Przetargi.pl
Budowa, przebudowa i modernizacja oświetlenia publicznego w Uniejowie

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99-210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99-210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa, przebudowa i modernizacja oświetlenia publicznego w Uniejowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budowa, przebudowa i modernizacja oświetlenia publicznego w Uniejowie”. 3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanych przez Wykonawcę dokumentacji projektowych dotyczących oświetlenia publicznego oraz iluminacji obiektów w zakresie określonym poniżej wraz z uzyskaniem niezbędnych ostatecznych decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektów. Zakres zamówienia obejmuje opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych wraz z niezbędną dokumentacją techniczną i inną niezbędną do realizacji zadania, pozyskanie prawomocnych decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia, wykonania i zakończenia robót budowlanych. 3.3. Zamawiający wymaga opracowania odrębnych dokumentacji dla zakresów opisanych w punkcie 3.7.1., 3.7.3., 3.7.5., 3.7.7., oraz dodatkowo jednej dokumentacji wspólnego systemu zasilania oświetlenia publicznego i iluminacji obiektów dla nowo powstałych inwestycji oraz istniejących systemów, tj. Dzwonnicy 3.4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. 3.5. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa łódzkiego na lata 2014 – 2020. Oś priorytetowa IV – Gospodarka niskoemisyjna, Działanie IV.3. Ochrona powietrza, Poddziałanie IV.3.2 Ochrona powietrza. 3.6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.7. Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanych przez Wykonawcę dokumentacji w zakresie: 3.7.1. Budowy iluminacji Kolegiaty pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Uniejowie obejmującej w szczególności: 3.7.1.1. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego 3.7.1.2. Budowę iluminacji Kolegiaty 3.7.1.3. Budowę iluminacji muru 3.7.1.4. Budowę iluminacji budynku starej plebanii 3.7.1.5. Wykonanie instalacji systemu sterowania i zasilania 3.7.1.6. Wykonanie prac uzupełniających, m.in. pomiary, ustawianie systemu iluminacji 3.7.2. Wszystkie prace muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Budowa oświetlenia na terenie miasta Uniejów” w zakresie iluminacji Kolegiaty, Plebanii oraz oświetlenia muru na terenie Kolegiaty wraz z załącznikiem 1 i 2 do PFU. 3.7.3. Budowy iluminacji mostu nad rzeką Wartą w Uniejowie obejmującą w szczególności: 3.7.3.1. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego 3.7.3.2. Budowa przyłącza iluminacji 3.7.3.3. Montaż iluminacji mostu 3.7.4. Wszystkie prace dla niniejszej części muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Budowa oświetlenia na terenie miasta Uniejów” w zakresie oświetlenia mostu nad rzeką Wartą wraz z załącznikiem graficznym do PFU. 3.7.5. Budowy oświetlenia ulic na terenie miasta Uniejów obejmującą w szczególności: 3.7.5.1. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego 3.7.5.2. Demontaż opraw oświetlenia zewnętrznego, wysięgników rurowych 3.7.5.3. Rozebranie nawierzchni utwardzonych 3.7.5.4. Demontaż słupów oświetleniowych 3.7.5.5. Montaż nowych słupów oświetleniowych wraz z przedłużeniem instalacji zasilania i montażem niezbędnych elementów wyposażenia 3.7.5.6. Montaż nowych wysięgników rurowych wraz z montażem przewodów 3.7.5.7. Montaż opraw oświetlenia zewnętrznego 3.7.5.8. Wykonanie instalacji kablowej w tym wykonanie przewiertów jeśli wystąpi taka konieczność 3.7.5.9. Wykonanie nowych nawierzchni po robotach kablowych i montażowych 3.7.5.10. Montaż przewodów do opraw 3.7.5.11. Montaż słupów oświetleniowych, opraw na słupach i wysięgnikach 3.7.5.12. Wykonanie pomiarów i sprawdzeń 3.7.6. Wszystkie prace dla niniejszej części muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Budowa oświetlenia na terenie miasta Uniejów” w zakresie modernizacji oświetlenia ulic na terenie miasta Uniejów, tj. ul. Błogosławionego Bogumiła, ul. Kilińskiego, ul. Turecka, ul. Ogrodowa, ul. Dąbska, Rynek i ulice wokół Parku z pomnikiem, ul. Przechodnia, ul. Kościelnicka od ul. Tureckiej do ul. I. Bojakowskiej, ul. Spacerowa, ul. Reymonta. 3.7.7. Budowy oświetlenia Zespołu Zamkowo-Parkowego w Uniejowie obejmującą w szczególności: 3.7.7.1. Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego 3.7.7.2. Budowa oświetlenia filarów ogrodzenia 3.7.7.3. Budowa oświetlenia kładki i fosy 3.7.7.4. Budowa oświetlenia zieleni i małej architektury 3.7.7.5. Budowa iluminacji Zamku na gruncie 3.7.7.6. Budowa iluminacji Zamku na elewacji 3.7.7.7. Wykonanie instalacji systemu sterowania i zasilania 3.7.7.8. Wykonanie prac uzupełniających w zakresie pomiarów, ustawiania projektorów iluminacji, demontaż istniejącej iluminacji 3.7.8. Wszystkie prace muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Budowa oświetlenia na terenie miasta Uniejów” w zakresie iluminacji Zamku Arcybiskupów Gnieźnieńskich, oświetlenia kładki prowadzącej do Zamku, oświetlenia fosy, oświetlenia filarów ogrodzenia, oświetlenia zieleni i małej architektury (wybranej zieleni parkowej i postumentu „Białej Damy”. 3.8. Wszystkie elementy przedmiotu zamówienia dla każdego obiektu, zakresu zadania dotyczącego oświetlenia ulicznego, tj. oświetlenie publiczne i iluminacje muszą być odpowiednio skonfigurowane w jeden system zarządzający – system sterowania wszystkimi nowopowstałymi elementami oraz inwestycji już zrealizowanych, istniejące oświetlenie na ternie miasta Uniejów tj. oświetlenie Dzwonnicy. Roboty ziemne zlokalizowane na terenie zewidencjowanych stanowisk archeologicznych ( tj. teren wokół Kolegiaty, Zespołu Zamkowo-Parkowego) musza zostać poprzedzone przeprowadzeniem badań archeologicznych zgodnie z wydanym pozwoleniem na prowadzenie badań archeologicznych stanowiącym załącznik do SIWZ. 3.9. Parametry opraw zamieszone w Programie Funkcjonalno – Użytkowym „Budowa oświetlenia na terenie miasta Uniejów” podane są przykładowo. Każdorazowo należy przedstawić do uzgodnienia Zamawiającemu obliczenia oświetlenia ulicznego bądź iluminację obiektu wraz z tym dobranych opraw. 3.10. Szczegółowy opis robót zawierają dokumentacje, które zostają dołączone do niniejszej SIWZ. 3.11. Przed przystąpieniem do wyceny robót zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie. 3.12. Przedmiary załączone do postępowania należy traktować pomocniczo. 3.13. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na terenie budowy, na bieżąco i systematycznie likwidować wszelkie zagrożenia. 3.14. Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia. 3.15. W ramach zamówienia należy wykonać roboty budowlane określone w przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz prace i czynności pomocnicze niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.16. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi szkice geodezyjne i oświadczenie o złożeniu przez geodetę inwentaryzacji geodezyjnej do zarejestrowania w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym. 3.17. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przy odbiorze robót (w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia) kosztorys powykonawczy z realizacji przedsięwzięcia. Kosztorys powykonawczy stanowi załącznik do protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 3.18. Zaleca się oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokonanie wizji lokalnej w terenie, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 3.19. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 3.20. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z użyciem materiałów i urządzeń własnych. 3.21. Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. 3.22. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp informuje, że jeżeli w SIWZ i jej załącznikach wskazane zostały znaki towarowe, patenty, pochodzenie materiałów lub urządzeń, nazwy ich producentów i dystrybutorów, nazwy własne produktów, pochodzenie urządzeń itd. mają one charakter przykładowy. Zostały one bowiem określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów technicznoużytkowych przedmiotu zamówienia. 3.23. Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo i technologicznie równoważnych. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.24. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.25. Dopuszcza się zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta czy źródła lub szczególne procesy wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w treści dokumentacji załącznikach do niego za pomocą znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. 3.26. Zaoferowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do zdefiniowania nowego, w kluczowych elementach niezgodnego z dokumentacją projektową, opisu zamówienia. 3.27. Wykonawca udzieli minimum 60 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Gwarancja jest udzielana na warunkach określonych we wzorze umowy. Na okres gwarancji wykonawca wydłuża termin rękojmi. Gwarancja na oprawy zgodna z PFU 3.28. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli konieczność powierzenia podwykonawcom realizacji jakiegoś elementu zamówienia wynikła w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zmawiającego. 3.29. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 3.29.1. Po opracowaniu dokumentacji projektowej zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia o podjęciu obowiązków kierownika budowy, kopii zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzających wpis tej osoby na listę członków odpowiedniej izby oraz potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę kopii uprawnień budowlanych, 3.29.2. zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez pracowników Wykonawcy, posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz kwalifikacje zawodowe, 3.29.3. uzyskania każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego zmiany kierownika budowy w stosunku do osoby wskazanej w ofercie, 3.29.4. uzyskania na własny koszt ubezpieczeń i zabezpieczeń należytego wykonania umowy, 3.29.5. wykonania i ustawienia tablic informacyjnych wynikających z Prawa Budowlanego jeśli wystąpi taka konieczność, 3.29.6. oznaczenia terenu budowy, odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, bhp, 3.29.7. zagospodarowania terenu budowy i zaplecza socjalnego dla potrzeb własnych – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 3.29.8. utrzymania porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji, 3.29.9. zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, 3.29.10. przeprowadzania niezbędnych badań laboratoryjnych, pomiarów i sprawdzeń 3.29.11. wywozu i utylizacji odpadów i gruzu w przypadku ich wyprodukowania
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ. 9.2. Zamawiający ustala wadium w wysokości 20 000,00 zł. (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 9.3.1. pieniądzu, 9.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 9.3.3. gwarancjach bankowych, 9.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 9.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 9.4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego : Nr 18 8557 0009 2005 0200 0130 0026 z dopiskiem „Przetarg nieograniczony na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budowa, przebudowa i modernizacja oświetlenia publicznego w Uniejowie” nie otwierać przed 16.05.2019 nr sprawy: ZP.271.15.2019. w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek. 9.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym. 9.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 9.7. Wadium w pozostałych akceptowanych formach (oryginał) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: „Wadium – przetarg nieograniczony na wykonanie zadania „Budowa, przebudowa i modernizacja oświetlenia publicznego w Uniejowie” nie otwierać przed 16.05.2019.r. godz. 13.30. 9.8. Kserokopię dowodu wpłaty / wniesienia wadium proponuje się dołączyć do oferty. 9.9. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, stanowiący formę wniesienia wadium, winien spełniać co najmniej następujące wymogi: 9.9.1. ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów; 9.9.2. określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ); 9.9.3. określać termin ważności (wynikający z SIWZ); 9.9.4. być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. 9.10. Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.11. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt 9.1. – 9.10. oferta zostanie odrzucona. 9.12. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium, tj. adres banku, numer konta, itp. 9.13. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Wykaz oświadczeń w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania 7.1.1. Wykonawca obowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów: 7.1.1.1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 7.1.1.2. oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania (zwane dalej Oświadczeniem) stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 7.2. Pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z ofertą. 7.2.1. Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez wykonawcę wraz z: 7.2.1.1. Pełnomocnictwem do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; jeżeli dotyczy 7.2.1.2. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS które mogą być poświadczone przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. poz. 570 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 7.2.1.3. Dowód wniesienia wadium. 7.2.1.4. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiający należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda złożenia do oferty (jeśli dotyczy): zobowiązania tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.3. W przypadku jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych nie będących pracownikami wykonawcy, lub zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom na zdolnościach których polega, na potrzeby realizacji tej części, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu w częściach B. 7.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7.6. Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcy, niebędącym podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania w części C. 7.7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7.7.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.7.2. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. 7.7.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 7.7.4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7.7.5. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy) – taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach