Przetargi.pl
Budowa pasywnej hali sportowej w Brzezinach.

MIASTO BRZEZINY ogłasza przetarg

  • Adres: 95-060 Brzeziny, ul. Henryka Sienkiewicza 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 874 77 41
  • Data zamieszczenia: 2022-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO BRZEZINY
    ul. Henryka Sienkiewicza 16
    95-060 Brzeziny, woj. łódzkie
    tel. 46 874 77 41
    REGON: 750148615
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzeziny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa pasywnej hali sportowej w Brzezinach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj (w oparciu o warunki niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz załączony do niej Program Funkcjonalno-Użytkowy) zadania inwestycyjnego pn.: Budowa pasywnej hali sportowej w Brzezinach.2. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku pasywnego hali sportowej w Brzezinach przy ul. Hetmana z instalacjami wewnętrznymi, infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu. Założenia: standard energetyczny budynku — pasywny o zużyciu energii użytkowej na cele grzewcze i wentylacji poniżej 15kWh/m2rok; budynek będzie zachowywać szczelność powietrzną powłoki budynku na poziomie nie wyższym niż 0,3 h-l.Powierzchnia zabudowy budynku hali: 2058,5m² Kubatura: 16 019,90 m³Ilość kondygnacji nadziemnych: 3Ilość kondygnacji podziemnych: 0. W ramach przedmiotu zamówienia należy w szczególności:1) wykonać prace projektowe niezbędne do zrealizowania zadania inwestycyjnego w zakresie wynikającym z programu funkcjonalno-użytkowego oraz uzyskać stosowne decyzje administracyjne zezwalające na rozpoczęcie robót: Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:o projekt koncepcji wielobranżowej (uwzględniający docelową formę projektowanego budynku, podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego) - 1 egz. o dokumentacja projektowa niezbędna do uzyskania pozwolenia na budowę (podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego) – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej,o projekty wykonawcze wielobranżowe – 3 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej,o przedmiar robót budowlanych – wszystkie branże – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD),o kosztorys inwestorski – wszystkie branże – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej (płyta CD/DVD),o Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót – 4 egz. w wersji papierowej , 1 egz. w wersji elektronicznej,2) wykonać projekt prac geologicznych oraz dokonać ich zgłoszenia do Starostwa Powiatowego w Brzezinach celem wykonania sond gruntowych - koszty należy uwzględnić w cenie oferty,3) wykonać roboty budowlane,4) uzyskać niezbędne decyzje administracyjne, uzgodnienia, opinie,5) zapewnić obsługę geologiczną i geodezyjną (tyczenie i inwentaryzacja powykonawcza),6) uzyskać certyfikat potwierdzający zakładane zużycie energii oraz zakładaną szczelność powietrzną budynku, 7) uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu,8) w ofercie należy wycenić wycinkę i przesadzenie istniejących drzew kolidujących z projektowaną inwestycją,9) przeprowadzić, przed zgłoszeniem gotowości do odbioru końcowego robót, szkolenie dla wyznaczonych pracowników Zamawiającego w zakresie eksploatacji obiektu, w tym w szczególności osiągnięcia efektu energetycznego. Szkolenie należy przeprowadzić w oparciu o przygotowane przez Wykonawcę Instrukcje obsługi i eksploatacji: obiektu, instalacji i urządzeń związanych z obiektem. W trakcie szkolenia należy omówić także zagadnienia dotyczące zakresu niezbędnych prac związanych z bieżącą obsługą techniczną oraz okresowymi przeglądami technicznymi z uwzględnieniem wymagań producentów urządzeń i systemów zamontowanych w budynku. O terminie szkolenia Wykonawca powiadomi Zamawiającego pisemnie najpóźniej na 1 dzień przed planowanym terminem. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o przeprowadzenie dodatkowo jednego szkolenia, w okresie obowiązywania gwarancji na przedmiot zamówienia, dla wyznaczonych pracowników Zamawiającego w zakresie opisanym powyżej. UWAGA!Warunkiem koniecznym do odbioru całości robót przez Zamawiającego i podpisanie (bez uwag) protokołu odbioru końcowego dla całości robót jest uzyskanie certyfikatu potwierdzającego zakładane zużycie energii (Eu do celów grzewczych ˂15kWh/(m2rok)) oraz zakładanej szczelności powietrznej budynku na poziomie nie gorszym niż 0,3h-1 przy różnicy ciśnień 50Pa, potwierdzonym próbą szczelności (pre-test po montażu stolarki okiennej i drzwiowej, dociepleniu budynku oraz test właściwy w stanie wykończonym budynku). Próba szczelności wykonana zgodnie z normą PN-EN ISO 9972:2015-10 lub równoważną.Zamówienie będzie wykonywane w pięciu etapach. Zakres Etapu I obejmuje: Opracowanie projektu budowlanego dla zadania oraz pozyskanie wszystkich wymaganych polskim prawem decyzji, uzgodnień, opinii i pozwoleń (UWAGA: płatność w Etapie IV) Realizacja robót budowlanych – stan zerowyZakres Etapu II obejmuje: Realizacja robót budowlanych – stan surowy otwartyZakres Etapu III obejmuje: Realizacja robót budowlanych – stan surowy zamknięty Zakres Etapu IV obejmuje: Realizacja robót budowlanych - zakończenie realizacji przedmiotu niniejszej umowy (wykończenia)Zakres Etapu V obejmuje:Realizacja robót budowlanych  zakończenie realizacji przedmiotu niniejszej umowy (wykończenia, zagospodarowanie terenu) uzyskanie przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie obiektu będącego przedmiotem umowy uzyskaniu certyfikatu potwierdzającego zakładane zużycie energii i zakładaną szczelność powietrzną budynku.3. Dokumentację projektową należy wykonać w zakresie zgodnym z obowiązującymi przepisami, w szczególności z:a) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20.12.2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2454),b) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Infrastruktury z dnia 20.12.2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 2458).4. Informacje dodatkowe:a) Do projektu budowlanego należy dołączyć oświadczenia projektanta o kompletności projektu budowlanego i jego zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz normami,b) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii bądź decyzji administracyjnych i technicznych niezbędnych do rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych w ramach niniejszego zamówienia.c) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej w tym geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w 2 egz. w wersji papierowej i w 1 egz. w wersji elektronicznej.d) Przed wystąpieniem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia dokumentację projektową. Dokumentacja będzie podlegać końcowej akceptacji. Wykonawca winien przedkładać Zamawiającemu do informacji również wszelkie opinie, pozwolenia, uzgodnienia itp. dokumenty obrazujące przebieg toczącego się procesu projektowania. Dokumentacja wykonawcza wraz z przyjętymi i uszczegółowionymi rozwiązaniami materiałowymi ma zostać zaakceptowana przez Zamawiającego przed przystąpieniem do wykonywania robót. e) Zamawiający dokona zatwierdzenia projektu w terminie do 14 dni roboczych od dnia przekazania projektu przez Wykonawcę.f) Opis przedmiotu zamówienia stanowi w ramach niniejszego zamówienia Program Funkcjonalno – Użytkowy, stanowiący załącznik nr 11 do niniejszej SWZ.g) Szczegółowe zasady rozliczeń oraz realizacji niniejszego zamówienia określa projekt umowy, stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej SWZ.h) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót. Budynek zaprojektowano w standardzie budynku pasywnego, o wysokiej termoizolacyjności i szczelności. Wobec powyższego Wykonawca zobowiązany jest do realizacji robót w sposób staranny i precyzyjny. i) Wbudowanie materiałów odpowiadających, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021r., poz. 1213) oraz wymaganiom określonym w Programie Funkcjonalno-Użytkowym.j) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność opracowanej dokumentacji projektowej oraz przyszłych robót budowlanych z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla niniejszego przedmiotu zamówienia w Programie Funkcjonalno – Użytkowym, jak również zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego w tym przepisami szczegółowymi i wykonawczymi oraz sztuką budowlaną.k) Warunkiem koniecznym jest udzielenie przez Wykonawcę minimum 60 miesięcznej gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot umowy oraz minimum 60 miesięcznej rękojmi. Termin gwarancji i rękojmi liczony będzie od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.l) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.m) Wykonawca na własny koszt oznaczy i zabezpieczy miejsce wykonywania robót – zgodnie z obowiązującymi w tej materii przepisami prawa.n) Wykonawca uporządkuje teren robót po ich zakończeniu.o) Wykonawca poniesie koszty naprawy zniszczeń, których dopuścił się podczas wykonywania robót.p) Wykonawca uwzględni w swojej ofercie wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 5. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U z 2022 r., poz. 1510) tj. osób wykonujących związane z realizacja zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowa:Warunek 1 Wykażą się posiadaniem niezbędnej wiedzy i doświadczenia wynikających z faktu wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują: co najmniej dwie inwestycje polegające na wykonaniu robót budowlanych w zakresie budowy budynku o charakterze (przeznaczeniu) sportowym typu hala sportowa i/lub sportowo – widowiskowa z przeważającą funkcją sportową, w tym co najmniej dla jednego budynku uzyskali certyfikat potwierdzający uzyskanie parametrów budynku pasywnego tj. zakładane zużycie energii Eu do celów grzewczych ≤15kWh/(m2rok) oraz próby szczelności na poziomie nie gorszym niż 0,6 h-1, o wartości co najmniej 7 000 000,00 (siedem milionów) zł brutto dla każdej z inwestycjiWarunek 2 Wykażą się posiadaniem niezbędnej wiedzy i doświadczenia wynikających z faktu wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują: co najmniej jedno zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej w zakresie budowy budynku pasywnego o charakterze (przeznaczeniu) sportowym typu hala sportowa i/lub sportowo – widowiskowa z przeważającą funkcją sportową o wartości co najmniej 50 000,00 (pięćdziesiąt tysięcy) zł bruttoUwagi:1) W przypadku gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość robót, o których mowa powyżej.2) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.Warunek 3 Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności:- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- konstrukcyjno - budowlanej.Wymagania dotyczące kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej:- posiada min. 5 – letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych w zakresie konstrukcyjno – budowlanym,- nabył doświadczenie jako kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno – budowlanej obejmującej zakresem budowę co najmniej jednego budynku o charakterze (przeznaczeniu) sportowym typu hala sportowa i/lub sportowo – widowiskowa z przeważającą funkcją sportową,- nabył doświadczenie jako kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno – budowlanej obejmującej zakresem budowę co najmniej jednego budynku pasywnego, dla którego uzyskano certyfikat potwierdzający osiągnięcie parametrów budynku pasywnegotj. zakładane zużycie energii Eu do celów grzewczych ≤15kWh/(m2rok) oraz próby szczelności na poziomie nie gorszym niż 0,6 h-1Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach