Przetargi.pl
Budowa oświetlenia ulicznego na terenie sołectwa Kościelisko- ul. Strzelców Podhalańskich, Gmina Kościelisko .

Gmina Kościelisko ogłasza przetarg

  • Adres: 34511 Kościelisko, ul. Strzelców Podhalańskich
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 079 100
  • Data zamieszczenia: 2018-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kościelisko
    ul. Strzelców Podhalańskich 44
    34511 Kościelisko, woj. małopolskie
    tel. 182 079 100
    REGON: 49052655000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakoscielisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oświetlenia ulicznego na terenie sołectwa Kościelisko- ul. Strzelców Podhalańskich, Gmina Kościelisko .
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Kościelisko ul. Strzelców Podhalań-skich, Gmina Kościelisko. Zakres rzeczowy obejmuje: 3.1.1 ścinanie drzew i ręczne karczowanie 3.1.2 kopanie rowów dla kabli 3.1.3 zasypywanie rowów 3.1.4 ułożenie rur osłonowych 3.1.5 układanie kabli 3.1.6 przewierty mechaniczne dla rur 3.1.7 wykopy pionowe 3.1.8 obróbka kabli 3.1.9 montaż i stawianie słupów 3.1.10 montaż wysięgników 3.1.11 montaż opraw 3.1.12 badania instalacji, linii kablowych 3.1.13 montaż uziomów, ograniczników Ponadto zakres zamówienia obejmuje: 3.1.14 pełną obsługę geodezyjną od wytyczenia inwestycji w terenie do wykonania inwentaryzacji powyko-nawczej wraz z uzyskaniem klauzuli właściwego ośrodka dokumentacji geodezyjnej 3.1.15 zawiadomienie o zmierzonym terminie rozpoczęcia robót właściwego organu nadzoru budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem 3.1.16 zawiadomienie właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy i uzyskanie za-świadczenia o przyjęciu zgłoszenia przez organ. 3.1.17 spełnienie wszystkich wymagań określonych w opiniach, uzgodnieniach, pozwoleniach w tym bran-żowych 3.1.18 dokonanie wszelkich wymaganych prawem czynności formalnych związanych z realizacją zamówie-nia Szczegółowy zakres i sposób wykonania robót ujęty został w załączniku nr 9 do SIWZ – dokumentacja technicz-na (projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz STWiORB). 3.2. Sposób rozliczania robót Za wykonane roboty Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe. Z uwagi na zastosowane wynagrodzenie ryczałtowe dołączony przedmiar robót ma wyłącznie charakter do-kumentu pomocniczego, który służy jako pomoc do skalkulowania kosztów realizacji zadania. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zwiększenia wynagrodzenia ryczałtowego. Wykonawca musi się liczyć z sytuacją, iż pomimo wyko-nania dokumentacji przy dołożeniu jak największej staranności, skutki finansowe ewentualnych pomyłek, niedokładności, rozbieżności, braków lub innych wad w dokumentacji technicznej ciążą na Wykonawcy za-mówienia. Zamawiający zaleca sprawdzenie dokumentacji projektowo-technicznej, STWiORB oraz przyszłe-go placu budowy Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zwiększenia wynagrodzenia. Wykonawca musi się liczyć z sytuacją, iż pomimo wykonania doku-mentacji przy dołożeniu jak największej staranności, skutki finansowe ewentualnych pomyłek, niedokładno-ści, rozbieżności, braków lub innych wad w dokumentacji technicznej ciążą na Wykonawcy zamówienia. Za-mawiający zaleca sprawdzenie dokumentacji konserwatorskiej oraz przyszłego placu budowy 3.3. Warunki szczegółowe realizacji zamówienia: 3.3.1. Wszystkie roboty należy wykonać w sposób odpowiadający przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego oraz w sposób zapewniający dostępność dla osób niepełnosprawnych. 3.3.2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich prac zgodnie z: – zatwierdzonym projektem i zgłoszeniem robót – obowiązującymi normami – sztuką budowlaną – poleceniami nadzoru inwestorskiego 3.3.3. Zamawiający zainteresowany jest wyłącznie kompleksowym wykonaniem robót. 3.3.4. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w załącznikach do specyfikacji (opisanych przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia) pod warunkiem, że będą posiadały parametry techniczne, nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy, który jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane (w tym m.in. proponowane materiały, urządzenia) spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takim wypadku należy załączyć do oferty opis tych materiałów i urządzeń, aby Zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w SIWZ. 3.3.5. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 30 ust. 5 ustawy (np. materiały, urządzenia) tzn. takie, których parametry techniczne są równoważne - co najmniej takie same (nie gorsze) od tych podanych w SIWZ. 3.3.6. Wszystkie materiały użyte do wykonania robót muszą posiadać aktualne polskie aprobaty techniczne lub odpowiadać Polskim Normom. Wykonawca zobowiązany jest do zbierania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji w postaci atestów, świadectw jakości, specyfikacji, paszportów, instrukcji obsługi, kart gwarancyjnych, rysunków montażowych itp. 3.3.7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spełnienie wymagań ilościowych i jakościowych materiałów na plac budowy oraz za ich właściwe składowanie i wbudowanie. 3.3.8. Wykonawca uporządkuje teren po zakończeniu wszystkich robót budowlanych. 3.3.9. Wykonawca przed rozpoczęciem robót powinien dokonać wizji w terenie, w celu potwierdzenia gotowości obiektu do wykonania robót budowlanych. 3.3.10. Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę kontraktową. 3.3.11. Wykonawca na własny koszt doprowadza potrzebne do realizacji media w tym energię elektryczną i wodę. 3.3.12. Przed rozpoczęciem Wykonawca powinien ubezpieczyć realizację zamówienia od ryzyk związanych z wykonywanymi pracami. 3.3.13. Każdy rodzaj robót, w którym znajdą się zakwestionowane przez Inspektora Nadzoru materiały, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko. 3.3.14. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów przetargowych oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. Zamawiający nie będzie uwzględniał żadnych roszczeń i uwag z tytułu błędów lub nieścisłości specyfikacji istotnych warunków zamówienia po upływie terminu na wniesienie odwołania. 3.3.15. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczności wykonania robót zamiennych, czyli robot które zastępują roboty przewidziane w umowie robotami powstałymi w efekcie zmian w dokumentacji, skutkujące zwiększeniem bezpieczeństwa realizacji robót lub usprawnieniem procesu budowy, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. do zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami. Roboty zamienne, mogą zostać wykonane na podstawie aneksu do umowy sporządzonego w oparciu o protokół konieczności. 3.3.16. Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego użytkowania przedmiotu umowy, (tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami). Roboty te nazwane są robotami zaniechanymi. 3.3.17. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia robót dodatkowych, o których mowa w art.144 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, czyli robót nie ujętych w dokumentacji i nieobjętych zamówieniem podstawowym, które ewentualnie mogą wystąpić w trakcie realizacji przedmiotu umowy i będą konieczne do jej wykonania. Roboty dodatkowe, mogą zostać wykonane na podstawie aneksu do umowy sporządzonego w oparciu o protokół konieczności. 3.4. Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV). 45316110-9 instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45311200-2 roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45311000-0 roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 3.5. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wyko-nawcę lub Podwykonawcę na postawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamó-wienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 roku poz. 1502 z późniejszymi zmianami), Wymagania powyższe dotyczą pracowników wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: organiza-cja i realizacja robót budowlanych, pracowników wykonujących prace i roboty w zakresie wszystkich branż przewi-dzianych w dokumentacji- wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący prace i roboty w miejscu realizacji zamówienia, kadra techniczna budowy za wyjątkiem kierownika budowy, kierowników robót . 3.5.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wo-bec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na pod-stawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokony-wania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.5.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu ter-minie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane przez zamawiającego z poniżej wymienionych do-wodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wyko-nawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności w trakcie realizacji zamó-wienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno za-wierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podsta-wie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imie-niu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których doty-czy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowni-ków). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwy-konawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizo-waną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.5.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci ob-owiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwyko-nawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wy-konawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wska-zane w punkcie 3.5 czynności. 3.5.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwy-konawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Uwaga !!! wymogi opisane w pkt.3.5 niniejszej siwz znajdują odniesienie także do dalszych podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Przystępując do przetargu Wykonawcy zobowiązani są wnieść wadium w wysokości: 900,00 zł (słownie: dzie-więćset złotych 00/100). 10.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że porę-czenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późniejszy-mi zmianami). 10.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem z rachunku bankowego Wykonawcy na rachunek ban-kowy Zamawiającego: PBS o/Zakopane numer rachunku 03 8821-0009-0000-0000-1443-0006 (z dopiskiem „wa-dium przetargowe ZP.271.42.2018). 10.4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 19 września 2018 roku do godz. 10.00. (Decyduje data uznania wpłaty na rachunku Zamawiającego). 10.5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca powinien złożyć -wypełniony i pod-pisany formularz oferty – ew. pełnomoc-nictwo – ew. Zobowiązanie innego podmiotu ( na zasobach którego polega wykonawca) do oddania do dys-pozycji wykonawcy niezbęd-nych zasobów na potrzeby realizacji za-mówienia ponadto w terminie 3 dni od dnia upublicz-nienia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert o których mowa w art. 86 ust 5 ustawy pzp, , każdy wykonawca, w celu wykaza-nia braku pod-staw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamó-wienia publicznego przekazuje zamawiającemu oświadcze-nie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. W przypadku przynależ-ności do tej samej grupy kapitałowej, wraz ze złoże-niem oświadcze-nia, wykonawca powinien przestawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowo-dy, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postę-powaniu o udzielenie zamó-wienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach