Przetargi.pl
"Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl".

Gmina Przerośl ogłasza przetarg

  • Adres: 16-427 Przerośl, Rynek
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 875 691 019 , fax. 875 691 019
  • Data zamieszczenia: 2020-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przerośl
    Rynek 2
    16-427 Przerośl, woj. podlaskie
    tel. 875 691 019, fax. 875 691 019
    REGON: 79067091200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przerosl.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl".
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe przygotowanie projektu, dostawa i montaż wraz z uruchomieniem przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl. Zadanie realizowane będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w zakresie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. Zakres zamówienia obejmuje m.in.: I. Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków 1. Oczyszczalnia TYP I – 70 kpl. 2. Oczyszczalnia TYP II – 27 kpl. 3. Oczyszczalnia TYP III- 1 kpl. 4. Przepompownia ścieku oczyszczonego – 98 kpl. 5. Studnia chłonna – 98 kpl. 6. Żwir- 98 kpl. 7. Piasek- 49 kpl. 8. Studzienka rewizyjna- 98 kpl. 9. Materiały instalacyjne sanitarne- 98 kpl. 10. Materiały instalacyjne elektryczne- 98 kpl. 11. Montaż oczyszczalni- 98 kpl. II. Montaż zespołu prądotwórczego wraz z niezbędnymi instalacjami elektrycznymi na potrzeby SUW Przerośl 1. Roboty elektryczne (ST-1) – 1 kpl. 2. Roboty budowlane (ST-2) – 1 kpl. III. Koszty ogólne operacji 1. Dokumentacja projektowa – 98 kpl. 2. Inwentaryzacja geodezyjna – 98 kpl. 3. Montaż zespołu prądotwórczego wraz z niezbędnymi instalacjami elektrycznymi na potrzeby SUW Przerośl-roboty elektryczne(ST-1) opracowanie instrukcji współpracy zespołu prądotwórczego z siecią elektroenergetyczną – 1 kpl. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres zadań oraz ramowy sposób ich wykonania został szczegółowo określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz w zakresie montażu zespołu prądotwórczego w dokumentacji technicznej i kosztorysie ofertowym, które stanowią integralną część niniejszej SIWZ. Projekt i jego wykonanie musi zapewnić miejsce poboru próbek ścieków surowych i oczyszczonych. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości i lokalizacji oczyszczalni z uwagi na czynniki zewnętrzne np. rezygnację niektórych Użytkowników z oczyszczalni lub skrajne niekorzystne uwarunkowania gruntowe wynikające z badań geologicznych i oceny projektowej. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót oraz ich zakresem, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Wykonawca winien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego, wszelkie zauważone błędy, pomyłki, rozbieżności pomiędzy przedmiarem, a dokumentacją projektową i wystąpić do Zamawiającego o rozstrzygnięcie. Przedmiot zamówienia w tym obejmuje również: - wykonanie dokumentacji geotechnicznej, - wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust. 1 pkt. 3 oraz art. 30 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z późn. zm. do Starosty Suwalskiego, - dokonanie zgłoszeń stosownie do art. 152 ust.1 ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.1396 ze zm.), uzyskać wszelkie zezwolenia, uzgodnienia oraz dopuszczenia niezbędne do realizacji i oddania inwestycji do użytkowania, w tym: - uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych na wprowadzenie ścieków do środowiska, jeżeli takie pozwolenie jest wymagane, - uzyskanie pozwoleń wodnoprawnych na wykonanie urządzeń wodnych w postaci oczyszczalni ścieków, jeżeli takie pozwolenie jest wymagane, - wykonanie przyłącza do instalacji kanalizacji sanitarnej z budynków mieszkalnych, oczyszczalni ścieków sanitarnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz odbiornik ścieku oczyszczonego, - wykonanie kpl. zasilania elektrycznego PBOŚ, wraz z automatyką i sygnalizacją awarii, -dostawę, montaż i uruchomienie 98 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków o ile będzie to niezbędne do prawidłowej pracy oczyszczalni. Urządzenia oczyszczalni muszą spełniać wymagania normy PN- EN 12566-3:+A2:2013, być oznakowane znakiem CE oraz posiadać deklarację właściwości użytkowych wydaną zgodnie z rozporządzeniem nr 305/2011, - na kanale odprowadzającym ścieki do oczyszczalni bądź przepompowni w przypadku braku wywiewki kanalizacyjnej w budynku należy wykonać na zewnątrz budynku i wynieść powyżej otworów okiennych min. 1,0 m, - na kanale o głębokości ułożenia górnej ścianki mniej niż 1,0m należy wykonać dodatkowe docieplenie keramzytem w osłonie foliowej, - na kanale ścieków surowych należy wykonać studzienkę rewizyjną, - kanalizację odprowadzającą ścieki surowe należy wykonać z rur SN8, - przy ułożeniu kanału ze ściekami surowymi przez drogi dojazdowe należy ułożyć w rurach osłonowych, - w miejscach posadowienia oczyszczalni i studni chłonnej należy wykonać odwierty geologiczne do oceny jakości gruntu i wysokości poziomu wody gruntowej co umożliwi dobór sposobu zamocowania oczyszczalni przez dodatkowe obciążenie i pasy mocujące, a studnie chłonne wyniesione lub zagłębione, - wykonanie dodatkowej studzienki lub innego rozwiązania umożliwiającego pobór próbek do badań ścieków oczyszczonych, - wykonanie dokumentacji powykonawczej, - pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej, - przeprowadzenie prób końcowych ( w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi, - wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla 100% wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację, - przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń, - przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom przydomowych oczyszczalni, - po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie Raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków, - wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową, - wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 60 miesięcy licząc od dnia przyjęcia protokołu odbioru robót, - na zbiornik oczyszczalni, Wykonawca udzieli gwarancji minimum 15 lat, - na urządzenia elektryczne (dmuchawa, pompa), Wykonawca udzieli gwarancji minimum na 24 miesiące, - w okresie gwarancji na roboty budowlane, Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu. 3.2. Tam, gdzie w Dokumentacji projektowej, na rysunkach oraz w Przedmiarach robót, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1–3 ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia, na podstawie dyspozycji wyrażonej w art. 29 ust. 3 ustawy, wskazał na pochodzenie z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz brak możliwości jego opisania w sposób wyczerpujący za pomocą dokładnych i zrozumiałych określeń. Opisując przedmiot zamówienia za pomocą znaków towarowych lub pochodzenia Zamawiający określa tym samym minimalne parametry jakościowe, techniczne i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub rozwiązania, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamawiający tym samym za równoważny uzna każdy produkt o wskazanych parametrach technicznych lub lepszych. Pod pojęciem „parametry techniczne" rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Uwaga! Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanych materiałów spoczywa na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania równoważności materiałów w stosunku do materiałów przewidzianych w Dokumentacji projektowej, Przedmiarach robót, Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Wykonawca zobowiązany jest do: - zapewnienia dozoru terenu budowy, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom zamawiającego, - sporządzenie i przekazanie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, - po realizacji przedmiotu zamówienia uporządkowanie i przywrócenie terenu do stanu pierwotnego. W ofercie Wykonawca powinien podać cenę ryczałtową, obejmującą całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia, uwzględniającą rozmiar robót budowlanych i inne koszty ponoszone przez Wykonawcę. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust.4 ustawy Pzp. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych.1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). 2) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Przerośl wraz z montażem zespołu prądotwórczego w SUW Przerośl” 1) monter instalacji wodno-kanalizacyjnych – co najmniej 1 osoby wykonującej prace polegającą na montażu instalacji, urządzeń wodno – kanalizacyjnych. 3) Wymagania określone w pkt. 2 obowiązują również podwykonawców. 4) W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę przed zakończeniem trwania umowy, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 7) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nie złożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 8) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w kwocie: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych gr00/100). 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu b) poręczeniach bankowych c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2020 r., poz. 299). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 61 936700070040000006350002 BS Rutka Tartak Odział Przerośl z dopiskiem „Wadium dotyczące przetargu nieograniczonego nr IN.271.1.2020 pn.: ”Przydomowe oczyszczalnie”. 3) Wadium w pieniądzu musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego. 4) Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz, tj.: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w sekretariacie przed upływem terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 5) Z treści polisy, poręczenia, gwarancji lub innego dokumentu stanowiącego wadium winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6) Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 7) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13) Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli: a) wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w pkt 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184 z późniejszymi zmianami). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach