Przetargi.pl
Budowa parkingu na potrzeby Klubu Dziecięcego w Gołębiewku gm. Kutno

Gmina Kutno ogłasza przetarg

  • Adres: 99-300 Kutno, ul. Witosa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 355 70 20 , fax. 243 557 021
  • Data zamieszczenia: 2020-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kutno
    ul. Witosa 1
    99-300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 24 355 70 20, fax. 243 557 021
    REGON: 61101574400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminakutno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa parkingu na potrzeby Klubu Dziecięcego w Gołębiewku gm. Kutno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1. Wykonanie robót budowlanych polegających na budowie parkingu na potrzeby Klubu Dziecięcego w Gołębiewku gm. Kutno. Zakres projektu obejmuje m.in. zabezpieczenie i przygotowanie placu budowy, w tym ogrodzenie, oznakowanie terenu budowy, meliorację agrotechniczną (w tym ścięcie drzew, karczowanie pni i korzeni, uprzątnięcie i zagospodarowanie we własnym zakresie pozyskanego drewna i pozostałości) oraz utwardzenie nawierzchni, wykonanie miejsc parkingowych i chodnika. Parking zostanie wykonany częściowo z płyt ażurowych, a częściowo z kostki betonowej. 1.2. Budowa parkingu stanowi priorytetową infrastrukturę drogową Szkoły Podstawowej im. Władysława Stanisława Reymonta w Gołębiewku z przeznaczeniem na potrzeby Klubu Dziecięcego w miejscowości Gołębiewek Nowy 54, w ramach zadania inwestycyjnego Gminy Kutno pn: „Utworzenie w 2020 roku 23 nowych miejsc opieki w Klubie Dziecięcym w Gołębiewku, Gołębiewek Nowy 54”. Inwestycja realizowana jest ze środków własnych oraz dofinansowania w ramach Resortowego Programu Rozwoju Instytucji Opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Maluch +. 1.3. Niezbędne jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu opisanym w przedmiocie zamówienia oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Wizję lokalną Wykonawca wykona na koszt własny. Zamawiający umożliwi Wykonawcy dokonanie oględzin miejsca wykonania Przedmiotu zamówienia, w tym dokonywanie pomiarów, badań i wizji lokalnej, po wcześniejszym uzgodnieniu daty i terminu. 1.4. Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu po zakończeniu budowy. 1.5. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.) o odpadach ma obowiązek zagospodarowania (wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych podczas realizacji Przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 1.6. Roboty budowlane będą prowadzone na terenie należącym do czynnego obiektu Szkoły Podstawowej, w związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany do zabezpieczenia placu budowy oraz opracowania i przedstawienia Zamawiającemu projektu organizacji budowy (tymczasowa organizacja ruchu na czas realizacji zamówienia) w ciągu 7 dni od daty zawarcia umowy, a także jego uzgodnienia i wdrożenia. Przy opracowywaniu tymczasowej organizacji ruchu Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić dostęp do placu budowy dla ciężkiego sprzętu budowlanego przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznych ciągów komunikacyjnych pieszych oraz płynności ruchu drogowego, a w szczególności bezpieczeństwa osób znajdujących się w pobliżu placu budowy. 1.7. Roboty obejmują m.in.: 1.7.1. Budowę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na podbudowie; 1.7.2. Budowę miejsca postojowego dla autobusu wraz z utwardzeniem terenu na podbudowie; 1.7.3. Budowę chodnika; 1.7.4. Ułożenie krawężnika najazdowego z oporem; 1.7.5. Ułożenie obrzeży; 1.7.6. Wycięcie drzew; 1.7.7. Montaż furtki 1.7.8. Ustawienie znaku informacyjnego o miejscu postojowym dla osób niepełnosprawnych. 1.8. Wycięcie drzew wskazane w pkt 1.7.6. powyżej na obszarze wykonania Przedmiotu zamówienia zostanie wykonane przez Wykonawcę zgodnie z decyzją Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi z dnia 18 listopada 2019 r., stanowiącą załącznik nr 20 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie do uprzedniego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o terminie przystąpienia do wycinki drzew oraz do jego pisemnego poinformowania, nie później niż w terminie 3 dni roboczych, o dokonaniu wycinki drzew, celem opracowania przez Zamawiającego operatu szacunkowego oraz przeprowadzenia procedury przeklasyfikowania gruntu na potrzeby dalszej realizacji Przedmiotu zamówienia. Odbiór robót dotyczących wycinki drzew (pkt 1.7.6. powyżej) zostanie dokonany w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, na podstawie pisemnego protokołu odbioru, w obecności przedstawiciela Wykonawcy i Zamawiającego oraz Kierownika budowy i Inspektora nadzoru. Zamawiający informuję, że wykonanie operatu szacunkowego oraz przeprowadzenie procedury przeklasyfikowania gruntu i ponoszenie opłaty wynikających z Decyzji Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi z dnia 18 listopada 2019 r. leży po stronie Zamawiającego. 1.9. Szczegółowy zakres robót określają specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, dokumentacje techniczne, przedmiar robót, rysunki oraz umowa, stanowiące załączniki SIWZ. 2. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane prace, zamontowane urządzenia i wykorzystane materiały. 3. Wykonawca powinien zapoznać się z dokumentacją projektową oraz przedmiarem robót, tj. załącznikami stanowiącymi integralną część niniejszej SIWZ i zaistnienie ewentualnych niezgodności lub braków w ich treści zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 38 ustawy Pzp. 4. Zamawiający zastosuje procedurę, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp. 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem” (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) dotyczących: 5.1. Wykonywanie robót w zakresie czynności w branży budowlanej; 6. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu w formie oświadczenia / wykazu dane osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. 7. Wszelkie nazwy własne materiałów, urządzeń i produktów użyte w przedmiarze robót, projektach, specyfikacjach technicznych, mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. Wszystkie wskazane w dokumentacji SIWZ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i rozpatrywać łącznie z wyrazem / równoważny /. 8. Wszelkie użyte w projektach, specyfikacjach technicznych odniesienia do norm mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. 9. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, cechy techniczne i jakościowe, patentu lub oznaczenia pochodzenia o których mowa w art. 30 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i elementy będą posiadały parametry techniczne i jakościowe (technologiczne) nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji projektowej. 10. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 11. Na potwierdzenie, że oferowane przez Wykonawcę dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego Wykonawca musi załączyć do oferty w przypadku rozwiązań równoważnych foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne tych materiałów, aby Zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w dokumentacji projektowej. Zaoferowane wyposażenie i materiały równoważne muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów opisanych w SIWZ, dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 12. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie powstałe szkody, wynikające z jego własnych działań i zaniechań, jak również z działań i zaniechań jego pracowników oraz osób trzecich, którym realizację przedmiotu umowy powierza lub którymi przy realizacji przedmiotu umowy się posługuje. 13. Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego oznakowania i zabezpieczenia terenu wykonania robót na cały okres realizacji Przedmiotu zamówienia, w tym odpowiedniego zabezpieczenia przed uszkodzeniem i zniszczeniem drzewostanu wraz z bryłą korzeniową, graniczącego z placem budowy, na którym realizowany będzie Przedmiot zamówienia. 14. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333). 15. Nomenklatura: Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 4522330-9 Roboty budowlane w zakresie parkingów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45223300-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 3 500,00 PLN (obliczone od wartości netto i zaokrąglona w dół do pełnych złotych) słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100. 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1.1. pieniądzu; 2.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.1.3. gwarancjach bankowych; 2.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019, poz. 310). 2.2. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: BS Kutno 27 9021 0008 0010 6021 2000 0005 Do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 3.2. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę Pzp formach, należy złożyć w oryginale wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą). 3.3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Pzp, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Termin wniesienia wadium. 4.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 01.10.2020 r. godz. 12:20. 4.2. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 4.3. Za skuteczne wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, którego dokument w oryginale (gwarancja, poręczenie) został złożony wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą) przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6 pkt 6.2. 5.2. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Utrata wadium. 6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 6.1.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 6.1.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.1.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy skutkować będzie odrzuceniem oferty z przedmiotowego postępowania. 8. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt 5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów: 1. składanych przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: 1.1. na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ; 1.2. na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia w postępowaniu Wykonawca składa Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ; 1.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1 i 2 (załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do SIWZ); 1.4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 2 (załącznik nr 3 do SIWZ); 1.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt. 1 i 2 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 1.6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy Pzp, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawca nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach