Przetargi.pl
Budowa, rozbudowa i przebudowa świetlicy wiejskiej w Starej Łubiance

GMINA SZYDŁOWO ogłasza przetarg

  • Adres: 64-930 Jaraczewo, 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 211 55 11 , fax. 67 216 12 36
  • Data zamieszczenia: 2023-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZYDŁOWO
    2
    64-930 Jaraczewo, woj. wielkopolskie
    tel. 67 211 55 11, fax. 67 216 12 36
    REGON: 570791247
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szydlowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa, rozbudowa i przebudowa świetlicy wiejskiej w Starej Łubiance
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie i przebudowie świetlicy wiejskiej w Starej Łubiance oraz uzyskanie, w imieniu i na rzecz zamawiającego, prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego.2. Rozbudowa polega na budowie sali wielofunkcyjnej świetlicy wiejskiej wraz szatnią, sanitariatami, pomieszczeniami magazynowymi i gospodarczymi oraz aneksem kuchennym i komunikacją. Rozbudowa dotyczy budynku o jednej kondygnacji nadziemnej, bez podpiwniczenia z dachem płaskim, dwuspadowym. Zakres opracowania obejmuje:• przebudowę i budowę nowych powierzchni utwardzonych, ciągów komunikacyjnych, budowę nowego ogrodzenia ażurowego, panelowego, prefabrykowanego z bramą wjazdową, dwuskrzydłową,• ukształtowanie terenu wraz z budową ścian oporowych, betonowych,• budowę nowych powierzchni utwardzonych komunikacji wewnętrznej z płyt betonowych, ażurowych oraz miejsc postojowych dla samochodów osobowych w tym dwóch dla osób niepełnosprawnych,• plac manewrowy do celów ochrony przeciwpożarowej o nawierzchni naturalnej przepuszczającej wody opadowe z kruszywa kamiennego, łamanego, ze skały litej, stabilizowanego mechanicznie,• budowa pomieszczeń: sali wielofunkcyjnej na 150 osób, sanitariatów (dla kobiet, mężczyzn i dla osób niepełnosprawnych), szatni, pomieszczenia gospodarczego, aneksu kuchennego, komunikacji wewnętrznej, sceny sali wielofunkcyjnej, szatni (męska i damska ) wraz z węzłami sanitarnymi, pomieszczeń technicznych, • budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych, • przebudowę mediów infrastruktury technicznej: przyłącze wody (z istniejącej sieci gminnej dz. nr 1/3) z hydrantem zewnętrznym, nadziemnym do celów przeciwpożarowych, przyłącze kanalizacji sanitarnej (do istniejącej gminnej kanalizacji sanitarnej dz. nr 1/23), instalację elektryczną zalicznikową do budynku (złącze ZKP), • lokalizację mikro-instalacji pod panele fotowoltaiczne o mocy instalacji 20,0 kW, • instalację dostępu do sieci LAN oraz monitoringu CCTV, • monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, • instalację wody zimnej, kanalizacji sanitarnej, instalację grzewczą oraz ciepłej wody użytkowej zasilane z gruntowej pompy ciepła, instalację elektryczną, oświetleniową, gniazdkową, awaryjną, ewakuacyjną p.poż., napadu, włamu, monitoring oraz instalację odgromową. • ogrzewanie części projektowanej budynku za pomocą pompy ciepła, gruntowej o głębokości otworów technologicznych, które nie przekraczają głębokości 100m.• dla sali wielofunkcyjnej wentylację mechaniczną, nawiewno-wywiewną z odzyskiem ciepła oraz instalację klimatyzacji. Dla pozostałych pomieszczeń wentylacja grawitacyjna częściowo wymuszona: nawiew poprzez nawietrzaki higrosterowalne, dwustrumieniowe umieszczone w górnych ramach okiennych, wywiew poprzez projektowane kanały wentylacyjne w projektowanych kominach za pomocą wentylatorów wyciągowych, które są uruchamiane po włączeniu oświetlenia lub czujki ruchu.• Dostawa i montaż tymczasowych drzwi oddzielających część nową świetlicy od części istniejącej. Parametry drzwi: drzwi aluminiowe, przeciwpożarowe, wyposażone w dwa skrzydła i samozamykacz o odporności ogniowej EI30, szer. 210 cm.3. Przedmiot zamówienia nie obejmuje przebudowy i termomodernizacji istniejącego budynku świetlicy w Starej Łubiance.4. Nasadzenie drzew, krzewów oraz zieleni trawiastej nie wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia. 5. Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: 45000000-7. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został opisany za pomocą dokumentacji projektowej, z wyłączeniem przedmiaru robót, oraz za pomocą specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do SWZ (projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego).7. Powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest charakter przedmiotu zamówienia (rozbudowa i przebudowa jednego budynku kubaturowego o powierzchni zabudowy 668,25 m2 i kubaturze ogółem 3 920,60 m3) oraz technologia jego wykonywania. Rozbudowywany obiekt stanowi spójny i zwarty ustrój budowlany składający się z elementów konstrukcyjnych, instalacji wewnętrznych, urządzeń technicznych, elementów zagospodarowania terenu oraz elementów wyposażenia. Wszystkie wymienione wyżej elementy są ze sobą ściśle powiązane, przenikają się i muszą być wykonane kompletnie w określonym reżimie technologicznym. Przy podziale zamówienia na części istnieje ryzyko braku wyboru wykonawcy. Ze względu na spójność budowy budynku, brak wyboru wykonawcy nawet jednej część, skutkowałby niemożliwością wykonania całego przedmiotu zamówienia. Nie bez znaczenia jest także okoliczność, iż wykonywanie przedmiotu zamówienia przez jednego wykonawcę, chociażby z powodu stałych kosztów utrzymania jednego terenu budowy, znacznych ilości zamawianych materiałów budowlanych, a przez to po niższych cenach, skutkuje mniejszym kosztem wykonania przedmiotu zamówienia. Ponadto potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.Podział przedmiotu zamówienia na wiele części niesie także znaczne ryzyko powstania trudności i przeszkód w ustaleniu wykonawcy odpowiedzialnego za nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym w ramach rękojmi za wady czy też odpowiedzialności na podstawie art. 471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Wykonanie każdego z zakresów robót budowlanych ma wpływ na kolejny zakres wynikający z technologii wykonywania robót budowlanych. W przypadku wykonania przedmiotu zamówienia przez jednego wykonawcę, odpowiedzialność za cały proces budowlany, w jego wykonawczym aspekcie, bezspornie ponosi jeden wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium na kwotę 50 000 zł2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego numer: 95 8937 0007 0000 1674 2000 0040 z dopiskiem: „Wadium – zamówienie na roboty budowlane polegające na rozbudowie, przebudowie oraz termomodernizacja budynku świetlicy wiejskiej z częścią szatniowo-socjalną w Starej Łubiance.”. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu nastąpi tylko wtedy, gdy kwota wadium na rachunku zamawiającego zostanie uznana (zaksięgowana) przed upływem terminu składania ofert (ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem).4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. Wadium wnoszone w formie, o której mowa w ust. 4 musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 98 ust. 6 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty, na pierwsze żądanie, na rzecz zamawiającego kwoty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W odniesieniu do zdolności technicznej zamawiający wymaga aby wykonawcydysponowali, co najmniej:1) jedną osobą, która będzie skierowana przez wykonawcę do kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu (będzie pełniła funkcję kierownika budowy), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;2) jedną osobą, która będzie skierowana przez wykonawcę do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, takim jak: sieci i instalacje cieplne, wentylacyjne, gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;3) jedną osobą, która będzie skierowana przez wykonawcę do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, takim jak: sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i elektroenergetyczne posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.Przez uprawnienia budowlane, o których mowa wyżej zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.2. W odniesieniu do zdolności zawodowej zamawiający wymaga aby wykonawcy nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (zakończyli; rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie, przebudowie budynku o kubaturze co najmniej 1000 m3 i wartości co najmniej jeden milion złotych obejmujące co najmniej branże ogólnobudowlaną, konstrukcyjną, elektryczną i sanitarną.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający, na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, zamawiający określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdy z podmiotów, na których zdolnościach zawodowych polega wykonawca.3. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi postępowaniu publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs Narodowego Banku Polskiego, zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach