadomi Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku, lub jeśli Zamawiający da Wykonawcy powiadomienie, że harmonogram nie zgadza się (w podanym zakresie) z umową lub nie jest spójny z faktycznym postępem prac i podanymi zamierzeniami Wykonawcy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu uaktualniony harmonogram. 3.2. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i normatywami. 3.2.1. Przedmiotem zamówienia wskazanego w 3.1.1. jest zakres nr 1, który objęty jest osobną dokumentacją projektową, tj. na budowę sieci kanalizacyjnej załącznik nr 8A, 9A, 10A i na budowę przyłączy załącznik 8B, 9B, 10B. 3.3. Zamawiający ma prawo zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zamówienia w terminie i w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 3.4. Wykonawca oświadcza, że posiada niezbędne uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia i zapewnia osoby posiadające stosowne uprawnienia. 3.5. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przekazać praw i obowiązków, wynikających z umowy w całości na osoby trzecie. Wykonawca odpowiada bez ograniczeń za prace wykonane przez podwykonawców, niezbędne do realizacji przedmiotu umowy. 3.6. Przekazanie placu budowy nastąpi niezwłocznie jednak nie później niż w terminie do 3 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. 3.7. O rozpoczęciu robót Wykonawca winien powiadomić właścicieli istniejącego w rejonie budowy uzbrojenia podziemnego w celu zapewnienia z ich strony ewentualnego nadzoru technicznego. 3.8. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) wraz z dokumentami potwierdzającymi ich jakość. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek materiałów przedstawi inspektorowi nadzoru źródła ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Każdy rodzaj robót w których znajdują się materiały nie odpowiadające normom i nie zaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i nie zapłaceniem. 3.9. Wykonawca we własnym zakresie i na swój koszt wykona i uzgodni projekt organizacji ruchu na czas budowy i uzyska stosowne zatwierdzenie oraz dokona oznakowania w zakresie niezbędnym do wykonania robót będących przedmiotem zamówienia. 3.10. Zamówienie obejmuje wszystkie roboty ujęte w dokumentacji projektowej. 3.11. W trakcie realizacji zadania Wykonawca: a) Zabezpieczy i oznakuje teren budowy zgodnie z przepisami; b) Dokona urządzenia placu budowy i poniesie koszty utrzymania zaplecza budowy; c) Wykona badania i ekspertyzy na życzenie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru; d) Zapewni ochronę terenów przyległych do placu budowy i poniesie odpowiedzialność cywilną za ewentualne szkody wynikłe z tytułu prowadzonych prac wobec osób trzecich; e) Zapewni obsługę geodezyjną na własny koszt; f) Odtworzy stan pierwotny miejsc uszkodzonych w trakcie robót; g) Sporządzi dokumentację geodezyjną powykonawczą, która w 2 egz. zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej do dnia podpisania końcowego protokołu odbioru h) na własny koszt wykona próby szczelności i badań zagęszczenia gruntu dla zakresu nr 1. 3.12. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane. Minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy, a maksymalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 60 miesięcy, od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. 3.13. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Jeśli w projekcie budowlano-wykonawczym znajdują się nazwy własne są one przykładowe. Dopuszcza się materiały i urządzenia równoważne w stosunku do przywołanych w projekcie. Materiały i urządzenia równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry nie gorsze niż wskazane przykładowo w dokumentacji projektowej. 3.14. Zamawiający informuje, że ilekroć w dokumentacji projektowej użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewniają one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją. Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania, posiadający parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku wątpliwości parametry produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia uznaje się za minimalne. 3.16. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.l666 ze zm.) przez Wykonawcę lub podwykonawców lub dalszych podwykonawców osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty budowlane w ramach przedmiotowego zamówienia; b) inne czynności związane z wykonywaniem bezpośrednio prac budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Powyższy wymóg dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących usługę geodezyjną itp. 3.16.1. Wykonawca lub podwykonawca/dalszy podwykonawca zobowiązany będzie do załączenia do każdej faktury oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie i ilość osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wyżej wymienionych osób w okresie obejmującym daną fakturę. Brak oświadczenia stanowić będzie podstawę do wstrzymania płatności na rzecz Wykonawcy, co nie spowoduje powstania opóźnienia po stronie Zamawiającego w zapłacie wynagrodzenia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy/dalszego podwykonawcy. 3.16.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.16. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę/dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy/dalszego podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę/dalszego podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę/dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3.16.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.16. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę lub podwykonawcę/dalszego podwykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.16. czynności. 3.17. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. Pozostałe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 3.18. Zamawiający nie przewiduje: umowy ramowej, zamówień, o których mowa w art. 67 ust. l pkt 6 i 7 ustawy Pzp, rozliczenia w walutach obcych, zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, standardów jakościowych, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art. l 0a ust. 2 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Pkt SIWZ: 9.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). 9.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert tj. 17.08.2017 r. godz.10.00, w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gminny Bank Spółdzielczy w Barlinku, Oddział w Bierzwniku, nr rachunku: 16 8355 0009 0019 3584 2000 0005, w takim terminie aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (17.08.2017 r. godz.10.00) środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kas oszczędnościowo - kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 359 ze zm.). 9.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa. 9.4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 9.2.a) SIWZ rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 9.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. l - 4 ustawy Pzp. 9.6. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: l) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. l ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. l ustawy Pzp dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.3 Wykonawca bez wezwania, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. l pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7.4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. l ustawy Pzp. Pkt SIWZ: 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 7.6. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, przewiduje możliwość w pierwszej kolejności dokonania oceny ofert, a następnie zbadania czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu 7.13. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. l pkt l i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.). W tym celu zaleca się, aby Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przesłane w trybie art. .26 ust. 2 ustawy Pzp, zamiast złożyć wymagane dokumenty wskazał, w jakim konkretnie postępowaniu złożył dokumenty będące w posiadaniu Zamawiającego lub w jaki sposób są one dostępne dla Zamawiającego- w celu umożliwienia ich identyfikacji. 7.14. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia o którym mowa wart. 25a ust. 1 ustawy Pzp lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. l ustawy Pzp lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie. 7.15. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7.16. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (propozycja zobowiązania- formularz stanowiący załącznik nr 6AB dla zakresu nr 1 i załącznik nr 6C dla zakresu nr 2 do SIWZ). 7.17. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. l pkt 13)-22) i ust 5 pkt 1) ustawy Pzp oraz o których mowa w pkt 6.2. i 6.3. SIWZ. 7.18. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. (art. 22a pkt 4 ustawy PZP). 7.19. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7.20. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 7.15. SIWZ. 7.21. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunki udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 7.l. SIWZ. 7.22. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: l) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.23. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. 7.24. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.25. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7.26. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt.7.3. SIWZ składa każdy z Wykonawców. 7.27. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.7., przy czym: l) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.7.1) składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt. 5.2 SIWZ. 2) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 7.7.2) składa każdy z nich.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach