Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Lewin Kłodzki

Gmina Lewin Kłodzki ogłasza przetarg

  • Adres: 57-343 Lewin Kłodzki, ul. Nad Potokiem 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 8698428 , fax. 74 8698273
  • Data zamieszczenia: 2013-12-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lewin Kłodzki
    ul. Nad Potokiem 4 4
    57-343 Lewin Kłodzki, woj. dolnośląskie
    tel. 74 8698428, fax. 74 8698273
    REGON: 89071812000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://lewin-klodzki.bip-gov.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Lewin Kłodzki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa 44 sztuk biologicznych oczyszczalni przydomowych w technologii osadu czynnego z przyłączeniem kanalizacji sanitarnej z budynków mieszkalnych. Budowane oczyszczalnie ścieków zlokalizowane zostaną na działkach należących do mieszkańców poszczególnych posesji w niżej wymienionych miejscowościach na terenie gminy Lewin Kłodzki: - Dańczów - kpl. 2 - Darnków - kpl. 4 - Gołaczów - kpl. 1 - Jarków - kpl. 17 - Jerzykowice Małe - kpl. 1 - Krzyżanów - kpl. 1 - Jawornica - kpl. 5 - Leśna - kpl. 2 - Witów - kpl. 3 - Lewin Kłodzki - kpl. 1 - Taszów - kpl. 7 Zadanie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie przydomowych oczyszczalni ścieków pracujących w technologii niskoobciążonego osadu czynnego z odprowadzeniem oczyszczonych biologicznie ścieków do gruntu, rowu, potoku, studni chłonnej. Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE oraz być zgodne z normą PN EN 12566-3+A2:2013 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: - roboty ziemne - roboty budowlano-montażowe z przyłączeniem kanalizacji sanitarnej z budynku - roboty elektryczne - obsługę geodezyjną związaną z budową przydomowych oczyszczalni ścieków. Silniki pomp i sprężarek należy zabezpieczyć wyłącznikami termicznymi. W przypadku nieskutecznego uziemienia budynku należy wykonać uziemienie oczyszczalni. Na potwierdzenie właściwego i bezpiecznego działania wykonanych instalacji elektrycznych Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia badań potwierdzonych protokołem z pomiaru zadziałania zabezpieczenia różnicowo-prądowego. Uwaga! W przypadku oczyszczalni ujętych w projektach firmy PRI Szczodre A. Gac, należy dodatkowo uwzględnić ochronę przeciwporażeniową, szybkie wyłączanie zasilania urządzenia oraz elementy metalowe muszą być połączone instalacją wyrównawczą poprzez ułożenie bednarki ocynkowanej FeZn 25 x 4 mm2 lub przewody typu LY 10-16 mm2. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się ponadto do: 1) zorganizowania, zagospodarowania oraz należytego zabezpieczenia i oznakowania placu budowy oraz zaplecza budowy w sposób zabezpieczający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie budowy i w jej obrębie oraz zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich, ponoszenia kosztów zużycia wody, energii, zrzutu ścieków, zapewnienia dostawy mediów; 2) w przypadku robót w pasie drogowym, oznakowania drogi zgodnie z przygotowaną przez Wykonawcę organizacją ruchu na czas budowy, koszt zajęcia pasa drogowego ponosi Wykonawca; 3) naprawienia lub doprowadzenia do stanu pierwotnego zniszczonych lub uszkodzonych elementów robót lub ich części bądź urządzeń w toku ich realizacji; 4) demontażu, napraw, montażu ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu; 5) prowadzenia prac bez użycia sprzętu mechanicznego z zachowaniem odpowiedniej ostrożności w miejscach zbliżeń i skrzyżowań z innymi instalacjami/sieciami; 6) przestrzegania warunków zawartych w uzgodnieniach, 7) przeprowadzenia rozruchu oczyszczalni, 8) wykonania badań, prób, pomiarów i uzgodnień, odbiorów jak również wykonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, w szczególności: badania fizyko-chemicznego odprowadzanych ścieków i przedłożenia wyników, 9) zapewnienia obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację tj. sporządzenie szkiców polowych przed zasypaniem urządzeń i rurociągów przed ich zasypaniem oraz inwentaryzację powykonawczą dla każdej z branż (3 egzemplarze), 10) zapewnienia dozoru a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 11) utrzymywania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, ziemi, odpadów i śmieci; Wykonawca winien postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 12) uporządkowania terenu budowy po każdorazowym zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru, 13) umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz przedstawicielom jednostek współfinansujących zadanie, 14) skompletowania i przekazania Zamawiającemu operatu kolaudacyjnego, obejmującego pełną dokumentację powykonawczą w tym dokumenty i decyzje dotyczące obiektu, a także instrukcje obsługi i eksploatacji obiektu, instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem, 15) przeszkolenia użytkowników oczyszczalni oraz 2 pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi oczyszczalni, 16) w przypadku wystąpienia różnicy pomiędzy projektowanym a rzeczywistym zakresem robót przedłożenia kosztorysów różnicowych. Ze względu na ryczałtowy charakter rozliczenia robót budowlanych, kosztorysy różnicowe służyć mają wyłącznie rozliczeniu operacji ze środków Unii Europejskiej. Szczegółowy zakres robót określają projekty budowlane oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. UWAGA! Przedstawione w w/w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych. Oznacza to że wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień. Za równoważne materiały i urządzenia, Zamawiający uzna te, które posiadają parametry jakościowo-techniczne nie gorsze od wskazanych w SIWZ, STWiOR i projekcie budowlanym. W przypadku gdy Wykonawca powoła się na system jakościowy równoważny, po jego stronie leży wskazanie dowodu równoważności, który należy dołączyć do oferty. Materiały i urządzenia przedstawione przez wykonawcę muszą gwarantować co najmniej takie same warunki i parametry jakie zawiera dokumentacja projektowa oraz opisy STWiOR i SIWZ. Wykonawca składający ofertę na urządzeniach i materiałach równoważnych pod względem jakości, zobowiązany jest do załączenia do oferty dokumentów potwierdzających parametry urządzeń równoważnych oraz załączenia wyliczeń dotyczących parametrów oczyszczonych ścieków potwierdzających osiągnięcie nie gorszych poziomów wymaganych i określonych w projektach Zamawiającego. Równoważność będzie oceniana na podstawie zgodności oczyszczalni z normą PN EN 12566-3+A2:2013 i posiadania przez nią deklaracji zgodności ze znakiem CE - potwierdzonej raportem z badań wystawionym przez notyfikowane laboratorium. Przydomowe oczyszczalnie ścieków winny być zgodne z dokumentacją projektową, przedmiarami robót i kosztorysami ofertowymi. Zamawiający zastrzega, iż wielkość zamówienia może ulec zmniejszeniu biorąc pod uwagę możliwość rezygnacji części mieszańców z budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w trakcie realizacji zadania z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. W przypadku rezygnacji właściciela działki z budowy przydomowej oczyszczalni ścieków wartość zamówienia zostanie pomniejszona o kwotę, na jaką została wyceniona oczyszczalnia zgodnie z kosztorysem ofertowym. 4. Zaleca się wykonawcom dokonanie wizji lokalnej przyszłego placu budowy celem zdobycia wszelkich danych i informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny ofertowej. 5. Wymagania dotyczące gwarancji: 1) Wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu zamówienia na okres 72 miesiące, licząc od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia. 2) Reklamacje dot. stwierdzonych usterek i wad załatwiane będą z należytą starannością w terminie 7 dni od zgłoszenia. 3) Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę. 4) Okresy gwarancji na urządzenia muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielanemu przez ich producentów i liczone będą również od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia. 5) Okresy gwarancji na wszystkie pozostałe elementy nie wychodzące w zakres opisany powyżej, a składające się na odbiór całości zamówienia, odpowiadają co najmniej okresowi gwarancji udzielanemu przez Wystawców Gwarancji i Wykonawcę. 6) Wszystkie karty i warunki gwarancyjne będą przekazane wraz z protokołami odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego PKO BP S.A. O/ Kudowa Zdrój, konto nr 58 1020 5095 0000 5502 0151 4199 z zaznaczeniem wadium przetargowe - ZP.271.5.2.2013. 4. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 09.01.2014 r., do godz. 11:00 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium w sposób określony w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana; z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zastosowanie ma art. 46 ust. 2 i 4. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego (art. 46 ust. 3). 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 2) oraz w sytuacji, gdy w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://lewin-klodzki.bip-gov.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach