Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i odcinka sieci wodociągowej na terenie Gminy Łukowica

Gmina Łukowica ogłasza przetarg

  • Adres: 34-606 Łukowica, Łukowica
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łukowica
    Łukowica
    34-606 Łukowica, woj. małopolskie
    REGON: 491892452
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lukowica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i odcinka sieci wodociągowej na terenie Gminy Łukowica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Łukowica w systemie zaprojektuj i wybuduj1) Przedmiotem inwestycji jest wykonanie projektu oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków (PBOŚ), spełniających wymagania normy PN-EN 12566-3+A2:2013-10 na terenie gminy Łukowica - kolejno w miejscowościach: Owieczka, Roztoka, Łukowica, Młyńczyska, Przyszowa, Świdnik, Stronie, Jadamwola, Jastrzębie w ilości 141 sztuk.Zakres robót obejmuje budowę przydomowych oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynku, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. W przypadku, gdy będzie to konieczne, Wykonawca w ramach zamówienia zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi pompownię ścieków surowych lub ścieków oczyszczonych. Wymaga się, aby oczyszczalnie ścieków spełniały wymagania normy PN-EN 12566-3+A2:2013-10 oraz posiadały komplet badań zgodności z ww. normą, wykonanych przez laboratorium notyfikowane Komisji Europejskiej. Do POŚ kierowane będą ścieki bytowe, co oznacza, że wartości ścieków surowych dopływających do oczyszczalni powinny mieścić się w przedziałach określonych w załączniku B (Procedura badania skuteczności oczyszczania) pkt B.3.2 normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, to jest:a. BZT5 - od 150 do 500 mgO2/l lubb. ChZT - od 300 do 1000 mgO2/l, c. Zawiesiny ogólne - od 200 do 700 mg/l,d. NK - od 25 mg/l do 100 mg/l lube. NH4-N - od 22 mg/l do 80 mg/l,f. Fosfor ogólny – od 5 do 20 mg/l.Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na dwanaście miesięcy.Oczyszczalnie powinny posiadać odporność na chwilowe przeciążenia hydrauliczne oraz mieć możliwość pracy przy nierównomiernych dopływach, np. okresowy brak dopływu ścieków – tryb urlopowy/wakacyjny lub zwiększonym dopływie w okresach świątecznych.Jako potwierdzenie zgodności oczyszczalni z normą PN-EN 12566-3+A2:2013 Wykonawca powinien przedstawić Zamawiającemu:1. Deklaracje właściwości użytkowych oferowanych oczyszczalni.2. Pełne raporty z badań oferowanych oczyszczalni, wykonane przez laboratorium notyfikowane, obejmujące:a) skuteczność oczyszczania,b) wytrzymałość konstrukcji (dla warunków suchych i mokrych),c) wodoszczelność,d) trwałość materiału,e) reakcji na ogień,f) zużycie energii.Raport z badania efektywności oczyszczania powinien zawierać informacje o częstotliwości usuwania osadu podczas przeprowadzanych badań oraz o zużytej energii elektrycznej (energochłonności) zgodnie z pkt B.5 normy PN-EN 12566-3+A2:2013.Dopuszcza się rozwiązania równoważne lub lepsze pod warunkiem zachowania podstawowych parametrów technicznych i jakościowych urządzeń w stosunku do opisanych w niniejszym opracowaniu oraz spełniających parametry równoważności. Udokumentowanie równoważności proponowanego rozwiązania technicznego leży po stronie Wykonawcy.2) Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu lub zakres robót budowlanych. Zakres rzeczowy obejmuje zapewnienie oczyszczenia ścieków na 141 posesjach na terenie gminy Łukowica w stopniu wymaganym obowiązującymi przepisami. Na ogólną liczbę 141 szt. przydomowych biologicznych oczyszczalni będzie przypadać :• 32 szt. - POŚ o przepływie do 0,45 [m3/d], t.j. o liczbie do : 3 RLM• 69 szt. - POŚ o przepływie do 0,75 [m3/d], t.j. o liczbie do : 5 RLM• 34 szt. - POŚ o przepływie do 1,05 [m3/d], t.j. o liczbie do : 7 RLM• 4 szt. - POŚ o przepływie do 1,35 [m3/d], t.j. o liczbie do : 9 RLM• 1 szt. - POŚ o przepływie do 1,50 [m3/d], t.j. o liczbie do : 10 RLM• 1 szt. - POŚ o przepływie do 1,80 [m3/d], t.j. o liczbie do : 12 RLM3) Zakres prac projektowo- wykonawczych do zrealizowania w ramach umowy.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Wykonanie dokumentacji projektowej budowy PBOŚ z odprowadzeniem ścieków oczyszczonych do gruntu lub do cieku (w przypadku gdy przyszły użytkownik będzie zainteresowany takim rozwiązaniem).Wykonanie badań geologicznych w miejscu montażu planowanej PBOŚ.W przypadku odprowadzania ścieków oczyszczonych do cieku opracowanie operatu wodnoprawnego oraz uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego na budowę wylotu i odprowadzanie ścieków oczyszczonych.Wykonanie dokumentacji projektowej (w tym pozyskanie map: zasadniczych bądź map do celów projektowych*) wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) do Starosty Powiatu Limanowskiego . *W przypadku kiedy analiza planu zagospodarowania działki wykaże taką konieczność uzyskanie zgody na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków zostanie uzyskane na drodze pozwolenia na budowę.4. Dostawę, montaż i uruchomienie 141 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków [oraz pompowni ścieków o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy]. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową. UWAGA! Zamawiający wskaże wykonawcy kolejność wykonywanych PBOŚ.5. Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi oraz indywidualne szkolenie użytkowników.6. Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej. 7. Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.8. Wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla minimum 10% wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone dla laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację. 9. Raport po zakończeniu realizacji zadania, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków zgodnych z aktualnym Rozporządzeniem. 10. Wykonanie dokumentacji powykonawczej.11. W okresie gwarancji Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu.4) Miejsce realizacji inwestycji: - gm. Łukowica:1. Obr. Owieczka, dz. ew. nr: 175/5, 135/6, 122/5, 150/2, 187.2. Obr. Roztoka, dz. ew. nr: 450/2, 704, 285/1, 337, 423/3, 717/4, 593/4, 721/9, 677/4, 677/6, 206/9, 386/9, 502/1, 701,315, 591/22, 386/10, 715/3, 664, 513, 459, 371/1, 214/13.3. Obr. Łukowica, dz. ew. nr: 1054/9, 976, 1258, 882/1, 882/2, 514/4, 295, 327/4, 981/1, 979/2, 1402, 256/2, 346/13.4. Obr. Młyńczyska, dz. ew. nr: 224/7, 125/7, 674, 162, 81/2, 205/7, 380/8, 205/2, 125/2, 596/3, 209/1, 529/5, 419/3, 420, 205/4, 134/1, 241, 653/1, 326/4.5. Obr. Przyszowa, dz. ew. nr: 120/7, 1003/1, 366/1, 1008/4, 1006/2, 48/26, 48/23, 48/24, 544/9, 544/8, 526/2, 1063/7, 1063/6, 241/2, 1060/7, 545/4, 325/12, 549/4, 512, 500, 1021/3, 1021/5, 50/2, 696/7, 405/3, 525, 529/1, 99/2, 849/1, 320, 1254/2, 69, 579/5, 56/2, 857/4, 1016/1, 1016/2, 1177.6. Obr. Świdnik, dz. ew. nr: 215/2.7. Obr. Stronie, dz. ew. nr: 327, 328/5, 434/3, 139/14, 502/4, 506/1, 548/3, 142/1, 538, 487/2, 491, 492/1.8. Obr. Jadamwola, dz. ew. nr: 145/1, 65/6, 49/2, 52, 139/4, 138/1, 137/2, 194/2, 54, 208, 243/1, 3/2, 65/5, 193, 238/2, 238/3, 20/1, 3/1, 194/1, 67/1.9. Obr. Jastrzębie, dz. ew. nr: 482/1, 616/2, 274, 214/5, 233/2, 233/5, 534/1, 557, 384, 95/1, 457, 463/1, 96, 97, 317/1, 589, 93, 271, 66/3, 66/1, 317/7, 278/1.Zamawiający zastrzega, iż zamówienie może ulec zmianie w zakresie ostatecznych lokalizacji. W przypadku, gdy ze względów niezależnych od zamawiającego, w szczególności z rezygnacji właścicieli nieruchomości z uczestnictwa w projekcie, wykonanie PBOŚ w projektowanej lokalizacji nie będzie możliwe, zamawiający wskaże lokalizację zastępczą dla oczyszczalni danego typu.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony za pomocą programu funkcjonalno – użytkowego (zwanego również PFU) oraz pomocniczego przedmiaru robót stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.Część II: Budowa odcinka sieci wodociągowej na terenie Gminy ŁukowicaPrzedmiotem zamówienia jest rozbudowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Przyszowa, gmina Łukowica. Niniejsze zamierzenie budowlane obejmuje rozbudowę sieci wodociągowej z rur dwu ewentualnie trzywarstwowych o średnicy 50mmx4,6mm/ PE RC SDR 11 PN16. Odcinek sieci wodociągowej zostanie włączony do istniejącej sieci wodociągowej na działce 17/10 za pomocą trójnika równoprzelotowego. Długość odcinka 210,0 m.Miejsce realizacji robót budowlanych:Trasa sieci przebiegać będzie:- przez działki nr 17/10, 1092, 1039 w m. Przyszowa – stanowiące własność Gminy Łukowica (drogi publiczne) – zgodnie z lokalizacją sieci – Uzgodnienie Wójta Gminy Łukowica.- dz. Ew. nr 1091 – teren prywatny.Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego wymaganych prawem decyzji administracyjnych, w tym uzyskania skutecznego zgłoszenia zakończenia robót w organach administracji.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla części II zamówienia został określony za pomocą dokumentacji technicznej (zwanej również dokumentacją projektową), stanowiącej Załącznik nr 1 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium:a) w zakresie realizacji części I zamówienia w kwocie 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych);2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp, także w pkt VIII ppkt 7) lit. b) i c) oraz ppkt 8) SWZ. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.3) Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572/.4) Wadium wnoszone w pieniądzu:a) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Limanowej nr rachunku 63 8804 0000 0040 0400 0589 0007 z zaznaczeniem, że dotyczy: WADIUM -ZP.271.rb/4/TP/5/2023 Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków i odcinka sieci wodociągowej na terenie Gminy Łukowica.b) za datę i godzinę wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego;c) zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swój rachunek bankowy.5) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa powyżej w pkt VIII ppkt 3) lit. b) – d) SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, wystawionego na Gminę Łukowica w postaci elektronicznej, opatrzony przez wystawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym.6) Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, także w pkt VIII ppkt 8) lit. c) SWZ.7) Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:a) upływu terminu związania ofertą;b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;c) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.8) Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;b) którego oferta została odrzucona;c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt VIII ppkt 8) SWZ, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.9) Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.Informacje dotyczące zatrzymania wadium znajdują się w pkt VIII ppkt 10) SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 57 pkt 2 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego.Na podstawie art. 112 ustawy Pzp zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:i. W zakresie części I zamówienia:c) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał zdolność kredytową bądź środki finansowe w kwocie min. 1 000 000 zł ( słownie: jeden milion złotych).d) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:W tym zakresie zamawiający wymaga, aby:- wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał w sposób należyty oraz zgodnie zprzepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków w ilości nie mniejszej niż 30 sztuk w ramach jednego kontraktu (zamówienia).Jako wykonanie (zakończenie) robót należy rozumieć wystawienie, co najmniej Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).W przypadku wykazania kilku robot za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.Warunek ten ma być spełniony:• samodzielnie przez wykonawcę, lub• przez minimum jeden inny podmiot udostepniający wykonawcy swoją zdolność techniczną lub zawodową i który zrealizuje te roboty budowlane Iub• w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.Uwagi: 1. Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.2. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez zamawiającego.3. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty budowlane wskazane w żądanym wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej ( referencji).4. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.- wykonawca dysponował osobą na stanowisko projektanta posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Zamawiający dopuszcza kwalifikacje równoważne do w/w, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.- wykonawca dysponował kierownikiem budowy, posiadającym wymagane przez prawo uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów których pełnić będzie funkcje kierownika budowy. Osoba wyznaczona na kierownika budowy musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.ii. w zakresie części II zamówienia:d) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:W tym zakresie zamawiający wymaga, aby:- wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał w sposób należyty oraz zgodnie zprzepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 20 000 zł brutto (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych brutto).W przypadku wykazania kilku robot za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.Warunek ten ma być spełniony:• samodzielnie przez wykonawcę, lub• przez minimum jeden inny podmiot udostepniający wykonawcy swoją zdolność techniczną lub zawodową i który zrealizuje te roboty budowlane Iub• w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.Uwagi:1. Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.2. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez zamawiającego.3. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty budowlane wskazane w żądanym wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej ( referencji).4. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.- - wykonawca dysponował kierownikiem budowy, posiadającym wymagane przez prawo uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów których pełnić będzie funkcje kierownika budowy. Osoba wyznaczona na kierownika budowy musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.Szczegółowy opis warunków udziału w postępowaniu znajduje się w pkt. VI ust. 2 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-29

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach