Przetargi.pl
BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ WRAZ Z ŁĄCZNIKIEM I CZĘŚCIĄ SOCJALNĄ PRZY SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM W LĘBORKU

Starostwo Powiatowe w Lęborku ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8632810 , fax. 059 8632850
  • Data zamieszczenia: 2010-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Lęborku
    ul. Czołgistów 5 5
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 059 8632810, fax. 059 8632850
    REGON: 84115175650000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://powiat-lebork.com/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ WRAZ Z ŁĄCZNIKIEM I CZĘŚCIĄ SOCJALNĄ PRZY SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM W LĘBORKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa sali gimnastycznej wraz z łącznikiem i częścią socjalną przy Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Lęborku, przy ul. M. Reja 18, na dz. Nr 364 obręb 3 Lębork. Przedsięwzięcie stanowi element projektu p.n. Rewitalizacja centrum Lęborka współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Ogólna charakterystyka obiektu: Obiekt sali gimnastycznej jest dwukondygnacyjny (parter + częściowe podpiwniczenie). Na parterze znajduje się sala gimnastyczna o wymiarach 12x24m, pokój nauczycieli, dwie salki do zajęć korekcyjnych. W poziomie piwnicy umieszczono zaplecze socjalno-szatniowe dla sal, oraz wymiennikownię. Budynek sali połączony jest z istniejącą szkołą, poprzez jedno z istniejących wyjść. Inwestycja zajmie część utwardzonego placu od strony ulicy C. Skłodowskiej, a także zajmie miejsce 2 istniejących budynków gospodarczych, które trzeba będzie wyburzyć. Istnieje także konieczność wycięcia dwóch istniejących drzew. Przedmiotowe zamierzenie znajduje się w strefie bezwzględnej ochrony archeologiczno-konserwatorskiej i jest objęte nadzorem konserwatorskim. Prace ziemne muszą być prowadzone pod nadzorem archeologicznym. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku Delegatura w Słupsku wraz z wymaganymi prawem załącznikami złoży Wykonawca. Charakterystyka obiektu: powierzchnia zabudowy 550.2 m2 powierzchnia całkowita 949,9 m2 powierzchnia użytkowa 815,0 m2 kubatura 5.005 m3 Zakres prac do wykonania: Roboty poprzedzające - prace archeologiczne, Roboty budowlane, Roboty instalacji sanitarnych: - instalacja wodno-kanalizacyjna, - instalacja centralnego ogrzewania, - instalacja wentylacji mechanicznej, Roboty instalacji elektrycznych. W ramach zadania Wykonawca wykona pełen zakres robót określony w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót w sposób zgodny ze Specyfikacja Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWOiR)) jak również wszelkie zobowiązania wynikające ze wzoru umowy oraz niniejszej SIWZ. 1 Ponadto w zakresie robót i wartości ryczałtowej należy uwzględnić: 1) Przed rozpoczęciem wszelkich prac umieszczenie powierzonej przez Zamawiającego tablicy informacyjnej przy realizowanym obiekcie, informującej o wsparciu projektu ze strony funduszy unijnych. Miejsce umieszczenia do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie podpisania umowy o roboty budowlane. 2) Po zakończeniu prac, a przed odbiorem obiektu, umieszczenie tablicy pamiątkowej, powierzonej przez Zamawiającego. Miejsce umieszczenia do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie odbioru obiektu. 3) Zorganizowanie placu budowy z uwzględnieniem funkcjonowania szkoły i bezpieczeństwem uczniów i pracowników. 4) Zapewnienie dozoru nad wszelkimi materiałami i urządzeniami, w tym zapewnienia dozoru przez pracownika dozoru, w czasie kiedy na obiekcie pozostaną ustawione rusztowania. 5) Usunięcie wszelkich szkód powstałych w wyniku prowadzonych prac. 6) Usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji projektowej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją projektową. 7) W pomieszczeniu wymiennikowni wykonanie: studzienki schładzającej z odprowadzeniem do kanalizacji, doprowadzenie do węzła cieplnego wydzielonego obwodu elektrycznego 230V/400V oraz wentylacji nawiewnej. 8) Nadzór archeologiczny, 9) Wykonanie świadectwa energetycznego dla obiektu objętego projektem. 2 Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. 3 Wykonawca do wykonania zamówienia, będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.). 4 Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także organizację i zagospodarowanie placu budowy oraz zaplecza budowy, ustanowienie kierownika budowy, kierowników robót oraz wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126). Po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu. Wszelkie zobowiązania wynikające ze wzoru umowy załączonego do SIWZ (załącznik nr 1). 5 Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji. Gwarancja rozpoczyna swój bieg od daty odbioru końcowego. Wykonawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu umowy istniejące w czasie dokonywania czynności odbioru oraz za wady powstałe po odbiorze, lecz z przyczyn tkwiących w wykonanym przedmiocie umowy w chwili odbioru. 6 Przekazanie placu budowy wybranemu Wykonawcy nastąpi w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy. 7 Odbioru robót dokonuje Zamawiający i wyznaczeni przez Zamawiającego przedstawiciele w obecności Wykonawcy i inspektora nadzoru. Odbiór prac wyszczególniony w harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ zostanie przeprowadzony przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty pisemnego zgłoszenia do odbioru, przy czym zgłoszenie musi być potwierdzone przez inspektora nadzoru, iż prace zostały wykonane zgodnie z umową i pozbawione wszelkich wad. Odbiór końcowy robót zostanie przeprowadzony przez Zamawiającego w ciągu 14 dni, od daty pisemnego zgłoszenia do odbioru, przy czym zgłoszenie musi być potwierdzone przez inspektora nadzoru, iż prace zostały wykonane zgodnie z umową i obiekt jest pozbawiony wszelkich wad. Do zgłoszenia zakończenia robót Wykonawca załącza dokumenty wymagane ustawami i wydanymi na ich podstawie przepisami wykonawczymi. 8 Brak któregoś z dokumentów wymienionych w pkt. 7 lub brak potwierdzenia przez inspektora nadzoru, że prace zostały wykonane zgodnie z umową i obiekt jest pozbawiony wszelkich wad spowoduje nie przystąpienie przez Zamawiającego do dokonania odbioru robót. 9 Zapłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi na podstawie faktur za bezusterkowe wykonane elementy rozliczeniowe zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik Nr 6 do SIWZ i nr 1 do umowy. Potwierdzenia wykonania danego zakresu robót dokonuje osoba nadzorująca roboty w protokole odbioru robót. 10 Podstawą do finansowania będzie uzgodniony przez Wykonawcę i Inwestora harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji z podziałem na elementy rozliczeniowe, z zastrzeżeniem, że ostatni element rozliczeniowy nie może być mniejszy jak 20% wartości zamówienia. 11 Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów o parametrach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w załączonej Specyfikacji Technicznej Wykonania i odbioru Robót (STWOiR) oraz dokumentacji projektowej. 12 Zamawiający w trakcie wykonywania robót będzie żądał od Wykonawcy przedstawienia odpowiednich aprobat technicznych. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłych badań określonych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej (SST) w celu udokumentowania, że materiały uzyskane z dopuszczonego źródła spełniają wymagania SST w czasie postępu robót. Pozostałe materiały budowlane powinny spełniać wymagania jakościowe określone Polskimi Normami, aprobatami technicznymi, o których mowa w SST.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122228
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50.000 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2 Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dna 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). 3 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4 Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Łebie Nr 06932400080002870120000010 5 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie - opisanej - wadium (nie łączyć go na trwale z ofertą). Ponadto kopię dokumentu wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 7 Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. 8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastosowaniem art. 4a ustawy Pzp. 9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy jeżeli jego wniesienia żądano. 10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.8 jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zastała wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.leborski.samorzady.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach