Przetargi.pl
BUDOWA PRZYSTANI ŻEGLARSKIEJ WRAZ Z BUDOWĄ PŁYWAJĄCYCH POMOSTÓW CUMOWNICZYCH NA RZECE TUDZE Z PRZEBUDOWĄ CZĘŚCI POMIESZCZEŃ PIWNICZNYCH WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU ICH UŻYTKOWANIA NA POTRZEBY BOSMANATU W BUDYNKU STAROSTWA POWIATOWEGO

Powiat Nowodworski ogłasza przetarg

  • Adres: 82-100 Nowy Dwór Gdański, ul. gen.Władysława Sikorskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 473 668 , fax. 552 473 670
  • Data zamieszczenia: 2020-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowodworski
    ul. gen.Władysława Sikorskiego 23
    82-100 Nowy Dwór Gdański, woj. pomorskie
    tel. 552 473 668, fax. 552 473 670
    REGON: 19264480800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.nowydworgdanski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA PRZYSTANI ŻEGLARSKIEJ WRAZ Z BUDOWĄ PŁYWAJĄCYCH POMOSTÓW CUMOWNICZYCH NA RZECE TUDZE Z PRZEBUDOWĄ CZĘŚCI POMIESZCZEŃ PIWNICZNYCH WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU ICH UŻYTKOWANIA NA POTRZEBY BOSMANATU W BUDYNKU STAROSTWA POWIATOWEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. 1. Lokalizacja: Miejsce budowy zlokalizowane jest w budynku Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim, 82-100 Nowy Dwór Gdański, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23 oraz na odcinku rzeki Tuga, przylegającym do jednej ściany budynku Starostwa Powiatowego. 2. Wytyczne do prac budowlanych: Prace budowlane należy wykonać zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, która stanowi załącznik do SIWZ oraz wytycznymi zawartymi w SIWZ. Budynek wpisany jest do rejestru zabytków. 3. Projektowana inwestycja: Przedmiotem zamówienia jest budowa sezonowej przystani żeglarskiej w miejscowości Nowy Dwór Gdański. Przystań żeglarska będzie się składała z pomieszczeń bosmanatu znajdujących się w pomieszczeniach piwnicznych w budynku Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim oraz z pomostu pływającego składającego się z trzech części o łącznej długości 36m, na który będzie prowadził jeden trap. Obiekt oraz pomosty należy będzie wyposażyć w dodatkową infrastrukturę zgodnie z opisem zawartym w dokumentacji projektowej. 4. Przebudowa pomieszczeń piwnicznych na potrzeby bosmanatu: Przebudowa obejmuje pomieszczenia piwniczne jednokondygnacyjnej części budynku od strony zachodniej i południowej wraz ze stropem tarasu. 5. Zakres robót przygotowawczych (szczegóły i nieujęte elementy zamieszczono w dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki do SIWZ): 1) odcięcie instalacji części budynku będącej przedmiotem opracowania, 2) uprzątnięcie wnętrza wraz z segregacją i utylizacją odpadów. 6. Strefa pomieszczeń sąsiednich wzdłuż bosmanatu – Prace zewnętrzne: 1) wykonanie balustrad w oknach, 2) wykonanie odwodnienia i przelewów awaryjnych, 3) wykonanie posadzek tarasów, 4) wymiana zwieńczeń murków i słupków. 7. Strefa pomieszczeń bosmanatu – Prace zewnętrzne: 1) inwentaryzacja murów z układem cegieł, wszystkich detali oraz inwentaryzacja luksferów – historycznych naświetli do wykonania odtworzeniowego, 2) rozbiórka murków tarasu – należy pozyskać cegły z rozbiórki w celu ponownego wmurowania, 3) rozbiórka ścian, stropów, konstrukcji, posadzek – pozostawiając mur oporowy nabrzeża oraz uzupełniając mur oporowego nabrzeża, 4) wykonanie na nowo części obiektu (m. in. nowej konstrukcji, ścian, stropów, posadzek, podziału pomieszczeń z izolacjami wraz z podziałem pomieszczeń i wykończeniem, montażem stolarki, 5) osadzenie stolarki okiennej projektowanej w miejscach historycznych otworów okiennych, 6) wykonanie konstrukcji budynku, 7) odtworzenie historycznych naświetli – luksferów, 8) pełna konserwacja lica ceglanego murów z przemurowaniem i uzupełnieniem najbardziej zniszczonych partii murów. 8. Strefa pomieszczeń tarasu – Południowa – Prace zewnętrzne: 1) usunięcie wtórnego zadaszenia schodów tarasu, 2) odtworzenie historycznych schodów (rozbiórka wtórnych murów), 3) odtworzenie historycznego oświetlenia, 4) oczyszczenie i naprawa istniejących schodów, 5) rozbiórka stropu z warstwami wykończeniowymi i wykonanie na nowo wraz z izolacjami i warstwami wykończeniowymi, 6) oczyszczenie, naprawa murów ceglanych z uzupełnieniem spoin i hydrofobizacją murów, z odtworzeniem detali, 7) pełna konserwacja lica ceglanego murów z przemurowaniem i uzupełnieniem najbardziej zniszczonych partii murów, 8) wymiana i montaż stolarki, 9) wykonanie nowych krat okiennych na wzór istniejących (odtworzeniowo), 10) wykonanie nowych i naprawa istniejących elementów ślusarki (balustrady itp.), 11) reprofilacja schodów zejściowych do budynku wraz z wykonaniem nowej okładziny, 12) wymiana zwieńczeń murków i słupków. 9. Strefa zewnętrzna – Pomosty: 1) montaż pomostów pływających (3x12m) z infrastrukturą związaną, 2) wyposażenie w niezbędną infrastrukturę m. in. w drabinkę, odbojnice, postument zasilający, polery cumownicze, oświetlenie pomostu, kaseta ze sprzętem ratunkowym, balustrady), 3) wykonanie schodów zejściowych do pomostów wraz z pracami niezbędnymi (rozbiórka fragmentu murka), 4) demontaż okładziny zewnętrznej z okładziny z płytek ceramicznych i wykonanie nawierzchni z kostki brukowej, 5) wykonanie nowych i naprawa istniejących elementów ślusarki (balustrady itp.), 6) wykonanie oznaczeń pionowych, znaków zgodnie z odrębnymi przepisami, 7) wykonanie trapu zejściowego na pomosty. 10. Strefa zewnętrzna – zagospodarowanie terenu: 1) montaż elementów małej architektury (wiata z ławostołem, kosz na śmieci, stojaki na rowery, samoobsługowy przybornik podstawowych napraw rowerów, tablica informacyjna), 2) Zamówienie oprócz prac wskazanych powyżej obejmuje również: a) wykonanie ciągów pieszych, dojścia, dojazdu i parkingu z kostki brukowej; b) rozbudowę sieci energetycznej i oświetlenia terenu zarówno dla bosmanatu jak i pomostów; c) zagospodarowanie terenu i tarasu o powierzchni ok. 300 m2; d) rozbudowa instalacji wodno – ściekowej, w tym budowa instalacji odbioru ścieków i olei; e) budowa systemu monitoringu telewizji przemysłowej z możliwością umieszczenia podglądu z niektórych kamer w Internecie z podaniem podstawowych parametrów pogodowych; f) budowa bezprzewodowej sieci Internetowej; g) budowa bramek i systemu bezpiecznego dostępu; h) wyposażenie przeciwpożarowe i ratunkowe; i) zbiorniki na śmieci i odpady stałe; 11. Zakres robót obejmuje także: 1) Materiał z rozbiórki elementów betonowych należy skruszyć oraz przetransportować na teren Wydziału Infrastruktury, znajdujący się w Nowym Dworze Gdański, ul. Tczewska 4 na koszt wykonawcy robót, 2) Rozwiązania techniczne zostały zawarte w opracowaniu projektowym, 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazany jest w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załączniki do SIWZ, 4) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, oraz zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej 12. Przedmiot zamówienia należy wycenić i wykonać uwzględniając poniższe uwarunkowania: 1) Wykonawca obowiązany jest do opracowania poniżej wymienionej dokumentacji i uzyskania jej uzgodnień: a) Projekt organizacji ruchu na czas budowy uzgodniony z odpowiednim zarządem, organem zarządzającym ruchem, Policją. Projekt ma zapewnić utrzymanie ruchu publicznego (drogowego, pieszego, dojazdów na posesje i działki prywatne oraz na pola orne) na Terenie Budowy w okresie trwania realizacji Umowy aż do zakończenia i odbioru końcowego Robót, b) Projekt objazdów, tymczasowych dróg dojazdowych i technologicznych, c) Jeżeli w trakcie wykonywania Robót okaże się, że konieczne jest uzupełnienie Rysunków – Wykonawca wykona brakujące rysunki na własny koszt i przedłoży je Zamawiającemu do zatwierdzenia, d) Geodezyjną dokumentację powykonawczą (4 egz.), e) Mapę zasadniczą w skali 1:500, z pomiarem powykonawczym (4 egz.). 2) Wykonawca na własny koszt zobowiązany jest do wykonania ewentualnych dróg tymczasowych na czas budowy na warunkach i w zakresie wymaganym przez organ, wydający zgodę na czasowe zajęcie pasa drogowego, oraz dróg montażowych i technologicznych na czas budowy, ich utrzymania przez okres wynikający z harmonogramu realizacji robót oraz demontażu po tym okresie, 3) W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót Wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. Koszty z tym związane ponosi Wykonawca, 4) Wykonawca zobowiązany jest do protokolarnego przejęcia teren budowy od Zamawiającego oraz jego przekazania po zakończonych robotach również protokolarnie, 5) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych, 6) Z uwagi na czynne sieci w rejonie objętym przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót ziemnych ze szczególną ostrożnością, 7) Wykonawca zobowiązany jest zgłosić zamiar rozpoczęcia robót właściwym gestorom sieci oraz właścicieli gruntów ornych przyległych do Terenu Budowy z co najmniej 5-io dniowym wyprzedzeniem, 8) Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do skutecznego powiadomienia o rozpoczęciu robót wszystkich właścicieli nieruchomości w obszarze prowadzenia inwestycji, jak również zobowiązany jest w trakcie wykonywania robót do zapewnienia bezpiecznych przejść i dojazdu użytkownikom posesji, właścicielom gruntów ornych, służbom komunalnym i pojazdom uprzywilejowanym, 9) Zamawiający nie zapewnia terenu pod zaplecze budowy oraz terenu na czasowy odkład mas ziemnych, materiałów z rozbiórki oraz materiałów przeznaczonych do wbudowania – Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i zorganizowania niezbędnych terenów dla wykonywania robót własnym staraniem i kosztem, 10) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób taki, by nie wystąpiły żadne uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury, 11) Wykonawca zobowiązany jest przed wbudowaniem materiałów uzyskać od Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego zatwierdzenie zastosowania tych materiałów, przedkładając w tym celu dokumenty wymagane ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. 2020 r., poz. 215 z późn. zmianami) i wymogami dokumentacji i szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, a w uzasadnionych przypadkach, na żądanie Nadzoru Inwestorskiego, także próbki tych materiałów. 13. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca zapewni we własnym zakresie i na własny koszt kompleksową obsługę geodezyjną niezbędną przy realizacji przedmiotu zamówienia wraz z operatem geodezyjnym powykonawczym, 2) Wykonawca zapewni we własnym zakresie i na własny koszt obsługę geologiczną, o ile wystąpi taka konieczność, 3) Wykonawca wykona dokumentację powykonawczą w formie papierowej w 4 egzemplarzach i w formie elektronicznej, na którą składają się: a) geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza zarejestrowana w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót, b) pomiar geodezyjny opracowany w formacie „DWG”, z obliczeniem powierzchni i długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót, c) certyfikaty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, atesty na materiały, d) wymagane dokumenty, protokoły, sprawozdania i zaświadczenia z przeprowadzonych prób, badań, sprawdzeń, instrukcje, e) dziennik budowy wraz z wymaganym przepisami prawa oświadczeniami kierownika budowy, f) pełny projekt powykonawczy zawierający wszystkie zmiany wprowadzone w trakcie realizacji zadania (odrębnie dla każdej branży), uzgodnione przez projektanta, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, g) zestawienie wykonanych robót. 4) Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone materiały i urządzenia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, to zgodnie z dyspozycją art. 29 ust 3 ustawy Pzp, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Wszelkie zapisy zawarte w dokumentacji projektowej wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta; Wykonawca oferując przedmiot równoważny zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych, gabarytowych i jakościowych, a stosunku do części materiałów w zakresie estetyki, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego; ciężar udowodnienia równoważności rozwiązań spoczywa na Wykonawcy; wykaz powinien być sporządzony w formie tabeli porównawczej parametrów technicznych materiałów oraz urządzeń wg dokumentacji projektowej i materiałów oraz urządzeń równoważnych ( w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem, z dochowaniem terminów wynikających z Umowy. Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania, 5) Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone technologie, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych lub korzystniejszych dla Zamawiającego; Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania technologiczne spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej; Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych; ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy; jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem, 6) Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych. Ciężar udowodnienia równoważności materiałów i urządzeń spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem, 7) Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania zgodnie z technologią robót określonych PN oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Kierownik Wydziału Infrastruktury pod nr telefonu (55) 2473668 wew. 104. Zamawiający informuje, iż niedokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie będzie skutkować konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 8) Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji, 9) Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. Wszelkie wątpliwości i ewentualne zmiany należy wyjaśnić na etapie postępowania przetargowego, 10) Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zmianami), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż, 11) Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową, 12) Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami, 13) Wykonawca musi posiadać wszystkie wymagane prawem uprawnienia i zezwolenia, w tym zezwolenie na prowadzenie prac podwodnych, 14) Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów, 15) Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi, 16) Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 36 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 36 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w SIWZ, 17) Sprzęt budowlany powinien posiadać aktualne przeglądy i badania, 18) Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215 z późn. zmianami) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. 19) Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: a) segregować i właściwie utylizować odpady, b) w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22-6, c) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 20) Plac budowy będzie przekazany w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, 21) Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt opracować Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia i przedstawienia go zamawiającemu najpóźniej w dniu przejęcia terenu budowy. Rozpoczęcie robót możliwe jest po opracowaniu i udostępnieniu w/w Planu Zamawiającemu. Konsekwencje opóźnienia realizacji robót z powyższego powodu obciążają Wykonawcę, 22) Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, 23) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: prace rozbiórkowe; prace murarskie; prace izolacyjne; prace wykończeniowe; prace elewacyjne; prace instalacyjne oraz prace zbrojeniowe. 24) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: a) najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będą wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy, b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”, c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy, wskazani w Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320), d) w sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę, e) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań 25) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w lit a powyżej, 26) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac, 27) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników o którym mowa w SIWZ, 14. Pozostałe obowiązki Wykonawcy – w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: 1) prawidłowego wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej przeznaczeniem, 2) wytyczenia geodezyjnego obiektów i wykonania inwentaryzacji powykonawczej po zakończeniu robót, 3) doprowadzenia na własny koszt energii elektrycznej i wody na teren budowy stosownie do potrzeb, podłączenia liczników zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponoszenia kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji robót, 4) zabezpieczenia dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które mogą spowodować transport i sprzęt Wykonawcy, w szczególności dostosować się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach, 5) opracowania i wdrożenia projektu czasowej organizacji ruchu na okres realizacji zadania wraz z ich zatwierdzeniem przez uprawnione instytucje. Realizacja tych zmian oraz ponoszenie wszystkich kosztów zmiany organizacji ruchu, 6) sprzątania na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu i środków transportu Wykonawcy, jego podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastowej naprawy, 7) powiadomienia mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych – nie później niż na 7 dni przed przystąpieniem do robót, 8) udziału w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb, 9) po zakończeniu realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy do uporządkowania na własny koszt i ryzyko terenu budowy i przekazania go protokolarnie Zamawiającemu w terminie ustalonym jako odbiór końcowy robót, 10) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami, 11) ubezpieczenia budowy, realizowanej w ramach niniejszego zamówienia od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej, 12) utrzymywania na własny koszt na bieżąco czystości na terenie budowy, 13) wykonania na własny koszt robót tymczasowych, których potrzeba wynika z technologii prowadzonych robót, 14) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót, 15) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem, 16) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., Nr 47, poz. 401), 17) koordynowania prac realizowanych przez podwykonawców. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonanie robót przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków postawionych w SIWZ. Wykonawca, zlecając roboty podwykonawcom zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 647 Kodeksu cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami i przepisami, 18) posiadania wszystkich wymaganych prawem uprawnień i zezwoleń, 19) dokonywania w odpowiednim czasie wszystkich niezbędnych sprawdzeń i pomiarów, które powinny być prowadzone zgodnie z właściwymi normami i procedurami, sztuką budowlaną oraz dokumentacją projektową, 20) protokolarnego przejęcia terenu budowy w terminie wskazanym w umowie, 21) zapewnienia organizacji prowadzenia robót gwarantującej wykonanie przedmiotu umowy w wymaganym przez Zamawiającego terminie (m.in. praca na dwie zmiany, w koniecznych przypadkach praca nocna, praca w warunkach zmianowych, praca sześć dni w tygodniu, 22) wykonania zamówienia z materiałów posiadających stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnione instytucje, 23) zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt obsługi geologicznej, o ile wystąpi taka konieczność, 24) uzyskania akceptacji Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru co do materiałów wykorzystanych przy realizacji zamówienia, 25) zapewnienia monitoringu geodezyjnego pozwalającego na stałą ocenę wpływu prowadzonych prac na obiekty sąsiadujące w celu nie dopuszczenia do powstania ich uszkodzeń, 26) opracowania i przekazania Zamawiającemu geodezyjnego pomiaru powykonawczego oraz zgłoszenie przedmiotu zamówienia do odbioru końcowego, 27) wykonania przed zgłoszeniem zamówienia do odbioru, wszystkich niezbędnych prób z wynikiem pozytywnym, 28) opracowania i protokolarnego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, dokumentację powykonawczą należy wykonać w 4 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej na płycie CD/DVD zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ, 29) uczestniczenia w czynnościach odbiorów: częściowego, końcowego i ostatecznego (pogwarancyjnego), a także czynnościach usunięcia stwierdzonych wad, przekazanie atestów i zaświadczeń, 30) zgłoszenia w formie pisemnej gotowość do odbioru ostatecznego na dziesięć (10) dni przed upływem gwarancji i rękojmi za wady, 31) przestrzegania przepisów bhp i ppoż, 32) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt, 33) umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego, 34) zorganizowania w przypadku braku możliwości zorganizowania zaplecza robót na terenie budowy poza terenem budowy we własnym zakresie i na własny koszt, 35) doprowadzania do należytego stanu i porządku terenu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu do zamawiającemu w terminie odbioru końcowego, w tym usunięcia ewentualnych szkód na własny koszt. 15. UWAGA – Zamawiający dopuszcza płatność częściową – po wykonaniu i zatwierdzeniu przez inspektorów nadzoru i przedstawicieli Zamawiającego 30% realizacji zakresu prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 40.000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego: Żuławski Bank Spółdzielczy nr rachunku 43-8306-0003-0000-4734-2000-0120, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr ref: SR.272.26.2020.RG”. 5. Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wpłacenia go odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. 6. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno być wystawione na: Powiat Nowodworski, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82-100 Nowy Dwór Gdański. Oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej osobnej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 7. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w pkt 8 i 9. 8. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, wraz z odsetkami, w przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 11. Zamawiający zwróci wadium dla Wykonawcy na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia jest jako załącznik nr 7 do SIWZ UWAGA!!! Prosimy nie składać w/wym. Oświadczenia wraz z ofertą!!!

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach