Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Rozstępniewo i Gostkowo

Gmina Miejska Górka ogłasza przetarg

  • Adres: 63-910 Miejska Górka, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-65 5474507 , fax. 0-65 5474421
  • Data zamieszczenia: 2019-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Górka
    Rynek 33
    63-910 Miejska Górka, woj. wielkopolskie
    tel. 0-65 5474507, fax. 0-65 5474421
    REGON: 41105077000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miejska-gorka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Rozstępniewo i Gostkowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Rozstępniewo i Gostkowo w gminie Miejska Górka. Przedmiot zamówienia należy zrealizować w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz wykonanie robót budowlanych polegających na budowie: - kolektorów grawitacyjnych PVC o śr. 200 mm około 3.653,00 m, - przyłączy kanalizacyjnych PVC o śr. 160 mm około 868,00 m / 156 szt., - rurociągów ciśnieniowych PE o śr. 63 mm około 143,00 m, - rurociągów ciśnieniowych PE o śr. 90 mm około 360,00 m, - rurociągów ciśnieniowych PE o śr. 110 mm około 3.774,00 m, - przepompowni ścieków o śr. 1500 mm około 3 szt. - przepompowni ścieków o śr. 800 mm około 4 szt. Łączna długość kanalizacji sanitarnej (długość sieci z przyłączami) wynosi około 8798 m. Podane długości mają charakter przybliżony. Wykonawca jest zobowiązany opracować projekty budowlane wszystkich koniecznych branż, projekty wykonawcze, sporządzić przedmiary i kosztorysy dla poszczególnych robót oraz opracować Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, a także wybudować kanalizację sanitarną w miejscowościach Rozstępniewo i Gostkowo i oddać ją do użytkowania. W przypadku stwierdzenia braku kompletności któregokolwiek z dokumentów, Wykonawca będzie zobowiązany do wszelkich niezbędnych uzupełnień w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Dla przedmiotowego zadania uzyskano już szereg niezbędnych uzgodnień i opinii. Uzyskano m.in. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego, pozwolenie wodnoprawne na przejście rurociągiem tłocznym pod dnem rzeki Dąbroczna, uzgodnienie z Powiatowym Zarządem Dróg w sprawie warunków umieszczania kanalizacji w ich drodze i warunków odtworzenia nawierzchni drogi po budowie kanalizacji sanitarnej, a także inne uzgodnienia, które stanowią załączniki do programu funkcjonalno-użytkowego. Ponadto wykonano badania geotechniczne. Opracowano także szczegółową koncepcję budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Rozstępniewo i Gostkowo, która może być podstawą do opracowania projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy sieci kanalizacyjnej. Szczegółowa koncepcja zawiera również przybliżony przedmiar robót, opracowany na podstawie tej koncepcji. Może być on pomocny przy wycenie oferty. Wszystkie te dokumenty Zamawiający udostępnia i mogą być wykorzystane przez Wykonawcę. Zamawiający informuje, że posiada prawa autorskie do w/w szczegółowej koncepcji budowy sieci kanalizacji sanitarnej i nieodpłatnie udostępnia Wykonawcom w formie PDF, jako załącznik do programu funkcjonalno-użytkowego. Wybranemu w drodze niniejszego postępowania Wykonawcy, Zamawiający udostępni szczegółową koncepcję w wersji DWG (Autocad), a także udostępni aktualne podkłady geodezyjnej, na których należy wykonać projekt budowlany. Szczegółowy zakres zamówienia określony został w programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane niżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.): prace fizyczne w zakresie robót kanalizacyjnych i robót drogowych. 1) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, imię i nazwisko zatrudnionego pracownika/pracowników (wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób), datę zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika/pracowników oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej umowie. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 3) Zamawiający w przypadku uzasadnionych wątpliwości uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy lub wezwać Wykonawcę do przedłożenia: a) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników); b) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. - Przy czym ujęte w w/w dokumentach informacje takie jak: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika powinny być możliwe do zidentyfikowania. Na Wykonawcy, w ramach zaoferowanej ceny, ciąży obowiązek wykonania m.in. następujących prac: 1) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich wymaganych prawem opinii, uzgodnień, warunków i decyzji związanych z opracowaniem projektu w zakresie potrzebnym do realizacji inwestycji, które nie są w posiadaniu Zamawiającego (posiadane przez Zamawiającego opinie, uzgodnienia i decyzje Zamawiający udostępnia jako załączniki do programu funkcjonalno-użytkowego), 2) opracowanie projektu wraz z informacją BIOZ, w przypadku zaistnienia takiej konieczności, 3) sporządzenie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych w zakresie niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia, 4) przygotowanie dokumentacji w celu uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy sieci kanalizacyjnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, 5) wykonanie robót budowlanych związanych z budową sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rozstępniewo i Gostkowo, 6) prowadzenie dziennika budowy, 7) wykonanie wszystkich innych czynności wskazanych w programie funkcjonalno-użytkowym. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowych w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, w szczególności o wymogi wynikające z Prawa budowlanego oraz przepisy wykonawcze, jak również winien uwzględnić warunki i wymagania określone w wydanych opiniach, uzgodnieniach, warunkach i decyzjach. Zakres i treść projektów powinna być dostosowana do specyfiki i charakteru zadania oraz stopnia skomplikowania robót budowlanych. Wykonawca, w trakcie prac projektowych, jest zobowiązany informować Zamawiającego o stopniu zaawansowania prac oraz o proponowanych rozwiązaniach projektowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny, korekty i akceptacji proponowanych rozwiązań w trakcie prowadzonych prac projektowych. Wykonawca, po opracowaniu projektów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy sieci kanalizacyjnej (przed rozpoczęciem robót), będzie zobowiązany do zdania Zamawiającemu niżej wymienione dokumenty: 1) po 5 egzemplarzy (z czego 2 z przeznaczeniem dla organu wydającego pozwolenie na budowę) projektu budowlano - wykonawczego wraz z wszystkimi w tym zakresie uzgodnieniami, opiniami, warunkami, decyzjami itp. (wraz z informacją BIOZ, w przypadku zaistnienia takiej konieczności) + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie pdf. 2) po 2 egzemplarze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych + 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie pdf, 3) po 2 komplety kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem robót + po 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej w formacie pdf i ath, 4) oryginał pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy sieci kanalizacyjnej, 5) oświadczenie, że opracowana dokumentacja jest zgodna z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, 6) oświadczenia o przeniesieniu na Zamawiającego wszelkich uprawnień z tytułu praw autorskich i pokrewnych. Wykonawca, przy realizacji robót budowlanych w ramach zaoferowanej ceny ofertowej, zobowiązany będzie do: 1) stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 266 z późn. zm.), 2) prowadzenia robót budowlanych zgodnie z wydanymi decyzjami, uzgodnieniami itp., zatwierdzonymi projektami oraz obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia, przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach, pod nadzorem osób dozoru Wykonawcy, posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy oraz placu budowy, 3) załatwienia wszelkich formalności w imieniu Zamawiającego wynikających z wydanych decyzji, uzgodnień itp., 4) obsługi geodezyjnej podczas realizacji inwestycji oraz sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej – 3 egz. (do zdania Zamawiającemu), jak również zgłoszenie jej w ośrodku geodezyjnym, 5) ubezpieczenia budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania robót, jak również ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny (posiadanie aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej w okresie realizacji zamówienia i przedstawienie jej Zamawiającemu na każde jego wezwanie w terminie 2 dni od dnia wezwania), 6) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu budowy oraz placu budowy, 7) organizacji i zagospodarowania placu budowy i zaplecza budowy oraz, w razie potrzeby, wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120 poz. 1126), 8) ustanowienia kierownika budowy posiadającego odpowiednie i wymagane kwalifikacje. Kierownik budowy zobowiązany będzie do uczestnictwa w naradach organizowanych przez Zamawiającego, 9) zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonania dokumentacji powykonawczej, 10) zagospodarowania powstałych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), a jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej, 11) utrzymania placu budowy, 12) doprowadzenia po zakończeniu robót terenu budowy do stanu pierwotnego, demontażu obiektów tymczasowych oraz uporządkowania całego terenu zajętego na prowadzenie robót; 13) udzielenia rękojmi i gwarancji na wykonane roboty, wbudowane materiały i urządzenia, zgodnie ze złożoną ofertą (od 36 do 60 miesięcy). Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót, jak również ogólne wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych określone w: 1) projektach opracowanych w oparciu o założenia zawarte w programie funkcjonalno-użytkowym, 2) opracowanych przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, 3) Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami, 4) Polskich Normach. Mogące występować w programie funkcjonalno-użytkowym, załącznikach do niego oraz innych dokumentach przetargowych wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, a także wskazania norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań i stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie wskazanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, a także wskazanych norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, pod warunkiem, że nie obniżą standardów określonych w dokumentacji przetargowej i zagwarantują realizację robót zgodnie z wydanymi decyzjami, uzgodnieniami itp. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych ofert równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku braku załączenia do oferty dokumentów, potwierdzających rozwiązania równoważne, Zamawiający uznaje, że Wykonawca proponuje wykonanie robót budowlanych zgodnie z wymogami dokumentacji przetargowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232410-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 100.000,00 zł, słownie: sto tysięcy złotych 00/100. 8.3. Wykonawca wnosi wadium: - w pieniądzu na konto zamawiającego: Bank Spółdzielczy Wschowa Nr 92 8669 0001 0023 0319 2000 0013 z adnotacją: „Wadium – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rozstępniewo i Gostkowo”, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 8.4. Sposób przekazania: przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy (w oryginale) (załącznik nr 1 do SIWZ), b) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach