Przetargi.pl
BUDOWA OTWARTYCH STREF AKTYWNOŚCI W GMINIE DĘBOWIEC

Urząd Gminy Dębowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 38-220 Dębowiec, Dębowiec
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 413 730 , fax. 134 413 028
  • Data zamieszczenia: 2019-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Dębowiec
    Dębowiec 101
    38-220 Dębowiec, woj. podkarpackie
    tel. 134 413 730, fax. 134 413 028
    REGON: 53875100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.debowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA OTWARTYCH STREF AKTYWNOŚCI W GMINIE DĘBOWIEC
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach „programu rozwoju małej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym – Otwarte Strefy Aktywności (OSA) Edycja 2019” ogłoszonego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Przedmiotem zamówienia publicznego są roboty budowlane związane z dostawą, montażem i budową Otwartych Stref Aktywności zlokalizowanych w 5 różnych miejscowościach leżących na terenie gminy Dębowiec. Łączna ilość robót obejmuje: 1) dostawę i montaż siłowni plenerowych w ilości szt. 30 (po 6 sztuk elementów siłowni plenerowych w 5 miejscowościach), 2) budowa „stref relaksu” (składających się z 2 urządzeń do gier, 4 sztuk ławek, 2 koszy na śmieci, 1 stojaka na rowery w 5 miejscowościach), 3) Budowa nawierzchni „strefy relaksu” z kostki brukowej w 5 miejscowościach, 4) Zasadzenia roślin ozdobnych w „strefach relaksu” w 5 miejscowościach, 5) Montaż tablic informacyjnych w „strefach relaksu” w 5 miejscowościach, 6) Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wykonanych robót. Przedmiot zamówienia został podzielony na V (pięć) części. Każda miejscowość stanowi odrębną część. Podział na części oznacza, że Wykonawcy mogą złożyć swoje oferty oddzielnie na każdą część lub łącznie na wszystkie części. Zamawiający posiada dokumentacje projektowe, pozwolenia i zgłoszenia robót budowlanych oraz pozytywne decyzje organu wydającego pozwolenia: Podział przedmiotu zamówienia na następujące części: Część I: Budowa otwartej strefy aktywności na działce nr ewid. 1990/1 w miejscowości Duląbka - zgłoszenie robót znak: AB.6743.6.20.2019. 1. Zakres robót obejmuje: budowę siłowni plenerowej oraz budowę „strefy relaksu”. Siłownia plenerowa wyposażona w 6 różnych urządzeń na 6 pylonach: (biegacz wolnostojący, orbitrek, steper, wioślarz, wyciąg górny, twister + wahadło). Powierzchnia terenu siłowni plenerowej - trawiasta. „Strefa relaksu” składać się ma z 2 urządzeń do gier, tj. betonowy stół do tenisa oraz stół do gry w warcaby lub szachy, 4 ławki, 1 stojak na rowery oraz nasadzenia zieleni. Zakres obejmuje też montaż tablicy informacyjnej. Nawierzchnię „strefy relaksu” o powierzchni 29,2m2 należy wykonać z kostki brukowej gr 6 cm. Ponadto w zakresie jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Część II: Budowa otwartej strefy aktywności na działce nr ewid. 1405/1 w miejscowości Dobrynia - zgłoszenie robót znak: AB.6743.6.19.2019. 2. Zakres robót obejmuje budowę siłowni plenerowej oraz budowę „strefy relaksu”. Siłownia plenerowa wyposażona w 6 różnych urządzeń na 6 pylonach: (biegacz wolnostojący, orbitrek, steper, wioślarz, wyciąg górny, twister + wahadło). Powierzchnia terenu siłowni plenerowej - trawiasta. „Strefa relaksu” składać się ma z 2 urządzeń do gier, tj. betonowy stół do tenisa oraz stół do gry w warcaby lub szachy, 4 ławki, 1 stojak na rowery oraz nasadzenia zieleni. Zakres obejmuje też montaż tablicy informacyjnej. Nawierzchnię „strefy relaksu” o powierzchni 29,2m2 należy wykonać z kostki brukowej gr 6 cm. Ponadto w zakresie jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Część III: Budowa otwartej strefy aktywności na działce nr ewid. 46 w miejscowości Pagórek - zgłoszenie robót znak: AB.6743.6.21.2019. 3. Zakres robót obejmuje budowę siłowni plenerowej oraz budowę „strefy relaksu”. Siłownia plenerowa wyposażona w 6 różnych urządzeń na 6 pylonach: (biegacz wolnostojący, orbitrek, steper, wioślarz, wyciąg górny, twister + wahadło). Powierzchnia terenu siłowni plenerowej - trawiasta. „Strefa relaksu” składać się ma z 2 urządzeń do gier, tj. betonowy stół do tenisa oraz stół do gry w warcaby lub szachy, 4 ławki, 1 stojak na rowery oraz nasadzenia zieleni. Zakres obejmuje też montaż tablicy informacyjnej. Nawierzchnię „strefy relaksu” o powierzchni 29,2m2 należy wykonać z kostki brukowej gr 6 cm. Ponadto w zakresie jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Część IV: Budowa otwartej strefy aktywności na działce nr ewid. 109, 111 w miejscowości Wola Cieklińska - zgłoszenie robót znak: AB.6743.6.22.2019. 4. Zakres robót obejmuje budowę siłowni plenerowej oraz budowę „strefy relaksu”. Siłownia plenerowa wyposażona w 6 różnych urządzeń na 6 pylonach: (biegacz wolnostojący, orbitrek, steper, wioślarz, wyciąg górny, twister + wahadło). Powierzchnia terenu siłowni plenerowej - trawiasta. „Strefa relaksu” składać się ma z 2 urządzeń do gier, tj. betonowy stół do tenisa oraz stół do gry w warcaby lub szachy, 4 ławki, 1 stojak na rowery oraz nasadzenia zieleni. Zakres obejmuje też montaż tablicy informacyjnej. Nawierzchnię „strefy relaksu” o powierzchni 29,2m2 należy wykonać z kostki brukowej gr 6 cm. Ponadto w zakresie jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Część V: Budowa otwartej strefy aktywności na działce nr ewid. 1482 w miejscowości Dębowiec- zgłoszenie robót znak: AB.6743.6.18.2019. 5. Zakres robót obejmuje budowę siłowni plenerowej oraz budowę „strefy relaksu”. Siłownia plenerowa wyposażona w 6 różnych urządzeń na 6 pylonach: (biegacz wolnostojący, orbitrek, steper, wioślarz, wyciąg górny, twister + wahadło). Powierzchnia terenu siłowni plenerowej – żwirek sortowany oraz obrzeża betonowe o łącznej powierzchni ok. 154,4 m2. „Strefa relaksu” składać się ma z 2 urządzeń do gier, tj. betonowy stół do tenisa oraz stół do gry w warcaby lub szachy, 4 ławki, 1 stojak na rowery oraz nasadzenia zieleni. Zakres obejmuje też montaż tablicy informacyjnej. Nawierzchnię „strefy relaksu” o powierzchni 29,2m2 należy wykonać z kostki brukowej gr 6 cm. Ponadto w zakresie jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Pełny zakres robót został określony w dokumentacjach projektowych i przedmiarach robót, które stanowią załącznik nr 4 do SIWZ. Wszystkie dostarczone urządzenia muszą posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty i świadectwa dopuszczające do użytkowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112723-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w łącznej wysokości 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą. 4. W wypadku nie wniesienia wadium lub wniesienia go w sposób nieprawidłowy, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 5.1. w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bieczu oddział Dębowiec Nr konta: 04 8627 1024 2004 6000 3014 0005 o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy; 5.2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 5.3. w gwarancjach bankowych; 5.4. w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5.5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 6. Dokumenty, o których mowa w punkcie 5.2. – 5.5 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Gwarancje określone w ppkt. 5.3 i 5.4. muszą być złożone w formie oryginału i powinny zawierać następujące elementy: 6.1. bezwarunkowe zobowiązanie banku lub firmy ubezpieczającej do zapłaty sumy wadium na wezwanie Zamawiającego, 6.2. informację dotyczącą postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, 6.3. wskazanie sumy gwarancyjnej, 6.4. wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji, 6.5. wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji, 6.6 określenie terminu ważności gwarancji. 7.Poręczenia określone w ppkt. 5.2. oraz 5.5., muszą być złożone w formie oryginału i powinny zawierać następujące elementy: 7.1 wskazanie podmiotu, za który bank lub podmioty o których mowa w art. 6b, ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) dokonuje poręczenia, 7.2 precyzyjne wskazanie zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, 7.3. kwoty, do wysokości której bank – poręczyciel lub podmioty o których mowa art. 6b, ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) będą zobowiązane, 7.4. wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu , Wykonawca dołącza do oferty oryginał lub elektronicznie poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – BUDOWA OTWARTYCH STREF AKTYWNOŚCI W GMINIE DĘBOWIEC”. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy, określa art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (zał. nr 2) stanowiące potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu z udziału w po-stępowaniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który samodzielnie składa ofertę, w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, wypełnia zał. nr 2 i pkt 2. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku podstaw wykluczenia (wobec tych podmiotów) oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu wypełnia zał. nr 2 pkt 1.3 i pkt 2. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który zamierza zlecić podwykonawstwo jakiejkolwiek części zamówienia, w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, wypełnia zał. nr 2 pkt 1.4 i pkt 2. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu (zaznaczone oświadczenie nr 2 w pkt 1.2), każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie (zał. nr 2 pkt 2). Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 stawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie Wykonawca składa zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 7. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów ( wg rozdz. VI pkt 9). 8. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa Ustawy Pzp, przewiduje możliwość w pierwszej kolejności dokonania oceny ofert, a następnie zbadania czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 9. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a) Wykazu przynajmniej jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu placów zabaw lub siłowni plenerowych, o wartości robót co najmniej 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), brutto wraz z podaniem, wartości, daty, miejsca robót, na rzecz któ¬rych zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy robota została wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana prawidłowo, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje, poświadczenia bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robota była wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (protokół odbioru). W przypadku składania przez Wykonawcę oferty tylko na jedną część - 1 robota budowlana polegające na wykonaniu placów zabaw lub siłowni plenerowych, o wartości robót minimum 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). b) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości nie mniejszej niż 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych). W przypadku składania przez Wykonawcę oferty tylko na jedną część - zdolność kredytowa na minimum 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). c) Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku składania przez Wykonawcę oferty tylko na jedną część - ubezpieczenie od odpowiedzialności na kwotę na minimum 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). d) „Oświadczenie Wykonawcy” o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne. e) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł poro-zumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. f) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi od¬setkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na ra¬ty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 10. Obowiązki wykonawcy polegającego na zasobach innych podmiotów. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych i zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. a) W celu oceny czy wykonawca polegając na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wy-konanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający – może żądać dokumentów: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia publicznego; - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału. c) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. d) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający może żądać, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego Wykonania odpowiedniej części zamówienia. 11. Obowiązki Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawсу. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu wypełnia zał. nr 2 pkt 1.4 i pkt 2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samo-dzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powołał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca, przy zmianie pod-wykonawcy musi wykazać, że wobec nowego podmiotu nie zachodzą podstawy wykluczenia. 12. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne /konsorcja). a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy wykazują łącznie. c) Oświadczenia wymienione w rozdz. VI. pkt 5 SIWZ powinny być złożone przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w ten sposób, że powinny potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. d) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przy-należności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz.VI pkt 6 SIWZ składa każdy z Wykonawców. 13. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy. 14. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9f i 9g – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce za¬mieszkania, potwierdzające, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł po¬rozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzyw¬nami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 15. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 14, zastępuje się je dokumentem zawierają¬cym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce za¬mieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce za¬mieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 16. Dokumenty, o których mowa w SIWZ, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 17. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 18. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. Dokumenty nie przetłumaczone na język polski nie będą brane pod uwagę. 19. Potwierdzenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu - tzn. poprzez złożenie czytelnego podpisu lub parafki wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem, np.: „poświadczam za zgodność z oryginałem {podpis(y) osoby(osób) uprawnionej(ych) oraz pieczątka(i) imienna(e) lub/i firmowa}". Jeżeli dany dokument składa się z więcej niż jednej strony, dla swej ważności powinien być złożony w całości. 20. W przypadku, gdy kopia złożonego dokumentu składa się z więcej niż jednej strony, zalecane jest aby każda ze stron tej kopii była potwierdzona za zgodność z oryginałem, zgodnie z powyższymi wymogami dotyczącymi potwierdzania kopii dokumentów - wymagane jest, aby kopia dokumentu była potwierdzona za zgodność z oryginałem na ostatniej stronie. 21. Dodatkowe informacje: pożądane jest, aby oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ zostało sporządzone na tym formularzu lub na kserokopii sporządzonej z tego druku (bądź w formie tego druku). 22. Oświadczenia: o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania wykonawca składa wraz z ofertą. 23. Dokumenty, o których mowa w SIWZ rozdz. VI pkt 9 a, b, c, d, e, f, Wykonawca złoży na wezwanie Zamawiającego. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 24. Oświadczenie lub dowody, o których mowa w rozdz. VI pkt 6 SIWZ (grupa kapitałowa) wykonawca przekazuje zamawiającemu, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach