Przetargi.pl
BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W SZYDŁOWIE WRAZ Z NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ

Gmina Lutomiersk ogłasza przetarg

  • Adres: 95-083 Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 6775011 w. 118 , fax. 436 775 094
  • Data zamieszczenia: 2019-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lutomiersk
    Pl. Jana Pawła II 11
    95-083 Lutomiersk, woj. łódzkie
    tel. 043 6775011 w. 118, fax. 436 775 094
    REGON: 73093466000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lutomiersk.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W SZYDŁOWIE WRAZ Z NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Szydłowie wraz z niezbędną infrastrukturą. Budowa obejmuje działki o nr ewid. 401 i 405 w Szydłowie. W ramach inwestycji projektuje się budynek sali gimnastycznej, ciągi komunikacyjne oraz instalacje zewnętrzną wodociągową (woda użytkowa oraz woda do celów ppoż.), kanalizację sanitarną wraz z bezodpływowym zbiornikiem podziemnym o pojemności 10 m3 oraz instalację elektryczną. Projekt obejmuje: salę gimnastyczną, pokój trenera z węzłem sanitarnym, magazyn sprzętu sportowego, 2 zespoły szatniowe z ustępami, umywalniami i natryskowniami, ustępy ogólnodostępne, pomieszczenia gospodarcze, salę lekcyjną oraz niezbędną komunikację. W ramach inwestycji przewiduje się modernizację istniejącej kotłowni w budynku szkoły (wymiana kotłów oraz podgrzewacza CWU). W budynku projektuje się następujące instalacje: • zimna woda z projektowanego przyłącza, • kanalizacja sanitarna odprowadzana za pomocą projektowanego przyłącza do projektowanego zbiornika bezodpływowego, • na potrzeby centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej oraz wentylacji, zaprojektowano kotłownię na paliwo stałe o mocy 240 kW, • wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła, • instalacja elektryczna zasilana ze złącza kablowo-pomiarowego, • instalacje słaboprądowe: okablowanie strukturalne, monitoring, • instalacja fotowoltaiczna. Charakterystyczne parametry techniczne: powierzchnia zabudowy 645,01 m², powierzchnia netto parteru 574,81 m2, kubatura 3554,31 m3, wysokość budynku 7,56 m. Projektowany budynek ma nieregularny kształt, który można wpisać w prostokąt o wymiarach 28,62 x 25,24 m. Budynek przylega od wschodniej strony bezpośrednio do istniejącego budynku szkoły. Sala gimnastyczna jest parterowa. Budynek w technologii tradycyjnej, murowany, przykryty dachem o konstrukcji z drewna klejonego (łukowym nad salą gimnastyczną - kąt nachylenia połaci od 0 do 41%) oraz stropodachem nad częścią zapleczy. Wejście główne zaprojektowano w południowej części zaplecza. Dodatkowo z budynku przewidziano wyjścia od północy z sali gimnastycznej oraz z magazynu sprzętu sportowego. 3.1.1. Lokalizacja inwestycji: Szydłów 1, działki nr ewid. 401, 405, Gmina Lutomiersk. Lokalizacja została wskazana na mapach stanowiących załącznik do siwz. 3.1.2. Zamawiający wskaże miejsce poboru wody i prądu. Koszty zużycia wody i prądu oraz koszty związane z zainstalowaniem właściwych urządzeń pomiarowych ponosi Wykonawca. 3.1.3. Roboty budowlane będą realizowane zgodnie z ostateczną Decyzją Nr 332/2017 – Pozwolenie na budowę, wydaną przez Starostę Pabianickiego w dn. 25-09-2017r. Scan decyzji w załączeniu do siwz. 3.1.4. Ponadto, w ramach niniejszego zamówienia Wykonawca na swój koszt zobowiązany jest do: - zapewnienia kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branż; - wytyczenia geodezyjnego; - sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, zarejestrowania jej w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Pabianicach i dostarczenia w/w zarejestrowanej inwentaryzacji Zamawiającemu w terminie wykonania zamówienia; - przeprowadzenia wymaganych prób, badań i sprawdzeń; - przygotowanie wszelkich dokumentów niezbędnych do zawiadomienia przez Zamawiającego organów wskazanych w art. 56 ust. 1 Prawa budowlanego o zakończeniu budowy obiektu i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania – tj. Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Straży Pożarnej i Nadzoru Budowlanego; - Wykonawca, kierownik budowy zobowiązani są jest do uczestniczenia w czynnościach odbiorowych w/w organów. 3.2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) dokumentację projektową - zał. 7 do SIWZ, b) przedmiar robót--zał. 8 do SIWZ, c) STWiORB - zał. nr 9 do SIWZ, e) mapy wskazujące lokalizację inwestycji – zał. nr 10 do SIWZ, f) scan pozwolenia na budowę – zał. nr 11 do SIWZ. 3.2.2. Postanowienia dotyczące dokumentacji projektowej: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i zachowaniem podanej przez projektanta technologii, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, normami, warunkami technicznego wykonania i odbioru robót, wskazaniami Zamawiającego/inspektora nadzoru oraz obowiązującymi przepisami prawa; 2) W celu właściwego określenia ceny oferty Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją projektową. W przypadku dostrzeżenia błędów lub uchybień, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub mieć wpływ na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca złoży Zamawiającemu uwagi na piśmie. 3) Dodatkowe uwagi dotyczące dokumentacji projektowej: a) za zgodą autora dokumentacji projektowej Zamawiający odstępuje od wymogu posiadania certyfikatów światowych federacji sportowych (FIVB, FIBA, IHF, EHF) dotyczących wykładziny sali gimnastycznej; b) autor dokumentacji projektowej uzupełnia opis wykładzin: gr. całkowita wykładziny - min. 7 mm. wg normy EN 428 gr. warstwy użytkowej (wierzchniej) - min. 2,1 mm. (± 5%) wg normy EN 429 3.2.3. Wymagania jakościowe i materiałowe. 1) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. Do wykonania Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego lub inspektora nadzoru oraz w dwóch kompletach na koniec realizacji zamówienia; 3.2.4. Dodatkowe wymagania, zalecenia i uwagi Zamawiającego: 1) Dowiezienie i rozładunek materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia do miejsca objętego zamówieniem odbędzie się transportem Wykonawcy i na jego koszt. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe w czasie transportu, rozładunku a także w czasie wykonywanych prac. Odpowiedzialność taką ponosi w całości Wykonawca zamówienia. 2) Po wykonaniu robót Wykonawca pozostawi teren objęty zamówieniem w czystości i należytym porządku. Wszelkie odpady stanowią własność Wykonawcy i powinny zostać usunięte poza teren robót na koszt Wykonawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, chyba że w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zaznaczono inaczej albo uzgodnieniem z Zamawiającym podczas realizacji zamówienia postanowiono inaczej. Również w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dbać o porządek na placu budowy i wokół niego w ramach wykonywanych prac. 3) Zamawiający żąda aby wykonawca powołał ze swojej strony kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy w zakresie prac jak w niniejszym zamówieniu. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy wraz z kserokopią właściwych uprawnień i wpisem do izby inżynierów budownictwa oraz planem BIOZ. Wymagania dotyczące doświadczenia kierownik budowy zostały opisane w dalszej części siwz. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu również kserokopie właściwych uprawnień budowlanych i wpisów do izby inżynierów budownictwa kierowników „branżystów”. 4) Zaleca się, aby Wykonawcy w celu sprawdzenia terenowych - faktycznych uwarunkowań mających wpływ na rzetelną kalkulację ceny, przed złożeniem oferty dokonali wizji lokalnej terenu objętego zamówieniem. 5) Harmonogram prac, zabezpieczenia, oznakowania, przejścia prowizoryczne należy na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym (inspektorem nadzoru). 6) Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie samodzielnie podejmować decyzji i wykonywać robót będących przedmiotem zamówienia w sposób odbiegający od dokumentacji projektowej. 7) Roboty będą wykonywane w bezpośrednim sąsiedztwie oraz w czynnej placówce oświatowej – tj. Szkole Podstawowej w Szydłowie. W związku z tym Zamawiający zwraca szczególną uwagę na względy bezpieczeństwa, zabezpieczenie terenu robót, sprzętu, wykopów itp. Harmonogram prac, zabezpieczenia, oznakowania, przejścia prowizoryczne należy na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym (inspektorem nadzoru). Prowadzenie prac należy przewidzieć tak, aby zminimalizować trudności w funkcjonowaniu placówki. Stanowiska pracy należy zabezpieczyć przed dostępem osób trzecich (szczególnie dzieci). 8) Prace związane z połączeniem istniejącej szkoły podstawowej z salą gimnastyczną i zapleczem będącymi przedmiotem niniejszego zamówienia (wyburzenie części muru szkoły) należy prowadzić ze szczególnym uwzględnieniem obecności dzieci w budynku szkoły. Harmonogram prac należy przewidzieć tak, aby możliwie w najmniejszym stopniu utrudnić funkcjonowanie szkoły (Zamawiający zaleca wykonanie prac związanych z połączeniem nowego i starego budynku w okresie wakacyjnym). 9) Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za: właściwe wykonanie robót, zapewnienie warunków bezpieczeństwa, jakość materiałów oraz metod organizacyjno-technicznych w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody lub uszkodzenia urządzeń znajdujących się na terenie robót powstałe w wyniku prowadzonych przez Wykonawcę prac a także za ewentualne szkody poniesione w związku z prowadzonymi pracami przez pracowników Wykonawcy i osoby trzecie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1 Każdy wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania musi wnieść wadium w wysokości: 45.000,00zł. (słownie zł: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100). 16.2 Wadium należy wnieść najpóźniej do ostatecznego terminu składania ofert. 16.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 16.4 Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust. 4a i 5 Ustawy. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 16.5 Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno być złożone razem z ofertą na platformie zakupowej Zamawiającego (data i godzina) i w swojej treści odpowiednio oznaczone – wadium do postępowania przetargowego pn. BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W SZYDŁOWIE WRAZ Z NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ nr RRGiZP.271.7.2019. 16.5.1. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia winno być wniesione w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta/Poręczyciela. 16.5.2. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji: w przypadku składnia Oferty w postaci elektronicznej, oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji), opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument". 16.6 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego a oryginał dowodu można załączyć do składanej oferty. Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Ludowy Bank Spółdzielczy w Zduńskiej Woli, nr konta: 64 9279 0007 0024 0002 2000 0060 z adnotacją - wadium do postępowania przetargowego pn. BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W SZYDŁOWIE WRAZ Z NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ nr RRGiZP.271.7.2019. 16.7 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 16.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę uznanej jako najkorzystniejszej. 16.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 16.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 16.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy 16.14 UWAGA: 1. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 2. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 3. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą określony w specyfikacji zostanie odrzucona. 4. W przypadku przedłużenia okresu związania ofertą, zgoda wykonawcy na jego przedłużenie jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania z ofertą. 5. W pozostałych przypadkach mają zastosowanie przepisy dotyczące wadium wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.3. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na platformie e-Zamawiający pod adresem: https://lutomiersk.ezamawiajacy.pl/app/login informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w załączniku nr 5 do SIWZ. UWAGA! W/w oświadczenie należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach