Przetargi.pl
Budowa sali sportowej na dz. 526.1 i 1068 przy ul. Szkolnej w Maszewie wraz ze sfinansowaniem wybudowanej inwestycji spłacanej przez Gminę przez okres 15 lat

Urząd Miejski w Maszewie ogłasza przetarg

  • Adres: 72-130 Maszewo, Plac Wolności 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4187843, 4187567 , fax. 091 4187506
  • Data zamieszczenia: 2009-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Maszewie
    Plac Wolności 2 2
    72-130 Maszewo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4187843, 4187567, fax. 091 4187506
    REGON: 00052972300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.maszewo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sali sportowej na dz. 526.1 i 1068 przy ul. Szkolnej w Maszewie wraz ze sfinansowaniem wybudowanej inwestycji spłacanej przez Gminę przez okres 15 lat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa finansowania w zakresie sfinansowania wykonanej inwestycji poprzez wykup wierzytelności pieniężnych przez bank finansujący wykonawcę. 3.1. Roboty budowlane. Przedmiotem inwestycji jest budowa Sali sportowej w miejscu istniejącej Sali gimnastycznej, która podlegać będzie rozbiórce wraz z istniejącymi przyłączami. Sala sportowa będzie służyć mieszkańcom Gminy Maszewo do organizacji imprez masowych zamkniętych oraz do organizowania lekcji wychowania fizycznego, zajęć sportowych, gier zespołowych, szkolnych i międzyszkolnych rozgrywek sportowych, uroczystości szkolnych i imprez rozrywkowych dla uczniów Szkoły. Budynek częściowo podpiwniczony, główna bryła, mieszcząca salę sportową jest częścią najwyższą, dwukondygnacyjne zaplecze mieści się w niższej części obiektu. Zaplecze powiązano funkcjonalnie z istniejącym budynkiem Szkoły poprzez przejście dla uczniów zlokalizowane na parterze obiektu. Budynek Sali sportowej będzie wybudowany w południowo - wschodniej części działki, jako równoległy do ul. Szkolnej. Budynek będzie usytuowany na działce w taki sposób, że utworzono wewnętrzny dziedziniec z istniejącą zabudową, otwarty w stronę boiska do piłki nożnej i dalej do ul. Jedności Narodowej. Budynek o kształcie wydłużonego prostokąta, niższa część mieszcząca zaplecze, wyższa, mieszcząca salę sportową o łukowym dachu. Wejścia do obiektu od wewnętrznego dziedzińca - od północy oraz od południa od ul Szkolnej i dodatkowo z łącznika szkoły. Główna arena wraz z wybiegami wokół boiska ma wymiar w osiach konstrukcji 22 x 44 m i wysokość 8,20 nad boiskiem oraz 7,97 m do spodu dźwigara drewnianego. Na parterze obiektu przewiduje się pomieszczenia przeznaczone dla uczniów - dwie szatnie z natryskowniami, sala rehabilitacyjna, WC dla widzów, szatnia widzów, WC niepełnosprawnych, MOP oraz dwie klatki schodowe. W przestrzeni Sali sportowej wydzielono dwa pomieszczenia trenerów z magazynkami oraz widownią na 249 miejsc. Na piętrze przewiduje się cztery szatnie z natryskowniami, siłownię z zapleczem, zespół sauny z wypoczywalnią, gabinet masażu, WC widzów, recepcję z cafeterią. Budynek sali sportowej będzie się składał z dwóch połączonych konstrukcyjnie części. W części sportowej będzie się znajdowała sala sportowa z boiskami do gier zespołowych, widownią i pomieszczeniami pomocniczymi. Główną konstrukcję nośną tej części obiektu stanowią poprzeczne ramy ze słupami żelbetowymi utwierdzonymi w fundamentach i opartymi na nich przegubowo dźwigarami dachowymi z drewna klejonego. Rozstaw ram poprzecznych wynosi 6,30m a ich rozpiętość osiowa 26,7 m. Obudowę stanowią ściany murowane z bloczków z betonu komórkowego usztywnione słupami głównej konstrukcji nośnej i wieńcami żelbetowymi. Dach zostanie pokryty blachą trapezową ułożonej na macie strukturalnej i izolacji termicznej z wełny mineralnej. Wełna mineralna będzie ułożona na pokryciu z blachy trapezowej przymocowanej do dźwigarów dachowych. Dwukondygnacyjna, częściowo podpiwniczona część budynku stanowiąca zaplecze sportowo-socjalne hali zostanie zrealizowana w technologii tradycyjnej ze ścianami murowanymi i stropami żelbetowymi monolitycznymi. Budynek wyposażony będzie w instalacje: elektryczne (instalacja oświetleniowa - oświetlenie ogólne, oświetlenie zewnętrzne, oświetlenie ewakuacyjne, instalacja gniazd wtykowych, instalacja odgromowa, uziemienia), sanitarne (instalacja grzewcza nadmuchowa, instalacja wodno - kanalizacyjna, wentylacji mechanicznej), słaboprądowe (telefoniczna i dzwonkowa). Instalacja c.o. posiada termostaty i regulację pogodową. Instalacja wentylacji wyposażona w automatykę sterującą. Instalacja c.w.u. wyposażona w automatyczne zawory regulacyjne. Woda z sieci miejskiej, ścieki sanitarne odprowadzane do kanalizacji sanitarnej, ścieki deszczowe odprowadzane do kanalizacji deszczowej. Projektowany obiekt wyposażony jest w następujące sieci i przyłącza: wodociągowe; kanalizacji sanitarnej; kanalizacji deszczowej; energetyczne nn; system usuwania odpadów komunalnych (na dotychczasowych zasadach). 3.2. Usługa finansowa. Usługa finansowania polega na dokonaniu wykupu wierzytelności, jaką będzie wartość wykonanych robót budowlanych wraz z należnym podatkiem VAT. 3.2.1 Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że : 1) podpisze umowę o wykup wierzytelności z wybranym bankiem nie później niż w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne z Zamawiającym, 2) wykupem wierzytelności objęte będą poszczególne części zamówienia ( przez co należy rozumieć roboty, jako części wynikające z harmonogramu rzeczowo - finansowego będącego załącznikiem do oferty i umowy ) oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiona po zakończeniu robót i odbiorze ich bez usterek, 3) wykup wierzytelności za poszczególne faktury ( faktury przejściowe za wykonanie części robót i faktura końcowa ) następować będzie w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia przekazania wykonawcy sprawdzonej i zatwierdzonej faktury przez Inspektora Nadzoru oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, 4) faktury za wykonanie części robót oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiane będą na podstawie opracowanego przez wykonawcę harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania i odbioru robót, 5) wykup wierzytelności będzie dokonany przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od odbioru wykonanych robót, 6) spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego w ratach kwartalnych przez okres 15 lat, 7) odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, 8) stawka WIBOR 1M ustalana będzie na zasadach określonych w regulaminie Banku, który wykupi wierzytelności, 9) w przypadku konieczności udzielenia zamówień dodatkowych Bank wykupi dodatkowe wierzytelności. 3.2.2 Informacje i zastrzeżenia dodatkowe : 1) Zamawiający przewiduje karencję w spłacie rat kapitałowych przez okres wykonywania robót, 1) rozpoczęcie spłaty odsetek w okresie karencji następować będzie w miesiąc po zakończeniu i odbiorze każdej części i całości przedmiotu umowy bez usterek, 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty zobowiązania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych opłat, 3) zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji i innych opłat przez Bank, 4) umowa o wykup wierzytelności oraz wszelkie w niej zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, 5) Zamawiający wyraża zgodę na wykup wierzytelności wyłącznie przez Bank finansujący wykonawcę. Zabezpieczeniem finansowym będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową wystawiony przez Zamawiającego, 6) Zamawiający zobowiązuje się, że uzna dług związany ze sprzedażą wierzytelności do wysokości zafakturowanych robót (na podstawie zaakceptowanych przez Zamawiającego faktur przejściowych i końcowej) i do dokonania na rzecz Banku zapłaty wynikającego z nich zobowiązania w 180 ratach kapitałowych powiększonych o odsetki należne bankowi, 7) niedokonanie przez Wykonawcę sprzedaży wierzytelności i niedostarczenie Zamawiającemu kopii umowy z bankiem w terminie określonym, Zamawiający będzie traktował, jak odstąpienie od realizacji umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i tym samym Zamawiający będzie uprawniony do żądania odszkodowania i kary umownej na zasadach określonych we wzorze umowy. 8) Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność poniższych zasad spłaty wierzytelności przez cały okres spłaty : a) Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym okresem spłaty, b) spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na stałych i nie zmiennych warunkach określonych w ofercie wykonawcy, c) wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez zgody Zamawiającego nie będzie obowiązujące. W postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zapłaty w transakcjach handlowych ( Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zmianami ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122228
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium na całość zamówienia ustala się w kwocie 120.000 złotych słownie : sto dwadzieścia tysięcy złotych
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienie do Wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i są uprawnieni do działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155 poz. 1095); 2) posiadają wiedzę, doświadczenie, potencjał techniczny gwarantujący wykonanie zamówienia oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia i w tym względzie wykażą i udokumentują ( referencje lub opinie lub listy polecające ) : a) w zakresie robót budowlanych - wykażą i udokumentują ( referencje lub opinie lub listy polecające ) w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania ( VI.2004 - II.2009 ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres wykonanie min. dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia ( przez co należy rozumieć budowę sal gimnastycznych, sal wystawowych, handlowych, hal warsztatowych i innych hal wielkopowierzchniowych wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi ) i o wartości min. 4 mln zł każda, b) w zakresie usługi wykupu wierzytelności - w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres wykonanie lub wykonywanie min. jednej usługi sfinansowania wykonanego obiektu budowlanego lub usługi lub dostawy poprzez wykup wierzytelności. Warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca potwierdzi spełnienie warunków a) i b) łącznie; c) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: 1. kierownik budowy z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub architektonicznej bez ograniczeń, 2. kierownicy robót: 1 osoba - z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, 1 osoba - z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, 1 osoba - z uprawnieniami o specjalności drogowej, 1 osoba z uprawnieniami w specjalności telekomunikacyjnej, 3. personelem posiadającym kwalifikacje w zakresie budowy i montażu konstrukcji stalowych, ogólnobudowlanym, instalacji i sieci sanitarnych, elektrycznych, drogowym. Kadra kierowania budową musi posiadać stwierdzenia przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (uprawnienia), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego; d) dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie robót i w tym względzie : b) dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 1.000.000 zł, c) posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Wybrany wykonawca w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy, zobowiązany będzie dokonać ubezpieczenia budowy z tytułu odpowiedzialności od wszelkich ryzyk budowlanych i odpowiedzialności cywilnej kontraktowej na kwotę nie mniejszą niż cena oferty za wykonanie robót budowlanych. 4) nie podlegają wykluczeniu w rozumieniu art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych, 6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że : a) każdy z osobna : posiadają uprawnienia do działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) wspólnie muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym kadrą kierowania budową oraz specjalistami, posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. a) Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać informacje potwierdzające spełnianie warunków. b) Ocena będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia. c) Oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę do tego uprawnioną. d) Kopie dokumentów muszą być potwierdzone - za zgodność z oryginałem - przez osobę do tego uprawnioną. e) Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. f) Pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. g) Pełnomocnictwo w formie pełnomocnictwa rodzajowego powinno dotyczyć przedmiotowego postępowania i zamawiającego. h) Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków w ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 ustawy Pzp ( jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika ). 2) Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ( jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone osobno przez każdego z partnerów ). 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4) Wykaz osób ( kadra kierowania budową ) lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia ( krótka informacja zawodowa ), uprawnieniami oraz zaświadczeniami wpisu na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego. 5) Oświadczenie, że wykonawca dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń. 6) Oświadczenie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowanym personelem zdolnym do wykonania zamówienia. 7) Informacja z Banku lub SKOK o stanie środków finansowych lub zdolności kredytowej wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8) Polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. 9) Oświadczenie, że wykonawca w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy dokona ubezpieczenia budowy z tytułu odpowiedzialności od wszelkich ryzyk budowlanych i odpowiedzialności cywilnej kontraktowej na kwotę nie mniejszą niż cena oferty za wykonanie robót budowlanych. 10) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. 11) Wykaz wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat od wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. usługi związanej z wykupem wierzytelności wykonanego lub wykonywanego obiektu budowlanego przez bank wraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa/i te zostały wykonane należycie. 12) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13) Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 ze zmianami w Dz.U. z 2008r Nr 188 poz. 1155).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.maszewo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach