Przetargi.pl
Budowa Przedszkola nr 3 w Węgrowie przy ul. Wieniawskiego 1

Miasto Węgrów ogłasza przetarg

  • Adres: 07-100 Węgrów, Rynek Mariacki 16
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Węgrów
    Rynek Mariacki 16
    07-100 Węgrów, woj. mazowieckie
    REGON: 711582233
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wegrow.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Przedszkola nr 3 w Węgrowie przy ul. Wieniawskiego 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie pełno branżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz roboty budowlane polegające na przebudowie i rozbudowie budynku przedszkola im. M. Konopnickiej w Węgrowie przy ul. H. Wieniawskiego, w formie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres prac projektowych obejmuje budynek przedszkola (z terenem przyległym) wraz z infrastruktura towarzysząca, dojazdami i parkingami, dojściami, instalacjami i sieciami w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania obiektu oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych badań, warunków, decyzji i uzgodnień umożliwiających uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Zamiarem zamawiającego jest realizacja obiektu przystosowanego do pełnienia zadanej funkcji, przyjaznego dzieciom, pracownikom i osobom korzystającym z obiektu (wraz z zagospodarowaniem terenu, obejmującym plac zabaw). Budynek musi spełniać wymagania obowiązujących norm i przepisów, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, wymagań higieniczno-sanitarnych oraz dostępności dla osób niepełnosprawnych, a także wszelkich stawianych przez warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Jeśli w trakcie realizacji inwestycji przepisy ulegną zmianie co spowoduje konieczność zmiany projektu bądź przygotowania dodatkowych dokumentów do odbiorów bądź prowadzenia zmian w budynku, wykonawca powinien uwzględnić te zmiany w ramach zamówienia i wykonać niezbędne prace na swój koszt.Zakres prac:- Etap 1 Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy- Etap 2 Kompleksowe wykonanie prac budowlanych w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy oraz o dokumentację projektowo – kosztorysową z etapu I- Etap 3 Wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz przekazanie do eksploatacji.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać również:- wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące, które są konieczne do prawidłowego wykonania robót ujętych w kosztorysie, w tym prace wynikające ze specyfikacji technicznych i dokumentacji projektowej,- wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z niniejszej specyfikacji (umowy, specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, przedmiaru robót), obsługa geodezyjna, powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna, projekt organizacji robót. - W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz Norm Europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.Zaleca się by Wykonawca zapoznał się z terenem wskazanym w SWZ, na którym będą prowadzone prace oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. W tym celu wskazane jest, aby wykonawca ubezpieczył prowadzoną działalność od odpowiedzialności cywilnej, zabezpieczył plac budowy oraz oznakował roboty w pasie drogowym zgodnie z Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem ( t.j. Dz. U. Nr 2017 poz. 784 z dnia 24 marca 2017 r.).UwagaWykonawca jest zobowiązany do:1. Przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót,2. Kosztorysu powykonawczego przed zakończeniem zadania.3. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia ciągłości działania przedszkola uwzględniając czas pracy przedszkola.Zadanie dofinansowane jest z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych)2. Wadium może być wnoszone w następujących formach:- pieniądzu,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych;- poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz.2080 i 2185)3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego Miasto Węgrów,ul. Rynek Mariacki 16, 07-100 Węgrów, numer konta: 61 1020 4476 0000 8702 0365 0132 z dopiskiem: wadium na „Budowa Przedszkola nr 3 w Węgrowie przy ul. Wieniawskiego 1”, FEiZP.271.1.2.2023Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, winno spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) jako Beneficjenta należy wskazać Zamawiającego, którym jest Miasto Węgrów, ul. Rynek Mariacki 16,07-100 Węgrów2) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust.6 ustawy Pzp;3) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;4) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;5) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;7) koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.8) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);9) oryginał gwarancji lub poręczenia musi zostać złożone wraz z ofertą nastronie interetowej prowadzonego postępowania Zamawiającego tj. https://ezamowienia.gov.pl/pl/ w postaci elektronicznej.5. W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.8. Zamawiający zwróci wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.9. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 2 000 000 zł /słownie: dwa miliony złotych 0/100/. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) dotyczącej Wykonawcy:Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:-2 projektów budowlanych budynków użyteczności publicznej zgodnie z kategorią obiektów IX, XI, XII o wartości łącznej 300 000,00 zł (brutto)i- 2 robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie, budynków o powierzchni użytkowej (łącznie min. 700 m2) wraz z instalacją elektryczną i sanitarną. Wartość brutto wskazanych robót budowlanych musi wynosić co najmniej 5 000 000,00 zł (brutto) łącznie.Powyższy warunek wiedzy i doświadczenia należy wykazać łącznieLubw przypadku wykazania doświadczenia w formie zaprojektuj i wybuduj warunek uznaje się za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał 2 przedsięwzięcia polegające na zaprojektowaniu budynków użyteczności publicznej zgodnie z kategorią obiektów IX, XI, XII i wybudowaniu, przebudowaniu, budynków o powierzchni użytkowej (łącznie min. 700 m2) wraz z instalacją elektryczną i sanitarną. Wartość brutto wskazanych przedsięwzięć musi wynosić co najmniej 5 000.000,00 zł (brutto) łącznie.UWAGA:1. Wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu w wykazie robót i usług należy podać wartość wykonanych robót w celu weryfikacji spełniania warunku udziału w postępowaniu.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystaniaz zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 118 pzp minimum jeden z wykonawców lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie odpowiednio do usług projektowych lub robót budowlanych lub pełnego zakresu w formule zaprojektuj i wybuduj.3. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów o ich wykonanie.b) dotyczącej osób:Wykonawca musi dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:1. Zespół projektowya) Projektant główny staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień - uprawnienia budowlane umożliwiające projektowanie w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwab) Projektant branży konstrukcyjno – budowlanej staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień - uprawnienia budowlane umożliwiające projektowanie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwac) Projektant branży sanitarnej staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień budowlanych umożliwiających projektowanie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwad) Projektant branży elektrycznej staż pracy co najmniej 5 lat od dnia uzyskania uprawnień- uprawnienia budowlane umożliwiające projektowanie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa2. Zespół wykonawczy:a) Kierownik budowy z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania:- uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa.b) Kierownik robót sanitarnych z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania:- uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów Budownictwac) Kierownik robót elektrycznych z co najmniej 5-letnim stażem - minimalne wymagania:- uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa - osoba ta musi należeć do właściwej Izby Inżynierów BudownictwaZgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie danej branży bez ograniczeń, m.in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.).UWAGA. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji poszczególnych branż przez jedną osobę, jeśli osoba ta posiadać będzie wymagane doświadczenie i uprawnienia.UWAGA:1. Wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu w wykazie osób należy podać informację o doświadczeniu w projektowaniu i kierowaniu robotami budowlanymi, sanitarnymi i elektrycznymi.2. Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 220, z 2021 r. poz. 78.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ), którą przedstawi Zamawiającemu przed zawarciem umowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-07

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach