Przetargi.pl
Budowa przedszkola w Wiskitkach - etap IV wraz z wyposażeniem oraz utworzenie i wyposażenie żłobka gminnego

Urząd Gminy Wiskitki ogłasza przetarg

  • Adres: 96-315 Wiskitki, ul. Kościuszki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 468 567 212 , fax. 468 554 154
  • Data zamieszczenia: 2019-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Wiskitki
    ul. Kościuszki 1
    96-315 Wiskitki, woj. mazowieckie
    tel. 468 567 212, fax. 468 554 154
    REGON: 54654900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://wiskitki.bip.net.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przedszkola w Wiskitkach - etap IV wraz z wyposażeniem oraz utworzenie i wyposażenie żłobka gminnego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA pn. „Budowa przedszkola w Wiskitkach – etap IV wraz z wyposażeniem oraz utworzenie i wyposażenie żłobka gminnego” jest realizacja zadania polegającego na budowie i wyposażeniu (dostawa i montaż) przedszkola i utworzenie wraz z wyposażeniem (dostawa i montaż) żłobka gminnego w Wiskitkach oraz zagospodarowanie teren wokół obiektu tj. wykonanie placu zabaw dla dzieci z miejscami postojowymi na samochody osobowe na terenie działki nr ew. 804/2 w miejscowości Wiskitki, gmina Wiskitki. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym zakres robót, technologia wykonania zawarte są w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) które wraz ze specyfikacją techniczną wyposażenia żłobka i przedszkola stanowią załącznik nr 10 do SIWZ. 3.2 DANE LOKALIZACYJNE Przedmiotowa działka o nr ew. 804/2 znajduje się w północnej części miejscowości Wiskitki. Posiada dostęp do dróg gminnych ul. Spółdzielczej działki nr ew. 574 oraz ul. Guzowskiej (dawniej drogi krajowej). Po przeciwnej stronie ul. Spółdzielczej znajdują się tereny zabudowy mieszkaniowej, jednorodzinnej. W pobliżu przedmiotowej działki znajdują się tereny zabudowy usługowo-magazynowej. Po przeciwnej stronie ul. Guzowskiej znajdują się tereny cmentarza. Teren działki jest płaski, pokryty trawą, bez drzew i krzewów. Od strony zachodniej, w granicy działki przebiega rów melioracyjny. Przez działkę, wzdłuż ul. Guzowskiej przebiegają kablowe linie telefoniczne i energetyczna, przewidziane do pozostawienia. Linię elektryczną przebiegającą przez środkową część działki należy przełożyć a nieczynną linię telefoniczną zdemontować (zgodnie z załączonym projektem). 3.3. ZAKRES ROBÓT W ramach robót zagospodarowania terenu objętych opracowaniem należy wykonać: - wykonanie opaski wokół budynku - wykonanie chodników z kostki betonowej - wykonanie parkingów z płyt wielootworowych - wykonanie dróg dojazdowych z prawoskrętem z kostki betonowej - urządzenie terenów zielonych - wykonanie placu zabaw o nawierzchni bezpiecznej z wyposażeniem (dostawą i montażem) w zabawki i ogrodzenie - zabudowa wiaty śmietnikowej, pergoli i elementów małej architektury: ławki, kosze i stojak na rowery, donice - wykonanie oświetlenia podposadzkowego - wyposażenie (dostawa i montaż) pomieszczeń przedszkola i żłobka zgodnie z załącznikiem nr 10 do SIWZ 3.4. PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU 1) Droga dojazdowa/wewnętrzna. Zaprojektowano bezpośredni zjazd z ulicy Spółdzielczej o szerokości 6m z pasem zjazdowym o szerokości 3 m biegnącym wzdłuż granicy działki oraz drogą wewnętrzną. Szerokość drogi wewnętrznej wynosi 6,0 m. Nawierzchnię dróg wewnętrznych i placu manewrowego należy wykonać z kostki betonowej grub. 8cm w kolorze grafitowym, na podsypce piaskowo-cementowej grub. 3cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 25cm i warstwie piasku grub. 20 cm oddzielonej geosiatką. Spadek o nachyleniu 1% kształtować w kierunku od osi drogi do jej skrajni. Droga wewnętrzna w miejscach oznaczonych na rysunku planu zagospodarowania terenu zgodnie z obowiązującymi przepisami będzie stanowiła drogę pożarową do projektowanego obiektu. Usytuowana jest w odległości 11m - 14,2m od wschodniej elewacji budynku i zakończona placem manewrowym o wymiarach 20m x 20m, oraz w odległości 5,5m – 14m od południowej elewacji budynku. 2) Parking. Na działce, od strony północnej i wschodniej zaprojektowano parking na samochody osobowe. Wymiary stanowisk 2,5 x 5,0 m oraz 2,3 x 5,0 m. Przy budynku wzdłuż drogi przewidziano miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Wymiary stanowisk 3,6 x 5,0 m. Stanowiska należy oznakować. Nawierzchnię parkingu należy wykonać jako przepuszczalną z ażurowych płyt betonowych 40 x 60 x 10cm w kolorze szarym, wypełnionych zagęszczonym kruszywem, ułożonych na podsypce piaskowej grub. 5cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 25cm oddzielonego geowłukniną. 3) Chodniki. Dojścia do budynku wykonać chodnikiem z płyt lub kostki betonowej grub. 6cm w kolorze szarym na podsypce piaskowo-cementowej grub. 3 cm oraz piasku zagęszczonym grub. 20cm. Szerokość chodników wynosi min. 1,5 m. Przy kształtowaniu terenu w rejonie ścian budynku należy kierować się zasadą, że spadek kształtowanego terenu powinien być zawsze w kierunku od ściany budynku. Chodniki wykonać ze spadkiem 1% w kierunku przylegających terenów zielonych. 4) Krawężniki i obrzeża betonowe. Przewidziano powierzchniowe odwodnienie terenów utwardzonych. Krawężniki drogowe o wymiarach 20cm x 30cm i obrzeża betonowe 8cm x 30cm montować 0,5cm poniżej poziomu kostki. Pomiędzy drogą wewnętrzną i parkingami zastosować krawężnik 12cm x 25cm TYP B na poziomie równym z kostką i płytami ażurowymi. Na łukach stosować krawężniki łukowe o promieniu zgodnym z promieniami łuków pokazanych na rysunku. Krawężniki i obrzeża posadowić na ławach betonowych. 5) Zieleń. Na działce przewidziano fragmenty pod zieleń rekreacyjną. Wykonanie obsiań trawą, oraz nasadzeń drzew i krzewów ozdobnych wpłynie na wizualny wygląd projektowanego terenu oraz stworzy przyjazny klimat. Do obsady proponuje się: • drzewa liściaste ( Brzoza brodawkowata, Jarząb pospolity, Klon palmowy, Grab pospolity) • drzewa iglaste (Sosna gęstokwiatowa, Jodła górska), • krzewy liściaste (Irga pozioma, Dereń biały, Różanecznik, Pęcherznica kalinolistna, Kalina koralowa, Krzewuszka, Różanecznik gęsty, Tawuła japońska, Forsycja), • krzewy iglaste (Świerk biały, Jałowiec pospolity, Sosna górska karłowata), • rośliny płożące i okrywowe (Jałowiec płożący, Jałowiec rozesłany, Barwinek pospolity, Dąbrówka rozłogowa, Floks szydlasty), • rośliny wrzosowate ( Wrzos pospolity), • byliny, cebulowe i kłączowe (Lawenda wąskolistna, Funkia ogrodowa, Kosaciec syberyjski, Liliowiec ogrodowy,) • rośliny pnące (Wiciokrzew, Glicynia, Milin). Materiał szkółkarski powinien być zakupiony z bryłą korzeniową lub w pojemnikach, ponieważ zmniejsza to ryzyko, że rośliny nie przyjmą się. Przy ciągach komunikacyjnych pomiędzy miejscami parkingowymi proponuje się krzewy ozdobne liściaste i iglaste, rośliny płożące i okrywowe oraz byliny i kłączowe. Wzdłuż ogrodzenia zewnętrznego oraz na środku ronda przewidziano drzewa nie przekraczające trzech metrów wysokości. Drzewa mają charakter drzew alejowych. Do nasadzeń wybrano gatunki odporne, o małych wymaganiach glebowych. Donice z siatkobetonu w kolorze grafitowym, zlokalizowane przy wejściach do budynku oraz pomiędzy parkingiem i fontanną należy obsadzić płożącymi roślinami iglastymi. W projekcie przewidziano drewniane pergole z elementami żaluzjowymi oraz ogrodowe kraty żaluzjowe proste pod rośliny pnące zlokalizowane przy budynku przedszkola. Rośliny pnące sadzić przy pergolach i kratach ogrodowych. 6) Ogrodzenie wewnętrzne Wewnętrzne ogrodzenie z paneli z siatki zgrzewanej o wysokości 100 bez podmurówki należy wykonać jako wydzielenie placu zabaw dla dzieci wg. rozwiązań systemowych. Podwójne furtki z profili zamkniętych, wypełnienie z profili zimnogiętych zamkniętych 25 x 25 x 1,5mm na słupkach stalowych wg. rozwiązań systemowych. Ogrodzenie w kolorze ciemnym szarym lub grafitowym. 3.5. WPŁYW ZAGOSPODAROWANIA DZIAŁEK NA OTOCZENIE: Projektowane zagospodarowanie działek nie tworzy zagrożeń dla środowiska naturalnego oraz higieny i zdrowia użytkowników. Projektowane obiekty nie zostały zaliczone do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska naturalnego. Obszar oddziaływania inwestycji mieści się w granicach obszaru objętego opracowaniem. 2. Obszar oddziaływania obiektu mieści się w całości na działce na której został zaprojektowany, stanowiącej własność Inwestora 3.6. INFORMACJA O WPISIE DO REJESTRU ZABYTKÓW: Teren inwestycji nie jest wpisany do rejestru zabytków. 3.7. DANE O WPŁYWIE EKSPLOATACJI GÓRNICZEJ: Działki przeznaczone pod inwestycje nie są objęte obszarem eksploatacji górniczej. 3.8. OPIS PRZEDMIOTÓW ZAMÓWIENIA Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym zakres robót, technologia wykonania i inne niezbędne informacje zawarte są w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych („stwiorb”), które wraz ze specyfikacją techniczną wyposażenia żłobka i przedszkola stanowią załącznik nr 10 do SIWZ. 3.9 Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania robót objętych przedmiotowym zamówieniem oraz ich odbioru w szczególności w formie operatu kolaudacyjnego, wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną. 3.10 Roboty musza być wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami Prawa budowlanego 3.11 Roboty muszą być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonaniu, dobrą jakością, właściwą organizacją pracy oraz zachowaniem wymagań i obowiązujących przepisów w szczególności bhp, ppoż, i branżowych tj. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 3.12 Użyte materiały oraz urządzenia musza mieć aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 3.13 Wykonawca robót ponosi odpowiedzialność za jakość wykonanych robót oraz zastosowanych materiałów. 3.14 Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres – minimum 36 miesięcy (3 lata), liczone od dnia podpisania Protokołu ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia. 3.15 Wykonawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za usuniecie wad prawnych i fizycznych robót oraz dostarczonych materiałów w okresie równym okresowi udzielonej gwarancji liczonym od dokonania czynności odbioru końcowego. 3.16 Zamawiający zastrzega sobie wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z tytułu gwarancji. 3.17 W przypadku zaproponowania krótszego okresu gwarancji oferta, jako nie spełniająca wymagań Zamawiającego zostanie odrzucona. 3.18 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia w celu uzyskania niezbędnych informacji dla poprawnego i kompletnego przygotowania oferty. 3.19 Zamawiający zastrzega, iż w trakcie realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności: 1) pokrywać koszty pobieranych mediów (woda, energia elektryczna, ogrzewanie, itp.) zużytych przy wykonywaniu robót, 2) zabezpieczyć i oznakować teren budowy przez cały czas trwania realizacji zadania oraz ponosić pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia terenu budowy, a po zakończeniu robót zewnętrznych uporządkować teren budowy. 3) zapewnić na własny koszt i we własnym zakresie kontener/kontenery na składowanie odpadów, gruzu i śmieci z placu budowy i na własny koszt zapewnić jego wywóz. 4) zabezpieczyć pomieszczenia socjalne dla personelu Wykonawcy i podwykonawców. 3.20 Szczegółowe obowiązki Wykonawcy określone zostały w Projekcie Umowy stanowiącej załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie złotych: czterdzieści tysięcy złotych 00/100 groszy). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.2 Wadium może być wnoszone (w zależności od wyboru Oferenta) w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 8.3 Kopie ww. form wadium powinny być załączone w ofercie i potwierdzone za zgodność z oryginałem. 8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 56 9304 0002 0000 0648 2000 0040. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8.5 Wadium wniesione w formie niepieniężnej Wykonawca zobowiązany jest złożyć przed terminem składania ofert w Dziale Księgowym /pokój 21/ w siedzibie Zamawiającego. Dokument gwarancji (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi reprezentować nieodwołalną i bezwarunkową gwarancję płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 8.6 Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie przez Zamawiającego odrzucony z postępowania. 8.7 Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 8.12. 8.8 Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8.9 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.10 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8.11 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8.12 Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami również w przypadku określonym w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp tj., gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wraz z ofertą wykonawca składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w załączniku nr 2 i 2a do SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. W Oświadczeniach, o którym mowa w punkcie 6 a), Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w celu wykazania, że nie zachodzą wobec nich przesłanki do wykluczenia z udziału w postępowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 6 a) każdy z Wykonawców składa odrębnie. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia –w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w Oświadczeniach, o którym mowa w pkt 6 a). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 22a ustawy Pzp składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ. 6. Jeżeli wykonawca, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w punktach 6.3.2 SIWZ. 7. Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tego podmiotu dokumenty wymienione w punktach 6.3.2 SIWZ. 8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wówczas oświadczenia i dokumenty wymienione: a) w pkt 6.1.2, 6.2.1, 6.3.2 niniejszej specyfikacji winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę (uczestnika oferty wspólnej), b) w pkt 6.1.4, 6.3.1 niniejszej specyfikacji winien przedłożyć w imieniu wszystkich Wykonawców ten lub ci spośród Wykonawców, którzy zapewnią spełnienie w całości lub w części wymaganego warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelkie rozliczenia dotyczące realizowanego zamówienia będą dokonywane wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi zawierać: - Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ); - Oświadczenie z art 25a ust 1 ustawy Pzp / podstawy wykluczenia (załącznik nr 2 do SIWZ); - Oświadczenie z art 25a ust 1 ustawy Pzp / warunki udziału (załącznik nr 2a do SIWZ); - pełnomocnictwa (jeżeli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych); - pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia); - (jeśli dotyczy) zobowiązania podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów – załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ. - Wykaz cen z rozbiciem na poszczególne branże - Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach