Przetargi.pl
Budowa przedszkola gminnego w Skrobowie-Kolonii

Gmina Lubartów ogłasza przetarg

  • Adres: 21-100 Lubartów, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 553 586 , fax. 818 545 901
  • Data zamieszczenia: 2017-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubartów
    ul. Lubelska 18A
    21-100 Lubartów, woj. lubelskie
    tel. 818 553 586, fax. 818 545 901
    REGON: 54342700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przedszkola gminnego w Skrobowie-Kolonii
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Budowa przedszkola gminnego w Skrobowie-Kolonii”. Zadanie inwestycyjne współfinansowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020, Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura Społeczna, Działania 13.5 Infrastruktura przedszkolna. Zamówienie obejmuje budowę budynku przedszkola z wraz instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wyposażeniem zaplecza kuchennego, obiektami towarzyszącymi: placem zabaw, dojazdami i ogrodzeniem terenu wraz z zagospodarowaniem terenu zielenią oraz budowę miejsc postojowych dla 20 pojazdów. Budynek przedszkola zaprojektowano jako jednokondygnacyjny o konstrukcji murowanej z dachem o konstrukcji stalowej z 4 salami dla dzieci, zapleczem administracyjnym, socjalnym, kuchennym i technicznym, urządzeniami towarzyszącymi oraz wyposażeniem. Łączna docelowa powierzchnia użytkowa budynku wynosić będzie 804,26 m², powierzchnia zabudowy 910,8 m², kubatura 4055,53 m2. Plac zabaw musi odpowiadać wymaganiom norm bezpieczeństwa, a urządzenia i zestawy zabawowe wyposażenia placu zabaw muszą posiadać Certyfikaty potwierdzające spełnianie norm PN-EN 1176:2009 oraz być dostosowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Urządzenia i zestawy zabawowe muszą być metalowe ocynkowane, malowane proszkowo, wykonanie podestów, barierek, dachów, siedzisk oraz elementów bujaków sprężynowych i piaskownicy z tworzywa sztucznego HDPE, łańcuchy - kalibrowane ze stali ocynkowanej o krótkich ogniwach, ślizgi wykonane ze stali nierdzewnej. Na przedmiot zamówienia składają się dwa etapy: Etap 1 – budowa budynku przedszkola (tzw. stan surowy zamknięty) Etap 2 – stan wykończeniowy wraz z wyposażeniem i zagospodarowaniem terenu. Wstępny harmonogram prac w etapie I: Etap I - do dnia 30.11.2017 r. a) prace ziemne, b) fundamenty, c) ściany fundamentowe, d) izolacja fundamentów i ścian fundamentowych, e) ściany, f) elementy żelbetowe, g) dach, h) montaż stolarki i ślusarki zewnętrznej, i) podłoża. Wstępny harmonogram prac w etapie II: Etap II - do dnia 30.05.2018 r. a) zewnętrzna i wewnętrzna instalacja wodociągowa i kanalizacyjna, b) zewnętrzna i wewnętrzna instalacja gazowa, c) instalacja teletechniczna, d) technologia kotłowni gazowej wraz z gazową absorpcyjną pompą ciepła, e) instalacje grzewczo – chłodnicze, f) instalacja wentylacji mechanicznej, g) zewnętrzna i wewnętrzna instalacja elektryczna, h) instalacja odgromowa, i) instalacja fotowoltaiczna, roboty wykończeniowe, j) stolarka i ślusarka wewnętrzna, k) posadzki, l) sufity podwieszane, m) roboty zewnętrzne, n) chodniki, plac postojowy, ogrodzenie, plac zabaw, o) wyposażenie zaplecza kuchennego, p) zagospodarowanie terenu – zieleń i mała architektura, q) wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, r) dostarczenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, s) przygotowanie instrukcji użytkowania i eksploatacji obiektu, a także przeszkolenie w tym zakresie użytkownika. Szczegółowy zakres robót przedmiotu zamówienia, określają następujące dokumenty, które stanowią załącznik do niniejszej SIWZ w tym: a) Projekty budowlane i wykonawcze b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych („STWiORB”) c) Szczegółowej Specyfikacji Technicznej (SST) c) Przedmiary robót – dokument pomocniczy Przedmiot umowy należy wykonać w sposób opisany w dokumentacji projektowej, STWiORB i SST. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. W razie wystąpienia rozbieżności w ww. dokumentach na podstawie których wykonany zostanie przedmiot umowy, a których nie można usunąć w drodze odniesienia się do reguł sztuki budowlanej i zasad wiedzy technicznej, interpretacja zapisów będzie uzgadniana z uwzględnieniem poniższej hierarchii: Dokumentacja techniczna, STWiORB, SST, przedmiary robót. Szczegółowe określenie rodzaju, lokalizacji i ilości robót zawarte są w projektach budowlanych i wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, szczegółowych specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót stanowiących część pomocniczą określania ilości robót, dostępnych na stronie internetowej zamawiającego - Załącznik nr 10 do SIWZ. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wzorem umowy – zał. nr. 4 do SIWZ. 45000000-7 Roboty budowlane 45214100-1 Roboty Budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Ewentualny brak w przedmiarze robót pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej (w tym w projekcie wykonawczym) nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na postawie projektów budowlanych i wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, szczegółowych specyfikacji technicznych oraz pozostałej dokumentacji technicznej dotyczącej zamówienia. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do sprawdzenia dokumentacji. Zamawiający zaleca aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji inwestycji i w jego okolicy. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie Robotami objętymi Kontraktem, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje prawo Inspektorowi Nadzoru do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji Robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Wykonawca zobowiązany jest skierować do kierowania Robotami personel wskazany w wykazie osób oraz w ofercie. Wykonawca zobowiązany jest do: - utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. - zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. 1. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie (roboty budowlane) objęte będzie gwarancją na okres czasu wynikający ze złożonej oferty (zgodnie z pkt. XIV SIWZ). 2. Stosownie do art. 29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: - czynności pracowników w zakresie opisanym w załączniku nr 10 do SIWZ na czas wykonywania tych czynności zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia a w przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Wymóg dotyczy zatrudnienia na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 ze zm.) Zamawiający dopuszcza wyjątki od w/w zapisu w zakresie zatrudnienia kierownika budowy i kierowników robót. tj. osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz osób posiadających uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów, które upoważniają do samodzielnego wykonywania prac bez nadzoru. 3. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania - przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia - zmiany tej dokumentacji oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian. 1) Ilekroć w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia opisano przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat technicznych, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie w ofercie Wykonawcy rozwiązań równoważnych. 2) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wskazać, że określone przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający za rozwiązania równoważne uważa rozwiązania o parametrach nie gorszych niż wymienione w projektach budowlanych i wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, szczegółowych specyfikacjach technicznych oraz przedmiarach robót stanowiących część pomocniczą określania ilości robót. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Zaproponowane rozwiązania równoważne będą musiały zostać zaakceptowane przez autora dokumentacji projektowej z punktu widzenia wymogów ustawy Prawo budowlane, innych przepisów lub zasad wiedzy technicznej. 4. Wszystkie materiały, wyroby, urządzenia wykorzystane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą być nowe i nieużywane oraz dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie, posiadać wymagane certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności z obowiązującymi normami i zgodne z wymaganiami określonymi w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach