Przetargi.pl
Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z budynkiem edukacyjno-promocyjnym w Bysławiu

Gmina Lubiewo ogłasza przetarg

  • Adres: 89526 Lubiewo, ul. Hallera
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 33 493 10 , fax. 52 519 02 14
  • Data zamieszczenia: 2018-06-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubiewo
    ul. Hallera 9
    89526 Lubiewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 33 493 10, fax. 52 519 02 14
    REGON: 9235113300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiewo.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wraz z budynkiem edukacyjno-promocyjnym w Bysławiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa Punktu Selektywnej Zbiorki Odpadów Komunalnych wraz z budynkiem edukacyjno-promocyjnym w miejscowości Bysław na terenie działek o nr ewid. 412/3, 614/4, 525/4 oraz 412/38. 2. Na realizację ww. zadania Gmina Lubiewo złożyła wniosek o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 4. Region przyjazny środowisku Działanie 4.2 Gospodarka odpadami (Projekt grantowy nr RPKP.04.02.00-04-0001/16 pn. „Wsparcie rozwoju Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2016-2018”). 3. Zakres projektowy infrastruktury PSZOK obejmuje budowę m. in.: 1/ budynku edukacyjno-promocyjnego Budynek o pow. zabudowy 94,30 m2 będzie wykonany w technologii tradycyjnej, murowany z dachem konstrukcji drewnianej, kryty blacho-dachówką. Obiekt zaprojektowano jako parterowy bez podpiwniczenia, przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku mieścić się będzie: sala edukacyjna wraz z zapleczem socjalno-sanitarnym i pomieszczeniem gospodarczym. W budynku znajdować się będzie punkt naprawy urządzeń elektrotechnicznych (naprawa do ponownego użycia). Budynek wyposażony w instalacje elektryczną, wod.-kan., wentylacyjną, c.o. Na dachu budynku zostanie zamontowana instalacja fotowoltaiczna - jako źródło energii odnawialnej zastosowane zostaną panele fotowoltaiczne PV o mocy 300 Wp. Na dz. nr 525/4 projektuje się parking dla samochodów osobowych i fundamenty pod wagę najazdową (pow. zabudowy - 36,27 m2). Waga samochodowa stalowa najazdowa o wymiarach 6x3m. Waga o udźwigu do 20 ton. Głowica odczytowa będzie znajdowała się w budynku edukacyjno-promocyjnym w pomieszczeniu gospodarczym. 2/ wiaty na odpady Wiata na odpady o pow. zabudowy - 106,25 m2, konstrukcja stalowa, na fundamentach betonowych, dach o konstrukcji stalowej, przeznaczenie na odpady wielkogabarytowe. 3/ boksów na odpady Boksy na odpady pięciokomorowe pow. zabudowy - 168,35 m2, konstrukcja ze ścianek wydzielających murowana, konstrukcja dachu stalowa. Każda z komór przeznaczona będzie na inny materiał odpadowy. 4/ utwardzenia terenu Wokół budynku wykonana zostanie opaska betonowa gr. 6cm szerokości 50cm na podsypce piaskowo-cementowej. Powierzchnia przy budynku edukacyjno-promocyjnym wykonana będzie z kostki betonowej na podsypce piaskowo-cementowej oraz podbudowie zasadniczej z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie. Powierzchnia utwardzona placu manewrowego i powierzchnia pod kontenery wykonana będzie z płyt drogowych betonowych na działce nr 412/3. Płyty położone będą na warstwie podsypki piaskowej. Szczelną izolację stanowić będzie warstwa folii budowlanej oddzielająca grunt rodzimy od warstwy podsypki piaskowej. 5/ ogrodzenia terenu Ogrodzenie będzie wykonane w konstrukcji metalowej (panele metalowe 250/173cm), na fundamentach betonowych. 6/ oświetlenia terenu Przy budynku edukacyjno– promocyjnym zostaną postawione 3 słupy o wysokości 6m z oprawami typu LED o mocy 38W. Ze względu na stan techniczny istniejących słupów (szt. 2) oraz dostosowanie oświetlenia zewnętrznego do aktualnych wymagań technicznych, przy budynku wiaty zostaną one wymienione na słupy o wysokości 8m z oprawami typu LED o mocy 90W. 7/ zakup i montaż kontenerów do segregacji odpadów - zakup 2 szt. kontenerów transportowych, 1- komorowych, szczelnie zamykanych o pojemności min. 18 m3 i nie więcej niż 22 m3. Kontener spawany ze stali, grubość ścian min. 1,5 mm (blacha profilowana), podłoga wykonana z profili stalowych pokrytych blachą stalową o grubości min. 4 mm. Rama z profili grubości min. 2 mm. Na czołowej ścianie zamontowane dwuskrzydłowe wrota uszczelnione na obwodzie. W dolnej części ramy wykonane zostaną kieszenie (możliwość transportu wózkiem widłowym). Ponadto rama wyposażona musi być w otwory umożliwiające transport kontenera dźwigiem. Przeznaczenie na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, lampy fluorescencyjne, zużyte baterie i akumulatory, farby, lakiery, kleje, metal, odzież i tekstylia. - zakup pojemników metalowych o pojemności 1100 l, pojemniki na kółkach - 3 szt. - przeznaczenie na szkło, papier i odpady wielomateriałowe, - zakup kontenera metalowego na świetlówki o pojemności 640 l – 1 szt., - zakup kontenerów uniwersalnych o pojemności 280 l, metalowych, z podgumowaną wyjmowaną wanną – 3 szt., - zakup pojemników plastikowych na baterie o pojemności 20 l – 2 szt. Kontenery i pojemniki będą postawione bezpośrednio na utwardzonym terenie placu. 8/ zakup i montaż gabloty edukacyjnej Gablota edukacyjna wykonana będzie w formie aluminiowej gabloty zewnętrznej jednoskrzydłowej mocowanej na ścianie budynku edukacyjno-promocyjnego. Drzwiczki otwierane na prawo lub lewo, zamykane na kluczyk. Minimalne wymiary zewnętrzne gabloty: szerokość 100 cm, wysokość 120 cm. UWAGA! 1. W projekcie budowlanym stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ na stronie 2 w pozycji ,,dane obiektu" podano błędną wysokość budynku edukacyjno-promocyjnego - 9,0 m. Zamawiający informuje, że prawidłowa wysokość budynku to 8,68 m. 2. Działka nr 412/35 wykazana na projekcie zagospodarowania terenu to obecnie działka nr 412/38. 3. Zamiast tablicy edukacyjnej wymienionej w pozycji 104 przedmiaru robót na budowę budynku edukacyjno-promocyjnego (Zał. nr 16 do SIWZ) Zamawiający wymaga montażu gabloty edukacyjnej. 4. Kolorystyka tynków wewnętrznych, płytek, elewacji - po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. 4. Oznaczenie wg wspólnego słownika CPV: 45 00 00 00 - 7 Roboty budowlane 4510 00 00 - 8 Przygotowanie terenu pod budowę 45 21 00 00 -2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45 30 00 00 -0 Roboty instalacyjne w budynkach 45 31 00 00 -3 Roboty instalacyjne elektryczne 45 33 00 00 -9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45 40 00 00 -1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45 23 32 00 -1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 34 92 84 80 – 6 Pojemniki i kosze na odpady i śmieci 5. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisują: projekt budowlany, przedmiary robót i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiące załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oryginał dokumentacji technicznej jest dostępny do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 6. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) wszelkich robót przygotowawczych, w tym robót porządkowych, organizacji i utrzymania placu budowy, dostawy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy niezbędnych mediów, w tym: energii elektrycznej, wody, itp. oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, 2) oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 3) poniesienia wszystkich kosztów badań, ekspertyz i opinii koniecznych do oceny jakości robót oraz prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 4) poniesienia kosztów związanych z odbiorami wykonanych robót, 5) poniesienia kosztów wywozu nadmiaru ziemi w miejsce wyznaczone przez Zamawiającego, 6) w przypadku uszkodzenia urządzeń bądź ich części (m. in. sieci wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, elektrotechnicznej, urządzeń melioracyjnych w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, 7) pokrycia kosztów ewentualnych odszkodowań za wejście na grunty i zniszczenie plonów, 8) pokrycia ewentualnych kosztów demontażu, montażu bądź naprawy ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 9) pokrycia kosztów odtworzenia nawierzchni dróg, 10) wykonania badań, prób i itp., jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, 11) zapewnienia i pokrycia kosztów pełnej obsługi geodezyjnej obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 3 egzemplarzach, 12) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 13) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 14) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 15) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, 16) prowadzenia dziennika budowy, 17) wykonania planu BIOZ - jeśli dotyczy. 7. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz dokumentacją projektową, umową i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy. 8. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. 9. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć uproszczony kosztorys ofertowy. 10. Dołączony przedmiar robót stanowi element pomocniczy do opracowania uproszczonego kosztorysu ofertowego. 11. Zamówienie jest objęte pozwoleniem na budowę z dnia 29 maja 2017 r. Nr Lub.20.2017. 12. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Rodzaj czynności: - czynności w branży budowlanej – roboty ogólnobudowlane będące przedmiotem zamówienia (m.in. roboty ziemne, betonowanie konstrukcji, zbrojenie, roboty murarskie, roboty ciesielskie, wykonanie fundamentów, ścian, sufitu, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, prace elewacyjne, roboty izolacyjne (przeciwwilgociowe i cieplne) prace dekarskie, wykonanie obróbek blacharskich, tynkowanie, malowanie, wykonanie posadzek, płytkowanie, - czynności w branży sanitarnej - wykonanie wewnętrznej instalacji wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej i przyłącza wodociągowego, wykonanie instalacji c.o., montażem powietrznej pompy ciepła z jednostką zewnętrzna i wewnętrzną, - czynności w branży eklektycznej – wykonanie instalacji elektrycznej wewnętrznej i zewnętrznej, budowa oświetlenia, wymiana istniejących słupów oświetleniowych, budowa instalacji fotowoltaicznej, - czynności w branży drogowej - utwardzenie placu manewrowego i placu pod kontenery, budowa utwardzeń przy budynku. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, itp. 13. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, o których mowa w ust. 9 będą na czas wykonywania przez nich robót zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108). 14. W terminie 7 dni od dnia przekazania placu budowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108). W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców oświadczenie, o którym mowa należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. 15. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę zobowiązania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób przy czynnościach wskazanych przez Zamawiającego powyżej, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio w stosunku do Podwykonawców i dalszych Podwykonawców. 16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia przetargu w przypadku gdy cena oferty najkorzystniejszej przekroczy limit środków finansowych, które przeznaczono na realizację zamówienia. 17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł. (słownie dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wykonawca złoży dokument w formie oryginału potwierdzający wniesienie wadium w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Lubiewie, ul. Hallera 9, pokój nr 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego Bank Spółdzielczy Koronowo O/Lubiewo 46 8144 0005 2008 0080 1270 0032. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego, a nie datę wydania dyspozycji przelewu. Natomiast kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy w sposób trwały związać z ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca w ofercie składa: 1.formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ, 2.dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, 3. dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z treści powyższego zobowiązania lub innego dokumentu musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach