Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Potok Wielki – obszar z ciekami wodnymi

Gmina Potok Wielki ogłasza przetarg

  • Adres: 23-313 Potok Wielki, Potok Wielki
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 158 740 204 , fax. 158 740 204
  • Data zamieszczenia: 2019-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Potok Wielki
    Potok Wielki 106
    23-313 Potok Wielki, woj. lubelskie
    tel. 158 740 204, fax. 158 740 204
    REGON: 83040961400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugpotokwielki.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Potok Wielki – obszar z ciekami wodnymi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    . Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pn.: „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Potok Wielki – obszar z ciekami wodnymi”, polegających na budowie, montażu i rozruchu fabrycznie nowych 189 sztuk kompletnych biologicznych przydomowych oczyszczalni ścieków dla gospodarstw domowych zlokalizowanych na terenie Gminy Potok Wielki. W ramach zamówienia Wykonawca dokona również podłączenia wybudowanych przydomowych oczyszczalni do budynków mieszkalnych. Przydomowe oczyszczalnie będą zlokalizowane na nieruchomościach należących do osób fizycznych w 10 miejscowościach na terenie Gminy: • Kolonia Potok Wielki: 22 szt., • Maliniec: 4 szt., • Osówek: 3 szt., • Potoczek: 23 szt., • Potok Wielki: 27 szt., • Potok – Stany: 45 szt., • Potok – Stany Kolonia: 21 szt., • Radwanówka: 21 szt., • Stawki: 12 szt., • Wola Potocka:11 szt. Zamówienie realizowane będzie w ramach dwóch etapów: Etap I obejmuje wykonanie 95 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków. Termin realizacji pierwszego etapu - nie później niż do dnia 30.08.2019 r. Natomiast etap II obejmuje wykonanie 94 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków. Termin realizacji drugiego etapu nie później niż do dnia 31.05.2020 r. Załącznik Nr 8 do SIWZ, zawiera wykaz lokalizacji przydomowych oczyszczalni ścieków. 1.1 Przydomowe biologiczne oczyszczalnie ścieków wyposażone są w: a) Osadnik reakcyjny gwarantujący projektowany czas zatrzymania, wymagane napowietrzenie oraz redukcję zanieczyszczeń. b) Filtr zabezpieczający drenaż i kontrolujący procesy biologiczne w zbiorniku. c) Drenaż rozsączający ścieki oczyszczone lub poletko drenażowe d) Pompownię ścieków surowych (jeżeli dotyczy). e) Pompownię ścieków oczyszczonych (jeżeli dotyczy). f) Instalację napowietrzającą, g) Studnię chłonną (jeżeli dotyczy). 1.2 W skład oczyszczalni wchodzą: a) Zbiornik reakcyjny hybrydowy napowietrzany - działa na zasadzie niskoobciążonego osadu czynnego i samoczyszczącego złoża biologicznego. W zbiorniku zastosowano dwie niezależne strefy biologiczne. W każdej z nich niskoobciążony osad czynny wspomagany jest przez zanurzone złoże biologiczne zbudowane ze specjalnie zaprojektowanych kształtek z PE. b) Studzienka rozdzielcza z osadnikiem stabilizującym rozpływ ścieków, zapewniającym równomierny rozdział ścieków na poszczególne nitki drenażu oraz dodatkowo zabezpieczającym przed jego zamuleniem. c) Drenaż rozsączający lub poletko rozsączające ścieki oczyszczone - ma za zadanie odprowadzenie oczyszczonych ścieków do gruntu. d) Rura wentylacyjna stanowiąca gwarancję dostarczenia wymaganej ilości powietrza do drenażu zlokalizowana na końcu drenażu. e) Wentylacja wysoka drenażu stanowiąca podstawę prawidłowej pracy oczyszczalni gwarantującą odprowadzanie powstającego metanu i siarkowodoru. f) Pompownia ścieków oczyszczonych - stosowana w celu przetłoczenia ścieków oczyszczonych na wyższy poziom w przypadku gdy zastosowano nasyp na drenaż/poletko lub gdy istnieje konieczność przejścia pod drogą, bądź transportu ścieków na większą odległość. g) Pompownia ścieków surowych - stosowana w celu przetłoczenia ścieków na wyższy poziom w przypadku gdy wyjście rury kanalizacyjnej z budynku jest głęboko położone. h) Studnia chłonna - stosowana do odprowadzania ścieków oczyszczonych do gruntu. Wykonana z kręgów z tworzywa sztucznego lub betonu o średnicy ok. 2m i głębokości ok. 3-4 m. 1.3 Układ technologiczny: a) Zbiornik reakcyjny hybrydowy napowietrzany - działa na zasadzie niskoobciążonego osadu czynnego i złoża biologicznego. W zbiorniku dwie niezależne strefy biologiczne. W każdej z nich niskoobciążony osad czynny wspomagany jest przez zanurzone złoże biologiczne zbudowane między innymi ze specjalnie zaprojektowanych kształtek z PE. b) Rurociągi:  PVC 160 mm - rurociąg wykonany jest z rury PVC kanalizacyjnej kielichowej o średnicy 160 mm i łączonej na uszczelki gumowe. W przypadku większych odległości rurociąg dodatkowo zaizolowany termicznie, gdyż temperatura dopływających do reaktora ścieków jest bardzo istotna w procesie mineralizacji osadów.  PE40 mm – rurociąg tłoczny wykonany jest z rur PE o średnicy 40 mm łączonych za pomocą złączek skręcanych. W przypadku gdy rury umieszczone są powyżej strefy przemarzania gruntu oraz w przypadku większych odległości rurociąg zakopany na gł. min. 1,40 ppt lub zaizolowany termicznie.  PVC 110 mm - rurociągi rozprowadzające ścieki wykonane są z rury PVC o średnicy 110 mm i zapewniają zasilanie poszczególnych nitek drenażu ściekami wstępnie oczyszczonymi. c) Studzienka rozdzielcza wlotowa jest wykonana z rury PVC z wklejonym na końcu bosym rury dnem. Studzienka wyposażona jest w otwory o średnicy 110 mm. d) Drenaż rozsączający/poletko drenażowe wykonane jest z rur PVC 110 mm o wymaganej długości z wywierconymi otworami o średnicach 8 mm lub wykonanymi poprzecznymi nacięciami rozmieszczonymi wzdłużnie pod różnym kątem. Kąt ten wynosi dla pierwszej rury 45 stopni. Każda następna rura będzie posiadała kąt mniejszy o 15 min, a ostatnia będzie posiadała jedynie jedną szczelinę. Drenaż rozsączający obsypany jest żwirem kamiennym o granulacji 16 - 32 mm i obłożony włókniną o masie powierzchniowej 250 g/m2. e) Wywiewki napowietrzające zamontowane są na końcu drenażu rozsączającego i wystają ponad teren na wysokość ok. 30-50 cm. Wywiewki współpracują z wentylacją wysoką zamontowaną na budynku i zapewniają dopływ powietrza do procesów tlenowych w oczyszczalni. f) Wentylacja wysoka jest podstawowym elementem prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni. Zapewnia ona odprowadzenie produktów gazowych powstających w procesie oczyszczania. Wentylacja wysoka pracuje na zasadzie komina grawitacyjnego, który stanowi swego rodzaju pompę zapewniającą pełną skuteczność odprowadzenia produktów gazowych powstających w procesie oczyszczania. W trakcie realizacji oczyszczalni należy dokładnie sprawdzić prawidłowość wykonania odpowietrzenia pionu kanalizacyjnego w budynku mieszkalnym i wyprowadzić go ponad dach średnicą 110 mm. g) W przypadkach zbyt dużego zagłębienia wylotów sieci kanalizacyjnej z budynku do zbiornika reakcyjnego wynoszącego powyżej 1,0 m należy zastosować przydomowe pompownie ścieków surowych. Pompownia ma być wykonana z PE lub PVC o średnicy 425 – 800 mm. Pompownia wyposażona w pompę wyporową zapewniającą niezawodną pracę na ściekach surowych w oparciu o układ rozdrabniający. Pompownia będzie zasilana z wewnętrznej instalacji budynku. h) W przypadku konieczności zastosowania wyniesionego układu drenażowego spowodowanego zbyt wysokim poziomem wód gruntowych lub w przypadku niekorzystnego spadku terenu należy zastosować pompownie ścieków oczyszczonych. Pompownia ścieków oczyszczonych wykonana z PE lub PVC o średnicy 425 –800 mm i wyposażona w pompę sterowaną rurkowym układem pływakowym. Zasilanie pompowni będzie realizowane z wewnętrznej instalacji domowej. i) Studnia chłonna wykonana z tworzywa sztucznego lub z kręgów betonowych Ø2000 mm. Wypełnienie studni chłonnej stanowi żwir 16/32mm oddzielony od gruntu rodzimego geowłókniną. Zasyp wokół studni wykonany z gruntu rodzimego oddzielając warstwę filtracyjną folią PE HD chroniącą warstwę filtracyjną przed wodami opadowymi. Studnia wyposażona w kominek wentylacyjny Ø100mm wyniesiony 0,5m ponad pokrywę żelbetową. j) Szczegółowe parametry przedmiotu zamówienia i zakres robót określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (StWiOR) stanowiące załączniki do niniejszej specyfikacji. k) Zbiornik reakcyjny ma być z wysokiej gęstości (PEHD) z podziałem na poszczególne komory: osadnik wstępny, komorę osadu czynnego z wkładem typu MBBR, osadnik wtórny. Z uwagi na zagrożenie rozszczelnieniem wymaga się zbiornika jednobryłowego zintegrowanego z trzema odrębnymi komorami bez wspawanych, skręcanych lub wstawionych grodzi.” Zamawiający dopuszcza jedynie rozwiązania równoważne. UWAGA Przedmiar robót został dołączony do SIWZ wyłącznie pomocniczo, co oznacza, że przy wykonywaniu zamówienia Wykonawca nie może powoływać się na braki (ilościowe, rodzajowe) w przedmiarze robót i na tej podstawie żądać dodatkowej zapłaty za roboty konieczne do wykonania których nie przewidywał przedmiar robót. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia roboty zapewniające właściwe i efektywne jego funkcjonowanie. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. Zamawiający oczekuje wykonania w ramach wynagrodzenia za realizację zamówienia wszystkich robót koniecznych dla prawidłowego wykonania zamówienia, w szczególności w sytuacji, gdy w którymkolwiek z dokumentów przetargowych roboty te zostały przewidziane lub ich wykonanie wynika z przyjętej technologii albo z innych powodów jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia. Ilekroć w dokumentacji przetargowej wskazano markę lub pochodzenie produktu lub urządzenia, należy przyjąć, że za każdą nazwą jest umieszczone słowo „lub równoważne”, tzn. że materiały/ sprzęt itp. będą posiadały (charakteryzowały się) wszystkimi parametrami nie gorszymi niż w dokumentacji projektowej. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych. 1.4 Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt. 1.5 Zamówienie obejmuje także opracowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi oraz przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich 189 użytkowników. 1.6 W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do wykonania inwentaryzacji powykonawczej z potwierdzeniem o przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 1.7 Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania normy PN EN 12566-3:2005 + A2:2013 (lub równoważną), oznakowane znakiem CE na podstawie pełnych raportów z badań, które zostały przeprowadzone w laboratorium notyfikowanym. Wymaga się, aby urządzenia oczyszczalni posiadały pełne raporty z przeprowadzonych badań w laboratoriach notyfikowanych przez Komisję Europejską zgodnie z wykazem dostępnym na stronie: http://ec.europa.eu/ wg procedur określonych w w/w normie. Producent powinien posiadać certyfikat PN EN ISO 9001; PN EN ISO 14001 1.8 Oczyszczone ścieki muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1800). 1.9 Wszystkie wybudowane przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą mieć możliwość pobrania próbek ścieków surowych i ścieków oczyszczonych do kontroli. 1.10 Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na dwanaście miesięcy. 1.11 Wymagania dotyczące robót: a) Wszystkie roboty budowlane winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami BHP i przeciwpożarowymi, b) Roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej określającej przedmiot zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarem robót, rysunkami technicznymi oraz wymogami niniejszej specyfikacji. 1.12 Wymagania dotyczące materiałów: a) Użyte materiały muszą odpowiadać jakościowo wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.) oraz dokumentacji projektowej. b) Na każde żądanie inspektora nadzoru przed wbudowaniem materiałów Wykonawca jest obowiązany okazać atest lub certyfikat na znak bezpieczeństwa i zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, c) Atesty i świadectwa zgodności z aprobatą lub normami wbudowanych materiałów należy dołączyć do operatu powykonawczego wraz ze zgłoszeniem do odbioru inwestycji, 1.13 Wymagania stawiane Wykonawcy: a) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za bieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, b) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia, c) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia, d) W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie do udziału w organizowanych przeglądach obiektów oraz każdorazowo do usuwania w przypadku wystąpienia usterek, e) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane przez własnych pracowników na skutek nieprzestrzegania przepisów BHP, f) Wykonawca przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie, w tym przypadku uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy, w zakresie przewidzianym przez Kodeks Cywilny, g) Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłej współpracy z inspektorem nadzoru inwestorskiego. 1.14 Wymagania dotyczące gwarancji. a) Wykonawca udziela gwarancji na wykonane roboty oraz zamontowane urządzenia i materiały na okres zaoferowany w złożonej ofercie. Przy czym zamawiający zastrzega, że oferowany przez wykonawcę okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy i dłuższy niż 60 miesięcy, licząc od daty odbioru całości zamówienia. b) Usterki ujawnione w okresie gwarancyjnym, stwierdzone protokolarnie, Wykonawca usunie na swój koszt w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. c) W przypadku nie dotrzymania terminu usunięcia usterek w określonym czasie Zamawiający zleca ich wykonanie na koszt Wykonawcy. d) Okresy gwarancji udzielane przez podwykonawców muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę. e) Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne wykonanie czynności przeglądu gwarancyjnego w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien te koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. f) Zamawiającemu przysługuje pełne uprawnienie z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych- niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45222000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 30 000,00 zł, słownie: trzydzieści tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn.zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BS Janów Lubelski Oddział Potok Wielki nr rachunku: 71 9410 1049 2005 5000 0329 0003 z adnotacją: "wadium - „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Potok Wielki – obszar z ciekami wodnymi 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału przed upływem terminu składania ofert. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania PZP zawarte w art. 45 i 46 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony i podpisany formularz oferty zgodnie ze wzorem, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ; 2)W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna),dołączają stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie o którym mowa w pkt. VII ust1 pkt. 2 SIWZ. 3)Wykonawca podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz pkt. 16-20 ustawy PZP może zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Pzp. przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przedstawione przez Wykonawcę dowody podlegać będą ocenie Zamawiającego pod względem wagi i szczególnych okoliczności czynu wykonawcy. 4)Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 7.1. ppkt. 2)SIWZ. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania niniejszego zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów do oferty należy dołączyć dokumenty dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu niniejszego zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.5) W terminie 3 dni od przekazania Informacji o treści złożonych ofert, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy ( w formie oryginału). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach