Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Rytwiany

Gmina Rytwiany ogłasza przetarg

  • Adres: 28236 Rytwiany, ul. Staszowska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 15 864 79 30, , fax. 15 864 79 35
  • Data zamieszczenia: 2017-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rytwiany
    ul. Staszowska 15
    28236 Rytwiany, woj. świętokrzyskie
    tel. 15 864 79 30, , fax. 15 864 79 35
    REGON: 83040972600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rytwiany.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Rytwiany
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia: „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Rytwiany” 2.Przedmiotem zamówienia jest: Budowa 197 przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Rytwiany. Zadanie inwestycyjne, które będzie realizowane, zostało określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej, przedmiarze robót (zwanych dalej dokumentacją) – stanowiących załączniki do SIWZ oraz zapisami w niniejszej SIWZ. Oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania normy PN-EN 12566-3+A2:2013-10. Na potwierdzenie Producent wystawia deklarację właściwości użytkowych popartą dokumentami źródłowymi w formie protokołów z badań w zakresie skuteczności oczyszczania, wytrzymałości konstrukcyjnej, wodoszczelności oraz trwałości materiału z którego jest wykonana oczyszczalnia( dotyczy całego urządzenia wraz z szafą sterowniczą ). Protokoły z badań muszą zawierać informację o poziomie średniego dobowego zużycia energii elektrycznej przez oczyszczalnie w okresie objętym badaniem. Dodatkowo Zamawiający wymaga złożenia opisów, rysunków, przekrojów dokumentów DTR w celu potwierdzenia, że oferowane oczyszczalnie spełniają wymagania Zamawiającego co do jakości produktu. Zaprojektowano urządzenia pracujące w technologii hybrydowej – połączonego niskoobciążonego osadu czynnego i samoczyszczącego fluidalnego złoża biologicznego. Z uwagi na warunki techniczno-prawne zastosowano również biologiczne oczyszczalnie ścieków z wydzieloną komorą osadnika wstępnego oraz złoża biofiltracyjnego. Zamawiający dopuszcza jako równoważne zastosowanie zbiornika wykonanego z materiału GRP, żywicy wzmacnianej włóknem szklanym. Nie dopuszcza się zbiorników zgrzewanych spawanych lub skręcanych. Proponowane rozwiązanie musi zapewniać zwiększoną sztywność konstrukcji i spełniać warunki normy PN-EN 12566-3+A2:2013-10 oraz być oznakowane CE. Konstrukcja zbiornika musi zapewniać wytrzymałość na nasyp wysokości 1,0 m oraz parcie hydrostatyczne wód gruntowych sięgające połowy wysokości zbiornika. Dołączony do oferty protokół z badań wytrzymałości musi potwierdzać powyższe parametry. Dopuszcza się rozwiązania równoważne pod warunkiem zachowania wszystkich parametrów technicznych i jakościowych nie niższych proponowanych urządzeń do opisanych poniżej. I.Oczyszczalnie w technologii hybrydowej a)oczyszczalnie produkowane zgodnie z normą PN-EN 12566-3+A2:2013Na potwierdzenie Producent wystawia deklarację właściwości użytkowych popartą dokumentami źródłowymi w formie protokołów z badań w zakresie opisanym w obowiązującej normie. b)zbiornik oczyszczalni musi być monolityczny, wykonany z polietylenu wysokiej gęstości PEHD formowanego metodą wytłaczania z rozdmuchem lub rotomouldingu, zapewniając szczelność i trwałość. Dopuszcza się jako równoważne zastosowanie zbiornika wykonanego z materiału GRP, żywicy wzmacnianej włóknem szklanym. Nie dopuszcza się zbiorników zgrzewanych, spawanych lub skręcanych. Oczyszczalnia nie może składać się ponadto z więcej jak dwóch zbiorników, których konstrukcja powinna zapewnić możliwość zamontowania pod warstwą 1,0 m naziomu w warunkach mokrych. c)oczyszczalnia posiada dwa reaktory biologiczne - zastosowanie podwójnej technologii hybrydowej niskoobciążonego osadu czynnego oraz fluidalne złoże biologiczne w dwóch niezależnych od siebie bioreaktorach. Ruchome złoże tarczowe traktuje się jako równoważne rozwiązanie w stosunku do złoża fluidalnego. Dopuszcza się również oczyszczalnie hybrydowe ( osad czynny wspomagany złożem biologicznym ) pracujące w technologii SBR pod warunkiem spełnienia pozostałych parametrów. d)proponowane oczyszczalnie powinny charakteryzować się zużyciem energii elektrycznej na poziomie nie wyższym jak 0,8 kWh/dobę e)Urządzenia nie mogą wymagać dodatkowego wspomagania biopreparatami. f)Oczyszczalnie powinny zagwarantować możliwość usuwania osadu raz na 12 miesięcy. Dobór urządzeń spoczywa na Wykonawcy. W przypadku wystąpienia konieczności opróżnienia osadnika z odpadów przed upływem 12 miesięcy, koszty pokrywać będzie Wykonawca. Minimalne pojemności osadników wstępnych uzależnione są od dobowej przepustowości oczyszczalni i nie mogą być mniejsze jak : -dla oczyszczalni do 0,6 m3/dobę – osadnik wielkości min 1 m3 -dla oczyszczalni do 0,9 m3/dobę – osadnik wielkości min 1.35 m3 -dla oczyszczalni do 1,2 m3/dobę – osadnik wielkości min 1.8 m3 -dla oczyszczalni do 1,5 m3/dobę – osadnik wielkości min 2 m3 -dla oczyszczalni do 1,8 m3/dobę – osadnik wielkości min 3 m3 g)oczyszczalnie powinna pracować w pełni automatycznie bez żadnych regulowanych ręcznie zaworów, pokręteł itp., tylko i wyłącznie z wykorzystaniem elektrozaworów. II.Oczyszczalnie w technologii bezprądowych złóż grawitacyjnych a)Oczyszczalnie produkowane zgodnie z normą PN-EN 12566-3+A2:2013-10. Na potwierdzenie Producent wystawia deklarację właściwości użytkowych popartą dokumentami źródłowymi w formie protokołów z badań w zakresie opisanym w obowiązującej normie. b)zbiornik oczyszczalni musi być monolityczny, wykonany z polietylenu wysokiej gęstości PEHD formowanego metodą wytłaczania z rozdmuchem lub rotomouldingu, zapewniając szczelność i trwałość. Dopuszcza się jako równoważne zastosowanie zbiornika wykonanego z materiału GRP, żywicy wzmacnianej włóknem szklanym. Nie dopuszcza się zbiorników zgrzewanych, spawanych lub skręcanych. Oczyszczalnia nie może składać się z więcej jak dwóch zbiorników. c)oczyszczalnia musi posiadać osadnik wstępny oraz złoże biofiltracyjne zamknięte z szczelnym zbiorniku. Nie dopuszcza się technologii gdzie złoże filtracyjne jest wykonane w postaci wielkopowierzchniowych poletek filtracyjnych z wykorzystaniem pakietów prostokątnych. d)oczyszczalnie powinny charakteryzować się zużyciem energii elektrycznej na poziomie nie wyższym jak 0,00 kWh/dobę e)urządzenia nie mogą wymagać dodatkowego wspomagania biopreparatami. f)Oczyszczalnie powinny zagwarantować możliwość usuwania osadu raz na 12 miesięcy. Dobór urządzeń spoczywa na Wykonawcy. W przypadku wystąpienia konieczności opróżnienia osadnika z odpadów przed upływem 12 miesięcy, koszty pokrywać będzie Wykonawca. Minimalne pojemności osadników wstępnych uzależnione są od dobowej przepustowości oczyszczalni i nie mogą być mniejsze jak : -dla oczyszczalni do 0,6 m3/dobę – osadnik wielkości min 2 m3 -dla oczyszczalni do 0,9 m3/dobę – osadnik wielkości min 3 m3 Zamówienie obejmuje dostawę i montaż 197szt oczyszczalni, które będą przeznaczone do unieszkodliwiana ścieków bytowo-gospodarczych odprowadzanych z gospodarstw domowych zlokalizowanych na terenach pozbawionych centralnej kanalizacji. Wykaz wielkości poszczególnych urządzeń stanowi załącznik do SIWZ. W ramach zaoferowanej ceny Wykonawca jest zobowiązany; a)w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego przed końcowym odbiorem przedmiotu zamówienia Wykonawca przeszkolić dwie osoby wskazane przez Zamawiającego w zakresie konserwacji i napraw zamontowanych oczyszczalni. b)w okresie gwarancji i rękojmi wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia części zamiennych do zamontowanych oczyszczalni w terminie 48 godziny od zgłoszenia zapotrzebowania oraz wsparcia technicznego polegającego na fizycznej pomocy w zdiagnozowaniu powstałych uszkodzeń, c) w ramach gwarancji zapewnić obowiązkowy przegląd roczny każdej oczyszczalni z wpisaniem uwag i zaleceń dla użytkownika do książki usługi serwisowej, c)dokonać badania co najmniej 10% (wskazanych przez Zamawiającego) oczyszczalni w zakresie osiąganych parametrów przez niezależne laboratorium, d)dokonać rozruchu technologicznego każdej oczyszczalni, indywidualnie przeszkolić użytkowników w zakresie obsługi urządzeń i instalacji oczyszczalni, a także przekazać im za pokwitowaniem instrukcji obsługi (DTR) oraz książkę obsługi serwisowej, e)uporządkować plac budowy do stanu pierwotnego (wywóz nadmiaru gruntu, niwelacja terenu) z wyrównaniem ewentualnych szkód właścicielom posesji, na których wystąpiła szkoda z winy Wykonawcy,. f)wykonać powykonawczą inwentaryzację geodezyjną, g)sporządzić badania i pomiary przez uprawnione osoby lub podmioty, niezbędne do odbioru urządzenia (instalacji) w tym badania instalacji elektrycznej; Opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik Nr 9 SIWZ, wraz z załączonymi dokumentami, tj.: dokumentacja techniczną, przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych określa pełny zakres przedmiotowego zamówienia. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotowego zamówienia określono w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 8 SIWZ. 3. Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na roboty objęte przedmiotowym zamówieniem na okres minimum 60 miesięcy od daty ich odbioru końcowego. Uwaga: Okres gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu oceny ofert, zawarto w pkt 21 SIWZ. 4.Przedmiotowe zamówienie musi być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SIWZ. Uwaga: Zaleca się zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem. 5.Stosownie do art. 29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie robót ziemnych i montażu elementów oczyszczalni, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 roku poz. 1502 ze zmianami) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: robót ziemnych i montażu elementów oczyszczalni (czynności szczegółowe określone zostały w przedmiarze robót). 1)Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a)Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: -roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione wykazie osób wykonujących czynności w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia – Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w/w wykaz przed podpisaniem umowy, -Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wymienione w wykazie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,  Wykonawca, przez cały okres realizacji zamówienia, na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu informację o stanie i sposobie zatrudnienia osób wykonujących czynności niezbędne do realizacji zamówienia. -Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia wyżej wymienionych osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności, w szczególności poprzez wezwanie Wykonawcy do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia wyżej wymienionych osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. b)Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: -w przypadku nie przedstawienia w terminie oświadczenia lub informacji dokumentujących zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości 1 000,00zł brutto, -w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku informacji lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w wykazie, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego brutto. 6. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, zgodnie z art.91.ust.2a ustawy Pzp ponieważ nie stosuje ceny, jako jedynego kryterium oceny ofert oraz kryterium o wadze przekraczającej 60%. 7.Przedmiotowe zamówienie, uwzględnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232421-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), w formach i w terminie określonych w SIWZ, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty, potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przez osobę/osoby podpisujące ofertę. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach