Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków sanitarnych na terenie gminy Chojna – etap IV.

Gmina Chojna ogłasza przetarg

  • Adres: 74500 Chojna, ul. Jagiellońska
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4141485: 4141035 , fax. 914141117
  • Data zamieszczenia: 2018-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chojna
    ul. Jagiellońska 4
    74500 Chojna, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4141485: 4141035, fax. 914141117
    REGON: 81168457400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.chojna.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków sanitarnych na terenie gminy Chojna – etap IV.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa 52 przydomowych oczyszczalni ścieków (POŚ) na terenie gminy Chojna przeznaczonych do unieszkodliwiania ścieków bytowo-gospodarczych w tym: 1) Bio Uno 0,9 + Tunele filtracyjne 4 RLM – 3 szt. 2) Bio Duo 1,4 + Tunele filtracyjne 7 RLM – 1 szt. 3) Bio Uno 0,9 + Tunele filtracyjne 6 RLM – 3 szt. 4) OG + Ps + Bioreaktor naturalny 5 RLM – 3 szt. 5) OG + Ps + Bioreaktor naturalny 6 RLM – 1 szt. 6) SBHR 6 + Tunele filtracyjne 6,7 RLM – 1 szt. 7) OG + Ps + Bioreaktor naturalny 4 RLM – 2 szt. 8) Bio Uno 0,9 + Tunele filtracyjne 3,3 RLM – 1 szt. 9) OG + Ps + Filtr roślinny + Staw Denitryfikacyjny 6 RLM – 1 szt. 10) OG + Ps + Filtr roślinny + Staw Denitryfikacyjny 4 RLM – 3 szt. 11) OG + Ps + Filtr roślinny + Staw Denitryfikacyjny 5 RLM – 1 szt. 12) SBHR 4 + Tunele filtracyjne 4 RLM – 6 szt. 13) Bio Uno 0,9 + Studnie chłonne 6 RLM – 1 szt. 14) Bio Uno 0,9 + Tunele filtracyjne 2 RLM – 1 szt. 15) SBHR 6 + Tunele filtracyjne 6 RLM – 4 szt. 16) OG + Ps + Filtr roślinny + Staw Denitryfikacyjny 8 RLM – 1 szt. 17) Bio Uno 0,9 + Studnie chłonne 5 RLM – 1 szt. 18) OG + Ps + Bioreaktor naturalny 4,5 RLM – 1 szt. 19) SBHR 4 + Ps + Tunele filtracyjne 4 RLM – 1 szt. 20) SBHR 8 + Tunele filtracyjne 8 RLM – 1 szt. 21) SBHR 6 + Studnie chłonne 6 RLM – 2 szt. 22) Bio Uno 0,9 + Tunele filtracyjne 3 RLM – 2 szt. 23) SBHR 6 + Ps + Tunele filtracyjne 6 RLM – 1 szt. 24) SBHR 8 + Tunele filtracyjne 12 RLM – 1 szt. 25) SBHR 6 + Ps + Tunele filtracyjne 7 RLM – 1 szt. 26) SBHR 8 + Studnie chłonne 8 RLM – 1 szt. 27) Bio Uno 0,9 + Studnia chłonna 3,3 RLM – 1 szt. 28) Bio Uno 0,9 + Studnie chłonne 4,3 RLM – 1 szt. 29) SBHR 6 + Tunele filtracyjne 6,3 RLM – 1 szt. 30) SBHR 4 + Ps + Tunele filtracyjne 4,7 RLM – 1 szt. 31) BIOTIC20 + Tunele filtracyjne 20 RLM – 1 szt. 32) BIO-MAX 3,60 + Tunele filtracyjne 24 RLM – 1 szt. 33) SBR VASA 4 + Komory rozsączające 3,3 RLM – 1 szt. z zastrzeżeniem możliwości zmniejszenia w/w ilości z powodu rezygnacji właścicieli nieruchomości z uczestnictwa w projekcie. 2. Zadanie ponadto obejmuje podłączenie poszczególnych budynków do nowo wybudowanych POŚ sanitarnych oraz ich uruchomienie. 3. W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany opracować i przekazać szczegółowe instrukcje obsługi oraz przeprowadzić indywidualne szkolenia dla wszystkich użytkowników POŚ, potwierdzone pisemnie przez użytkowników. 4. Wykonawca wykona roboty budowlano-montażowe w oparciu o dokumentację projektową. 5. Zakres prac obejmuje również roboty pomocnicze i towarzyszące oraz inne prace konieczne do wykonania, nie ujęte w dokumentacji, a niezbędne do wykonania ze względu na warunki terenowe, sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. 6. Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania norm PN-EN 12566-1, PN-EN 12566-3, potwierdzone certyfikatem dla konkretnego produktu, wydanym przez jednostkę oceniającą zgodność zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy Pzp, który to Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu przed czynnościami związanymi z dokonaniem odbioru robót budowlanych. 7. Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1800). 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej, specyfikacji wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze robót. 9. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia technologia robót przy realizacji przedmiotu zamówienia zostaje opisana poprzez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, że zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy, jakie parametry techniczne powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów równoważnych zgodnie z parametrami technicznymi określonymi w Załączniku nr 8 do SIWZ pn.: „Określenie parametrów równoważności dla przywoływanych w opracowaniu urządzeń i materiałów” dla poszczególnych, czterech tomów dokumentacji technicznej. Zamawiający przez podanie nazw własnych produktów, określa minimalne parametry techniczne, cechy użytkowe i jakościowe, jakim powinny odpowiadać materiały równoważne, aby spełniały stawiane wymagania. Ponadto w dokumentacji projektowej zostały określone parametry równoważne dla przywołanych w opracowaniu urządzeń i materiałów budowlanych. 10. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 11. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy określonych norm, aprobat czy specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymogi, wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. 12. Sposób i podstawa określenia kosztu realizacji przedmiotu zamówienia: Koszt realizacji przedmiotu zamówienia należy określić w oparciu o załączone projekty budowlane oraz szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Załączone przedmiary robót są dokumentami informacyjnymi i podlegają sprawdzeniu przez Wykonawcę. Wykonawca winien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego w formie pisemnej, wszelkie zauważone błędy, pomyłki w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót. 13. Zamawiający wymaga od Wykonawców – Zestawienia Elementów Rozliczeniowych sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SIWZ. Dokument ten będzie stanowił załącznik do umowy podpisanej z wyłonionym Wykonawcą. 14. Inne obowiązki Wykonawcy robót związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu umowy: 1) zgłoszenie z siedmiodniowym wyprzedzeniem właścicielom bądź zarządcom działek, wejście na ich nieruchomość z robotami budowlanymi, a w przypadku zaistnienia konieczności korzystania z działek sąsiednich, uzyskania pisemnej zgody na powyższą okoliczność, przed rozpoczęciem robót. Koszty związane z tymi czynnościami ponosi Wykonawca, 2) budowa dróg tymczasowych, jeśli takie będą wymagane, 3) utrzymanie istniejących dróg w stanie nienaruszonym, 4) Wykonawca w cenie ryczałtu winien przewidzieć ewentualne różnice, pomiędzy projektem budowlanym POŚ, a stanem rzeczywistym wylotu rur kanalizacyjnych z budynków, 5) przed wbudowaniem POŚ, przedkładanie Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego do akceptacji, a następnie dołączenie do operatu powykonawczego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną, atestów, deklaracji zgodności lub świadectwa jakościowe każdego użytkowanego na budowie wyrobu lub elementów konstrukcyjnych, 6) obsługa geodezyjna budowy, wykonanie inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza. 7) koordynacja robót podwykonawców branżowych (jeśli przewidziano podwykonawstwo). 8) zabezpieczenie i ochrona placu budowy, 9) informowanie pisemne na bieżąco Zamawiającego o problemach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności na jakość robót lub opóźnienie terminu wykonania robót, 10) w razie konieczności zmiany posadowienia przydomowej oczyszczalni ścieków (w przypadku istotnych zmian w stosunku do projektu budowlanego), dokonanie zmiany zgłoszenia zamiaru przystąpienia do robót budowlanych, 11) zlecenie na koszt własny niezbędnych nadzorów specjalistycznych wynikających z zaleceń dysponentów mediów (energetyka, telekomunikacja, itp.), 12) uporządkowanie placu budowy po zakończeniu robót, 13) zabezpieczenie mienia zgromadzonego na placu budowy, 14) wykonanie innych robót i czynności, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, wynikających z przepisów Prawa budowlanego, Polskich Norm i sztuki budowlanej. 15) uruchomienie, rozruch technologiczny i osiągnięcie zakładanego efektu rzeczowego i ekologicznego oraz przeszkolenie właścicieli nieruchomości na okoliczność obsługi i eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków. Wykonawca przeprowadzi indywidualne szkolenia użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków oraz przekaże książki eksploatacji (książka eksploatacji powinna być na tyle szczegółowa, by poszczególni użytkownicy mogli prawidłowo i zgodnie z zasadami bezpieczeństwa eksploatować przydomową oczyszczalnię ścieków). Fakt przeszkolenia użytkowników i doręczenia im książki eksploatacji, musi być potwierdzony na piśmie przez użytkownika, 16) wykonanie zadania musi zapewnić miejsce poboru próbek ścieków surowych i oczyszczonych, 17) przed rozpoczęciem odbioru końcowego, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu, kompletną dokumentację wymaganą przy odbiorze końcowym wraz z niezbędnymi dokumentami, takimi jak: a) dokumentacja techniczna z naniesionymi zmianami, dokonywanymi w toku wykonywania przedmiotu umowy, jeżeli miały miejsce, b) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, c) wyniki badań ścieków surowych i oczyszczonych w zakresie BZT5 i zawiesiny ogólnej (badania wykonane w laboratorium akredytowanym), potwierdzające dotrzymanie parametrów oczyszczania ścieków zgodni z obowiązującymi przepisami, d) protokoły techniczne, e) gwarancje, f) instrukcje eksploatacji i obsługi, g) aprobaty techniczne, h) atesty i certyfikaty jakości, i) deklaracje zgodności z Polską Normą, j) i inne dokumenty wymagane przy przystąpieniu do końcowego odbioru robót. 18) Wykonawca od dnia odbioru końcowego – na deklarowany okres (minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego to 36 miesięcy, a maksymalny to 72 miesiące) zapewni nieodpłatnie kontrole techniczne i wymagane przeglądy gwarancyjne wszystkich wybudowanych POŚ. W trakcie trwającego okresu gwarancyjnego 19) Wykonawca będzie miał obowiązek uczestniczyć we wszystkich przeglądach technicznych, wybudowanych POŚ, które odbywać się będą nie rzadziej niż 1 raz w ciągu 12 miesięcy. Jednakże Zamawiający zastrzega sobie prawo ogłoszenia i przeprowadzania przeglądów gwarancyjnych częściej niż 1 raz w ciągu 12 miesięcy w razie dużej awaryjności wybudowanych POŚ. 20) Kontrole techniczne – przeglądy gwarancyjne muszą być potwierdzone w karcie eksploatacyjnej POŚ oraz muszą być potwierdzone przez użytkownika. Zamawiający winien otrzymywać stosowny protokół z przeprowadzonych kontroli technicznych. Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu zaświadczenie o uzyskaniu niezbędnej wiedzy i uprawnieniach Producenta oferowanych POŚ do wykonywania przeglądów serwisowych, gwarancyjnych, kontroli technicznych i napraw. 21) Wykonawca zobligowany będzie do wykonywania, minimum raz na dwanaście miesięcy w obecności przedstawiciela Zamawiającego, czynności gwarancyjnych wymaganych przez producenta oferowanych oczyszczalni, w szczególności: a) czyszczenia wszystkich filtrów zainstalowanych w oczyszczalni; b) czyszczenia filtra powietrza w dmuchawie znajdującej się w szafie sterującej c) kontroli czasu pracy oczyszczalni ścieków; d) kontroli poziomu osadów w osadniku; e) kontroli drożności systemu rozsączającego oczyszczone ścieki; f) kontroli wszystkich parametrów technicznych; g) sprawdzenie działania: części, mechanicznych, elektronicznych i innych; h) wykonywanie wszelkich innych czynności gwarancyjno-serwisowych wymaganych przez Producenta oferowanych oczyszczalni ścieków. Serwis urządzeń musi być przeprowadzony zgodnie z zaleceniami producentów poszczególnych elementów instalacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga by Oferta była zabezpieczona wadium w wysokości: 35.000,00 PLN (słownie: trzydzieści pięć tysięcy zł 00/100 PLN). 2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym jako składanie ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Chojna 03 9370 0007 0000 0664 2000 0002 tytułem: „wadium – Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków”; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 5. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty albo oryginał dokumentu wadialnego dołączyć do oferty (w oddzielnej kopercie). 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca, zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach