Przetargi.pl
Budowa, przebudowa, modernizacja dróg w Łęcznej.

Gmina Łęczna ogłasza przetarg

  • Adres: 21-010 Łęczna, Plac Kościuszki 5
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. +48815358639
  • Data zamieszczenia: 2023-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łęczna
    Plac Kościuszki 5
    21-010 Łęczna, woj. lubelskie
    tel. +48815358639
    REGON: 431020055
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.leczna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa, przebudowa, modernizacja dróg w Łęcznej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa, przebudowa i modernizacja drógw Łęcznej w ramach projektu „poprawa dostępności komunikacyjnej miasta Łęczna”, w tym:1) realizacja na podstawie przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót, ulicy Fiołkowej,2) realizacja sposobem „zaprojektuj i wybuduj” na podstawie przekazanego przez Zamawiającego Programów funkcjonalno-użytkowych, ulic: Ogrodowej wraz z parkingiem, Wesołej, Spokojnej, Księżycowej, Słonecznej, Tęczowej, Sportowej, Tulipanowej, Malwowej, Storczykowej, Diamentowej, Brylantowej, Wacława Jawoszka, Cichej, Przechodniej i Szkolnej, z zastrzeżeniem, że Wykonawca ma obowiązek sporządzenia odrębnej dokumentacji projektowej dla każdej z ulic.2. Planowany zakres robót obejmuję:1) budowę, przebudowę i modernizacje dróg o nawierzchni z betonowej kostki brukowej oraz o nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego częściowo na nowej konstrukcji, częściowo jako wzmocnienie istniejącej nawierzchni,2) budowę i przebudowę chodników zlokalizowanych wzdłuż przedmiotowych dróg z betonowej kostki brukowej,3) budowę oświetlenia drogowego,4) budowę odwodnienia,5) usunięcia zaistniałych kolizji na przedmiotowym zakresie,6) wprowadzenie nowej stałej organizacji ruchu.3. Zamawiający zastrzega, że roboty budowlane muszą być realizowanez uwzględnieniem planów rzeczowo-finansowych gminy, w tym:1) realizacja w roku 2023 ulic: Księżycowej, Tęczowej, Tulipanowej, Storczykowej, Brylantowej, Wacława Jawoszka, i Szkolnej,2) realizacja w roku 2024 ulic: Fiołkowej, Ogrodowej wraz z parkingiem, Wesołej, Spokojnej, Słonecznej, Sportowej, Malwowej, Diamentowej, Wacława Jawoszka, Cichej, Przechodniej i Szkolnej.4. Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w: programach funkcjonalno-użytkowych, projekcie budowlano-wykonawczym dla ul. Fiołkowej, szczegółowej specyfikacji technicznej, projekcie umowy, przedmiarach robót stanowiących podstawę informacyjną.5. W przypadku wystąpienia w SWZ lub którymkolwiek załączniku do SWZ nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uzna takie rozwiązania, które umożliwiają uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Za rozwiązania równoważne nie można uznać rozwiązania identycznego (tożsamego), a jedynie takie, które w porównywanych cechach wskazuje dokładnie tą samą lub bardzo zbliżoną wartość użytkową. Poprzez wskazanie nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat czy systemów odniesieniaZamawiający miał na celu określenie minimalnych parametrów jakościowych i cech użytkowych, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów itp. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającegow stosunku do określonego rozwiązania.6. Obowiązki Wykonawcy związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia określa projekt umowy. Dokładne zapoznanie się z projektem umowy jest konieczne dla właściwego przygotowania oferty.7. Wykonawca jest obowiązany sporządzić powykonawczą inwentaryzację geodezyjną z zarejestrowaniem jej w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej na własny koszt.8. Inwestycja realizowana z dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Zgodnie z załącznikiem do uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. (zmienionej uchwałami Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2021 r. nr 176/2021, z dnia 26 kwietnia 2022 r. nr 87/2022 oraz z dnia 13 października 2022 r. nr 205 2022), w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz Promesy z Banku Gospodarstwa Krajowego.Uwagi:1. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:1). Kosztorys ofertowy dla ulicy Fiołkowej stanowiący podstawę informacyjną,2). Kalkulacje kosztów robót budowlanych i prac projektowych dla pozostałych ulic,3). Harmonogram rzeczowo-finansowy uwzględniający ewentualne podwykonawstwo, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZi które stanowić będą nierozłączną część zawartej umowy.2. Z uwagi na fakt, że roboty budowlane prowadzone będą na obszarach zamieszkałych Wykonawca musi zapewnić mieszkańcom dojazd do posesji. Całkowite jednorazowe zamknięcie poszczególnej ulicy w czasie prac budowlanych nie może być dłuższe niż 24 godziny i musi być poprzedzone informacją dla mieszkańców o jej planowanym zamknięciu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233123-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 150.000,00 zł. (sto pięćdziesiąt tysięcy PLN), które należy wnieść nie później niż do dnia 15.05.2023r. do godz. 9:30. 2. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lubwszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku wnosząc wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:PKO BP O/Łęczna 84 1020 3206 0000 8402 0006 4527;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składaniaofert. 5. Wadium utrzymuje się nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust 1 pkt 2 i 3 oraz ust 2 ustawy Pzp. 6. Gwarancje i poręczenia należy wystawić w formie elektronicznej opatrzonej przez wystawcę kwalifikowanym podpisemelektronicznym na: Gminę Łęczna, pl. Kościuszki 5, 21-010 Łęczna i przekazać Zamawiającemu oryginał w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej. 7. Z treści gwarancji lub poręczenia winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszoneprzez Zamawiającego, w terminie związania ofertą - zobowiązanie gwaranta, poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.8. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.9. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą,2) zawarcia umowy w sprawie zamówieni publicznego,3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia. 10. Zamawiający niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,2) którego oferta została odrzucona 3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.11. Złożenie wniosku o zwrot wadium o którym mowa w pkt powyżej, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utrata przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w Dziale IX ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone warunki udziału w postępowaniu:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej i finansowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:Warunek dot. sytuacji ekonomicznej wykonawcy:Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalnościzwiązanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych).Warunek dot. sytuacji finansowej wykonawcy:Wykonawca powinien wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł. (słownie: pięć milionów złotych).4) zdolności technicznej i zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że:Warunek dot. posiadanego doświadczenia zawodowego w zakresie robót budowlanych:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, tj.: - odpowiadające rodzajem niniejszym tj. wykonaniu robót budowlanychw specjalności drogowej, polegających na budowie lub przebudowie dróg publicznych o nawierzchni z betonu asfaltowego lub betonowej kostki brukowej, o łącznej wartości robót brutto nie mniejszej niż 8.000 000,00 zł. (słownie: osiem milionów złotych brutto);Warunek dot. osób zdolnych do wykonania zamówienia:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym w szczególności co najmniej przedstawi:Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami w tym:- co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogi (pełniącą rolę Kierownika robót/budowy). Kierownik robót/budowy musi wykazać się: doświadczeniem w pełnieniu funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót przy budowie lub przebudowie dróg publicznych, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm) W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.- co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności elektro-energetycznej (pełniącą rolę Kierownika robót elektrycznych). Kierownik robót elektrycznych musi wykazać się: doświadczeniem w pełnieniu funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót przy realizacji robót w specjalności elektro-energetycznej, zgodniez ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.). W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.Uwagi:- za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia oWolnym Handlu – EFTA (strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Z 2020 r.,poz. 220).- Staż zawodowy ustala się licząc od dnia uzyskania uprawnień do dnia otwarcia ofert.- Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.2. Pozostałe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu:1) Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywałwykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.2) W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie ZamówieńPublicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.3) Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizacjęzamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach