Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Czermin

Gmina Czermin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-304 Czermin, Czermin 47
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-62 7416031 , fax. 0-62 7417324
  • Data zamieszczenia: 2012-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czermin
    Czermin 47 47
    63-304 Czermin, woj. wielkopolskie
    tel. 0-62 7416031, fax. 0-62 7417324
    REGON: 25085490300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czermin.wlkp.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Czermin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przedsięwzięcia pt. Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Czermin polegającego na wykonaniu 57 sztuk kompaktowych biologicznych oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą (przepompownią ścieków, studnią chłonną lub drenażem rozsączającym z warstwą wspomagającą) na terenie nieruchomości będących własnością mieszkańców gminy Czermin wg wykazu umów będących w posiadaniu Inwestora w następujących miejscowościach: - Broniszewice - 6 szt., - Czermin - 3 szt., - Grab - 6 szt., - Łęg - 5 szt., - Pieruchy - 4 szt., - Pieruszyce - 5 szt., - Psienie Ostrów - 2 szt., - Skrzypnia - 3 szt., - Strzydzew - 1 szt., - Wieczyn - 8 szt., - Żale - 2 szt., - Żbiki - 3 szt., - Żegocin - 9 szt. Roboty występujące przy budowie przydomowej oczyszczalni ścieków obejmują m.in.: a) wytyczenie lokalizacji poszczególnych urządzeń na działce, b) pod każdym systemem rozsączania wykonanie o głębokości min. 4 m odwiertów lub przekopów, c) wykonanie wykopów pod zbiornik przydomowej oczyszczalni ścieków, studnie chłonną, drenaż, przepompownię ścieków, przykanalik, rurociąg, d) zasypanie wykopów zbiornika przydomowej oczyszczalni ścieków, studni chłonnej, przepompowni, przykanalika, e) posadowienie studni chłonnej, osadnika, przepompowni, f) wykopy pod warstwę wspomagającą, g) wykonanie podsypki pod przewody drenarskie, h) ułożenie przewodów drenarskich, i) ułożenie geowłókniny, j) formowanie i zagęszczanie nasypów, k) zasypanie wykopów, l) wykonanie zasilania przydomowej oczyszczalni ścieków oraz przepompowni w energię elektryczną, m) plantowanie terenu i przywrócenie do pierwotnego stanu, n) rozruch wykonanych przydomowych oczyszczalni ścieków, o) po zakończeniu rozruchu wykonanie jednej analizy laboratoryjnej ścieków oczyszczonych w zakresie parametrów ChZT, BZT5, zawiesiny ogólnej dla dziesięciu kompaktowych biologicznych oczyszczalni ścieków wskazanych przez Zamawiającego. Wykonanie ww. robót budowlanych odbywać się będzie w zakresie jednego etapu. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje także m. in. : a) przejęcie terenu robót od Zamawiającego, b) wygrodzenie terenu budowy w sposób zapewniający bezpieczeństwo, c) organizację i zagospodarowanie placu budowy, d) oznakowanie i zabezpieczanie wykonywanych robót oraz zapewnienie bezpieczeństwa na placu budowy, e) zapewnienie dozoru budowy i mienia na terenie robót na koszt własny, f) wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.), okazania na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu, g) zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji. Zamawiający zastrzega, by wytworzone odpady Wykonawca unieszkodliwił poprzez odpłatne przekazanie na gminne składowisko odpadów w miejscowości Pieruchy, h) jako wytwarzający odpady - do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 ze zm.), ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010r. Nr 185 poz. 1243 ze zm.). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, i) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. i dozór mienia na terenie robót, w tym ochrona znajdujących się na terenie budowy urządzeń i sprzętu oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami, j) pod każdym systemem rozsączania wykonanie o głębokości min. 4 m odwiertów lub przekopów, k) zgłaszanie inspektorowi nadzoru inwestorskiego do odbioru robót ulegających zakryciu lub robót zanikających, l) prowadzenie przez kierownika budowy książki obmiarów robót ulegających zakryciu lub zanikających, m) terminowego wykonania i przekazania do eksploatacji przedmiotu umowy oraz oświadczenia, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy, n) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy, o) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadów pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów, p) dostarczenie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń, w tym np. atestów, aprobat technicznych, certyfikatów, deklaracji zgodności użytych elementów materiałów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy, q) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, r) codzienne dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymanie terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, s) rozruch wykonanych kompleksowych biologicznych oczyszczalni ścieków, t) przeszkolenie użytkowników i przekazanie instrukcji obsługi wraz z pokwitowaniem przeszkolenia i odbioru dokumentu przez użytkownika, u) po zakończeniu rozruchu wykonanie jednej analizy laboratoryjnej ścieków oczyszczonych w zakresie parametrów ChZT, BZT5, zawiesiny ogólnej dla dziesięciu kompaktowych biologicznych oczyszczalni ścieków wskazanych przez Zamawiającego. W przypadku otrzymania wyników badań niezgodnych z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006r. w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2006r. Nr 137 poz. 984 ze zm.) Wykonawca zobowiązany będzie do ponownego wykonania ww. analizy laboratoryjnej w okresie trzech miesięcy od pierwszej analizy. Wyniki dokonanych analiz dla dziesięciu wybranych przez Zamawiającego przydomowych oczyszczalni ścieków Wykonawca winien będzie niezwłocznie przekazać Zamawiającemu w oryginale, w) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji, na których były wykonywane roboty budowlane oraz uzyskanie pisemnych akceptacji właścicieli lub użytkowników posesji, na których wykonywane były roboty budowlane o doprowadzeniu terenu budowy do stanu sprzed rozpoczęcia budowy, x) zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji w czasie budowy oraz sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla wykonywanych robót, y) kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu dokumentów i protokołów niezbędnych przy odbiorze, w tym m.in. dokumentacji powykonawczej i kosztorysu różnicowego na każdą przydomową oczyszczalnię ścieków, z) usunięcia wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, aa) ponoszenia wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się ponieść w pełnej wysokości. ab) posiadanie ubezpieczenia prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie realizowanym w ramach niniejszej umowy, przez okres tj. od daty podpisania umowy do czasu odbioru końcowego. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest obowiązany okazać aktualną opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający posiadanie aktualnego ubezpieczenia, ac) niezwłoczne informowanie Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, ad) zapewnienie Zamawiającemu oraz wszystkim osobom upoważnionym przez niego, jak też innym uczestnikom procesu budowlanego dostępu do terenu budowy i do każdego miejsca, gdzie będą wykonywane roboty w związku z zawartą umową, af) przekazanie Zamawiającemu dokumentu gwarancji na każdą przydomową oczyszczalnię ścieków, najpóźniej w dniu zawiadomienia Zamawiającego o zakończeniu prowadzonych prac i wyznaczeniu terminu odbioru robót budowlanych, ag) poza robotami wynikającymi bezpośrednio z dokumentacji projektowej przedmiot umowy obejmuje wszystko to, co z technicznego punktu widzenia jest i okaże się niezbędne do zrealizowania przedsięwzięcia inwestycyjnego będącego przedmiotem niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnień i akceptacji rozwiązań materiałowych przed ich wbudowaniem. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca winien będzie przedłożyć na wskazane materiały przed ich wbudowaniem certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z zasadniczymi wymaganiami dotyczącego danego wyrobu. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawierają: a) projekt budowlany, b) przedmiary robót, c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną do specyfikacji dokumentacją oraz sztuką budowlaną. Zamawiający dopuszcza w ofercie a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia standardów technicznych, technologicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. Zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych przez Wykonawcę wymagać będzie uzyskania zgody przez Zamawiającego. Oferent uzyska we własnym zakresie i na własny koszt stosowne pozwolenia oraz uzgodnienia wynikające ze zmiany urządzenia lub zaproponowanych materiałów równoważnych - w tym poniesione pełne koszty wynikające ze wszelkich zmian. Przez pojęcie materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi, dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: dla oczyszczalni ścieków deklaracji zgodności z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 oraz raportów z badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dotyczących oczyszczalni ścieków, dla pozostałych urządzeń i materiałów: atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji przetargowej. Nie umieszczenie przez Wykonawcę, na etapie składania ofert informacji o propozycji zastosowania przy realizacji zadania innych niż przyjęto w SIWZ materiałów (urządzeń) pozbawią go możliwości złożenia propozycji zamiennej po zawarciu umowy. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia nowe lecz sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (podać obiekty, w których zostały zamontowane oraz rok realizacji) przez okres nie krótszy niż 2 lata. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Oferent przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadcza, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na roboty budowlano-montażowe objęte przedmiotem umowy oraz na wbudowane materiały i urządzenia min. 72 miesiące gwarancji, począwszy od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót. Wykonawca przed złożeniem oferty powinien zapoznać się z istniejącymi warunkami w terenie. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej a także zdobył na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia przyszłej umowy i wykonania zamówienia. Nie dopuszcza sie składania ofert wariantowych. Nie dopuszcza sie składania ofert częściowych. Zamawiający zezwala Wykonawcy na powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokości: 19.000 PLN (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku składając wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony w Banku Spółdzielczym w Pleszewie, Oddział w Czerminie, numer rachunku: 64 8407 0003 0200 0101 2000 0003, z adnotacją: wadium dot. postępowania na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Czermin. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału do oferty w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty. Natomiast kserokopię dokumentu wadialnego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy załączyć do oferty. 6. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Zamawiający. Poręczenia lub gwarancje muszą zawierać w swojej treści zobowiązania gwaranta/poręczyciela do nieodwołalnej i bezwarunkowej, na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą. Wniesienie wadium na czas krótszy niż okres związania ofertą Zamawiający będzie traktował tak, jakby wadium nie zostało wniesione. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył wymaganych dokumentów, lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że nie wynika to z przyczyn leżących po jego stronie. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Nie wniesienie w terminie wadium na zamówienie, spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 13. Każdy dokument wadialny winien być wystawiony na beneficjenta: Gmina Czermin, Czermin 47, 63-304 Czermin, NIP: 6080036806.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czermin-wlkp.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach