Przetargi.pl
„Budowa oświetlenia drogi gminnej ul. Heweliusza w Miedarach, rozbudowa oświetlenia ul. Bytomskiej w Zawadzie, rozbudowa oświetlenia ul. Gliwickiej w Boniowicach”

Gmina Zbrosławice ogłasza przetarg

  • Adres: 42674 Zbrosławice, ul. Oświęcimska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2337012 , fax. 032 2337100
  • Data zamieszczenia: 2017-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbrosławice
    ul. Oświęcimska 2
    42674 Zbrosławice, woj. śląskie
    tel. 032 2337012, fax. 032 2337100
    REGON: 27625838000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa oświetlenia drogi gminnej ul. Heweliusza w Miedarach, rozbudowa oświetlenia ul. Bytomskiej w Zawadzie, rozbudowa oświetlenia ul. Gliwickiej w Boniowicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa oświetlenia drogi gminnej ul. Heweliusza w Miedarach, rozbudowa oświetlenia ul. Bytomskiej w Zawadzie, rozbudowa oświetlenia ul. Gliwickiej w Boniowicach” Przedmiot zamówienia został podzielony na części, którymi są roboty budowlane w zakresie budowy i rozbudowy oświetlenia przedmiotowych odcinków dróg i ulic. Tym samym, Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamawiający informuje, że jeden Wykonawca może składać oferty w odniesieniu do wszystkich części – tj. 3. Zasadniczy zakres robót dla poszczególnych części obejmuje: - CZĘŚCI I: Budowa oświetlenia ulicznego wzdłuż ul. Heweliusza w Miedarach: Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia ulicznego wzdłuż ul. Heweliusza w Miedarach. Zasilanie nowo budowanego oświetlenia odbywać się będzie z istniejącej lampy oświetlenia ulicznego przy ul. Kopernika w Miedarach. Na wysięgnikach o dł. l=1,0 m dowieszane będą lampy oświetlenia ulicznego ze źródłami światła sodowymi o mocy 70 W każda w ilości: •4 szt. na istniejących czterech słupach o przekroju okrągłym (wirowane), •2 szt. na istniejących dwóch słupach z żerdzi ŻN, •2 szt. na dwóch nowo posadowionych słupach wirowych P -12/2,5. Przewód izolowany typu AsXSn 4x25mm² prowadzony będzie na istniejących oraz dwóch nowych słupach na hakach mocowanych taśmą odpowiednią dla danego słupa. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać m. in. następujący zakres prac: 1)Montaż słupów oświetleniowych wirowanych z wysięgnikiem l=1,0 m wraz z ustojem fundamentowym U1 – ilość 2 szt. 2)Montaż wysięgników rurowych o dł. 1 m na słupie– ilość 8 szt. 3)Montaż lamp oświetlenia zew. wg parametrów określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – ilość 8 szt. 4)Montaż przewodu izolowanego typu AsXSn 4x25 mm² o długości ok.0,285 km. - CZĘŚCI II: Rozbudowa oświetlenia ul. Bytomskiej w Zawadzie: Obejmuje dobudowę oświetlenia ulicznego wzdłuż drogi krajowej nr 94 ul. Bytomska w Zawadzie. Zasilanie oświetlenia wykonane będzie z projektowanej szafy oświetlenia zewnętrznego na ul. Bytomskiej. Zasilanie szafy SOZ nastąpi z projektowanego złącza kablowo pomiarowego. Projektowane oświetlenie będzie sterowne poprzez Cyfrowy Programator Astronomiczny CPA, który zostanie zainstalowany w szafie SOZ. W zakres opracowania wchodzi posadowienie na fundamentach betonowych słupów stalowych o przekroju okrągłym w kolorze czarnym z lampami instalowanymi na wysięgnikach l=1,5m. Dwa słupy zlokalizowane pomiędzy linią energetyczną 400 kW muszą być w wersji umożliwiającej ich położenie dla potrzeb serwisowych. Słupy należy wyposażyć we wnęki z tabliczkami, na których będzie zamontowane zabezpieczenie lampy w postaci wyłącznika instalacyjnego w szczelnej obudowie. Kabel do oświetlenia ulicznego 400/230V należy układać na całej trasie w wykopie o głębokości 1,0m na posypce piaskowej. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać m. in. następujący zakres prac: 1)Montaż szafy oświetleniowej SOZ – 1 szt. 2)Montaż słupów oświetleniowych stalowych o wysokości 8 m z wysięgnikiem l=1,5 m wraz z fundamentem prefabrykowanym i oprawami wskazanymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – ilość 4 szt. 3)Montaż słupów oświetleniowych kładzionych h=9,5 m z ramieniem wysięgnika l=1,5 m wraz z fundamentem prefabrykowanym i oprawami wskazanymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – ilość 2 szt. 4)Montaż lamp oświetlenia zewnętrznego wg parametrów określonych Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – ilość 6 szt. 5)Ułożenie kabla YAKXS 4 x25 mm² o długości ok. 360 m. Wykonawca zgodnie z par. 5 Porozumienia nr 437041/16 z dnia 22 listopada 2016r. zobowiązany jest do uzyskania zgody GDDKiA do wejścia w teren przed rozpoczęciem robót budowlanych. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu robót o którym mowa w niniejszym Porozumieniu jako jednego z wymaganych przez GDDKiA dokumentu – kopia Porozumienia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. - CZĘŚCI III: Rozbudowa oświetlenia ulicznego wzdłuż ul. Gliwickiej w Boniowicach Zasilanie odbywać się będzie z istniejącej lampy oświetlenia przy ul. Gliwickiej. Lampy oświetlenia ulicznego ze źródłami światła sodowymi o mocy 70 W będą instalowane na wysięgnikach l=1,0 m instalowanych na słupach stalowych o przekroju okrągłym w kolorze czarnym o wysokości 9m nad terenem posadowionych na fundamentach prefabrykowanych zgodnie z zapisami w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Projektowaną sieć oświetlenia ulicy należy wykonać kablem typu YAKXS 4x25 mm² prowadzonym w ziemi. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać m. in. następujący zakres prac: 1)Montaż słupów oświetleniowych stalowych h=9 m z wysięgnikiem l=1,0 m wraz z fundamentem prefabrykowanym 120 cm – ilość 6 szt. 2)Montaż słupów oświetleniowych stalowych h=9 m z wysięgnikiem l=1,0 m wraz z fundamentem prefabrykowanym 200 cm – ilość 3 szt. 3)Montaż wysięgników rurowych o dł. 1 m na słupie– ilość 9 szt. 4)Montaż lamp oświetlenia zew. wg parametrów określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – ilość 9 szt. 5)Ułożenie kabla YAKXS 4 x25 mm² o długości ok. 310 m. Dla CZĘŚCI I – III: Okres gwarancji na przedmiot umowy będzie zgodny z ofertą przy czym minimalny wymagany okres gwarancji wynosi 60 miesięcy. Szczegółowy zakres robót został określony w dokumentacjach projektowych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót (stanowiących opracowanie pomocnicze) stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ. Wykonawca, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do przedłożenia szczegółowego harmonogramu robót oraz kosztorysu ofertowego sporządzonego na podstawie przedmiaru robót na etapie przed podpisaniem umowy. Nieprzedłożenie przez wybranego wykonawcę ww. dokumentów tj. harmonogramu robót i kosztorysu Zamawiający potraktuje jako odmowę podpisania umowy. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dla części I-III: Zamawiający wymaga, zgodnie z postanowieniami art. 29 ust.3a ustawy PZP, zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 poz.1666 z późn. zm.) wszystkich pracowników, którzy będą świadczyli pracę związaną z wykonywaniem następujących czynności w trakcie realizacji niniejszego zamówienia, z wyłączeniem kadry kierowniczej: - prowadzenie nadzoru nad robotami – wymagane jest zatrudnienie kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie urządzeń, instalacji i sieci energetycznej i elektroenergetycznej- art. 42 ust.1 ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2016 poz. 290 z późn. zm.) - prace fizyczne objęte przedmiarem robót – montaż słupów, wysięgników i latarni, budowa linii kablowej, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia pracowników aktualnie zatrudnianych przez Wykonawcę. Realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jakości i punktualność wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to większa dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu [wynikające ze stałości zatrudnienia u danego wykonawcy], lepsza kontrola wykonania zamówienia z uwagi na podporządkowanie pracowników wynikające ze stosunku pracy większe zaangażowanie pracowników [wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych, co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia]. UWAGI: W celu weryfikacji realizacji ww. zobowiązania, Wykonawca będzie zobowiązany do comiesięcznego raportowania stanu zatrudnienia przez cały okres realizacji zamówienia (danej jego części), w terminie do 15 dnia każdego miesiąca. Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie do 5 dni i w formie przez Zamawiającego określonej, Wykonawca będzie zobowiązany udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie oraz przedstawić dowody potwierdzające zatrudnienie. W przypadku nienależytego wykonania ww. obowiązków, Zamawiający uprawniony będzie do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od bezskutecznego upływu terminu na przedłożenie wyjaśnień lub dowodów przez Wykonawcę. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót dla: - części I stanowi załącznik nr 1A do SIWZ. - części II stanowi załącznik nr 1B do SIWZ. - części III sanowi załącznik nr 1C do SIWZ. Rozwiązania równoważne Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty [rozwiązania] równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W sytuacji gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, technologii, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. Wykonawca oświadcza w formularzu ofertowym, czy dla celów kalkulacji ceny ofertowej przyjął materiały/wyroby/urządzenia, o których mowa w dokumentacji technicznej, czy też zastosował materiały/wyroby/urządzenia o parametrach równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty „WYKAZ MATERIAŁÓW I URZĄDZEŃ ROWNOWAŻNYCH”, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ stosowne dokumenty potwierdzające, że zaoferowane materiały/wyroby/urządzenia zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. Poprzez dokumentację potwierdzającą dotyczącą minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. UWAGA: W przypadku zaoferowania materiałów/wyrobów/urządzeń niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, określonych w opisie przedmiotu zamówienia oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 „uPzp”, jako że jej treść nie będzie odpowiadała treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45311000-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: - dla części I: 500,00 zł (słownie: pięćset zł 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. - dla części II: 1.000,00 zł (słownie: tysiąc zł 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. - dla części III: 1.500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset zł 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Tarnowskie Góry 61 8463 0005 2002 0020 1276 0011 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z uwzględnieniem art. 46 ust. 4 ustawy Pzp. Wskazane jest dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu potwierdzonej przez Wykonawcę. 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów) lub do oferty załączyć kserokopię natomiast oryginalny egzemplarz (np. zabezpieczony w koszulce) umieścić odrębnie w kopercie zawierającej ofertę. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. Dokument wadialny w formie niepieniężnej musi obejmować w swojej treści wszystkie przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 „uPzp” – aktualne wg stanu na dzień wszczęcia niniejszego zamówienia. 5. Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony na jednego tylko z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [nawet bez wyraźnego wskazania w jego treści wielości wykonawców składających ofertę] pod warunkiem, że tenże wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem i został uprawniony do działania w imieniu i na rzecz współwykonawców. 6. Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 7. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy Pzp. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 „uPzp”, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone [art. 89 ust. 1 pkt 7b „uPzp”] 10. Ważność wadium w formie niepieniężnej winna obejmować cały okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach