Przetargi.pl
Budowa sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin

Gmina Szczucin ogłasza przetarg

  • Adres: 33-230 Szczucin, Wolności
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (14) 643 62 78, , fax. (14) 643 64 90
  • Data zamieszczenia: 2020-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szczucin
    Wolności 3
    33-230 Szczucin, woj. małopolskie
    tel. (14) 643 62 78, , fax. (14) 643 64 90
    REGON: 85166077203113
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczucin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zadania inwestycyjnego jest rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Szczucin a w szczególności skanalizowanie terenów dotychczas niewyposażonych w sieć kanalizacji sanitarnej. Zadanie inwestycyjne zlokalizowane jest na terenach położonych w granicach administracyjnych gminy Szczucin, powiat dąbrowski, woj. małopolskie. Tereny objęte zakresem przedmiotu zamówienia położone są w zachodniej części gminy Szczucin; na zachód od drogi krajowej nr 73 (Kielce – Tarnów) w kierunku granic gminy Mędrzechów (od wschodu) tj. obszar msc. Lubasz pomiędzy torami kolejowymi a miejscowością Szczucin. Całościowe zadanie inwestycyjne obejmuje miejscowości Lubasz (część) wraz z włączeniem do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej na terenie aglomeracji (w rozumieniu Prawa wodnego) Szczucin w msc. Szczucin. Z UWAGI NA WIĘKSZY ZAKRES OPRACOWANEJ W LATACH 2013 DO 2015 R. DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ ROBOTY OBJĘTE ZADANIEM INWESTYCYJNYM OZNACZONE ZOSTAŁY JAKO – CZĘŚĆ I a opracowana dokumentacja techniczna tego zadania otrzymała nazwę „BUDOWA SIECI KANALIZACJI SANITARNEJ DLA MIEJSCOWOŚCI LUBASZ, DELASTOWICE, LASKÓWKA DELASTOWSKA W GMINIE SZCZUCIN – CZĘŚĆ I”. Głównymi drogami dojazdowymi do terenów objętych niniejszym opracowaniem są drogi gminne; na przeważającej długości o nawierzchni bitumicznej. Wybór układu sieci kanalizacyjnej dokonany został w oparciu o analizę warunków terenowych – głównie wysokościowych, z uwzględnieniem istniejącej zabudowy. Po szczegółowym rozpatrzeniu wariantów układów sieci kanalizacyjnej przyjęto oraz zaprojektowano system ciśnieniowy - system kanalizacji ciśnieniowej. Elementami roboczymi w układzie są układy pompowe zainstalowane w studzienkach na każdej z posesji, które przyłączone będą do zbiorczej sieci kanalizacyjnej. W ramach takiego systemu wyróżnić można: - kolektory ciśnieniowe tzw. główne o średnicy 50 do 110 mm - kolektory ciśnieniowe boczne o średnicy 40 mm - przepompownie przydomowe (jedno pompowe) – dla każdego gospodarstwa (lub obiektu użyteczności publicznej) po jednej przepompowni. Wykonana dokumentacja techniczna nie przewiduje stosowania tzw. pompowni sieciowych (strefowych). Zlewnia zaprojektowanej w latach 2013 do 2015 kanalizacji sanitarnej obejmuje część msc. Lubasz – głównie tzw. przysiółki „Podlesie” i „Czajków”. Na tym terenie zlewni zaprojektowano 78 przydomowych przepompowni ścieków. Z uwagi na przeprowadzone w 2019 r. przez Urząd Miasta i Gminy Szczucin konsultacje z mieszkańcami zamieszkałych posesji, które zaplanowane były do przyłączenia do zaprojektowanej kanalizacji sanitarnej a z których jednoznacznie wynika, że część właścicieli posesji nie planuje w najbliższym okresie podłączenia do zaplanowanej sieci kanalizacji sanitarnej dokonano wydzielenia części zakresu prac budowlanych z uwzględnieniem przyłączenia tylko części zaprojektowanych posesji tj. tych, których właściciele wyrażają zamiar natychmiastowego przyłączenia do wykonanej sieci kanalizacyjnej. Zgodnie z zamiarem Zamawiającego w przewidzianej do wykonania części robót zaplanowano pierwotnie podłączenie 46 posesji. Ze względu na treść i formę złożonego przez Gminę Szczucin wniosku o dofinansowanie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW), zgodnie z którym wyodrębniona sieć kanalizacji sanitarnej (zarówno grawitacyjnej jak i ciśnieniowej) wraz z przepompowniami przydomowymi jest jedną z części robót a drugą częścią robót jest wykonanie przyłączy kanalizacyjnych tj. odcinków od przepompowni przydomowych do zewnętrznych ścian fundamentowych budynków na poszczególnych posesjach, których właściciele uprzednio wyrazili zdecydowaną aprobatę przyłączenia do zaprojektowanej sieci kanalizacji sanitarnej (do sieci kanalizacji sanitarnej będącej przedmiotem dofinansowania) w miejscowościach Szczucin i Lubasz wraz z dostawą dodatkowych pomp z całego zadania wydzielone zostały przedmiotowe części prac oraz zostały nadane im nazwy: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin" oraz „Budowa przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin wraz z dostawą dodatkowych pomp". Po zmniejszeniu zakresu ilości przewidzianych do podłączenia posesji tj. do 46 szt. część zadania dotycząca budowy sieci kanalizacji sanitarnej (część będąca przedmiotem wniosku o dofinansowanie, która została nazwana jako „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin") realizowana będzie na poniżej wymienionych działkach ewidencyjnych w obrębach: - Szczucin - działki Nr: 684/11, 685, 717/75, 717/76 - Lubasz - działki Nr 253, 254/2, 254/4, 254/6, 254/7, 255, 256, 257, 258, 261, 262, 263/3, 265, 266, 267, 269/1, 269/2, 269/3, 270/1, 270/2, 271/1, 271/2, 272/1, 273, 274/1, 274/2, 496/3, 497/2, 497/3, 498/3, 498/4, 498/5, 500/1, 500/2, 501/1, 501/2, 501/3, 502, 503, 516/6, 516/7, 518, 529/2, 529/3, 530, 531, 532/1, 532/2, 533/2, 536/1, 536/2, 538, 539/1, 539/2, 540/1, 540/3, 541, 546/2, 552/1, 552/2, 553, 554/1, 556, 557, 558, 559, 560/2, 560/3, 560/4, 560/6, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 572/1, 572/3, 572/4, 574/1, 575, 653, 654, 655, 656/1, 674/3, 680/1, 685, 687, 688, 692, 694, 695, 696/1, 696/2, 698/1, 698/2, 699/2, 703/1, 703/2, 704/1, 704/2, 716, 717/1, 717/2, 718, 719, 720/1, 720/3, 720/4, 721, 745, 746/3, 746/4, 768/3, 772, 773, 774/2, 775, 785/3, 785/4, 785/6, 785/8, 785/9, 785/10, 785/11, 787, 797, 798/1, 799, 801, 802, 803, 810, 1198, 1244/1, 1244/4, 1244/6,1244/7, 1244/8, 1244/15, 1244/20, 1244/21, 1244/22. Dla umożliwienia późniejszego ewentualnego włączenia pozostałej części mieszkańców ten zakres robót obejmuje również wykonanie krótkich odcinków odgałęzień kolektorów prowadzących w kierunku posesji, które objęte zostały opracowaną dokumentacją techniczną a ewentualne ich włączenie może nastąpić w późniejszym okresie. Dodatkowo, do kolektora PE fi 90 mm zlokalizowanego na działce nr 656/1 w m. Lubasz projektowanej kanalizacji, przewiduje się przyłączenie projektowanej, w oddzielnym opracowaniu, kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej z obszaru miejscowości Delastowice – „Podlesie” (projekt objęty oddzielnym opracowaniem). Projektowana kanalizacja tłoczna włączana jest do istniejącej kanalizacji grawitacyjnej wykonanej w ulicy M. Konopnickiej w Szczucinie (teren istniejącej aglomeracji [w rozumieniu Prawa wodnego] Szczucin), skąd ścieki będą odpływały systemem istniejących kolektorów (wraz z przepompowniami sieciowymi) do oczyszczalni ścieków w Woli Szczucińskiej. Dodatkowo, na przełomie m-cy wrzesień – październik 2020 r. władze samorządowe Gminy Szczucin zdecydowały o częściowym rozszerzeniu zakresu robót związanych z wykonaniem sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami. Rozszerzony zakres robót obejmował będzie wykonanie pięciu odcinków sieci kanalizacji sanitarnej zakończonych wykonaniem pięciu przepompowni przydomowych wraz z zasilaniem energetycznym oraz wykonaniem 5 kompletów przyłączy kanalizacyjnych. Rozszerzony zakres robót realizowany będzie do budynków zlokalizowanych na poniżej wymienionych działkach ewidencyjnych tj.: 533/2, 696/2, 697/1, 263/2 oraz 260/1 w obrębie ewid. Lubasz a tej części robót została nadana nazwa „Budowa dodatkowych odcinków sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków w m. Lubasz”. Zamawiający informuje, że dla tej wydzielonej części zakres robót zawarty został szczegółowo w odrębnym przedmiarze robót będącym również załącznikiem do SIWZ. W ramach wydzielonej części robót (pierwszej), która została nazwana jako „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin" należy wykonać: odcinek kanalizacji grawitacyjnej z rur PCV Ø 200 mm – o długości sumarycznej ~37 m ; w tym kolektory grawitacyjne fi 200 mm zlokalizowane na terenie istniejącej aglomeracji Szczucin (w rozumieniu Prawa wodnego) - ~32 m oraz kolektory grawitacyjne fi 200 mm zlokalizowane poza terenem istniejącej aglomeracji Szczucin (w rozumieniu Prawa wodnego) - ~5 m wraz z wykonaniem studni rozprężnej oraz przebudową istniejącej studni kanalizacyjnej (z tworzyw sztucznych o średnicy rury wznoszącej 400 mm) tj. w przypadku jednej ze studni całkowita przebudowa (wymiana zarówno kinety oraz rury wznoszącej wraz z zamknięciem typu teleskopowego) na fi 1000 mm oraz zabudowy odpowiedniej pokrywy nastudziennej żelbetowej wraz z pierścieniem odciążającym oraz włazem kanałowym żeliwnym fi 600 mm. Powyższe przebudowy zaprojektowane zostały w celu umożliwienia zabudowy filtru antyodorowego. 1.3. sieć kolektorów głównych tłocznych (ciśnieniowych) o średnicach od 110 do 50 mm wraz z zaprojektowaną armaturą (zasuwy, kolumny: płucząco-spustowe oraz napowietrzająco- odpowietrzające). Długości poszczególnych średnic kolektorów tłocznych przedstawiają się następująco: całość zadania / roboty wydzielone - część pierwsza kolektor tłoczny PE 110 1 682,5 m / L= 1 682,5 m kolektor tłoczny PE 90 942,6 m / L= 942,6 m kolektor tłoczny PE 75 797,5 m / L= 797,5 m kolektor tłoczny PE 63 336,4 m / L= 336,4 m kolektor tłoczny PE 50 964,1 m / L= 759,6 m (756,6 + 3)  sieć kolektorów tzw. bocznych (ciśnieniowych) o średnicy 40 mm wraz z zaprojektowaną armaturą (zespoły zaworów odcinającego i zwrotnego) – odcinki łączące poszczególne przepompownie przydomowe z siecią kolektorów głównych tłocznych. Długość sieci kolektorów bocznych PE 40 wynosi 2 247,85 m L= 1100,2 m (1084,2 + 16)  przydomowe przepompownie ścieków wraz z zasilaniem elektrycznym. – 78 sztuk 46 sztuk wraz z zasilaniem elektrycznym (sumaryczna długość zasilania energetycznego przepompowni wynosi 567,6 m 284,70 m). Zgodnie z założeniami projektowymi każdy przyłączany obiekt wyposażony zostanie w odrębną przepompownię ścieków. Zasilanie przydomowych przepompowni ścieków zaprojektowane zostało do wykonania z instalacji elektrycznych - wewnętrznych budynku i obiektów, z których ścieki będą odprowadzane do tych przepompowni. Skrzyżowanie zaprojektowanej kanalizacji ciśnieniowej oraz przyłączy kanalizacyjnych z przeszkodami należy wykonywać poprzez: - przejścia pod drogami o nawierzchni asfaltowej w rurze ochronnej wykonane metodą przewiertu - przejścia pod drogami o nawierzchni żwirowej w rurze ochronnej (metoda rozkopu bądź przewiertu) - skrzyżowanie z siecią gazową w rurach ochronnych - skrzyżowanie z kablami energetycznymi i telekomunikacyjnymi w rurach osłonowych dwudzielnych (na energetyce oraz telekomunikacji) - przekroczenia istniejących rowów – dla wszystkich przekroczeń rowów - przekroczenia wykonane będą metodą przewiertu horyzontalnego w rurze ochronnej bez naruszania stanu dna i skarp rowów Dodatkowo dla celów eksploatacyjnych na sieci kanalizacji ciśnieniowej zaprojektowane zostały kolumny odpowietrzająco – napowietrzające i kolumny płucząco – spustowe. Lokalizacja zabudowy tych kolumn została przedstawiona na planach zagospodarowania terenu a szczegółowa ilość poszczególnych średnic i rodzajów kolumn w przedmiarze robót. Natomiast druga z wydzielonych części prac o nazwie „Budowa przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin wraz z dostawą dodatkowych pomp" swoim zakresem obejmuje wykonanie przyłączy kanalizacyjnych tj. odcinków od przepompowni przydomowych do zewnętrznych ścian fundamentowych budynków na poszczególnych posesjach, których właściciele uprzednio wyrazili zdecydowaną aprobatę przyłączenia do zaprojektowanej sieci kanalizacji sanitarnej (do sieci kanalizacji sanitarnej będącej przedmiotem dofinansowania)w miejscowościach Szczucin i Lubasz wraz z dostawą dodatkowych dwóch kompletów pomp będących rezerwowymi zamiennikami pomp zainstalowanych w przepompowniach przydomowych. Po pierwotnym zmniejszeniu zakresu ilości przewidzianych do podłączenia posesji tj. 46 szt. zakres robót części prac o nazwie „Budowa przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin wraz z dostawą dodatkowych pomp" (budowa przyłączy kanalizacji sanitarnych wraz z dostawą dodatkowych pomp do rozbudowywanej sieci kanalizacji sanitarnej w gminie Szczucin) realizowany będzie na poniżej wymienionych działkach ewidencyjnych w obrębie: - Lubasz - działki Nr 253, 254/2, 254/4, 254/7, 263/3, 265, 267,269/3, 271/1, 272/1, 274/1, 274/2, 497/2, 498/5, 500/2, 501/3, 503, 536/2, 539/2, 540/1, 541, 560/2, 560/4, 566, 572/1, 575, 656/1, 685, 698/1, 703/1, 703/2, 704/1, 716, 717/1, 719, 720/3, 721, 768/3, 772, 785/4, 785/6, 797, 798/1, 799, 810, 1244/8, 1244/15. Zestawienie parametrów technicznych dla części robót pn. "Budowa przyłączy do sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin wraz z dostawą dodatkowych pomp" – zakres przewidzianych do wykonania robót obejmuje wykonanie: 1. przyłącza grawitacyjne fi 200 mm - ~18 m 2. przyłącza grawitacyjne fi 160 mm - ~327 m 3. dostawa dodatkowych dwóch sztuk pomp będących zamiennikami do wyposażenia przydomowych przepompowni ścieków Zakres trzeciej z wydzielonych części robót pn.: „Budowa dodatkowych odcinków sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków w m. Lubasz” obejmował będzie wykonanie: - kolektor tłoczny główny PE 50 L= 16 m - kolektor tzw. boczny (ciśnieniowy) o średnicy 40 mm wraz z zaprojektowaną armaturą (zespoły zaworów odcinającego i zwrotnego) – odcinki łączące poszczególne, dodatkowe przepompownie przydomowe z siecią kolektorów głównych tłocznych. Długość sieci kolektorów bocznych PE 40 wynosi L= 191,9 m - przydomowe przepompownie ścieków wraz z zasilaniem elektrycznym. – 5 kpl. wraz z zasilaniem elektrycznym (sumaryczna długość zasilania energetycznego przepompowni wynosi 58,9 m). - przyłącza grawitacyjne fi 160 mm - 5 kpl. o sumarycznej długości 68 m Kanały kanalizacji ciśnieniowej zaprojektowane zostały o przekroju kołowym wykonane z PE100 SDR11 (PN16) i średnicach od 40mm do 110mm łączone przez zgrzewanie: - dla średnic od 40mm do 75mm – elektrooporowo, - dla średnic 90 mm i większych – dopuszcza się zgrzewanie doczołowe. Natomiast kanały kanalizacji grawitacyjnej (odcinek poniżej studni rozprężnej SR1) oraz przyłączy należy wykonać z: - rur PCV o średnicy 160 mm; rury typu „N” (SN 4) – przyłącza - rur PCV o średnicy 200 mm; rury typu „S” (SN 8) – kolektor grawitacyjny oraz typ N - przyłącza. W celu wytrącenia prędkości ścieków wypływających z zaprojektowanej sieci kanalizacji ciśnieniowej, przed włączeniem do kanalizacji grawitacyjnej, zaprojektowano studzienkę rozprężną. Studnię rozprężną należy wykonać z PEHD fi 1000 mm. Studnia rozprężna musi być wyposażona w urządzenia do rozpraszania energii ścieków wypływających z kolektora tłocznego (np. krawędź przelewowa) oraz wyposażenie zabezpieczające przed wydostawaniem się ze studni uciążliwych substancji zapachowych - biofiltr. Dodatkowo, za studnią rozprężną, w dwóch kolejno po sobie następujących studzienkach kanalizacji grawitacyjnej, w celu neutralizacji i eliminacji odorów, należy zastosować pod włazami żeliwnymi urządzenia do neutralizacji zapachów tzw. biofiltry, Poniżej zaprojektowanej studni rozprężnej znajdują się cztery sieciowe przepompownie ścieków transportujące ścieki, z terenu miejscowości Szczucin oraz z terenu objętego opracowaniem, do istniejącej oczyszczalni ścieków. Z uwagi na zwiększenie ilości ścieków dopływających do przepompowni sieciowych oraz niewystarczające paramenty hydrauliczne zainstalowanych obecnie w przepompowniach ścieków pomp, wymagana będzie docelowa wymiana pomp w istniejących przepompowniach sieciowych. Zamawiający informuje, że ten zakres prac zostanie wykonany w innym terminie oraz w ramach innych robót i nie jest uwzględniony w żadnej z wydzielonych części robót. Zaprojektowano wykonanie kolektorów kanalizacji sanitarnej w wykopach wąsko przestrzennych, umocnionych, odwodnionych o szerokości 0,95 m. Rurociągi - rury kanalizacyjne należy układać w odwodnionym wykopie i zagęszczonym podłożu (podsypce) zgodnie z „Instrukcją projektowania, budowy i napraw kanalizacji zewnętrznych" oraz „Technicznymi warunkami wykonania i odbioru robót budowlanych”. Głębokość posadowienia kanalizacji tłocznej wynosi ok. 1,4 m. Wykonana dokumentacja geologiczna badań podłoża gruntowego w związku z projektowaną budową sieci kanalizacji sanitarnej – część I wskazuje na występowanie na części terenu wykonywania robót wysokiego poziomu wody gruntowej. Z perspektywy czasowej należy dodać, że podczas wykonywania badań geologicznych poziom zw. wody gruntowej układał się raczej w dolnych poziomach występowania. Na przedmiotowym terenie (zgodnie z zapisami „Opinii geotechnicznej”) wahania stanu położenia wody gruntowej mogą powodować okresowe występowanie wysokiego poziomu zw. wody gruntowej. W związku z powyższym (możliwym wysokim położeniem zw. wody gruntowej) Zamawiający informuje, że wymagał będzie montażu rurociągów kanalizacji ciśnieniowej w wykopach odwodnionych. Wskazane jest dla właściwego odwodnienia wykopów stosowanie odwodnienia wgłębnego – najlepiej przy użyciu igłofiltrów. Całość prac należy prowadzić zgodnie z protokołem ZUDP, decyzją - pozwolenie na budowę oraz z uzgodnieniami załączonymi do projektu. Zastrzega się, że na terenie może istnieć uzbrojenie podziemne nie wykazane na mapach sytuacyjnych. Przed przystąpieniem do robót należy dodatkowo dokonać wywiadów u właścicieli posesji celem zlokalizowania uzbrojenia oraz wykonać sondy poprzeczne przed przystąpieniem do wykopów liniowych. BHP podczas wykonawstwa robót Wszystkie roboty ziemne i montażowe należy prowadzić zgonie z obowiązującymi przepisami, normami i zarządzeniami. Pracowników należy przeszkolić w zakresie zasad BHP obowiązujących przy wykonywaniu w/w prac. Rekultywacja gruntu Rekultywacja polegać będzie na tym, że wierzchnią warstwę gleby (humus) z wykopów odkładać się będzie po jednej stronie wykopów, a pozostałe po drugiej stronie. Zasypywanie wykopów odbywać się będzie w kolejności odwrotnej. Zamawiający wymagał będzie wykonywania zagęszczenia zasypu wykopów; w szczególności w przypadku przebiegu wykopów w poboczach dróg oraz w innych nawierzchniach utwardzonych. W czasie budowy należy zachować podstawowe bezpieczne odległości wykonywanej sieci kanalizacji sanitarnej od innych obiektów i urządzeń terenowych. Po wykonaniu sieci dokonać dokładnej inwentaryzacji geodezyjnej. Szczegółowy zakres robót oraz wymagania materiałowe i techniczne określone zostały w przedmiarach robót oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w załączniku Nr 7: Przedmiar Robót Realizacja robót winna odbywać się zgodnie z wykonaną przez: PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG GEODEZYJNO – PROJEKTOWYCH "AZYMUT", ul. Kościuszki 14, 33 200 DĄBROWA TARNOWSKA wydzieloną częścią opracowanej dokumentacji technicznej pn.: „BUDOWA SIECI KANALIZACJI SANITARNEJ DLA MIEJSCOWOSCI LUBASZ, DELASTOWICE, LASKÓWKA DELASTOWSKA W GMINIE SZCZUCIN – CZESC I”, nazwa wydzielonej części: „Budowa sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Szczucin i Lubasz, gmina Szczucin”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ tj. Załącznik Nr 8. Szczegółowe ilości robót, ich zakres jak również ewentualne wymogi Zamawiającego podane są w sporządzonych oddzielnie dla każdej części przedmiarach robót, które stanowią załącznik do SIWZ – Załącznik Nr 7 oraz w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ tj. Załącznik Nr 8. UWAGA 1 !!! Zamawiający informuje, że wszystkie ewentualne podane w dokumentacji technicznej lub w załączonym przedmiarze robót opisy nazw własnych materiałów (wyrobów), wyposażenia w sprzęt w żaden sposób nie mają na celu naruszenia art. 29 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo zamówień publicznych”, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Dopuszcza się zastosowanie materiałów (wyrobów), wyposażenia równoważnego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób), wyposażenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez projektanta (Zamawiającego) spoczywa na wykonawcy. UWAGA 2 !!! - Wszystkie roboty powinny być odebrane przez inspektora nadzoru z potwierdzonym wpisem do dziennika budowy. - Materiały budowlane, instalacyjne i wykończeniowe powinny posiadać aprobaty i kryteria techniczne dopuszczone do stosowania – zgodnie z aktualnymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215). - Wszelkie roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z warunkami technicznymi, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz przepisami BHP; - Roboty mogą być wykonywane tylko pod nadzorem osoby do tego uprawnionej; - Używane materiały budowlane i montowane urządzenia muszą posiadać niezbędne dokumenty dopuszczające je do stosowania w budownictwie oraz akceptację Inwestora - Zamawiającego; - Wszystkie problemy i wątpliwości należy konsultować z Zamawiającym. Realizacja robót winna odbywać się zgodnie z opracowanym przedmiarem robot (Załącznik Nr 7) oraz dokumentacją projektową (Załącznik Nr 8), które zostały opracowane: przez PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG GEODEZYJNO – PROJEKTOWYCH "AZYMUT", ul. Kościuszki 14, 33 200 DĄBROWA TARNOWSKA. Dokumenty te są załącznikami do niniejszej SIWZ. Wykonawca, podczas realizacji zamówienia, jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP i p.poż. Zamawiający zastrzega, że wszelkie roboty mogą być prowadzone wyłącznie na terenie uniemożliwiającym dostęp osobom nie związanym z realizacją przedmiotu zamówienia, a w szczególności dzieciom i młodzieży szkolnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie złotych: sześćdziesiąt tysięcy 00/100) do dnia, w którym upływa termin składania ofert do godziny 09:00. Wnoszone przez wykonawcę wadium w kwocie, o której mowa w zdaniu pierwszym dotyczy zabezpieczenia oferty wykonawcy w zakresie wszystkich części łącznie tj. części 1, części 2 i części 3 (jedno wadium na wszystkie części łącznie). Szczegółowe informacje dotyczące wniesienia wadium zawarto w SIWZ w Rozdziale A w punkcie 6.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający będzie oceniał: - Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – spełnia - Wykonawca nie złożył oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY (którego wzorzec przedstawiono w rozdziale E Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), wraz z Załącznikiem do SIWZ Nr 1: Oświadczenia Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia oraz z Załącznikiem do SIWZ Nr 2: Inne oświadczenia i dokumenty Wykonawcy, w których znajdują się: a) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 25a ust.1 ustawy Pzp) – zgodnie z załącznikiem do SIWZ Nr 1; b) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (zgodnie z art. 25a ust.1 ustawy Pzp) – zgodnie z załącznikiem do SIWZ Nr 1; g) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (Załącznik do SIWZ Nr 5 – Informacja o podwykonawcach). Jeżeli Wykonawca nie wypełni lub nie dołączy do oferty dokumentu - Załącznik do SIWZ Nr 5 – Informacja o podwykonawcach, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca samodzielnie wykona cały przedmiot zamówienia. h) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy Pzp; Zamawiający żąda od wykonawcy, który w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1–9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1282).) (w celu potwierdzenie braku podstaw wykluczenia tych podmiotów). i) Kosztorys ofertowy; Złożony kosztorys ofertowy Wykonawcy musi zawierać m.in.: - stronę tytułową, - ofertę (kosztorys), - tabelę elementów scalonych, - zestawienie robocizny, materiałów i sprzętu (zestawienie R, M i S) - w przypadku sporządzenia kosztorysu ofertowego metodą uproszczoną. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: - sekcji III.4) podpunkt f1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); 2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) podpunkt f1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania odnośnie terminów wystawienia dokumentów określone w zdaniu pierwszym stosuje się odpowiednio. 3. Załącznik do SIWZ Nr 6 – Cena oferty; 4. W przypadku wnoszenia wspólnej oferty przez konsorcjum składające się z dwóch lub więcej podmiotów gospodarczych, należy dołączyć oświadczenie wykonawców, że ich zobowiązania co do oferty oraz co do wykonania oferty są solidarne. Oferta taka musi spełniać następujące wymagania: a) zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej; b) musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony; c) jeden z podmiotów zostanie wyznaczony jako odpowiedzialny i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Konsorcjum jest zobowiązane do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jak wykonawcy występujący samodzielnie z zastrzeżeniem, że warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie podlegać sumowaniu. Oznacza to, iż realizacją dwóch wymaganych robót powinien wykazać się albo wykonawca składający ofertę, albo co najmniej jeden z uczestników konsorcjum. Zatem warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą zrealizowanie dwóch robót, ale żaden z nich nie wykona ich w takiej liczbie. Natomiast Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną sytuację ekonomiczną i finansową wykonawcy - konsorcjum. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów. UWAGA Spółkę cywilną należy traktować jako kilku przedsiębiorców składających wspólnie ofertę w postępowaniu. Stosuje się do niej art. 23 ust. 2 p.z.p. wymagający przedłożenia pełnomocnictwa. Niemniej jednak z orzecznictwa wynika, że umocowanie do działania może także wynikać po prostu z umowy spółki. Stąd też w przypadku podpisania oferty tylko przez jednego wspólnika kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy wezwać wykonawcę do przedłożenia pełnomocnictwa lub dokumentu umowy spółki, który potwierdzi zasady reprezentacji. Dopiero wówczas będzie można ocenić czy oferta została podpisana prawidłowo i tym samym czy jest ważna. Konsekwencją powyższego jest także to, że każdy ze wspólników składa własne oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania. Natomiast warunki udziału w postępowaniu wspólnicy wykazują razem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach