Przetargi.pl
Budowa przedszkola wraz z częścią żłobka oraz rozbudowa budynku Zespołu Szkół w miejscowości Siemianice

Wójt Gminy Słupsk ogłasza przetarg

  • Adres: 76200 Słupsk, ul. Sportowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 842 84 60, 842 92 54 , fax. 598 429 254
  • Data zamieszczenia: 2017-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Słupsk
    ul. Sportowa 34
    76200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 0-59 842 84 60, 842 92 54, fax. 598 429 254
    REGON: 55137800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaslupsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przedszkola wraz z częścią żłobka oraz rozbudowa budynku Zespołu Szkół w miejscowości Siemianice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące budowy przedszkola z częścią żłobka oraz rozbudowy budynku Zespołu Szkół w Siemianicach z podziałem na dwa etapy: 1) Etap I - budowa przedszkola trzyoddziałowego z częścią żłobka na działce nr 236 w miejscowości Siemianice 2) Etap II - rozbudowa budynku Zespołu Szkół na działce nr 233/3 w miejscowości Siemianice. 2. Przedmiot zamówienia finansowany jest z budżetu Gminy Słupsk. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Etap I - budowa przedszkola trzyoddziałowego z częścią żłobka: a) roboty budowlane na działce nr 236 w miejscowości Siemianice, b) budowę budynku, w którym zlokalizowano:  część przedszkolną (komunikacja ogólna, szatnia dla dzieci przedszkolnych, trzy sale przedszkolne z magazynkami oraz sanitariatami dla dzieci, sala zajęć ruchowych z magazynkiem podręcznym, magazyn podręczny),  część żłobkową (komunikacja ogólna, szatnia dla dzieci, pomieszczenie porządkowe, pomieszczenie pobytu dla dzieci wraz z sanitariatami i magazynkami podręcznymi, pomieszczenie kuchenne, taras wypoczynkowy),  część socjalno - biurową (toalety ogólnodostępne, sekretariat, archiwum, gabinet dyrektora, pokój socjalny z aneksem kuchennym, gabinet pielęgniarki),  część zaplecza kuchennego (komunikacja, szatnia personelu z sanitariatem, przygotowalnia posiłków, rozdzielnia, zmywalnia, pomieszczenie pomocnicze przy zmywalni),  niezbędne pomieszczenia techniczne, w tym kotłownia gazowa,  magazyn zewnętrzny,  toaleta dostępna z zewnątrz budynku, c) wykonanie instalacji:  wody ciepłej i zimnej,  centralnego ogrzewania,  kanalizacji sanitarnej,  oświetlenia ogólnego i gniazd wtykowych,  oświetlenia 24V,  fotowoltaicznej,  sieci komputerowej,  kamer i alarmowej,  odgromowej,  adiowizualnej,  teletechnicznej,  wentylacyjnej, d) wykonanie przyłączy i instalacji zewnętrznych:  wodno - kanalizacyjnych,  kanalizacji deszczowej,  zewnętrznej instalacji gazowej,  zasilające elektroenergetyczne,  oświetlenia terenu,  drenażu płyty boiska, e) budowę dróg dojazdowych, parkingów, chodników i dojść, f) wykonanie oświetlenia boiska, g) wykonanie oświetlenia zewnętrznego ciągów pieszo - jezdnych, placu zbaw, h) budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego o nawierzchni syntetycznej,  wymiary płyty boiska wynoszą 28m x 43m,  w ramach funkcji boiska przewidziano możliwość gry w piłkę ręczną, piłkę siatkową i koszykówkę a także treningową skocznię do skoku w dal,  ogrodzenie boiska, i) zagospodarowanie terenu w tym: m.in.:  miejsce gromadzenia odpadków stałych,  zieleń projektowana - zieleń niska, zieleń izolacyjna,  ogrodzenie, j) budowa placu zabaw:  bujak konik - 1 szt.,  bujak pies - 1 szt.,  bujak autko - 1 szt.,  karuzela z siedziskami i kierownicą - 1 szt.,  huśtawka ważka dwuosobowa - 2 szt.,  huśtawka wahadłowa dwuosobowa - 1 szt.,  zestaw cztery wieża warownia - 1 szt.,  zestaw jedna wieża - 1 szt.,  urządzenie zabawowej domek - 1 szt.,  piaskownica - 2 szt.,  ławka rurkowa z oparciem - 4 szt.,  kosz na śmieci - 7 szt.,  regulamin placu zabaw - 1 szt., k) UWAGA! - do wyceny nie należy przyjmować wyposażenia sal żłobka i przedszkola, pomieszczeń biurowych i socjalnych, pomieszczeń kuchennych oraz pozostałego wyposażenia (Projekt budowlano - wykonawczy Część architektoniczna Tom I, pkt 17 Wyposażenie funkcjonalne obiektu, pptk 17.2, 17.3, 17.4, 17.5), l) wykonanie świadectwa energetycznego, m) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, n) uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 2) Etap II - rozbudowa budynku Zespołu Szkół: a) roboty budowlane na działce nr 233/3 w miejscowości Siemianice, b) budowę skrzydła dydaktycznego, w którym zlokalizowano:  sześć sal dydaktycznych z niezbędnymi zapleczami, w tym pracownię chemiczną, pracownię fizyczną, pracownię zajęć artystycznych, pracownię językową,  komunikacje ogólną,  pomieszczenia porządkowe i techniczne,  toalety ogólnodostępne, toaletę personelu, c) wykonanie instalacji:  wody ciepłej i zimnej,  kanalizacji sanitarnej,  oświetlenia ogólnego i gniazd wtykowych,  oświetlenia 24V,  fotowoltaicznej,  sieci komputerowej,  kamer dozoru i alarmowej,  odgromowej,  wentylacyjnej,  teletechnicznej, d) wykonanie wewnętrznych instalacji sanitarnych, e) przełożenie sieci wodociągowej i przyłącza wodociągowego, f) wykonanie instalacji zewnętrznej wod - kan, g) wykonanie kanalizacji deszczowej, h) wykonanie instalacji zewnętrznej c.o., i) wykonanie instalacji zewnętrznej gazowej, j) przebudowa kotłowni, k) zagospodarowanie terenu, w tym:  przebudowa istniejących i wykonanie nowych ciągów wewnętrznej komunikacji,  przebudowa drogi dojazdowej na działce nr 233/7,  miejsce gromadzenia odpadków stałych,  zieleń projektowana: zieleń niska, zieleń izolacyjna,  ogrodzenie terenu szkoły, l) UWAGA! - do wyceny nie należy przyjmować wyposażenia sal dydaktycznych, m) wykonanie świadectwa energetycznego, n) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, o) uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie 4. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany zgodnie z art. 31 ustawy Pzp za pomocą dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 9 do SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji projektowej za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy. 5. Zgodnie z dyspozycją zawartą w § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013, poz. 1129), jeśli w zamówieniu na roboty budowlane przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót. W niniejszym przetargu przewidziano rozliczenie ryczałtowe, stąd załączony do SIWZ przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. W świetle powyższego obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie w cenie ryczałtowej wszystkich kosztów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w pkt 3 SIWZ. 6. Wykonawca zobowiązany jest do wyceny robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290). 7. W przypadku, gdy w opisie zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że gwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem Budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie zamówienia oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. 8. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów spełniających wymagania norm, posiadających odpowiednie certyfikaty i aprobaty techniczne oraz założone w projekcie parametry techniczne. 9. W przypadku potrzeby zmiany materiałów na etapie realizacji robót Wykonawca przed ich zastosowaniem musi uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego. 10. W przypadku stwierdzenia, że roboty wykonywane są niezgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami lub SIWZ Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. 11. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 12. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres 60 miesięcy licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 13. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przedłoży przed podpisaniem umowy szczegółowy kosztorys ofertowy w odniesieniu do dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ. 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności: ogólnobudowlane, instalacyjne (roboty z zakresu instalacji elektrycznej, sanitarnej), kierowców, operatorów maszyn i urządzeń budowlanych, pracowników fizycznych. 15. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.14 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 16. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.14 SIWZ czynności w trakcie zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 17. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.14 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.14 SIWZ czynności. 18. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem bankowym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (DZ.U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1158 z póź. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ustce, nr 77 9315 0004 0050 3934 2000 0020. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy dołączyć w formie oryginału do oferty. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem zawartym w art. 46 ust. 4a Ustawy. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zmówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 14.8 SIWZ jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zgodnie z art. 46 ust. 5 Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert: 1) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 22 ust. 1 pkt 2 PZP dotyczące spełniania warunków udziału, 2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 pkt 1 i 8 PZP dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, 3) zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia 4) pełnomocnictwo, jeżeli ofertę podpisuje ustanowiony pełnomocnik. Dodatkowo, w przypadku oferty składanej przez konsorcjum, do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania członków konsorcjum w trakcie postępowania; 6) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, w przypadku gdy wadium wniesione zostało w formie innej niż pieniądz. 2. Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach