Przetargi.pl
Budowa placu zabaw, linarium oraz pergoli w ramach zagospodarowania Parku w Pyskowicach

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2018-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa placu zabaw, linarium oraz pergoli w ramach zagospodarowania Parku w Pyskowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa placu zabaw, linarium oraz pergoli w ramach zagospodarowania Parku w Pyskowicach. Zamieszczony do siwz Projekt Techniczny będący załącznikiem nr 5 do siwz obejmuje swoim zakresem wykonanie wielofunkcyjnego terenu rekreacyjnego dla wszystkich grup wiekowych, wyposażonego w plac zabaw, siłownię zewnętrzną, miejsca piknikowo- grillowe, trasę nordic- walking i trasę dla rolkarzy, scenę kina letniego, miejsca rekreacji dla seniorów. Jednakże przedmiotem niniejszej siwz jest etap na który składają się poniższe prace: 1) Wykonanie robót przygotowawczych Inwestycji 2) Wykonanie robót ziemnych pod utworzenie nawierzchni utwardzonych. 3) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z kostki betonowej gr. 6cm o łącznej powierzchni 125,84m²  ( w tym w kolorze szarym: 66,12m², grafitowym: 14,01m², żółtym: 45,71m²) 4) Wykonanie nawierzchni poliuretanowej placu zabaw zgodnej z EN-PN 1177,o łącznej powierzchni 573,15m², w tym: nawierzchni poliuretanowej, o HICmin.=150cm, o łącznej powierzchni 348,05m² nawierzchni poliuretanowej, o HICmin.=210cm, o łącznej powierzchni 225,10m² 5) Wykonanie nawierzchni z warstwy piasku, zg. Z EN1177, o łącznej powierzchni 6,50m². 6) Dostawa i montaż urządzeń małej architektury zgodnie z normą EN 1176 7) Wykonanie i montaż pergoli (konstrukcje pergoli należy przed pomalowaniem w sposób zgodny z projektem ocynkować ) oraz fontanny działającej w obiegu zamkniętym 8) Wykonanie ogrodzenia placu zabaw 9) Oczyszczenie terenu, doprowadzenie miejsc zniszczonych podczas wykonywania robót do stanu pierwotnego, założenie trawników 10) Obsługa geodezyjna Inwestycji – Roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych Szczegółowy zakres robót został określony w zał. nr 5 do siwz projekt techniczny, zał. nr 7 do siwz SSTWiORB, rysunkach technicznych zał nr 11 do siwz, z tym , żę Etap prac objęty niniejszym zamówieniem nr RZP-013/18, GK.271.015.2018 został pokazany na mapie będącej załącznikiem nr 12 do niniejszej siwz oraz pomocniczo określony w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 13 do siwz. UWAGA!: W dokumentacji projektowej wystąpił błąd pisarski. Kula fontanny ma mieć średnicę 100cm. W każdym miejscu w którym jest nieprawidłowy wymiar należy rozumieć wymiar 100cm. Fontanna projektowana jest w systemie obiegu zamkniętego dlatego zasilanie z wodociągu nie jest projektowane natomiast przyłącze elektryczne zostanie wykonane przez Zamawiającego. Na obecnym etapie należy zamontować fontannę i jej instalacje. 2. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących w terenie. Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia Wykonawcy w ofercie należy uwzględnić wszystkie dodatkowe opłaty związane z wykonywanymi robotami, a wynikającymi z zakresu robót dla etapu prac zaznaczonego na mapie będącej załącznikiem nr 12 do niniejszej siwz i określonego w zał. nr 13 do siwz przedmiar robót. Zamawiający informuje, ze niniejsza siwz dotyczy tylko wydzielonego etapu prac, dlatego Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić ten fakt przy wycenie, organizacji robót i realizacji robót. 3. Mając na uwadze zakres wykonywanych robót Zamawiający uwzględnił adekwatnie do przedmiotu zamówienia w dokumentacji projektowej wymagania zawarte w art. 29 ust. 5 ustawy, tj. dotyczące dostępności wszystkich użytkowników a w szczególności osób niepełnosprawnych (wymagania te zostały uwzględnione w dokumentacji technicznej) poprzez likwidację barier architektonicznych (odpowiednia szerokość furtki w ogrodzeniu, ogólnodostępność placu, nawierzchnie równe, utwardzone, wykonane z materiałów, które nie ograniczają ruchu osób niepełnosprawnych tj. kostka brukowa, poliuretan itp.). 4. Przed podpisaniem umowy wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu kosztorysu ofertowego na kwotę podaną w ofercie. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest cena ryczałtowa zawierająca wszelkie koszty związane z realizacją zadania tj. Budowa placu zabaw, linarium oraz pergoli w ramach zagospodarowania Parku w Pyskowicach, który został przez Zamawiającego wskazany na załączniku nr 12 do siwz „mapa przedstawiająca zakres prac objęty niniejszym postępowaniem” oraz opisany w niniejszym rozdziale siwz oraz pomocniczo określony w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszej siwz, a w szczególności związane z robotami przygotowawczymi koszty urządzenia i utrzymania placu budowy, uporządkowania terenu po wykonaniu robót oraz wszelkie inne – potrzebne dla prawidłowego i zgodnego z prawem wykonania przedmiotu zamówienia. Ponadto Wykonawca w cenie wykonania robót winien uwzględnić wszystkie koszty wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, z projektu budowlanego, przedmiarów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych załączonych w SIWZ dla wyszczególnionego etapu będącego przedmiotem niniejszego postępowania. 5. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje również: - organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy, - opracowanie inwentaryzacji fotograficznej terenu budowy przed wykonaniem zadania, - sporządzenia dokumentacji fotograficznej dla wszystkich prowadzonych robót, w szczególności robót zanikających, - wszelkich innych dodatkowych kosztów poza wyżej wymienionymi, które są związane z wykonaniem niniejszego zamówienia, a także wynikających ze wszystkich obowiązków Wykonawcy opisanych w SIWZ, a w szczególności w umowie, oraz tych obowiązków, które nie zostały wyszczególnione, lecz są niezbędne do prawidłowego wykonania umowy. 6. Zamawiający powierzy zarządzanie, koordynowanie, kontrolę i nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego inspektorowi nadzoru, w celu wykonania zadania zgodnie z dokumentacją projektową oraz ofertą Wykonawcy robót w ustalonym w umowie z Wykonawcą robót terminie oraz w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót wymagań dotyczących jakości stosowanych materiałów, jakości robót i kosztów realizacji robót, jak również w celu prawidłowego rozliczenia zadania inwestycyjnego. 6. Sporządzona oferta musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót z zastrzeżeniem ,iż powyższe dotyczy etapu prac wyszczególnionego w niniejszej siwz. 7. Gwarancja będzie zgodna z ofertą, przy czym minimalny wymagany okres gwarancji wynosi 3 lata na wykonane roboty i wbudowane materiały. Rękojmia będzie zgodna z okresem gwarancji. W przypadku, gdy warunkiem utrzymania zadeklarowanej przez Wykonawcę gwarancji są przeglądy gwarancyjne (w częstotliwości określonej przez Wykonawcę np. jeden przegląd lub więcej) obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie wartości tych przeglądów w cenie ryczałtowej określonej w ofercie. 8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1570) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. Wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać niezbędne atesty, aprobaty techniczne i certyfikaty zgodności jednostek certyfikujących akredytowanych. Wszystkie zabawki oraz nawierzchnie na placu zabaw muszą być zgodne z normami PN-EN 1176:2009 i PN-EN 1177:2009. Kody numeryczne Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45112723-9 Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 43325000-7 Wyposażenie parków i placów zabaw 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45 23 32 00 - 1 roboty w zakresie różnych nawierzchni 9. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 9.1. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w koszty bezpośrednie robót ujęte w przedmiarze robót) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową (robotami), dostawców materiałów budowlanych. 9.2. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie. 10. Rozwiązania równoważne 10.1. Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) estetycznym, należy zachować walory estetyczne elementu np. wygląd statku, kiwak o tematyce związanej z wodą ( np. statek, łódka, delfin, ryba, żółw, łabędź rekin, żaba, kaczka itp), zachowany kształt fontanny itp. b) funkcjonalnym tj. z uwagi na liczbę użytkowników ilość oferowanych urządzeń winna odpowiadać ilości projektowanych urządzeń; z uwagi na występujące zapotrzebowanie urządzenia oferowane winny zawierać minimalną określoną w siwz dla danego urządzenia ilość i rodzaj elementów funkcjonalnych; c) materiałowym ( technologicznym), Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1570) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. metalowa konstrukcja urządzeń zabawowych winna zostać zabezpieczona poprzez warstwę ocynku oraz pomalowana proszkowo w odcieniach szarości - dopuszcza się rozwiązanie wykonania elementów konstrukcyjnych ze stali nierdzewnej Elementy połaciowe, wypełniające oraz dachy wykonane z kolorowych płyt HDPE - nie dopuszcza się rozwiązań ze sklejki Łańcuchy ze stali nierdzewnej, Elementy linowe - wykonane z lin polipropylenowych o gr. min. 16 mm na rdzeniu stalowym Elementy metalowe uchwytów, rurek i poręczy będą wykonane ze stali ocynkowanej i malowane proszkowo lub ze stali nierdzewnej, d) gabarytowym, dopuszczalna granica odchylenia +3% / - 3% względem urządzeń projektowanych dopuszcza się odchyły w wielkości urządzeń zabawowych od planowanych rozwiązań mieszczące się w granicach odchylenia +3% / - 3% względem urządzeń projektowanych - długość / szerokość/ wysokość upadkowa - przy czym: - oferowane elementy nie mogą powodować istotnych zmian w założeniach projektu tj. nachodzenia się stref bezpieczeństwa w miejscach występowania elementów kinetycznych/ruchu wymuszonego ( huśtawki, kiwaki, karuzele, zjeżdżalnie itp.) - oferowane elementy nie mogą powodować istotnych zmian w projekcie tj zmiana konfiguracji zestawów zabawowych w taki sposób aby zjeżdżalnie ukierunkowane były na stronę południową - oferowane elementy nie mogą powodować istotnych zmian w projekcie tj zmiana obrysu strefy ogólnej i podłoża bezpiecznego względem projektowanego placu zabaw e) bezpieczeństwa - wszystkie zastosowane materiały muszą posiadać znaki bezpieczeństwa, deklaracje zgodności, atesty lub aprobaty technicznej lub certyfikaty zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 10.2. Tabela równoważności: ( szczegółowo opisana w siwz) W sytuacji gdy jakieś urządzenie nie zostało wskazane w powyższej tabeli, w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne z zapisami punktu 10.1. niniejszego rozdziału SIWZ. -wykonawca , który powoła się na takie rozwiązania równoważne wpisze je w WYKAZIE MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ RÓWNOWAŻNYCH, stanowiącym załącznik nr 8 do siwz oraz dołączy stosowne dokumenty potwierdzające, ze oferowane materiały / wyroby/ urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. 10.3. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, ze oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego”. 10.4. Wykonawca oświadcza w formularzu ofertowym, czy dla celów kalkulacji ceny ofertowej przyjął materiały / wyroby / urządzenia, o których mowa w dokumentacji technicznej, czy też zastosował materiały / wyroby / urządzenia o parametrach równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ RÓWNOWAŻNYCH, stanowiący załącznik nr 8 do siwz oraz stosowne dokumenty potwierdzające, ze oferowane materiały / wyroby/ urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. UWAGA: W przypadku: braku oświadczenia wykonawcy w formularzu oferty, czy dla kalkulacji ceny ofertowej przyjęte zostały materiały / urządzenia / wyroby, o których mowa w dokumentacji projektowej, czy tez o parametrach równoważnych; lub braku załączenia „Wykazu materiałów” stanowiącego załącznik nr 8 do siwz, jeżeli Wykonawca oświadczył, ze zastosował materiały / wyroby/ urządzenia o parametrach równoważnych lub zaoferowania materiałów / wyrobów/ urządzeń niespełniający minimalnych parametrów jakościowych, określonych w opisie przedmiotu zamówienia, oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, jako że jej treść nie będzie odpowiadała treści SIWZ. 10.5. Ilekroć w dokumentacji, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 10.6. W niniejszym postępowaniu obowiązują zapisy dotyczące równoważności zawarte w niniejszym punkcie siwz. Oznacza to ze zapisy o równoważności zawarte w dokumentacji projektowej nie należy brać pod uwagę. Powyższe zostało uzgodnione z projektantem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112723-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 3.3.1. rozdziału XII siwz i pkt pkt III.1.3) niniejszego ogłoszenia – do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; UWAGA ! Proszę nie dołączać oświadczenia do oferty ! Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), 2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach