Przetargi.pl
„Budowa ścieżki rowerowej od ul. Kraszowickiej do kładki pieszo-rowerowej nad Bystrzycą w Świdnicy”

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2018-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swidnica.bip-gov.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa ścieżki rowerowej od ul. Kraszowickiej do kładki pieszo-rowerowej nad Bystrzycą w Świdnicy”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa ścieżki rowerowej od ul. Kraszowickiej do kładki pieszo-rowerowej nad Bystrzycą w Świdnicy” , przewidzianego do realizacji w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa dróg rowerowych w Gminie Wiejskiej i Miejskiej Świdnica w celu redukcji niskiej emisji”. 2. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w Obrębie geodezyjnym 0006 Kraszowice, na n/w działkach: 1) działka nr 157 (teren kolejowy) 2) działka nr 298/2 (teren kolejowy) 3) działka nr 159 4) działka nr 163 (droga) 5) działka nr 3160/1 (rz. Bystrzyca) 6) działka nr 3161 (droga) 3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: 1) ścieżki rowerowej łączącej ul. Kraszowicką z kładką pieszo – rowerową nad rzeką Bystrzycą w kierunku ul. Sportowej oraz z ciągiem pieszo-rowerowym do ul. Westerplatte, 2) obiektu mostowego w postaci przejścia pod torami linii kolejowej nr 771 Świdnica Przedmieście-Świdnica Miasto w km 0,691 - konstrukcja pod torami wraz z pochylniami zwane w dalszej części „Obiektem”, 3) robót torowych, związanych z budową przejścia pod torami 4) infrastruktury technicznej związanej ze ścieżką – oświetlenie, odwodnienie, 4. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlano-montażowych określonych w dokumentacji projektowej i STWiOR wraz z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie obiektu. 5. Przedmiot niniejszego zamówienia będzie realizowany zgodnie z wiedzą budowlaną, przepisami szczególnymi, w oparciu o umowę, projekty budowlane i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a także: 1) Decyzję pozwolenia na budowę (decyzja pnb) nr 617/2018 z dnia 8 maja 2018 r., 2) Decyzję pozwolenia na budowę Nr I – K/Z/24/18 z dnia 17 maja 2018 r. 6. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej pn. „Budowa ścieżki rowerowej od ul. Kraszowickiej do kładki pieszo-rowerowej nad Bystrzycą w Świdnicy” (dalej: Dokumentacja), sporządzonej w sierpniu 2017 r. przez PONTAR Paweł Rokicki, z siedzibą: 58-500 Jelenia Góra, ul. Daszyńskiego 25/6, obejmującej: 1) Projekt budowlany (PB) obejmujący: Projekt zagospodarowania terenu, PB branży drogowej, mostowej, torowej, elektrycznej i sanitarnej oraz część formalno-prawną, badania geotechniczne i operat wodno-prawny, 2) Projekt Wykonawczy(PW) - branża drogowa, mostowa, torowej, elektrycznej i sanitarnej – opisy techniczne + część rysunkowa, 3) Projekt organizacji ruchu, 4) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) branże: drogowa, mostowa, torow, elektryczna i sanitarna. 7. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 6 powyżej, stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ wraz z przedmiarami robót stanowiącymi Załącznik nr 10 do SIWZ znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydział Dróg – pok. 311. Uwaga! Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia na etapie oceny i badania ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia na etapie badania i oceny ofert do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych. Uwaga!  Załączone przedmiary robót należy traktować jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.).  Przedmiary robót załączono w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 8. Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie inwestycji w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. W przypadku podpisania przez Gminę Miasto Świdnica umowy o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań w tym organizacyjnych w celu zapewnienia terminowego, w każdym aspekcie zgodnego z niniejszym SIWZ wykonania przedmiotu umowy. Ponadto realizacja i rozliczenie w/w zadania odbywać się będzie z uwzględnieniem warunków umowy o finansowe wsparcie, którą Gmina Miasto Świdnica zawrze z Urzędem Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. 9. Zadanie realizowane będzie na terenie kolejowym w zakresie i zgodnie z warunkami, o których mowa w rozdz. 4.4. Warunki udostępnienia terenów kolejowych na cele realizacji przedmiotu zamówienia regulują n/w dokumenty zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego: 1) Porozumienie nr IZEK3a0703-01 /2018zawarte między PLK i Zamawiającym, regulujące zasady współpracy i warunki nieodpłatnego przejęcia prawa do nakładów poniesionych na infrastrukturę kolejową w wyniku przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: „Budowa ścieżki rowerowej od ul. Kraszowickiej do kładki pieszo – rowerowej nad Bystrzycą w Świdnicy w skrzyżowaniu i wzdłuż linii kolejowej nr 771 relacji Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto w km od 0,655 do 0,783” – Załącznik nr 11 do SIWZ 2) Projekt Umowy nr 63/203/…/2018 na udostępnienie nieruchomości gruntowej, zawartej pomiędzy PLK i Wykonawcą – Załącznik nr 12 do SIWZ. Uwaga! Przed wejściem na tereny kolejowe Wykonawca ma obowiązek zawarcia z PLK Umowy nr 63/203/…/2018 na udostępnienie nieruchomości gruntowej. 10. Wykonawca ma obowiązek uwzględnienia w cenie ofertowej wszelkich kosztów wynikających z faktu realizowania inwestycji na terenie kolejowym, w tym: 1) Kaucję w kwocie 5 000,00 zł., zgodnie z zapisami § 11 ust. 2 projektu Umowy nr 63/203/…/../……../18, o którym mowa w ust.9 pkt 2 powyżej. 2) Opłaty: a) za korzystanie z udostępnionego terenu kolejowego, w kwocie 13,91 zł. netto (przy założeniu, że prace będą trwały co najmniej 8 tygodni i teren oddany do udostępnienia nie będzie większy niż 500 m2) za każdy dzień korzystania; obszar zajęcia zostanie określony przez Wykonawcę i Zamawiającego przed podpisaniem umowy, o której mowa w ust. 9, pkt 2 powyżej, b) za nadzór opłatę w kwocie 100,00 zł. netto (słownie złotych: sto 00/100) za każdą godzinę nadzoru – Wykonawca ma obowiązek ustalić z służbami PLK przewidywaną liczbę godzin nadzorów; c) za szkolenie z zakresu bhp opłatę w kwocie 13,77 zł. netto za godzinę lekcyjną szkolenia za osobę; d) za opracowanie „Regulaminu tymczasowego prowadzenia ruchu w czasie wykonywania robót” opłatę w kwocie 1 225,00 zł. netto. 11. Do opłat, o których mowa w ust. 10 pkt.2) lit. a, b, c i d, dolicza się należny podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu powstania obowiązku podatkowego. 12. Ponadto Wykonawca ma obowiązek: 1) posiadania przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia: a) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2.500.000,00 zł – posiadanie w/w polisy stanowi warunek udziału w postępowaniu, zgodnie z zapisami rozdz. V, ust. 1, pkt 2a, Uwaga! Zgodnie z § 11 ust. 17 lit. a i b - PLK wymaga aby Wykonawca posiadał ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (zarówno kontraktowej, jak i deliktowej) w zakresie prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. b) ubezpieczenia robót i innych czynności objętych przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia w wysokości nie mniejszej niż 125.000,00 zł. 2) przedstawienia PLK kopii polis/ zawartych umów ubezpieczeń, o których mowa w ust. 12 powyżej w terminie 30 dni od zawarcia umowy o roboty budowlane z Zamawiającym. 4.2 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane, 45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej, 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg, 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektrycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; 45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby; 4.3 ZAKRES ROBÓT 1. W ramach inwestycji należy wykonać: 1) roboty torowe, w tym: a) rozbiórkę istniejącego toru wraz z wybraniem podsypki oraz demontaż istniejących odbojnic, b) roboty ziemne – wykopy, nasypy, ścięcie ław torowiska, roboty podtporzowe, c) budowa nowej nawierzchni toru, d) montaż odbojnic, e) regulacja torów w planie i profilu 2) przejście pod torami, o n/w parametrach: a) konstrukcja przejścia i ramp – żelbetowa, ramowa, b) szerokość obiektu – 7,20m, c) rozpiętość teoretyczna – 3,75m d) długość konstrukcji nośnej obiektu – 4,10m, e) skrajnia pod obiektem – 2,50m f) długość przejścia w osi niwelety wraz z rampami – 71,00m g) grubość płyty górnej – 0,35-0,39 m h) grubość płyty dennej – 0,35 m i) grubość ścian bocznych – 0,35 m j) wysokość konstrukcyjna przejścia – 1,30 m 3) ścieżkę rowerową: a) szerokość ścieżki 3m, b) pochylenie poprzeczne 2%, c) pochylenia podłużne max 6%, d) nawierzchnia bitumiczna na odcinkach w nasypie, e) nawierzchnia z kostki betonowej w zakresie ramp i przejścia pod torami, f) całkowita długość ścieżki – 222,00 m, g) dowiązanie do ścieżki przy ul. Kraszowickiej i do ciągu pieszo-rowerowego przy kładce, 4) infrastrukturę techniczną związana ze ścieżką: a) oświetlenie ścieżki w postaci opraw ulicznych na słupach, b) oświetlenie przejścia pod torami – wzmocnione oprawy hermetyczne, c) balustrady stalowe na rampach i kapach, zabezpieczone antykorozyjnie, d) odwodnienie liniowe przejścia, e) pompownię wody deszczowej, f) studzienki, kanalizację odwodnienia, korytko otwarte odwodnienia, g) wylot odwodnienia do rzeki Bystrzycy - urządzenie wodne) 5) sieci uzbrojenia terenu a) elektryczne – linie zasilające zgodnie z opisem branży elektrycznej, b) teletechniczne – lokalne przełożenie istniejących kabli TKD i światłowodu, c) kanalizacja deszczowa: odprowadzenie wody deszczowej z obiektu zgodnie z opisem branży sanitarnej, 6) reprofilację skarp i terenu wraz z zabezpieczeniem antyerozyjnym, 2. Zestawienie powierzchni 1) umocnienia sztywne skarp i brzegu (proj.) – powierzchnia: ~160m2; 2) umocnienia sztywne skarp i brzegu (istn.) – powierzchnia: ~140m2; 3) obrys przejścia podziemnego i ramp – powierzchnia: ~360m2; 4) ścieżka rowerowa o naw. bitumicznej – powierzchnia: 479m2; 5) ścieżka rowerowa o naw. z kostki bet. – powierzchnia: 241,4m2; (w przejściu) 6) zieleń urządzona (reprofilacja) – powierzchnia: ~1400m2; 7) powierzchnia opracowania: 3600m2; 3. Po zrealizowaniu robót związanych z budową „Obiektu”, Wykonawca zobowiązany jest do dokonania próbnego obciążenia toru na nowym wiadukcie – przejściu podziemnym pod torami, które określi nośność wiaduktu. Nośność wiaduktu nie może być niższa niż przewidziana w projekcie budowlanym uzgodnionym z PLK, tj. 221 kN/oś, wyniki pomiarów będą podstawą oddania obiektu do użytkowania. 4. Wykonawca po zakończeniu robót budowlanych ma obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów w wymaganym zakresie. W związku z powyższym do obowiązków Wykonawcy należy: 1) przygotowanie wszystkich dokumentów potrzebnych do uzyskania wymaganego pozwolenia na użytkowanie obiektów, których dotyczą roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, 2) zawiadomienie w imieniu Zamawiającego właściwych instytucji o zakończeniu robót i zamiarze przystąpienia do użytkowania, 3) reprezentowanie Zamawiającego we wszystkich procedurach zmierzających do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów, których dotyczą roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, w tym dla obiektów i robót wykonanych na terenie kolejowym, 4) przekazanie Zamawiającemu pozwolenia na użytkowanie wraz z innymi dokumentami potrzebnymi do rozpoczęcia użytkowania obiektów, których dotyczą roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, w tym dla obiektów i robót wykonanych na terenie kolejowym, 5) przygotowanie materiałów potrzebnych do uzyskania przez Zamawiającego niezbędnych pozwoleń i decyzji wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii, ekspertyz, pozwoleń i decyzji w celu przekazania nowych obiektów do eksploatacji. 5. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania wszelkich robót i czynności niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy z należytą starannością oraz zgodnie zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami, 2) wykonania robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym oraz szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 3) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia 4) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności sporządzenia po wykonaniu przedmiotu zamówienia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia oraz zgłoszenia oryginału do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w Świdnicy, a kopii do Zamawiającego. Dokumentacja powykonawcza dla Zamawiającego, a w szczególności zaktualizowany plan zagospodarowania terenu powinien być przekazany w wersji papierowej i elektronicznej, numerycznej wersji wektorowej w formie zapisu dwg, dxf lub dgn. Wykonane w ramach przedmiotu zamówienia poszczególne elementy drogi mają być zaznaczone na mapie odrębnymi kolorami, w zależności od rodzaju nawierzchni. Zamawiający wymaga dostarczenia powykonawczego zestawienia zawierającego: - parametry przejścia pod torami, - długość wykonanej ścieżki rowerowej/ciągu pieszo rowerowego oraz jej parametry (rodzaj nawierzchni, powierzchnia itp.), - długości wykonanych sieci oraz ich parametry (typ i przekrój kabla, średnica rury, rodzaj materiału, itp.), - długość odtworzonego toru kolejowego, - ilości i typy montowanego osprzętu i urządzeń (słupy, wysięgniki, szafki, oprawy, studnie, wpusty itp.) 5) zorganizowania placu budowy (( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 6) zabezpieczenia terenu objętego robotami budowlanymi w tym przed dostępem osób postronnych, oznakowania miejsca robót i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, 7) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km), 8) wykonania we własnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyległego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli, dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany do naprawy uszkodzeń na własny koszt; w przypadku ewentualnych uzasadnionych roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usuwania, w sposób docelowy, uszkodzeń i awarii spowodowanych przez Wykonawcę, co nie podlega odrębnej zapłacie i nie jest wliczone w cenę kontraktową 9) uporządkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem, 10) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, 11) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 12) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów, w pobliżu których będą prowadzone roboty ziemne, 13) wykonywania wszelkich innych czynności wynikających wprost z umowy, a także tych wynikających ze specyfiki danych robót, 6. Ponadto w związku z wykonywaniem robót na terenie kolejowym, zakres robót obejmuje czynności wymienione w rozdz. 4.4, w tym wycinka drzew i nasadzenia zastępcze (4.4 ust. 4). 6. Prace budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do nieruchomości stanowiących własność PKP oraz RZGW służbom kolejowym i wodnym 7. Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. Uszkodzenie elementów infrastruktury podziemnej należy niezwłocznie zgłosić zamawiającemu i na własny koszt naprawić pod nadzorem przedstawiciela gestora zniszczonej sieci. Niewywiązanie się z w/w zadań daje Zamawiającemu prawo do zlecenia naprawy innemu wykonawcy wg stawek Pogotowia Energetycznego/ Wodociągowego/…,itp. na koszt Wykonawcy. 8. Wykonawca jest odpowiedzialny za : 1) termin wykonania przedmiotu umowy, 2) jakość wykonanych robót budowlanych, 3) należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 4) szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 4.4 ZAKRES I WARUNKI PROWADZENIA ROBÓT NA TERENIE KOLEJOWYM: 1. Zadanie realizowane będzie na terenie kolejowym, na podstawie Porozumienia zawartego pomiędzy Zarządcą Infrastruktury Kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, z siedzibą w Warszawie przy ul. Targowej 74, a Gminą Miasto Świdnica. Wszelkie roboty w zakresie budowy przejścia pod torami kolejowymi będą wykonywane w porozumieniu z Zakładem Linii Kolejowych w Wałbrzychu, (dalej: PLK Wałbrzych). 2. Zamawiający informuje, że złożył w PLK Wałbrzych wniosek o zamknięcia torowe w terminie od 15.07.2018 r. do 15.10.2018 r. 3. Zakres robót inwestycyjnych na terenie kolejowym (dalej: Roboty IK) obejmuje: 1) roboty związane z budową „Obiektu”, obejmujące m.in: a) budowę przejścia pod torami (wym. dł. 4,10m; szer. 7,20m) wraz z pochylniami o konstrukcji nośnej ramowej żelbetowej, b) wykonanie odwodnień liniowych na skarpie, c) reprofilację nasypu, d) zabezpieczenie nasypu kolejowego stalowymi grodzicami w miejscu robót, e) demontaż i ponowny montaż nawierzchni kolejowej, f) przełożenie światłowodu i kabli TKD, g) budowę barier wygrodzeniowych na nasypie, konstrukcja pod torami 2) roboty budowlane poza tunelem na terenie PKP, w tym m. in: a) budowę odwodnienia liniowego ścieżki rowerowej wraz z przepompownią, b) wykonanie instalacji oświetleniowej w przejściu pod torami, c) wykonanie barier wygrodzeniowych. 4. Do wykonawcy należy również: 1) wycinka drzew zgodnie z postanowieniami Decyzji nr 18/18 z dnia 05.03.2018r. wydanej przez Prezydenta Miasta Świdnicy na wniosek Spółki Akcyjnej PKP Polskie Linie Kolejowe ZLK oraz zapisami projektu - Umowy nr 63/203/…/../……../18 Uwaga! Wykonawca po dokonaniu wycinki drzew ma obowiązek składowania drewna w możliwie suchym miejscu, a następnie jego przekazania do Sekcji Eksploatacji w Wałbrzychu na podstawie „Protokołu przekazania drewna z wycinki”, w tym zapewnienia załadunku, przewozu i rozładunku drewna z wycinki we wskazanym miejscu. 2) nasadzenie na terenie Świdnicy, wskazanym przez Zamawiającego – 11 szt. szkółkowych ozdobnych drzew liściastych (klon lub jesion do wyboru), o min. obwodach pni 14-16 cm, mierzonych na wysokości 100 cm npt. 5. Przed przystąpieniem do robót na terenie kolejowym Wykonawca zobowiązany jest do: 1) sporządzenia i przedstawienia PLK Wałbrzych szczegółowego Harmonogramu Robót IK na terenie kolejowym, 2) dokonania wszelkich stosownych ustaleń wynikających z harmonogramu Robót Inwestycyjnych z: PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław; PKP Energetyka S.A. Dolnośląski Rejon Dystrybucji ul. Paczkowska 26, 50-503 Wrocław; TK Telekom Sp. z o.o. ul. Taśmowa 7a, 02-677 Warszawa; PKP TELKOL Sp. z o.o. Region Zachodni ul. Kościuszki 82, 50-441 Wrocław, 3) uzgodnienia z PLK Wałbrzych zasad realizacji robót w tym warunków i terminów uwzględniających opracowany wspólnie i uzgodniony Projekt Organizacji Robót, z zachowaniem postanowień określonych w zasadach organizacji udzielania zamknięć torowych Ir-19, o ile zajdzie potrzeba wprowadzenia ograniczenia ruchu pociągów, 4) wystąpienia do Działu Eksploatacji PLK ZLK w Wałbrzychu tel. (074) 637-47-07, celem powołania komisji do opracowania Tymczasowego regulaminu prowadzenia ruchu pociągów, podając technologię robót i czas realizacji na terenie kolejowym. W/w Dział oceni konieczność powołania takiej komisji i wtedy Wykonawca złoży wniosek o gotowości przystąpienia do robót z podaniem daty oraz terminu wykonania robót. Na podstawie złożonego wniosku Tymczasowy regulaminu prowadzenia ruchu pociągów zostanie wprowadzony w życie przez Dział Eksploatacji telegramem „adres trzynaście”, po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń i dokonaniu uzgodnień z PKP PLK S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym Ekspozyturą we Wrocławiu; 5) odpłatnego wprowadzenia zamknięć torowych wynikających z Regulaminu Tymczasowego prowadzenia ruchu w trakcie wykonywania robót, 6) posiadania przeszkolenia w dziedzinie bhp informującego o zagrożeniach dla bezpieczeństwa i zdrowia podczas wykonywania prac na terenie PKP PLK S.A. - zgodnie z Uchwałą nr 22/2013 Zarządu PKP PLK S.A. z dnia 15.10.2013 r. ”Wytyczne sposobu dostarczania informacji oraz poinformowania pracownika innego pracodawcy o zagrożeniach dla bezpieczeństwa i zdrowia podczas wykonywania prac na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” . W tym celu Wykonawca winien wystąpić do PLK Zakładu Linii Kolejowych z siedzibą w Wałbrzychu przy ul. Parkowej 9 ze stosownym wnioskiem o przeszkolenie pracowników (szkolenie płatne zgodnie z obowiązującym cennikiem), a także złożyć pisemne oświadczenie o przebytym szkoleniu w zakresie bhp i o aktualności badań okresowych pracowników zatrudnionych przy ww. robotach na komisji przekazania placu budowy. W powyższych sprawach. W w/w sprawach należy kontaktować się z panem Leszkiem Pyrą tel. kom. 606892090. 7) uzyskania zezwolenia do prawa wstępu na teren kolejowy w PKP PLK S.A. Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei, z siedzibą 50-503 WROCŁAW ul. Paczkowska 26 W wystąpieniu należy dokładnie określić rodzaj i zakres prac i załączyć kopię uzgodnienia (uzgodnienie znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego razem z Dokumentacją). Wniosek powinien zawierać następujące dane: a) pełną nazwę i dokładny adres wnioskodawcy oraz jego NIP, b) numer i datę zlecenia/zamówienia/wniosku o wydanie dokumentu na wstęp na obszar kolejowy, c) określenie obszaru kolejowego, którego wniosek dotyczy, d) wskazanie terminu, na jaki ma być wydany dokument, e) cel wydania, f) imiona i nazwiska oraz stanowiska osób, dla których dokumenty mają być wydane, g) oświadczenie wnioskującego, że osoby dla których mają być wydane upoważnienia posiadają odpowiednie przygotowanie do bezpiecznego poruszania się po obszarze kolejowym. h) Wskazanie instytucji/firmy (z pełną nazwą, adresem i NIP), na którą należy wystawić fakturę za wykonaną usługę, tj. wydanie dokumentów/upoważnień do wstępu na obszar kolejowy, Wydanie wnioskodawcy przepustek/zezwoleń uprawniających do wstępu na obszar kolejowy nastąpi po wysłaniu przez Komendę Główną Straży Ochrony Kolei stosownej faktury za wykonaną przez SOK ww. usługę. Za wydanie dokumentów Komenda Główna Straży Ochrony Kolei pobiera opłatę zgodnie z postanowieniami w tym zakresie zawartymi w zarządzeniu nr 27 Zarządu PKP PLK S.A. z dnia 06.12.2010 r. 8) pisemnego powiadomienia PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu (na 14 dni przed przystąpieniem do robót) o zamiarze rozpoczęcia robót celem protokolarnego przekazania placu budowy oraz wyznaczenia nadzoru nad Robotami IR. Wystąpienie Wykonawcy powinno zawierać: numer uzgodnienia wydanego przez tut. Zakład, termin i miejsce rozpoczęcia robót, datę, godzinę, miejsce spotkania, telefon kontaktowy i nazwisko osoby odpowiedzialnej za prowadzenie prac w tym rejonie. Nadzór nad Robotami IR ze strony ww. Zakładów jest bezwarunkowy i płatny. Obciążenie dokonuje się w zależności od poniesionych kosztów. Ponadto przed rozpoczęciem robót Wykonawca dokona wpłaty kaucji gwarancyjnej w kwocie 5.000,00 zł, (słownie: pięć tysięcy złotych) na konto bankowe: PKO BP S.A. Nr konta: 52 1020 1026 0000 1102 0287 4444 Zwrot kaucji nastąpi po zakończeniu robót, uporządkowaniu terenu i dopełnieniu wszystkich formalności podanych w niniejszym uzgodnieniu. Po zakończeniu robót I Wykonawca przedłoży do tutejszego Zakładu formalną pisemną informację z podaniem konta bankowego, na które zostanie dokonany zwrot kaucji. Dowód wpłaty kaucji należy przedłożyć na komisji przekazania placu budowy. 6. Ponadto do Wykonawcy należy: 1) zapoznanie się i stosowanie „Zasad bezpieczeństwa pracy podczas wykonywania prac inwestycyjnych, rewitalizacyjnych, utrzymaniowych i remontowych wykonywanych przez pracowników obcych firm na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Wytyczne sposobu dostarczania informacji i poinformowania pracownika innego pracodawcy o zagrożeniach dla bezpieczeństwa i zdrowia podczas wykonywania prac na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. „stanowiących instrukcję Ibh-105”, która stanowić będzie załącznik nr 1 do niniejszego porozumienia. 2) realizowanie Robót IK zgodnie z Projektem Organizacji Robót przedstawionym przez Wykonawcę i uzgodnionym z PLK oraz w oparciu o „Regulamin Tymczasowego Prowadzenia Ruchu pociągów w czasie trwania robót”. 3) uzgadnianie z PLK wszelkich zmian wprowadzanych do dokumentacji na etapie realizacji Robót IK przed przystąpieniem do tych robót i uzyskiwanie każdorazowo akceptacji PLK dla wprowadzonych zmian, wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności 4) uzgadnianie z PLK wszelkich koniecznych ustaleń niezbędnych do realizacji Inwestycji 5) dokonywanie czynności odbioru Robót IK przy udziale wyznaczonych przedstawicieli PLK, 6) zapewnienie wykonania Robót IK zgodnie z właściwymi przepisami prawa, a także zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, aktualnym stanem wiedzy fachowej, technicznej oraz technologicznej, jak również ze spełnieniem wymagań technicznych, technologicznych i jakościowych określonych w warunkach technicznych, instrukcjach, standardach technicznych obowiązujących w PLK, ze szczególnym uwzględnieniem zasad i wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, 7) zapewnienie wykonywania Robót IK z zachowaniem warunków zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP), w tym obowiązującymi przy wykonywaniu robót budowlanych, 8) zapewnienie stosowania materiałów, technik wykonawczych, sprzętu, metod diagnozowania i kontroli spełniających wymagania techniczne określone w przepisach techniczno-budowlanych oraz wewnętrznych instrukcjach PLK udostępnionych do wglądu przez PLK. W przypadkach, gdy PLK zgłosi zastrzeżenia w tym zakresie, Inwestor zobowiązany będzie niezwłocznie przedstawić PLK konieczne aprobaty, wyniki badań i ocen oraz ekspertyzy, 9) zapewnienie utrzymywania podczas wykonywania Robót IK terenu budowy oraz bezpośredniego jego otoczenia, z którego korzysta, w należytym stanie, zapewniającym PLK dojścia i dojazdy do urządzeń i obiektów oraz możliwość wykonywania przez PLK zadań i prac, w tym przede wszystkim realizowanie przez PLK zadań w zakresie eksploatacji linii kolejowej, z uwzględnieniem utrudnień w sposób konieczny wiążących się z realizowaną Inwestycją, 10) prowadzenie wymaganej dokumentacji w związku z realizacją Robót IK, zgodnie z właściwymi przepisami oraz udostępniania tej dokumentacji na każde żądanie PLK, 11) przekazywanie PLK, na zgłoszone przez PLK żądanie, informacji dotyczących wykonywanych Robót IK lub innych niezbędnych czynności wykonywanych na terenie PLK oraz umożliwienia PLK przeprowadzenia kontroli ich wykonywania, 12) zapewnienie usunięcia wad Robót IK ujawnionych w czasie ich realizacji lub w czasie odbioru lub w okresie gwarancji /rękojmi, 7. Wykonawca odpowiada za zaniechania własne, zabezpieczenie BHP oraz ochronę mienia, ubezpieczenie budowy oraz zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym korzystającym z transportu kolejowego w obrębie Inwestycji. 8. Zobowiązuje się do naprawy na swój koszt bądź odtworzenia istniejącej infrastruktury kolejowej, gdyby w trakcie wykonywania Robót IK, doszło do jej uszkodzenia. Uwaga ! Warunki, o których mowa w ust. 5 i 6 powyżej zostały szczegółowo opisane w:  Porozumieniu nr IZEK3a-0703-01/2018 regulującym zasady współpracy i warunki nieodpłatnego przejęcia prawa do nakładów poniesionych na infrastrukturę kolejową w wyniku przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: „Budowa ścieżki rowerowej od ul. Kraszowickiej do kładki pieszo – rowerowej nad Bystrzycą w Świdnicy w skrzyżowaniu i wzdłuż linii kolejowej nr 771 relacji Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto w km od 0,655 do 0,783.”,  Projekcie umowy nr 63/203/…/2018 na udostępnienie nieruchomości gruntowej i zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego. 4.5 INFORMACJE DODATKOWE DLA WYKONAWCY 1. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1) Dokumentację, o której mowa w rozdz. 4.1, ust. 6, 2) dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. 2. Zakres robót do wykonania wynika z załączonej Dokumentacji, stanowiącej Załącznik 9 do SIWZ. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia dokładnej ilości robót. Z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe, w przypadku, w którym okaże się, że rzeczywista ilość robót jest większa od wcześniej założonej, Wykonawca nie będzie mógł żądać dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak robót koniecznych do wykonania na podstawie Dokumentacji w przedmiarze, nie zwalnia Wykonawcy od ich wykonania. Ilość robót w przedmiarze Wykonawca winien skorygować do wielkości rzeczywistej, obliczonej na podstawie Dokumentacji, ewentualnych wizji, własnych pomiarów i analiz. 3. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i przedłożenia Zamawiającemu następujących dokumentów w terminie 14 dni od daty podpisania umowy: 1) kosztorysu opracowanego metodą kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389, ze zm.). Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy, a więc w sytuacji uregulowanej w § 14 umowy. Będzie on także podstawą do rozliczania „dodatkowych robót budowlanych” wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp. Szczegółowo zostało to opisane w § 12, ust. 14 wzoru umowy; Uwaga! Powyższy kosztorys należy sporządzić w podziale na:  koszty stanowiące wartość nakładów poniesionych na budowę Obiektu, które po jego zrealizowaniu zostaną przekazane przez Zamawiającego na rzecz PLK,  koszty stanowiące wartość nakładów poniesionych na pozostałe roboty, Z uwagi na powyższe kosztorys należy uzgodnić z służbami PLK 2) harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, uwzględniającego wykonanie wszystkich robót objętych przedmiotem zamówienia. Harmonogram musi zawierać wszelkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania zamówienia z ich podziałem na poszczególne elementy, które mogą stanowić osobny element odbioru częściowego, z uwzględnieniem terminów realizacji każdego z tych elementów. Wykonawcę obowiązuje konieczność zgłaszania Zamawiającemu każdorazowej zmiany harmonogramu i uzyskania jego akceptacji. W harmonogramie Wykonawca wskaże roboty realizowane przez podwykonawców. Harmonogram w zakresie Robót IK Wykonawca uzgodni z służbami PLK. 4.6 GWARANCJE Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na roboty budowlano – montażowe wykonane w ramach realizacji przedmiotu n/w gwarancji: 1) na roboty budowlano - montażowe związane z wykonaniem konstrukcji „Obiektu” , na okres co najmniej 60 miesięcy, licząc od daty przekazania „Obiektu” do użytkowania, 2) na pozostałe roboty budowlane związane z budową ścieżki rowerowej jej oświetleniem i odwodnieniem - na okres co najmniej 60 miesięcy,, licząc od daty odbioru ostatecznego przedmiotu umowy, z wyłączeniem robót torowych oraz montażu urządzeń BRD, na które Wykonawca udziela – co najmniej 36 miesięcy gwarancji jakości. 3) na wyroby gotowe okres gwarancji przyjmuje się wg okresu gwarantowanego przez producenta tych wyrobów, jednak na okres nie krótszy niż: a) dla słupów oświetleniowych - co najmniej 120 miesięcy, b) dla opraw oświetleniowych typu LED montowanych na słupach- co najmniej 96 miesięcy, c) dla kabli zasilających oraz oświetleniowych - co najmniej 60 miesięcy, d) dla kostki brukowej betonowej - co najmniej 60 miesięcy, Wymagany okres rękojmi 24 m-ce – na warunkach i zasadach określonych przepisami KC oraz zgodnie z warunkami określonymi w karcie gwarancyjnej. 4.7 INNE POSTANOWIENIA 1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotę nie większą niż 200.000,00: Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to między innymi: roboty przygotowawcze – roboty rozbiórkowe i ziemne, roboty drogowe (ścieżka rowerowa), mostowe (przejście pod torami oraz ramp), montaż instalacji oświetlenia ścieżki i przejścia pod torami, roboty odtworzeniowe torowiska, budowa kanalizacji deszczowej, montaż infrastruktury związanej ze ścieżka rowerową. 4 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 5 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji każdego z zadań (art. 29 ust. 3a ustawy PZP): 1) roboty rozbiórkowe, ziemne i odtworzeniowe, 2) roboty drogowe (wykonanie ścieżki rowerowej), 3) roboty mostowe (wykonanie przejścia pod torami oraz ramp), 4) montaż oświetlenia ścieżki i przejścia , 5) budowa kanalizacji deszczowej. 6 Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy złącznika zawierającego skład osobowy tychże pracowników; załącznik musi być aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powyższe zwiera również „Wzór umowy” - Załącznik nr 8 do SIWZ 7 Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 5, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666). 8 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imię i nazwisko osób, które będą świadczyć czynności na rzecz Zamawiającego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzanych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w załączniku nr 5 do umowy, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 9 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w §13, ust. 1, pkt 10 i 11 wzoru umowy załączonego do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 10 Kontrola, o której mowa w ust. 8 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do dnia: 10 grudnia 2018 r., przy czym roboty związane z budową „Obiektu”, o których mowa w rozdz. 4.4, ust. 3, pkt 1), dla których wykonania niezbędne jest wprowadzenie zamknięć torowych wynikających z Regulaminu Tymczasowego prowadzenia ruchu w trakcie wykonywania robót należy wykonać w terminie do 30 października 2018 r. 2. Terminy wykonania poszczególnych elementów, które mogą stanowić osobny element odbioru częściowego, określa harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy, o którym mowa w rozdz. 4.3, ust. 3, pkt 2 niniejszej SIWZ. 3. Przesunięcie terminów pośrednich z harmonogramu może nastąpić wyłącznie po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiającego dla zmian w harmonogramie. Zmiany nie mogą zostać wprowadzone z uwagi na okoliczności leżące po stronie Wykonawcy lub podwykonawców. 4. Przesunięcia elementów robót w harmonogramie rzeczowym oraz wprowadzenie zmian dotyczących danego elementu robót zarówno pod względem rzeczowym i terminowym nie wymagają zmiany umowy w formie aneksu. 5. Terminy wyszczególnione w harmonogramie będą na roboczo monitorowane przez osobę upoważnioną w tym zakresie przez Zamawiającego. Jeśli Wykonawca nie dotrzyma postanowień harmonogramu, koszty wszelkich opóźnień poniesione przez Zamawiającego w związku z opóźnieniem poniesie Wykonawca, niezależnie od obowiązku zapłaty kary, zgodnie z zapisami § 13 wzoru umowy 6. Za termin zakończenia robót uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego, o którym mowa w § 11 ust. 8 wzoru umowy. 7. Termin ustalony w ust. 1 ulegnie przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z przyczyn opisanych w § 18, ust. 4, 7 oraz 9 - 13 . 8. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbędnej zwłoki i następnie będzie prowadził roboty z należytym pospiechem i bez opóźnienia , aby ukończyć je w terminie oznaczonym w ust. 1, wliczając w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeń, pomiarów itp.. 9. Do dnia podpisania umowy, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszystkie niezbędne dokumenty i dane potrzebne do zgłoszenia rozpoczęcia robót w Powiatowym Nadzorze Budowlanym (potwierdzone za zgodność kopie uprawnień i zaświadczeń o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Kierownika Budowy i Kierowników robót wraz z oświadczeniami o przyjęciu przez nich obowiązków przy realizacji przedmiotu umowy). 10. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbędnej zwłoki i następnie będzie prowadził roboty z należytym pospiechem i bez opóźnienia , aby ukończyć je w terminie oznaczonym w ust. 2, wliczając w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeń
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45220000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-68/VI/18 na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa ścieżki rowerowej od ul. Kraszowickiej do kładki pieszo-rowerowej nad Bystrzycą w Świdnicy” 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto każdy Wykonawca musi do oferty dołączyć: 1) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2) pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach