Przetargi.pl
Budowa pilotażowej, modułowej stacji tankowania paliw alternatywnych CNG i LNG

Przemysłowy Instytut Motoryzacji PIMOT ogłasza przetarg

  • Adres: 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 777 000 , fax. 227 777 020
  • Data zamieszczenia: 2018-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przemysłowy Instytut Motoryzacji PIMOT
    ul. Jagiellońska 55
    03-301 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 227 777 000, fax. 227 777 020
    REGON: 3604400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pimot.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytut badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa pilotażowej, modułowej stacji tankowania paliw alternatywnych CNG i LNG
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie „pod klucz” pilotażowej, modułowej stacji tankowania paliw alternatywnych sprężonym gazem ziemnym CNG oraz skroplonym gazem ziemnym LNG z uwzględnieniem technologii LCNG (zwanej dalej „Inwestycją” lub „Stacją”). Zamówienie swoim zakresem obejmuje sporządzenie wielobranżowej wykonawczej dokumentacji projektowej, przeprowadzenie wymaganych prac budowlanych na miejscu realizacji Inwestycji, dostawę poszczególnych urządzeń, elementów i podzespołów (modułów) oraz ich montaż, a także uzyskanie wszystkich niezbędnych zgód, opinii i decyzji, w tym prawomocnego pozwolenia na użytkowanie Inwestycji. Pilotażowa, modułowa stacja tankowania paliw alternatywnych CNG i LNG ma być modelowym rozwiązaniem instalacji służącej do napełniania paliwami metanowymi zbiorników w pojazdach samochodowych z zastosowaniem trzech rozwiązań technologicznych: - CNG (sprężenie dostarczanego siecią dystrybucyjną gazu ziemnego); - LNG (skroplony gaz ziemny); - LCNG (sprężona postać paliwa gazowego (CNG) pozyskiwana z regazyfikacji LNG). Zamawiający posiada decyzję administracyjną umożliwiającą niezwłoczne rozpoczęcie prac budowlanych – Pozwolenie na Budowę oraz wydane przez Polska Spółkę Gazownictwa warunki przyłączenia do sieci dystrybucyjnej gazu ziemnego (budowa przyłącza gazowego do sieci dystrybucyjnej gazu ziemnego i stacji redukcyjno-pomiarowej nie wchodzi w zakres niniejszego zamówienia). Stacja będzie także wykorzystywana m. in. do prowadzenia badań optymalizujących wyposażenie i konfigurację takich obiektów, pod względem ilości, częstotliwości i rodzaju pobieranego paliwa metanowego. Wykonawca realizując przedmiot zamówienia będzie m. in. zobowiązany do: - Sporządzenia kompletnej dokumentacji projektowej wykonawczej przedmiotowej Inwestycji, zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) i uzyskanie akceptacji Zamawiającego do proponowanych rozwiązań technologicznych i sposobu ich wykonania. Dokumentacja projektowa wykonawcza ma obejmować m. in. branżowe projekty wykonawcze poszczególnych rozwiązań technologicznych (CNG, LNG i LCNG) i powinna być zgodna z posiadanym przez Zamawiającego projektem budowlanym oraz wydanym pozwoleniem na budowę Inwestycji, a także z wydanymi warunkami przyłączenia do sieci dystrybucyjnej gazu ziemnego (stanowiącymi załączniki do PFU); - Przeprowadzenia wizji lokalnej terenu budowy; - Wykonania niezbędnych prac budowlanych zgodnych z dokumentacją projektową wykonawczą; - Zamówienia, dostawy i montażu (budowy) na miejscu realizacji Inwestycji wszystkich urządzeń, komponentów, wyposażenia i instalacji niezbędnych do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania stacji, zgodnie z określonymi parametrami eksploatacyjnymi; - Przeprowadzenia wymaganych prób i testów eksploatacyjnych; - Uzyskania potrzebnych zgód i zezwoleń umożliwiających bezpieczną i nieprzerwaną eksploatację wszystkich urządzeń i wyposażenia Inwestycji; - Sporządzenia inwentaryzacji istniejących na terenie budowy instalacji i urządzeń infrastruktury; - Uwzględnienia przy realizacji przedmiotu zamówienia, wszelkich przeszkód i kolizji z istniejącą infrastrukturą nadziemną i podziemną; - Poniesienia kosztów związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, między innymi kosztów związanych z opłatami administracyjnymi, niezbędnymi ekspertyzami oraz innymi wydatkami, jakie mogą okazać się potrzebne do prawidłowej i terminowej realizacji Inwestycji; - Wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz uzyskania wymaganych świadectw, certyfikatów i/lub ocen zgodności; - Projektowanie, realizacja Inwestycji oraz jej funkcjonowanie, w stopniu takim, jaki będzie to tylko możliwe, ma uwzględniać następujące rozwiązania, zasady i reguły: Obiektu zerowej emisji (metanu) (ZEO – Zero Emission Object); Zastosowania najlepszych, dostępnych rozwiązań technicznych (BAT – Best Available Technics); Maksymalnej efektywności zagospodarowania powierzchni (ME&MS – Maximum Efficiency and Minimum Space); Teren budowy Inwestycji, zlokalizowany jest w mieście Warszawa w dzielnicy Praga Północ, przy ul. Jagiellońskiej 55, na działce ewidencyjnej numer 8/4, obręb 4-18-11. Nieruchomość graniczy bezpośrednio z drogą boczną dojazdową zlokalizowana równolegle do ul. Jagiellońskiej i graniczy z innymi działkami należącymi do Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. Jest to teren przemysłowy dla którego nie opracowano Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. Inwestycja, w ramach uzyskanego pozwolenia na budowę, posiada niezbędne uzgodnienia z Zarządem Dróg Miejskich M. St. Warszawy dotyczących kształtu i umiejscowienia wjazdu i zjazdu na i z terenu stacji do drogi publicznej, a także wyznaczone miejsce posadowienia SRP gazu ziemnego dostarczanego siecią dystrybucyjną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno – użytkowy (PFU) stanowiący Załącznik nr 4 do SIWZ. PFU zawiera m. in. Projekt Budowlanym oraz inne dokumenty i decyzje , którymi powinien kierować się Wykonawca prze realizacji Inwestycji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości: 65.000,00 PLN 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 78 1560 0013 2414 8520 3000 0060 z adnotacją „Wadium - numer postępowania 5/RB/RG/2018.” 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). Zamawiający zaleca, aby oryginał dokumentu wadialnego nie był trwale połączony z ofertą, w celu umożliwienia zwrotu wadium bez naruszenia oferty. 8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zasady wnoszenia wadium określone powyżej dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 16. Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium w określonym terminie lub wniesie je w sposób nieprawidłowy w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie formułuje szczegółowego warunku udziału w postępowaniu odnośnie kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt III.4).1. Ogłoszenia o zamówieniu, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach