Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wiejca"

Urząd Gminy Kampinos ogłasza przetarg

  • Adres: 05085 Kampinos, ul. Niepokalanowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 725-00-40 , fax. 0-22 725-04-44
  • Data zamieszczenia: 2018-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Kampinos
    ul. Niepokalanowska 3
    05085 Kampinos, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 725-00-40, fax. 0-22 725-04-44
    REGON: 53639600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kampinos.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wiejca"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamierzenia inwestycyjnego jest pierwszy etap budowy gminnej sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w miejscowości Wiejca, z odgałęzieniami bocznymi do posesji zakończonymi przydomowymi pompowniami ścieków. Etap I przewiduje budowę sieci kanalizacyjnej do węzła nr 126 oraz odgałęzienia do działek od nr 333 do nr 382 i 569 włącznie. Zakres robót budowlanych obejmuje: - wytyczenie trasy odcinków sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej, - wykonanie przewiertów, - ułożenie projektowanej sieci (w przedmiotowym zakresie) w wykopach lub metodą przewiertu sterowanego wraz z ułożeniem taśmy sygnalizacyjno-ostrzegawczej i elementów towarzyszących, - wykonanie uzbrojenia sieci kanalizacyjnej (zasuwy i hydranty płuczące), - zasypywaniu wykopów wraz z zagęszczeniem gruntu, - przywrócenie terenu do należytego stanu (dokonanie wymiany gruntu w niezbędnym zakresie , zagęszczenie i odtworzenie nawierzchni). 2. Budowa sieci wraz z odgałęzieniami bocznymi i przyłączeniami do domów będzie się odbywała na działkach prywatnych oraz drodze wojewódzkiej. Ścieki bytowe transportowane budowaną siecią kanalizacyjną będą odbierane przez istniejącą oczyszczalnię ścieków w Kampinosie A. Zamawiający jest w posiadaniu dwóch decyzji ( pozwoleń na budowę). 1. Decyzja nr 70/2018 z 16 stycznia 2018r. , wydana przez Starostę Warszawskiego Zachodniego, a dotycząca budowy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej z odgałęzieniami do posesji w miejscowości Kampinos A i Wiejca. 2. Decyzja nr. 518/II/2017 z dnia 22.12.2017r. wydana przez Wojewodę Mazowieckiego dotycząca budowy sieci kanalizacyjnej ciśnieniowej w pasie drogi wojewódzkiej nr 580 w miejscowości Wiejca. Na wykonanie przyłączy od studzienki (przepompowni przydomowej) do budynku mieszkalnego, nie potrzebne jest pozwolenie na budowę. Wymagana jest jedynie inwentaryzacja powykonawcza przyłączy, łącznie z inwentaryzacją trasy sieci kanalizacyjnej, którą ma obowiązek wykonać Wykonawca po zakończeniu prac. Z uwagi na ukształtowanie terenu i odległości pomiędzy planowaną siecią a oczyszczalnią ścieków, sieć kanalizacyjną zaprojektowano jako sieć w układzie ciśnieniowym, tłocznym. Ścieki z zaprojektowanej sieci odprowadzane będą do istniejącego kanału tłocznego na terenie działającej oczyszczalni ścieków w Kampinosie A. Miejsce podłączenia do studni rozprężnej na terenie oczyszczalni jest pokazane w projekcie budowlanym. Łączna długość głównej sieci tłocznej wynosi 2597,30 mb plus odgałęzienia boczne sieci. Ilość przydomowych przepompowni – 40 szt. Lista właścicieli domów (działek) z ich adresami, w celu nawiązania kontaktu z właścicielami, zostanie przekazana Wykonawcy z którym zostanie podpisana umowa. Wykonawca w dniu zawarcia umowy zobowiązuje się do podpisania dodatkowej umowy na powierzenie przetwarzania danych osobowych Prace należy wykonać na podstawie warunków zawartych w opracowanych projektach budowlanych, pozwolenia na budowę, które są załączone do SIWZ i zgodnie ze sztuką budowlaną. Zamawiający dopuszcza zainstalowanie w studzienkach przydomowych, pomp jednofazowych, tylko w przypadku gdy wymaga tego instalacja domowa budynku przeznaczonego do podłączenia, pod warunkiem, że spełnią taką samą rolę ( siła tłoczenia) jak pompy trójfazowe ujęte w projektach. Prace będą nadzorowane przez zatrudnionego przez Inwestora Inspektora Nadzoru. Po rozstrzygnięciu przetargu, wyłoniony Wykonawca otrzyma (do zwrotu po zakończeniu realizacji zadania) od Zamawiającego kompletną dokumentację (projekty budowlane), kserokopię dwóch pozwoleń na budowę, oraz dwa dzienniki budowy. Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z każdym właścicielem budynku który będzie podłączany, warunki podłączenia minimum w zakresie: a) terminu wykonywania robót b) sposobu połączenia domowej sieci kanalizacyjnej z nowobudowaną przydomową przepompownią. c) miejsca i sposobu wykonania podłączenia energetycznego przydomowej przepompowni z domową instalacją energetyczną. d) pozyskania od każdego właściciela podłączanego budynku pisemnego protokołu odbioru prac, z zapewnieniem, że prace zostały wykonane prawidłowo, teren został uporządkowany i że nie będą wnoszone żadne roszczenia w stosunku do Wykonawcy i Zamawiającego. Oryginał protokołu Wykonawca przekaże Zamawiającemu przed podpisaniem końcowego protokołu odbioru prac. Wykonawca winien ściśle wykonać wszystkie zalecenia i warunki podane w decyzji pozwolenia na budowę. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania i uzgodnienia z właściwymi na danym terenie jednostkami (Zarządca drogi, Policja) oraz wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe oznakowanie i zabezpieczenie: miejsca prowadzonych robót w pasie drogowym i wykonanych objazdów oraz za ich utrzymanie w należytym stanie przez cały czas wykonywania robót. Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia Zarządcy drogi zajęcia pasa drogowego oraz wnieść stosowne opłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego na czas prowadzenia prac. Przed przystąpieniem do prac, trasa sieci kanalizacyjnej winna być wytyczona przez uprawnionego geodetę zatrudnionego przez Wykonawcę, pod ścisłym nadzorem przedstawiciela Zamawiającego. Mapy powykonawcze winny być wykonywane na bieżąco w trakcie wykonywania prac budowlanych, tak aby w dniu zakończenia prac, Wykonawca mógł przekazać Zamawiającemu gotowe mapy powykonawcze. Minimalne gabaryty studzienek ( przepompowni przydomowych ), oraz ich wyposażenie, podane są w przedmiarze robót i projekcie. Każda studzienka winna byś zabezpieczona przed wypłynięciem i deformacją, poprzez odpowiednie umocowanie w gruncie. Rodzaj umocowania należy uzgodnić z Inspektorem Nadzoru i potwierdzić wpisem do dziennika budowy. Po wykonaniu prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu mapę geodezyjną powykonawczą wykonaną przez uprawnionego geodetę i zatwierdzoną przez Powiatowy Ośrodek Geodezji i Kartografii w Ożarowie Mazowieckim, ul. Poznańska 129/133, oraz komplet dokumentów, które są wymagane do zgłoszenia o zakończeniu prac w Powiatowym oraz Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły z badań zagęszczania gruntu, protokoły badania rezystencji instalacji elektrycznych wykonanych przez Wykonawcę, protokoły badania szczelności całej instalacji ( sieć i przyłącza), oraz atesty i świadectwa zgodności wszystkich użytych do wykonania zadania materiałów. Po zakończeniu prac Wykonawca w obecności przedstawicieli Zamawiającego dokona przeglądu prawidłowego działania wszystkich przepompowni i sprawdzenia prawidłowego podłączenia wybudowanej sieci do istniejącej oczyszczalni. Wszystkie materiały i prace winny być zgodne z rozporządzeniami, przepisami i normami, wyszczególnionymi w projekcie budowlanym dotyczącym przedmiotowego zadania. Ewentualny nadmiar urobku ziemnego pozyskanego w wyniku prac ziemnych zostanie przez Wykonawcę zagospodarowany we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Jeśli w trakcie prac zostaną uszkodzone nawierzchnie trawników, Wykonawca ma obowiązek po uprzątnięciu placu budowy, dokonać w tych miejscach zasiewu trawy. Dotyczy to zarówno pasów zieleni przy drogach jak i prywatnych posesji. W miejscach utwardzonych, np. drogi lub wjazdy i place na posesjach sieć należy układać bez stosowania wykopów otwartych, a zagospodarowanie powierzchni terenu przywrócić do stanu pierwotnego. Jeśli do wykonania przedmiotu zamówienia będą konieczne dodatkowe uzgodnienia z zainteresowanymi instytucjami, Wykonawca wykona je na własny koszt. Szczegółowy zakres robót został określony w projektach budowlanych, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz przedmiarze robót, które stanowią załączniki nr 7, 8, 9 i 10 do SIWZ. Zamawiający dołącza do niniejszej SIWZ przedmiar robót jako materiał pomocniczy, w celu zapoznania się Wykonawcy z charakterem przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek sprawdzić ilości oraz charakter prac i dokonać wyceny prac, opisanych w specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, zgodnie z własnym rozpoznaniem przedmiotu zamówienia. Pozostałe wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu umowy powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. 2) Jeżeli w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. 3) W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w wyraźny sposób zaproponowanych materiałów oraz dołączenia kart technicznych urządzeń i innych elementów wyposażenia zawierających parametry techniczne, celem porównania równoważności materiałów i urządzeń opisanych. Dokonanie zmiany możliwe jest tylko wtedy, gdy zaproponowana przez Wykonawcę zmiana nie powoduje zmiany dokumentacji projektowej. Zastosowanie rozwiązań równoważnych jest możliwe także w przypadku konieczności zmiany dokumentacji projektowej, jednak pod warunkiem uzyskania zgody projektanta oraz złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o poniesieniu wszelkich kosztów związanych z przeprojektowaniem (w tym kosztów wynagrodzenia projektanta). 4) Zamawiający żąda wskazania w formularzu ofertowym przez wykonawcę którą część zamówienia zamierza zlecić podwykonawcy, wraz ze wskazaniem danych kontaktowych podwykonawcy i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 5) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane nastąpi w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 6) W przypadku gdy Wykonawca przewidział do wykonania zamówienia udział podwykonawców, ma obowiązek przestawić Zamawiającemu projekt umowy z podwykonawcami o treści zgodnej z projektem umowy. 7) Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. 8) Jeżeli Zamawiający nie zgłosi pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie określonym w umowie o zamówienie publiczne, uważa się za akceptację projektu umowy przez Zamawiającego. 9) Wykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 10) Jeżeli Zamawiający nie zgłosi pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, które przedmiotem są roboty budowlane, w terminie określonym w umowie o zamówienie publiczne, uważa się za akceptację przedłożonej umowy o podwykonawstwo przez Zamawiającego. 11) Umowa z podwykonawcami musi zawierać min.: 1) zakres robót powierzonych podwykonawcy, 2) kwotę wynagrodzenia za powierzone roboty, 3) termin wykonania zakresu robót powierzonych podwykonawcy, 4) warunki płatności (uwzględniające zapisy ust. 8) 5) zasady fakturowania i rozliczenia 6) kary umowne 7) warunki gwarancji i rękojmi 13. Wykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi o wartości większej niż 50 000,00zł., w terminie 7 dni od jej zawarcia. 14. Zamawiający zastrzega iż podwykonawcą nie może być podmiot (osoba fizyczna / firma), z którym Zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za które dany podmiot ponosi odpowiedzialność. 15. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców. 16. Zapłata wynagrodzenia należnego Wykonawcy za odebrane roboty budowlane nastąpi po przedstawieniu dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych. 17. W przypadku nie przedstawienia przez Wykonawcę wszystkich dowodów zapłaty wstrzymuje się odpowiednio wypłatę należnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane w części równej sumie kwot wynikających z nieprzedstawionych dowodów zapłaty. 18. Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną Zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę zamówienia na roboty budowlane. 19. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy Zamawiający potrąci kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 20. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe i terminowe wykonanie całego przedmiotu umowy, w tym także odpowiedzialność za jakość, terminowość oraz bezpieczeństwo realizowanych zobowiązań wynikających z umów o podwykonawstwo. 21. Zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy wszelkie czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z póź. zm), w ramach wykonania przedmiotu zamówienia, będą wykonywane przez pracowników Wykonawcy lub Podwykonawcy zatrudnionych na umowę o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Zamawiający wymaga zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę osoby wykonujące roboty budowlane związane z budową sieci kanalizacyjnej zgodnie z warunkami określonymi w umowie z wyłączeniem z tego obowiązku czynności nadzoru nad prowadzonymi robotami przez kierownika budowy; Zamawiający nie określa liczby pracowników wykonujących czynności wskazane powyżej, pozostawiając to w gestii Wykonawcy, który biorąc pod uwagę rodzaj i zakres przedmiotu zamówienia zobowiązany jest sam określić liczbę tych pracowników. 22. Szczegóły dotyczące ww. wymogu, w tym sposobu dokumentowania oraz kontroli zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zostały opisane w § 13 projektu umowy, stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089) 3. Wadium musi być wniesione na okres do końca terminu związania ofertą. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kampinos: WBS Bank O. Kampinos 91 8015 0004 1000 7315 2010 0003. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania 8. Oryginał wadium w formie niepieniężnej musi być dołączony do oferty. 9. W treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46, ust.5 i ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych. 10. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści gwarancji musi wynikać, że odnosi się ona zarówno do zleceniodawcy gwarancji , jak i pozostałych członków konsorcjum. 11. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017 roku, poz. 1579 z późn.zm).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach