Przetargi.pl
„Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Tuchów”

Gmina Tuchów ogłasza przetarg

  • Adres: 33-170 Tuchów, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0146525218 w. 12 , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2021-03-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchów
    ul. Rynek 1
    33-170 Tuchów, woj. małopolskie
    tel. 0146525218 w. 12, fax. -
    REGON: 52780700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuchow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Tuchów”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące zadania pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Tuchów”. 2. Roboty budowlane polegać będą na dostawie, montażu i uruchomieniu 71 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków. 3. Przydomowe oczyszczalnie będą zlokalizowane na nieruchomościach położonych w 11 miejscowościach na terenie Gminy, tj. w: Buchcicach, Dąbrówce Tuchowskiej, Jodłówce Tuchowskiej, Karwodrzy, Lubaszowej, Łowczowie, Mesznej Opackiej, Piotrkowicach, Siedliskach, Trzemesnej i Zabłędzy. 4. Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania dotyczące efektywności oczyszczania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1311). Wszystkie pojedyncze systemy dla oczyszczonych ścieków muszą legitymować najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń : a) pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) – 40 (25) mg O2/l. b) Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZTCr), - 150 (125) mg O2/l c) Zawiesiny ogólne – 50 (35) mg/l. d) Azot ogólny [suma azotu Kjeldahla (NNorg + NNH4)]azotu azotynowego i azotu azotanowego 30 (15) mg N/l e) Fosfor ogólny 5 (2) mg P/l 5. Pojedynczy system musi składać się z następujących elementów składowych: a) Przyłącze, (rozumiane jako z istniejącym zewnętrznym odcinkiem kanalizacji z budynku z reaktorem oczyszczalni). b) Reaktor oczyszczalni. c) Odprowadzenie ścieków oczyszczonych od reaktora oczyszczalni, poprzez punkt rewizyjny za reaktorem oczyszczalni aż do układu rozsączania ścieków oczyszczonych. d) System rozsączający ścieki oczyszczone. 6. Reaktor oczyszczalni musi spełniać wymogi normy PN-EN 12566-3. Wymaga się, aby w ofercie przedłożono pełny raportem badań POŚ wykonanym wyłącznie przez jednostki notyfikowane, które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie Komisji Europejskiej oraz deklarację właściwości użytkowych na zgodność z normą PN-EN 12566-3+A2:2013. 7. Za równoważną instalację Zamawiający uzna reaktor oczyszczalni wypełniający postanowienie normy PN EN 12566-1 + PN EN 12566-6 łącznie. W tym przypadku należy przedłożyć protokoły badań wykonane przez jednostki notyfikowane z obu norm. 8. Na terenie Gminy Tuchów obowiązuje III strefa przemarzania. Wszelkie instalacje i ich części muszą znajdować się poniżej 120cm pod powierzchnią terenu (przykrycie) albo być specjalnie zabezpieczone przed przemarzaniem. Niedopuszczalne jest stosowanie niesprawdzonych technologii zabezpieczeń. 9. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy przed złożeniem oferty dokonali wizji przyszłego terenu budowy. 10. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami oraz dokumentacją zgłoszeniową. Proces oczyszczania ścieków ma odbywać się automatycznie, a praca kompletnego urządzenia zarządzana ma być z jednostki sterującej. 11. Wymaga się, wykonania wszystkich instalacji wodno-kanalizacyjnych, wentylacyjnych od budynku przez POŚ, system rozsączania niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni. 12. Zamawiający wymaga, aby system umożliwiał pobór próbek ścieków surowego i oczyszczanego. Miejsce pomiarowo kontrolne poboru próbek może być zintegrowane z oczyszczalnią i znajdować się w jej wnętrzu. 13. Wykonanie szafki sterującej w miejscu wykluczającym zalanie wodami. Szafki muszą być wykonane w wersji szczelnej. Należy przewidzieć sygnalizację wizualną pracy i stanu awarii. 14. Zamawiający wymaga, aby zaoferowane urządzenia POŚ posiadały odporność na chwilowe przeciążenia hydrauliczne oraz miały możliwość pracy przy nierównomiernych dopływach, np. okresowy brak dopływu ścieków – tryb urlopowy/wakacyjny. 15. Zamawiający wymaga, aby sterownik wyposażony był w rejestrator czasu pracy, zapewniający pełną automatykę pracy reaktora oczyszczalni. 16. Zamawiający wymaga, aby urządzenie informowało (np. opcja w panelu sterowania) o zaistnieniu awarii systemu. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 17. Prace demontażowe, prace związane z posadowieniem pojedynczego systemu oczyszczania ścieków oraz wyrównaniem terenu. 18. Rozruch technologiczny każdej przydomowej oczyszczalni ścieków (POŚ). 19. Wykonanie pod każdym planowanym systemem testu perkolacyjnego oraz udokumentowane tego faktu stosownym dokumentem. 20. Zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. 21. Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 22. Naprawę i doprowadzenie terenu budowy do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzeń powstałych w toku realizacji. 23. Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich użytkowników 71 szt. POŚ w zakresie sposobu ich użytkowania, potwierdzonych kartami szkoleń (Schemat karty szkolenia Wykonawca przygotuje i przekaże do zatwierdzenia Zamawiającemu). 24. Przygotowanie i przekazanie każdemu użytkownikowi szczegółowej instrukcji obsługi w języku polskim (DTR) oraz szczegółowych zasad rękojmi i gwarancji. 25. Przeprowadzenie prób końcowych i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. 26. Dokonanie skutecznego zgłoszenia eksploatacji instalacji (wraz z kompletem dokumentów) zgodnie z art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska ( t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565) – jeżeli dotyczy. 27. Wykonanie tablicy informacyjnej o wymiarach: 120 x 80 cm, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Księdze wizualizacji znaku PROW 2014-2020. 28. Dokonanie nieodpłatnych serwisów gwarancyjnych przez okres gwarancji wraz z wykonaniem wszystkich prac (napraw, wymian) wymienionych w DTR. 29. Zapewnienie wykonania serwisów pogwarancyjnych wg określonej w ofercie ceny indeksowanej przez wskaźnik inflacyjny ogłaszany w dzienniku urzędowym Ministerstwa Finansów i GUS. 30. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów nadmiernych z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na dwanaście miesięcy. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca dokonywał odmulania nadmiaru osadu z oczyszczalni na własny koszt w okresie trwania gwarancji. Czynność ta zostanie scedowana na użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków. W ofercie należy bezwzględnie dołączyć opis gospodarowania osadami, wskazać miejsce (komorę) ich gromadzenia wraz z podaniem jej objętości i uzasadnieniem doboru tej wielkości. 31. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia min. 60 miesięcznego okresu gwarancji oraz min. 60 miesięcznych okresów rękojmi na wszystkie elementów wchodzące w skład POŚ od momentu odbioru: dla Etapu I częściowego/dla Etapu II końcowego robót. 32. Wykonawca jest zobowiązany wykonać w ramach corocznych serwisów gwarancyjnych kolejne 5 % badań instalacji pod względem skuteczności oczyszczania ścieków. Komplet wyników badań Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wraz z protokołem zakończenia kolejnego serwisu gwarancyjnego. 33. Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej po zrealizowaniu inwestycji w 3 egzemplarzach. Zamawiający zaleca się, aby inwentaryzacja wykonywana była na bieżąco w miarę wykonywania jednostkowych POŚ. 34. Sporządzenie kosztorysu powykonawczego. Ponadto: 35. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ i w załącznikach do SIWZ opisy nazw własnych materiałów (wyrobów), wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 Ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) i wyposażenie w sprzęt Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim przypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty raporty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie twierdzić, że są one rzeczywiście równoważne do urządzeń, których zakres został opisany w SIWZ. 36. Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której istotne postanowienia stanowią załącznik do SIWZ. 37. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako ryczałtowe, a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. Sposób obliczenia ceny oferty na podstawie zestawienia planowanych do wykonania prac opisano dalej. 38. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe i wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia placu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru dla Etapu I częściowego/dla Etapu II końcowego robót). 39. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, które są dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego. 40. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia określają przedmiary robót, stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny. 41. Jeżeli dostarczona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, będą zawierały wady, które uniemożliwią prawidłowe wykonanie robót, albo jeżeli zajdą inne okoliczności, niezależne od Wykonawcy, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Zamawiający dokona wówczas analizy zaistniałego przypadku i po uzyskaniu stanowiska: projektanta, kierownika budowy oraz inspektora nadzoru będzie uprawniony do modyfikacji zakresu świadczenia wykonawcy, w taki sposób aby był zrealizowany cel umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów. 42. W przypadku, gdy nastąpi konieczność istotnej modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony dokonają zmiany umowy w formie aneksu. Dokonując modyfikacji zakresu świadczenia Wykonawcy, strony wyodrębnią: 1) roboty zamienne, przez które rozumie się roboty niezbędne do prawidłowego wykonania w zamian za roboty zawarte w pierwotnej dokumentacji projektowej; 2) roboty zaniechane, przez które rozumie się roboty objęte pierwotną dokumentacją projektową, a których wykonanie stało się zbędne. 43. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia posiadające obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 44. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 45. Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, obowiązującymi polskimi normami oraz normami europejskimi o ile obowiązują w Polsce, przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót. 46. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również: 1) organizowanie i zagospodarowanie terenu budowy, 2) zagospodarowanie odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797, 875), 3) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i podwykonawców, 4) wykonanie niezbędnych prób, badań, odbiorów, 5) zapewnienie ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim mienia oraz warunków bezpieczeństwa, 6) poniesienie kosztów odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników, zieleni, koszty zużycia wody, gazu, energii elektrycznej na placu budowy, 7) inne obowiązki wymienione w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 47. Pieczę nad realizacją zamówienia sprawuje Inspektor Nadzoru, który: - opiniuje zasadność wykonania zmian projektowych, - ocenia zgodność realizacji przedsięwzięcia z projektem, - kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie robót zamiennych, - dokonuje kontroli robót zamiennych i ulegających zakryciu, - kontroluje rozliczenie finansowe budowy. 48. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: ustawie Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333), ustawie z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740) i ustawie z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) 49. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających – Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 50. Informacje uzupełniające związane z przedmiotem zamówienia: 1). Zamówienie może być realizowane z udziałem podwykonawców. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowej części zamówienia o której mowa w art. 36a ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp. Wykonawca wskazuje w ofercie, którą część zamówienia (zakres rzeczowy zamówienia) zamierza powierzyć podwykonawcy (y/com) do wykonania, oraz podaje nazwy tych podwykonawców. Pozostałe roboty Wykonawca realizuje własnymi siłami. 2). Wykonawca wskaże w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom oraz poda nazwy tych podwykonawców. 3). Wykonawca, wykonujący przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawcy/ców ponosi pełną odpowiedzialność za ich działanie lub zaniechanie działania, jak za swoje własne działania. Wykonywanie wszelkich robót przy pomocy Podwykonawców może odbywać się wyłącznie za zgodą Zamawiającego, na zasadach określonych w art.647¹ Kodeksu Cywilnego, SIWZ oraz umowie. 51. Wykonawca będzie również zobowiązany do: a. poniesienia wszelkich kosztów związanych z całodobowym dojściem i dojazdem mieszkańców do budynków mieszkalnych lokalizowanych w obrębie prowadzonych prac budowlanych, w tym osobom niepełnosprawnym, b. poniesienia wszelkich kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego w trakcie wykonywania robót remontowo – budowlanych, c. wykonywania dokumentacji fotograficznej z postępu prac budowlanych wszystkich elementów i robót w tym robót ulegających zakryciu, d. dopilnowania , aby kierownik budowy przed rozpoczęciem robót opracował plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. 2003 nr 47 poz. 401), e. prowadzenia dzienników budów, f. zapewnienia kierowników robót branżowych posiadających stosowne uprawnienia, g. w przypadku zajęcia terenu prywatnego (działek) przy prowadzeniu inwestycji wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zajętym terenem, h. sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Inwentaryzacja powykonawcza z ewentualnie naniesionymi zmianami (wcześniej zaaprobowanymi przez Zamawiającego), winna być sporządzona w wersji papierowej – 3 egz. i. prowadzenia pomiarów kontrolnych i badań laboratoryjnych zgodnie z aktualnie obowiązującymi prawnie normami. 52. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wykonanie robót zamiennych może stanowić podstawę przedłużenia terminu zakończenia robót. Liczba dni przedłużających termin realizacji wymaga zgody Zamawiającego. 53. Zamawiający dopuszcza także możliwość, na warunkach określonych w art. 144 ustawy Pzp, wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót dodatkowych, w szczególności w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. 54. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy – szczegółowe informacje dot. możliwości zmiany umowy zawarte są w rozdziale XVIII SIWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232421-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach