Przetargi.pl
Budowa parkingu w m. Dobrzeń Wielki

Gmina Dobrzeń Wielki ogłasza przetarg

  • Adres: 46-081 Dobrzeń Wielki, ul. Namysłowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 695 525, , fax. 774 695 524
  • Data zamieszczenia: 2020-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzeń Wielki
    ul. Namysłowska 44
    46-081 Dobrzeń Wielki, woj. opolskie
    tel. 774 695 525, , fax. 774 695 524
    REGON: 53141306000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dobrzenwielki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa parkingu w m. Dobrzeń Wielki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Budowa parkingu w m. Dobrzeń Wielki ( w obrębie dz. nr 2681/421) .Inwestycja swym zakresem obejmować będzie m.in. budowę miejsc postojowych dla samochodów osobowych o nawierzchni z płyt ażurowych, miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych z nawierzchni z betonowej kostki brukowej oraz drogi manewrowej o nawierzchni z kostki brukowej . Charakterystyka inwestycji: spadek poprzeczny jezdni: 1%; 2%; spadek podłużny jezdni :0,5%; powierzchnia jezdni manewrowych – 523,90 m2; powierzchnia stanowisk postojowych – 672,87 m2; liczba miejsc postojowych dla samochodów osobowych – 48 szt. ; liczba miejsc postojowych dla niepełnosprawnych – 4 szt.;Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: projekt budowlany; szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót ; przedmiar robót Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o przetargu i jest dostępna na stronie internetowej zamawiającego: http://bip.www.dobrzenwielki.pl W przypadku, gdyby wykonawca nie posiadał dostępu do Internetu musi to zgłosić zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja będzie udostępniona (wypożyczona) wykonawcom w celu sporządzenia oferty. Każdy z wykonawców ma możliwość dokonania wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków terenu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty budowlane będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do opracowania: 1. planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu 2. dokumentacji geodezyjnej z inwentaryzacją powykonawczą obiektu budowlanego wraz z dokumentacją aktualizującą sposób użytkowania gruntów zajętych pod inwestycję (wyciąg z wykazu zmian danych ewidencyjnych) wraz ze zgłoszeniem zmian do właściwego ODGiK, 3. projektu (lub projektów) organizacji ruchu na czas robót, 4. innych prac wynikających z uzgodnień branżowych i warunków realizacji kontraktu oraz ze specyfikacji technicznej. 5. harmonogramu rzeczowo-finansowego; Wymagania dodatkowe: 1) Wykonawca przed zawarciem umowy przedłoży kosztorys pomocniczy wskazujący sposób kalkulacji ceny ryczałtowej. 2) Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do 7 dni od podpisania umowy do opracowania i przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego na podstawie kwoty przedstawionej w ofercie i na zasadach podanych w istotnych postanowieniach umowy, 3) Wykonawca odpowiada za należyte zabezpieczenie wszystkich elementów znajdujących się w otoczeniu budowanego obiektu, nie będących przedmiotem prac budowlanych przed zniszczeniem lub uszkodzeniem, 4) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej, łącznie z dostarczeniem geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, 5) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej budowy, 6) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania kompletu wymaganych dokumentów pozwalających Zamawiającemu na zakończenie robót i/lub uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla danego zakresu robót, 7) Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane zgodnie z wydanymi uzgodnieniami projektowymi, warunkami technicznymi oraz wydanymi zgodami m.in. zawartymi w projekcie budowlanym, 8) Wykonawca odpowiada za organizację ruchu, oznakowanie budowy wraz z kosztami z tym związanymi, 9) Wykonawca wywiezie materiały rozbiórkowe i/lub odpady nie nadające się do odzysku na miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji rodzaju i jakości materiałów oraz urządzeń planowanych do wbudowania; Wykonawca nie może wbudować materiałów i urządzeń nie zaakceptowanych przez Zamawiającego, 11) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie realizowanym w ramach niniejszej umowy. 5. Wykonawca w ramach prowadzenia robot budowlanych zobowiązany jest w szczególności do: 1) uzyskania na swój koszt wszelkich wymaganych przepisami prawa dla należytego wykonania niniejszej umowy: uzgodnień, warunków, decyzji (jeżeli przepisy wymagają tego), 2) dokonywania na swój koszt wszelkich wymaganych przepisami prawa dla należytego wykonania niniejszej umowy obowiązków, w tym w szczególności zgłoszeń i obowiązków nałożonych na Zamawiającego w wydanych do dokumentacji projektowej warunkach i uzgodnieniach, 3) sporządzenia i przedstawienia na żądanie Zamawiającego wymaganych dokumentów, w tym w szczególności protokołów z przeprowadzonych sprawdzeń, badań, prób i czynności rozruchowych, a także protokołów odbiorów robót branżowych oraz robót wykonanych przez podwykonawców (jeżeli takie wystąpią), 4) sporządzenia dokumentacji powykonawczej, 6. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić na bieżąco i przechowywać: 1) dziennik budowy, 2) protokoły odbioru robót wykonanych przez podwykonawców, 3) pozostałe dokumenty budowy, zgodnie ze STWiORB 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przejęcia protokolarnie terenu, na którym będą wykonywane roboty; 2) utrzymywania porządku na terenie prowadzonych robót budowlanych; w przypadku nie zachowania czystości i porządku, Zamawiający może we własnym zakresie wykonać te czynności, obciążając kosztami ich wykonania Wykonawcę; 3) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót; usunięcia poza teren budowy wszelkich urządzeń, tymczasowego zaplecza oraz pozostawienie całego terenu budowy i robót czystego oraz nadającego się do użytkowania; w przypadku nie uporządkowania miejsca wykonywania robót budowlanych niezwłocznie po ich zakończeniu, Zamawiający może we własnym zakresie wykonać te czynności, obciążając kosztami ich wykonania Wykonawcę 4) przestrzegania przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; 5) ponoszenia wszystkich opłat i kar za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm, określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska; 6) zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami ich utylizacji; po zakończeniu robót wykonawca zobowiązany będzie do udokumentowania na żądanie zamawiającego ilości odpadów i miejsca ich składowania; 7) prowadzenia robót w sposób zapewniający uniknięcie zanieczyszczenia odpadami stałymi jak i ciekłymi w tym nie dopuszczenia do zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego; 8) utrzymania właściwego porządku przy wyjeździe z placu budowy na drogi; 9) należytego zabezpieczenia miejsca wykonywania robót oraz prowadzenie ich z zachowaniem przepisów prawa, w szczególności przepisów BHP oraz przeciwpożarowych; 10) zabezpieczenia miejsca wykonywania prac przed dostępem osób trzecich; 11) zapewnienia dozoru mienia oraz materiałów przeznaczonych do wykonania robót na terenie budowy na własny koszt; 12) naprawienia na własny koszt strat lub uszkodzeń w robotach i materiałach/urządzeniach powstałych w okresie, w którym Wykonawca był za nie odpowiedzialny, niezależnie od przyczyn ich powstania; 13) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników stron umowy, podwykonawców oraz osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów; 14) zorganizowania i zapewnienia właściwych warunków socjalnych dla osób realizujących w jego imieniu przedmiot zamówienia, we własnym zakresie i na własny koszt; 15) zapewnienia na własny koszt, na czas wykonywania robót, energii elektrycznej, wody do celów budowlanych oraz innych mediów; 16) podjęcia odpowiednich środków w celu zabezpieczenia dróg i placów prowadzących do terenu budowy przed zniszczeniem spowodowanym jego środkami transportu lub przez jego podwykonawców, a w razie uszkodzenia doprowadzić do przywrócenia stanu istniejącego w momencie rozpoczęcia użytkowania; 17) zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt pełnej obsługi geodezyjnej koniecznej dla wykonania przedmiotu zamówienia; 18) oznaczenia i zabezpieczenia sieci oraz urządzeń podziemnych; w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia (np. istniejącego uzbrojenia, znaków geodezyjnych) w toku realizacji prac, Wykonawca ma obowiązek ich naprawienia - doprowadzenia do stanu poprzedniego, wznowienia) na swój koszt, 19) uzyskania i dostarczenia wszystkich materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia; 20) stosowania materiałów odpowiadających wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo Budowlane, przepisami wykonawczymi do ustawy, obowiązującymi normami; 21) przestrzegania ogólnych wymagań dotyczących robót z uwzględnieniem wymagań określonych w dokumentacji projektowej; 22) wykonywania robót przy użyciu sprzętu, urządzeń i materiałów o jakości odpowiadającej stosownym przepisom, normom i standardom; 23) zapewnienia wykonania i kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane, 24) okazywania, na każde żądanie Zamawiającego oraz przedstawicieli Zamawiającego, certyfikatów zgodności, świadectw dopuszczenia do obrotu zgodnie z polską normą przenoszącą normy zharmonizowane lub europejskich aprobat technicznych lub wspólnych specyfikacji technicznych mających być zastosowanymi lub zastosowanych materiałów; 25) kompletowania na bieżąco dokumentów potwierdzających spełnianie przez materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia wymogów określonych w SIWZ, dokumentacji projektowej oraz przez prawo, w szczególności atesty, certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności z obowiązującymi normami, protokoły badań technicznych; dokumenty te Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wraz ze zgłoszeniem gotowości do odbioru robót; nie wykonanie tego zobowiązania może stanowić podstawę do odmowy dokonania odbioru końcowego; 26) uczestniczenia w naradach koordynacyjnych, na każdorazowe żądanie Zamawiającego; 27) zawiadomienie przedstawiciela Zamawiającego z wyprzedzeniem o terminie robót ulegających zakryciu; jeżeli Wykonawca nie poinformuje o tych faktach przedstawiciela Zamawiającego, zobowiązany będzie na jego żądanie odkryć te roboty, a następnie przywrócić je do stanu poprzedniego na swój koszt; termin i zakres każdorazowo muszą być ustalone z przedstawicielem Zamawiającego; 28) realizowania zaleceń wpisanych do dziennika budowy; 29) niezwłocznego sygnalizowania Zamawiającemu zaistnienia istotnych problemów, których Wykonawca, mimo dołożenia należytej staranności nie będzie w stanie rozwiązać we własnym zakresie; Zamawiający zastrzega jednak, że nie będzie wykonywał za Wykonawcę działań, do których Wykonawca zobowiązał się na podstawie zawartej umowy; 30) niezwłocznego informowania Zamawiającego o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, 31) niezwłocznego informowania Zamawiającego o zaistniałych na terenie budowy kontrolach i wypadkach; 32) przestrzegania zapisów umowy dotyczących podwykonawców, w tym dostarczenie Zamawiającemu protokołów odbioru robót wykonanych przez podwykonawców; 33) wykonania wszystkich innych prac, uzgodnień, prób, badań itp. niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, nie wykraczających poza zakres umowy; 34) usuwania w sposób terminowy i na jego wyłączny koszt wad stwierdzonych przez przedstawicieli Zamawiającego w czasie trwania robót, po ich zakończeniu, a także w okresie gwarancji i rękojmi; 35) wykonania przedmiotu umowy z najwyższą starannością wymaganą od podmiotu profesjonalnie świadczącego tego typu roboty oraz zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 3.2. Gwarancja. Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia - stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 60 miesięcy (termin maksymalny). Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 3.3. Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartości brutto złożonej oferty. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę posiadania polisy ubezpieczenia robót od zdarzeń losowych zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 11 projektu umowy. 3.4. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp 3.4.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o prace przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, o ile nie są wykonywane przez osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej lub gdy Wykonawca lub podwykonawca samodzielnie wykonuje te czynności: 1) obsługa sprzętu budowlanego, 2) prace fizyczne; 3.4.2. Wykonawca zobowiązuje się, ze pracownicy wykonujący ww. czynności będą w okresie wykonywania robot budowlanych zatrudnieni na podstawie umowy o prace w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z poz. zm.). 3.4.3. Szczegółowe uregulowanie kwestii zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawców pracowników na podstawie umowy o prace, zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ. 3.3. Wymagania, o których mowa w art.29 ust. 4 ustawy Pzp 3.3.1. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacja zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 4
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2020-07-16 do godz. 10:00 pok.101 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a:pieniądzu : przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Dobrzeniu Wielkim 09 8895 0006 2000 0000 2512 0006 b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenia, o którym mowa w punkcie 7.1. (Załącznik nr 3 oraz 4 do SIWZ) 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty (w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik). Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (w formie oryginału) – Załącznik nr 5 do SIWZ (jeżeli dotyczy) 4) dokument potwierdzający wniesienie wadium 5) dokumenty rozwiązań równoważnych (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach