Przetargi.pl
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Orla - etap I

GMINA ORLA ogłasza przetarg

  • Adres: 17-106 Orla, Mickiewicza 5
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 730 57 80 , fax. 85 730 57 81
  • Data zamieszczenia: 2023-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ORLA
    Mickiewicza 5
    17-106 Orla, woj. podlaskie
    tel. 85 730 57 80, fax. 85 730 57 81
    REGON: 050659600
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.orla.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Orla - etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Orla - etap I” na działkach oznaczonych nr geod. 130, 508/5, 508/6, 570/1, 495/3, 495/8, 495/11, 495/12, 496, 492, 484/20, 484/9, 482, 484/24, 484/11 obręb Orla, gm. Orla. 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie "zaprojektuj i wybuduj" sieci kanalizacji sanitarnej w systemie grawitacyjno – tłocznym w miejscowości Orla gm. Orla. Zamówienie obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z przyłączami (w pasie drogowym) oraz przepompownię ścieków P1 z kanałem tłocznym w obrębie geod. Orla działki nr 130, 508/5, 508/6, 570/1, 495/3, 495/8, 495/11, 495/12, 496, 492, 484/20, 484/9, 482, 484/24, 484/11 wraz z jej zaprojektowaniem, w tym przede wszystkim: przeprowadzenie niezbędnych procedur formalno-prawnych, uzyskanie wymaganych zgód, zezwoleń, postanowień bądź decyzji administracyjnych; nabycie niezbędnych materiałów i realizację dostaw; realizację niezbędnych robót budowlanych i instalacyjnych; uruchomienie zabudowanych urządzeń i wykonanych instalacji; wykonanie dokumentacji powykonawczej, przekazanie obiektów do eksploatacji oraz dokonanie niezbędnych przeszkoleń dla obsługi. 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a) sporządzenie projektów budowlanych i uzyskanie dla nich wynikających z przepisów: opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem robót, b) wykonanie badań gruntowych, c) obsługę geodezyjną, d) wykonanie projektów technicznych zgodnie z obowiązującym prawem, e) wykonanie robót budowlanych i montażowych na podstawie projektów, f) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem obiektów do eksploatacji i użytkowania, g) nadzór autorski projektanta, h) sporządzenie operatu wodno-prawnego na wykonanie przejścia pod rzeką i urządzeniami wodnymi oraz uzyskanie na jego podstawie pozwolenia wodno-prawnego, i) zapewnienie gwarancji należytego wykonania robót. 2) Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności: a) kanał grawitacyjny z rur PVC Ø 200 mm dł. ok. 456 m b) kanał grawitacyjny z rur PVC Ø 160 mm (przyłącza w pasie drogowym) szt. 4 dł. ok. 24 m c) kanał tłoczny z rur PE Ø 90 mm dł. ok. 270 m d) przepompownia ścieków P1 o średnicy min. 1,2 m – 1 kpl. Uwaga! Podane powyżej dane liczbowe należy traktować jako orientacyjne – Wykonawca na etapie projektowania określi dokładne wartości. 3) Wszystkie materiały, wyroby i urządzenia przeznaczone do wykorzystania w ramach prowadzonej inwestycji muszą być fabrycznie nowe, pierwszej klasy jakości i wolne od wad fabrycznych oraz muszą posiadać niezbędne atesty i deklaracje zgodności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 10 000,00 (słownie złotych: dziesięćtysięcy 00/100);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu 2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy prowadzony w Banku Spółdzielczym wBielsku Podlaskim o numerze: 18 8061 0003 0001 1471 2000 0050 z dopiskiem „Wadium w przetargu nr GK.271.3.2023”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postacielektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone wustawie Pzp.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium; 3) powinno byćnieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iżpierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Orla;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp.), Zamawiający wymaga abyporęczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkichWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertęWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadiumnieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych wRozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji finansowej lub ekonomicznej:Warunek dotyczący potencjału finansowego zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zdolność kredytowąlub środki finansowe na kwotę 500.000,00 zł (słownie złotych: pięćset tysięcy).UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców powyższywarunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą łącznie jego spełnienie.W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN),w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu wBiuletynie Zamówień Publicznych.d) zdolności technicznej lub zawodowej.1. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na realizacji, wokresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tymokresie:1.1. co najmniej 1 dokumentacji projektowej obejmującej zaprojektowanie budowy lub rozbudowy lub przebudowy siecikanalizacji sanitarnej lub sieci wodociągowej lub sieci melioracyjnej.oraz1.2. co najmniej dwie roboty budowlane, których przedmiotem była budowa lub rozbudowa lub przebudowa sieci kanalizacjisanitarnej lub sieci wodociągowej lub sieci melioracyjnej i wartości minimum 500.000,00 zł.W celu spełnienia obu wyżej opisanych warunków dotyczących doświadczenia Wykonawca może wykazać się wykonaniemzamówień zrealizowanego w formule „zaprojektuj i wybuduj” obejmujących zarówno zaprojektowanie, jak i wykonaniewymienionych zakresów robót.UWAGA! Zamawiający zastrzega, że w sytuacji wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcejWykonawców lub w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, każdy z powyższych warunkówmusi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę lub przez jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę lubprzez podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca.UWAGA! Wykonawca, który nabył doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanychwspólnie z innymi wykonawcami, może posłużyć się nabytym doświadczeniem tylko i włącznie w zakresie robótbudowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, oraz w zakresie dostaw lub usług, w którychwykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w którychwykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.2. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobamizdolnymi do wykonania zamówienia, które w trakcie jego realizacji będą pełnić opisane poniżej funkcje, posiadającymiuprawnienia budowlane do projektowania lub do kierowania robotami budowlanymi we wskazanych specjalnościach(zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowaniazawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lubodpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,upoważniające do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają dzisiejsze uprawnienia budowlane doprojektowania lub kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności (patrz Wyjaśnienie poniżej) oraz posiadającymiwymagane doświadczenie: 2.1. min. jedną osobę osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń uprawniające do projektowania obiektu budowlanego będącego przedmiotem zamówienia lub inne uprawnienia im odpowiadające, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz wpisaną do właściwej izby samorządu zawodowego, posiadająca ww. uprawnienia od co najmniej 5 lat, licząc od daty wydania decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych oraz doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednego projektu obejmującego zaprojektowanie budowy lub rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 1 km,2.2. min. jedną osobą wskazaną do pełnienia roli kierownika budowy, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która jest aktualnie wpisana na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego oraz doświadczenie w wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych, których przedmiotem była budowa lub rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 1 km.2.3. min. jedną osobą wskazaną do pełnienia roli kierownika robót elektrycznych, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych w zakresie niezbędnym do kierowania robotami będącymi przedmiotem zamówienia, która jest aktualnie wpisana na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego.Użyte w treści postawionych powyżej warunków pojęcia należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 7lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).WYJAŚNIENIE: W odniesieniu do wyżej wymaganych uprawnień, Zamawiający jako „odpowiadające im uprawnieniabudowlane” rozumie uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawaupoważniające do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają dzisiejsze uprawnienia budowlane, alboosoba skierowana do realizacji zamówienia publicznego posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, nabyte w drodzeodpowiedniej procedury w odniesieniu do podmiotów będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej,Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowyo Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lubokreślonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r.o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r.poz. 1646).UWAGA: Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji, pod warunkiem spełniania przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach