Przetargi.pl
Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Sławno

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 76-100 Sławno, ul. M. C. Skłodowskiej 9
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8106229 , fax. 059 8107526
  • Data zamieszczenia: 2015-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    ul. M. C. Skłodowskiej 9 9
    76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 059 8106229, fax. 059 8107526
    REGON: 77097990900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaslawno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Sławno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej pn. Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Sławno (Kod CPV: 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3), współfinansowanej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i obejmuje roboty budowlane polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ). II. Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wymogi zharmonizowanej normy PN-EN 12566-3+A1:2009 oraz posiadać oznakowanie CE na podstawie pełnych raportów z badań wykonanych przez laboratorium notyfikowane. III. Zakres przedmiotowego zamówienia obejmuje wykonanie robót związanych z budową, rozruchem i montażem 43 sztuk fabrycznie nowych przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków z osprzętem sterującym, przyłączami kanalizacji sanitarnej z budynków mieszkalnych, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych do gruntu za pomocą systemu drenażu, montażem i rozruchem pompowni ścieków oczyszczonych i surowych, zasilaniem elektrycznym oraz rozruchem technicznym i technologicznym. IV. Roboty budowlane będą wykonywane w następujących miejscowościach gminy Sławno: Boleszewo, Tokary, Stary Kraków, Gwiazdowo, Żukowo, Łętowo, Warszkowo, Wrześnica, Sławsko, Noskowo, Rzyszczewo, Warginie, Rzyszczewko, Przemysławiec, Grzybno, Gwiazdówko. V. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą m.in.: 1) Budowa Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków o przepustowości od 1 do 6 RLM - 35 szt. 2) Budowa Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków o przepustowości od 7 do 10 RLM - 3 szt. 3) Budowa Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków o przepustowości od 11 do 12 RLM - 3 szt. 4) Budowa Przydomowej Biologicznej Oczyszczalni Ścieków o przepływie max 2,4 m3 - 1 szt. 5) Budowa Przydomowej Biologicznej Oczyszczalni Ścieków o przepływie max 4,22 m3 - 1 szt. 6) Budowa przyłączy z rur PCV o śr. 110 mm o łącznej długości 1012 mb 7) Budowa przyłączy z rur PE o śr. 40 mm o łącznej długości 57 mb 8) Budowa przyłączy z rur PE o śr. 50 mm o łącznej długości 47 mb 9) Budowa studzienek technicznych rewizyjnych - 19 szt. 10) Dostawa i montaż przepompowni ścieków oczyszczonych - 10 szt. 11) Dostawa i montaż przepompowni ścieków surowych - 3 szt. 12) Budowa studni chłonnych - 2 szt. 13) Budowa drenażu rozsączającego o łącznej długości 1125 mb 14) Montaż szafek sterowniczych i budowa przyłączy elektrycznych oczyszczalni ścieków (montaż gniazd hermetycznych, doprowadzenie zasilania kablem ziemnym, wykonanie zabezpieczenia instalacji oczyszczalni). 15) Wykonanie odpowietrzenia poszczególnych systemów kanalizacji. 16) Budowa wylotu do rowu na działce 343/1 w m. Stary Kraków. Wylot należy wykonać z betonu o klasie min. C20/25 dla średnicy wylotu 50 mm. Wymiary płyty betonowej ukazane są na rysunku Umocnienie wylotu do rowu na działce 343/1 w Starym Krakowie. Ściankę wylotu należy posadowić na ławie żwirowej o gr. 20 cm. VI. W ramach wynagrodzenia Wykonawca wykona: 1) Doprowadzenie mediów i tymczasowych dróg dojazdowych do miejsc planowanej budowy 2) Roboty ziemne 3) Roboty instalacyjne związane z posadowieniem i montażem systemów przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków 4) Przeprowadzenie prób szczelności oraz rozruchu technologicznego oczyszczalni 5) Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą zatwierdzoną przez właściwy ośrodek geodezyjny 6) Raport porealizacyjny, w którym zaprezentowane zostaną wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczania ścieków, tj. do 31.03.2016 należy uzyskać efekt ekologiczny, polegający na osiągnięciu parametrów ścieków oczyszczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 24.07.2006 w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2006, nr 137, poz. 985 z późn. zm.) lub aktem prawnym go zastępującym w przypadku utraty mocy w/w rozporządzenia. Na potwierdzenie tego Wykonawca w terminie do 15.04.2015 przedstawi wyniki badań ścieków oczyszczonych przez 100% przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków, wykonane przez akredytowane laboratorium. Na dzień odbioru Wykonawca przedstawi wyniki badań z 10% oczyszczalni wskazanych przez Zamawiającego. VII. UWAGA: wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego serwisowania instalacji w okresie gwarancyjnym tj. 60 miesięcy. Wymagane jest przeprowadzenie minimum jednego serwisu w roku (w zakres wykonywanego serwisu nie wlicza się kosztów wywozu osadów) - do 30.09. każdego roku VIII. Wymagane parametry systemów oczyszczalni: 1) Technologia: osad czynny z zanurzonym złożem biologicznym. Dopuszcza się montaż oczyszczalni typu SBR. 2) Przepustowość oczyszczalni: a) do 0,90 m3/dobę dla 1-6 RLM, b) 1,05 - 1,50 m3/dobę dla 7-10 RLM, c) 1,65 - 2,25 m3/dobę dla 11-12 RLM. 3) Zblokowanie w jednym zbiorniku: osadnika wstępnego oraz bioreaktora hybrydowego. Nie dopuszcza się, aby procesy oczyszczania zachodziły w więcej niż jednym zbiorniku. 4) Wytrzymała strukturalna konstrukcja zbiornika zapewniająca szczelność - wykonanie z polietylenu wysokiej gęstości metodą formowania z kształtownika. Ścianka strukturalna zbiornika oczyszczalni zbudowana z minimum 2 warstw, gdzie pierwsza z nich stanowi pełen płaszcz. Nie dopuszcza się zbiorników o ściance jednowarstwowej oraz zbiorników wykonanych z płyt. 5) W pełni automatyczna praca kontrolowana przy pomocy programowalnego sterownika, elektrozaworów oraz dmuchawy. 6) Podstawowe funkcje sterownika: a) pamięć stała niewrażliwa na zaniki prądu, b) licznik czasu pracy poszczególnych podzespołów, c) sterownik musi posiadać oznakowanie CE, d) funkcja rozruchu oczyszczalni, e) sterownik umożliwiający uruchomienie trybu ręcznego. 7) Funkcja zarządzania recyrkulacją osadu 8) Funkcja automatycznego sekwencyjnego dozowania ścieków z osadnika do reaktora. 9) Usytuowanie elementów automatyki w zewnętrznej, plastikowej, niezależnej szafce sterującej o minimalnym stopniu ochrony min. IP54 10) Sygnalizacja świetlna informująca użytkownika o konieczności przeprowadzenia okresowych czynności serwisowych 11) Minimalne pojemności osadników wstępnych: a) do 0,90 m3/dobę dla 1-6 RLM - 2,0 m3, b) 1,05 - 1,50 m3/dobę dla 7-10 RLM - 3,0 m3, c) 1,65 - 2,25 m3/dobę dla 11-12 RLM - 3,5 m3, d) dla oczyszczalni na działce 360/2 w Łętowie - 4m3, e) dla oczyszczalni na działce 199 w Boleszewie - 6m3. 12) Maksymalne zużycie energii elektrycznej, nie może przekraczać 1,0 kWh/d na każdy 1 m3 dziennego przepływu. Parametr dotyczący zużycia energii elektrycznej musi znajdować się w raporcie z wstępnych badań typu wykonanym przez laboratorium notyfikowane. 13) Sterownik oczyszczalni musi posiadać funkcję podtrzymania pracy sterownika powyżej 20 dni. 14) Oczyszczalnie muszą być oznakowane znakiem CE i być zgodne z PN-EN 12566-3+A1:2009. Deklaracje Właściwości Użytkowych wystawioną przez producenta PBOŚ oraz Raporty z wstępnych badań typu wystawione przez jednostkę notyfikacyjną należy załączyć do oferty. Dopuszcza się rozwiązania równoważne pod warunkiem zachowania podstawowych parametrów technicznych i jakościowych proponowanych urządzeń do opisanych w dokumentacji przetargowej. Udokumentowanie równoważności leży po stronie Wykonawcy. Dokumentami niezbędnymi do spełnienia warunku równoważności, które należy przedstawić do akceptacji są: dokumentacja techniczna proponowanych urządzeń i instalacji, schematy technologiczne, karty katalogowe wraz z opisami technicznymi proponowanych urządzeń, opis działania, instrukcja montażu, instrukcja użytkowania, schematy elektryczne oraz wykaz urządzeń proponowanych rozwiązań równoważnych, wszelkie inne dokumenty techniczno-technologiczne umożliwiające rzetelną, a przede wszystkim kompleksową ocenę zaproponowanych urządzeń. IX. Montaż wszystkich urządzeń przeprowadzić zgodnie z instrukcją producenta danego urządzenia. X. Roboty budowlane będą wykonywane w następujących terminach: od dnia przekazania terenu budowy do 22.09.2015. XI. Inne obowiązki Wykonawcy: 1) Przed odbiorem przedmiotu zamówienia Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do przeprowadzenia indywidualnych szkoleń użytkowników wszystkich oczyszczalni wraz z przekazaniem instrukcji obsługi i konserwacji PBOŚ wszystkim użytkownikom. Instrukcja obsługi i konserwacji PBOŚ powinna być na tyle szczegółowa, by poszczególni użytkownicy mogli prawidłowo i zgodnie z zasadami bezpieczeństwa eksploatować PBOŚ, konserwować jej elementy i regulować prace urządzeń. Instrukcja zostanie przekazana Zamawiającemu do zatwierdzenia nie później niż 2 tygodnie przed planowanym terminem szkolenia pierwszego użytkownika przez Wykonawcę. Zamawiający może zażądać wprowadzenia zmian do w/w instrukcji, wynikających z doświadczeń uzyskanych podczas prób końcowych. Winny być one ujęte w postaci stron uzupełniających lub zastępczych. 2) Instrukcja obsługi i konserwacji powinna zawierać przede wszystkim: 1. wyczerpujący opis działania PBOŚ i listę jej wszystkich elementów składowych zainstalowanych w ramach niniejszego zamówienia, uwzględniający indywidualny charakter każdej z lokalizacji wskazanych w niniejszym zamówieniu, 2. schemat technologiczny, elektryczny PBOŚ i wszystkich jej elementów składowych zainstalowanych w ramach niniejszego zamówienia, 3. opis procedury uruchamiania, eksploatacji i wyłączania PBOŚ i postępowania w sytuacjach awaryjnych, 4. opis procedury lokalizowania awarii 5. instrukcję BHP 6. wykaz wszystkich elementów PBOŚ, zawierający m.in.: a) nazwę i dane producenta i serwisu, b) model, typ, indywidualny numer tabliczki znamionowej oczyszczalni zamontowanej na nieruchomości użytkownika, c) deklarację zgodności z normą 12566-3+A1:2009 wystawioną w formie opisanej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym, d) świadectwo potwierdzające, że producent PBOŚ spełnia wymogi standardów zarządzania środowiskowego, np. certyfikat wydany wg obowiązującej normy ISO 14001/PN-EN ISO14001 lub równoważny, np. EMAS, e) podstawowe parametry techniczne, f) listę zalecanych do utrzymywania przez użytkownika części zapasowych, obejmującą części ulegające zużyciu i zniszczeniu oraz te, które mogą powodować konieczność przedłużonego oczekiwania w przypadku zaistnienia w przyszłości konieczności wymiany. XII. W ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót opisanych w załączonej dokumentacji projektowej Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Sławno, Budowa biologicznej oczyszczalni ścieków na potrzeby budynku gminnego na działce geod. nr 199 wraz z przyłączami z domów prywatnych na działkach geod. nr 196/1, 195/3 w miejscowości Boleszewo na terenie gminy Sławno STWiORB, SIWZ oraz przedmiarze robót (stanowiącym element pomocniczy przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego). XIII. Wykonawca w wynagrodzeniu ryczałtowym musi uwzględnić wszystkie koszty wykonania robót określonych w Specyfikacjach Istotnych Warunków Zamówienia. XIV. W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego jest on wyłącznie dokumentem pomocniczym. XV. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z zaleceniami STWIOR oraz z obowiązującymi przepisami prawa, normami, zasadami wiedzy technicznej z uwzględnieniem następujących uwag: 1) Materiały stosowane muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, normami oraz zasadami wiedzy technicznej. Materiały, wyroby, urządzenia dla których wymagane są świadectwa jakości, należy dostarczać wraz z obowiązującymi świadectwami jakości i kartami gwarancyjnymi. 2) Po zakończeniu robót, a przed ich odbiorem Wykonawca zobowiązany jest do technicznego sprawdzenia jakości wykonanych robót wraz z dokonaniem potrzebnych pomiarów i próbnym uruchomieniem instalacji. 3) Przed wmontowaniem należy sprawdzić stan faktyczny dostarczanych materiałów z dowodami dostaw i jakość dostarczonych materiałów. 4) Roboty ziemne wykonywane w pobliżu istniejących instalacji i urządzeń podziemnych należy wykonywać ręcznie. 5) Wykopy powinny być wykonywane z bezpiecznym nachyleniem skarp. Urobek powinien być składowany poza linią naturalnego odłamu. 6) Materiały, urządzenia i osprzęt muszą posiadać certyfikaty na znak bezpieczeństwa. 7) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie prowadzonych prac oraz zlokalizowanych poza terenem prac. W przypadku wystąpienia uszkodzeń obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury. 8) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona własnym staraniem zasilanie terenu prac w energię elektryczną i wodę, według własnych potrzeb. 9) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót. 10) Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów budowlanych (wywozu i utylizacji lub wywozu na składowisko odpadów) wytworzonych w trakcie prac oraz prowadzenia ich ewidencji i uzyskania decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami. 11) Na żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zamienne. Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający pisemnie powiadamia wykonawcę. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy. 12) Roboty zamienne mogą być także wykonane na wniosek wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z zamawiającym, według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie zamawiającego. 13) Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania. XVI. Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia wynosi min. 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Zamawiający wymaga by okres rękojmi był równy okresowi udzielonej gwarancji. XVII. Wskazane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsc usytuowania oczyszczalni, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej poniesie Wykonawca. XVIII. Na dzień odbioru Wykonawca przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: 1) Dokumentacja techniczno-rozruchowa w języku polskim oraz karty gwarancyjne 2) Protokoły z prób końcowych (m. in. rozruchu technologicznego i próby szczelności). Zakres prób zostanie podany przez Zamawiającego 3) Powykonawcza dokumentacja projektowa 4) Protokoły odbiorów częściowych 5) Protokoły pomiarów urządzeń i instalacji elektrycznych 6) Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą zatwierdzoną przez właściwy ośrodek geodezyjny 7) Oświadczenie kierownika budowy o wykonaniu prac zgodnie z projektem budowlanym i zasadami wiedzy technicznej 8) Wyniki badań 10% oczyszczalni wskazanych przez Zamawiającego w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczania ścieków, tj. należy uzyskać efekt ekologiczny, polegający na osiągnięciu parametrów ścieków oczyszczonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 24.07.2006 we sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2006, nr 137, poz. 985 z późn. zm.) lub aktem prawnym go zastępującym w przypadku utraty mocy w/w rozporządzenia. 9) Instrukcja obsługi i konserwacji PBOŚ zgodna z wymogami określonymi w pkt. XIII niniejszego rozdziału
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości - 17.000,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Sławno Nr 50 9317 0002 0000 3131 2000 0030 z dopiskiem Wadium na budowę oczyszczalni. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Sławnie, ul. M.C. Skłodowskiej 9, 76-100 Sławno - w Sekretariacie, pokój nr 10 (Zamawiający w tym przypadku nie żąda załączenia potwierdzenia wniesienia wadium do oferty). 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie stosownych przepisów. 9. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Energochłonność
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ug.slawno.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach