Przetargi.pl
Budowa przystani kajakowej w ramach projektu Przygoda z Nysą zagospodarowanie turystyczne pogranicza Polsko-niemieckiego II Etap

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2013-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przystani kajakowej w ramach projektu Przygoda z Nysą zagospodarowanie turystyczne pogranicza Polsko-niemieckiego II Etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wybudowanie przystani kajakowej na szlaku kajakowym po Nysie Łużyckiej wraz z budową ścieżek umożliwiających dojście oraz z pracami budowlanymi pod infrastrukturę techniczną, wypoczynkową i informacyjną. Obszar prac przewidziany do realizacji zadania znajduje się w obrębie 022502 1.0007 - VII, na działce nr 2 Obr. VII AM-3 w Zgorzelcu. 2. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Opracowanie dokumentacji technicznej oraz projektowej, w skład której wchodzą: a) koncepcja architektoniczna - 2 egz., Koncepcja powinna zawierać informacje o podstawowych parametrach technicznych, rozwiązaniach funkcjonalnych i wizualnych oraz materiałach proponowanych do zastosowania. b) projekt budowlany - 5 egz., Projekt budowlany należy wykonać w zakresie umożliwiającym wykonanie rzutów i przekrojów, skoordynowany we wszystkich branżach. Opracowanie musi zawierać wszelkie szczegóły rozwiązań konstrukcyjno-technologicznych, zestawienia materiałów i rysunki detali. Szczegółowy zakres i forma projektu budowlanego powinna spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2010 r. Dz. U. nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 202, poz. 2072 ze zm.). W skład projektu wchodzi projekt zagospodarowania terenu zawierający część opisową oraz cześć rysunkową sporządzoną na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w skali dostosowanej do rodzaju i wielkości obiektu lub zamierzenia budowlanego i zapewniającej jego czytelność, nie mniejszej niż 1:500, c) mapa do celów projektowych - 1 kpl. Mapa musi posiadać aktualną klauzulę właściwego ośrodka geodezyjnego oraz powinna spełniać wymagania określone w odpowiednich przepisach. Zakres mapy powinien obejmować lokalizację przedmiotu opracowania wraz z terenem przyległym, niezbędnym do poprawienia rozwiązania projektowanych elementów infrastruktury. Mapa powinna obejmować inwentaryzację podziemną i nadziemną sieci oraz inwentaryzację drzew, d) specyfikacja techniczna ogólna i szczegółowa wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz sposobu oceny prawidłowości wykonania robót budowlanych. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w Rozdziale 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 202, poz. 2072 ze zm.) - 4 egz., e) przedmiar robót - 3 egz., f) kosztorys inwestorski oraz zbiorcze zestawienie kosztów, sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389) - 3 egz., g) przygotowanie wniosku i uzyskanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, w przypadku konieczności jej uzyskania, h) przygotowanie wniosku wraz z załącznikami i wystąpienie o pozwolenie na budowę, według wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2010 r. Dz. U. nr 243, poz. 1623 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich uzupełnień i poprawek wynikłych w trakcie uzyskiwania pozwolenia na budowę. Ostateczna decyzja pozwolenia na budowę - 1 egz. i) w razie konieczności uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu, Delegatura w Jeleniej Górze dotyczącej pozwolenia na prowadzenie prac i robót przy zabytku - 1 egz. j) uzyskanie wszystkich wymaganych przez właściwe urzędy i jednostki opracowań, analiz, uzgodnień i decyzji nie wymienionych powyżej. 2) Dokumentacja projektowa musi spełniać wymogi przepisów obowiązującego prawa, w szczególności: a) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane ( tekst jednolity z 2010 r., Dz. U. Nr 243, poz. 1623 ze zm.). b) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity z 2008 r. Dz. U. Nr 25, poz. 150 ze zm.) c) Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity z 2013r. Dz. U. poz. 260). d) Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462). e) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126). f) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 202, poz. 2072 ze zm.). g) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389). 3) Istotne postanowienia dotyczące dokumentacji projektowej: a) Wykonawca zapewni wykonanie dokumentacji z należytą starannością i w zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, któremu służy, z uwzględnieniem aktualnych przepisów, obowiązujących norm i zasad wiedzy technicznej, b) Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienie zobowiązany będzie wykonać opracowania i analizy oraz związane z nimi uzgodnienia nie wymienione w niniejszym przedmiocie zamówienia, a wynikające z wymagań właściwych urzędów lub właściwych jednostek. Wykonawca zobowiązany będzie także do koordynacji swoich prac z Zamawiającym i jednostkami wydającymi warunki techniczne przyłączeń - jeśli takie wystąpią, c) W przypadku wystąpienia na etapie projektowania kolizji z urządzeniami podziemnymi Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić odpowiedni potencjał kadrowy, tj. projektantów do odpowiednich branż w celu rozwiązania zaistniałej kolizji. d) Wykonawca zobowiązany będzie na każdym etapie opracowywania dokumentacji, stanowiącej przedmiot zamówienia, do konsultacji z Zamawiającym w przypadku pojawienia się czynników mających wpływ na koszt przyszłej inwestycji, tj. rozwiązań funkcjonalno-użytkowych, architektonicznych, konstrukcyjnych, materiałowych, itp. e) Wykonawca zobowiązany będzie do opisywania proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą parametrów technicznych, tj. bez podawania ich nazw. Jeżeli nie będzie to możliwe, a jedyną możliwością będzie podanie nazwy materiału lub urządzenia, to Wykonawca zobowiązany jest do podania co najmniej dwóch producentów tych materiałów lub urządzeń w celu zapewnienia konkurencyjności. f) Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia opracowanej dokumentacji projektowej do akceptacji Zamawiającemu przed złożeniem wniosku do wystąpienia o pozwolenie na budowę oraz na własny koszt usunąć wady w opracowanej dokumentacji, albo wymienić dokumentację lub jej część. g) Wykonawca zobowiązany będzie opatrzyć każdy egzemplarz dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oświadczeniem, że została wykonana z należytą starannością i w zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, któremu ona służy, z uwzględnieniem aktualnych przepisów obowiązujących norm i zasad wiedzy technicznej oraz że jest kompletna. 4) Dokumentację projektową należy wykonać techniką tradycyjną wraz z elektronicznym zapisem na płycie CD+/-R lub DVD+/-R. Wykonawca poza wersją papierową dostarczy Zamawiającemu kompletną dokumentację, o której mowa w pkt. 3 ppkt 2 SIWZ zarchiwizowaną na płytach CD/DVD. Elementy dokumentacji powinny być zapisane w poszczególnych plikach w formacie doc. i pdf, kosztorysy z rozszerzeniem ath., natomiast rysunki w formacie dwg. Nazwa pliku powinna odzwierciedlać temat opracowania. W wersji elektronicznej powinien być również zamieszczony plik tekstowy o nazwie SPIS zawierający listę plików wraz z pełnymi tytułami opracowań dokumentacji projektowej. Wykonawca projektu odpowiada za zgodność wersji elektronicznej z przekazaną wersją oryginalną (papierową). Wszystkie wymienione opracowania Wykonawca wykona własnym staraniem i na własny koszt. 5) Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego jeżeli dokumentacja projektowa ma wady zmieniające jej wartość lub użyteczność ze względu na cel określony w umowie, a w szczególności odpowiada za rozwiązania niezgodne z parametrami ustalonymi w normach i przepisach techniczno-budowlanych. 6) Wykonawca może zlecić do powierzenia część przedmiotu zamówienia podwykonawcom branżowym, za których działanie lub zaniechanie ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną, jak za działanie lub zaniechanie własne. Wykonawca, który podzleca prace projektowe innej jednostce projektowej zobowiązany będzie w umowie z tą jednostką zastrzec pełnienie przez nią nadzoru autorskiego oraz spełnienia innych wymagań Zamawiającego, od których uzależniono zlecenie prac projektowych. 7) Koncepcję oraz kompletną dokumentację projektową należy przedłożyć w siedzibie Zamawiającego w Wydziale Przygotowania i Realizacji Inwestycji (pok. Nr 7 - III piętro) w terminach wskazanych w pkt 11 SIWZ. 3. ROBOTY BUDOWLANE. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Budowę 2 przystani kajakowych na szlaku kajakowym po Nysie Łużyckiej wraz z budową ścieżek umożliwiających dojście i miejsc postojowych z nawierzchni żwirowej oraz pracami budowlanymi pod infrastrukturę techniczną, wypoczynkową i informacyjną. 2) Dostawę i montaż elementów małej architektury. Wszystkie elementy małej architektury należy w miejscach widocznych oznakować, techniką graweru, herbem miasta Zgorzelec oraz logo, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. Herb Miasta Zgorzelec jest do pobrania na stronie internetowej Zamawiającego, tj.: http://www.zgorzelec.eu, w zakładce: O mieście / Insygnia miejskie. Zamawiający nie wymaga graweru w kolorze. 3) Wykonanie oznakowania szlaku wraz z montażem tablic z przebiegiem szlaków i atrakcjami turystycznymi. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla zadania Budowa przystani kajakowej w ramach projektu Przygoda z Nysą zagospodarowanie turystyczne pogranicza polsko-niemieckiego II Etap, opracowanym przez Biuro Projektowo - Usługowe Wojciech Górzny, Os. Gen. W. Sikorskiego 9, 66-300 Międzyrzecz, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ jako jej integralna część. 5. Wykonawca, jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 32) ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji zamówienia zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14.12.2012 r., (Dz. U. 2013 poz. 21 ze zm.) oraz ustawą Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27.04.2001 r. (tj. z 2008 r. Dz. U. Nr 25, poz. 150 ze zm.). Wykonawca w terminie wskazanym w umowie przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania odpadów zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami. 6. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska - Saksonia 2007-2013. 7. Wymagany okres gwarancji: a) na wykonane roboty budowlane i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały wymagany jest minimum 36 miesięczny okres gwarancji i rękojmi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452421006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca wniesie wadium w wysokości 2.300,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 18 ppkt.1) SIWZ. 2) W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: a) pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3) W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt. 22 ppkt. 2) lit. od b) do e) oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 29 1160 2202 0000 0002 2290 9774, z zaznaczeniem Wadium do postępowania nr WZP.271.56.2013 / kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty/. Skuteczne wniesienie wadium następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego, co oznacza, iż wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia oraz godziny wyznaczonych jako termin składania ofert. 5) Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6) Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 22 ppkt. 7) SIWZ. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10) W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 22 ppkt. 2) lit. od b) do e) SIWZ z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 22 ppkt. 7) SIWZ. 11) Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców, o których mowa w pkt. 8 SIWZ uważa się za wniesione prawidłowo. 12) Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach