Przetargi.pl
Budowa Ośrodka Edukacji Przyrodniczej na Ponidziu w m. Umianowice gm. Kije

Zespół Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych ogłasza przetarg

  • Adres: 25-655 Kielce, ul. Łódzka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 0-41 345 58 80 , fax. 0-41 345 51 91
  • Data zamieszczenia: 2019-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych
    ul. Łódzka 244
    25-655 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 0-41 345 58 80, fax. 0-41 345 51 91
    REGON: 13900840000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pk.kielce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Ośrodka Edukacji Przyrodniczej na Ponidziu w m. Umianowice gm. Kije
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa Ośrodka Edukacji Przyrodniczej na Ponidziu w m. Umianowice gm. Kije”. 2. Zakres robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia obejmuje w szczególności: 1) rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych i urządzeń, naziemnych i podziemnych, kolidujących z nowoprojektowaną inwestycją (m. in. wiaty, toaleta drewniana, stoły, ławki, pozostałości napowietrznej linii energetycznej, słupy energetyczne, studnia, itp.); 2) wycinkę drzew/krzewów kolidujących z przedmiotową inwestycją; 3) budowę budynku Ośrodka Edukacji Przyrodniczej, składającego się ze stref funkcjonalnych tj. noclegowo-gastronomiczna, ogólnodostępna z Nidarium, edukacyjno-konferencyjna, projektowo-badawcza z częścią dla naukowców, biurowo-magazynowa, zaplecza technicznego, wyposażonego w instalacje tj.: - wod.-kan. (w tym w szczególności: instalacją wody do celów ppoż., instalacją wody zimnej wraz z zestawem podnoszenia ciśnienia na potrzeby socjalno-bytowe, wody ciepłej i cyrkulacyjnej, instalacją kanalizacji sanitarnej i technologicznej), - grzewcza (w skład której wchodzą m.in.: wysokotemperaturowe pompy ciepła typu solanka-woda z dolnym źródłem ciepła dla projektowanych urządzeń – ok. 34 sondy o głębokości 100 m każda, instalacje centralnego ogrzewania, instalacje ciepła technologicznego), - wentylacji mechanicznej (w tym m.in.: wentylacja mechaniczna pracująca w oparciu o centrale wentylacyjne z krzyżowymi oraz glikolowymi wymiennikami ciepła, instalacja chłodnicza, kurtyny powietrzne), - elektryczna (w tym m.in.: instalacja gniazd i oświetlenia, telewizja dozorowa, kontrola dostępu, sieć strukturalna (telefon, internet, sieci komputerowe), instalacja sygnalizacji włamaniowej, instalacja paneli fotowoltaicznych, instalacja odgromowa, instalacja oddymiania, kanalizacji teletechnicznej, instalacja oświetlenia terenu, instalacja zasilania i sterowania szlabanami); 4) budowę wielkogabarytowego akwarium - Nidarium wraz z zapleczem technicznym (zlokalizowanego w budynku Ośrodka Edukacji Przyrodniczej) w pełni wyposażonego w instalacje, wystrój i dekoracje oraz gatunki roślin i ryb; 5) budowę budynków gospodarczych i obiektów w formie zagrody w skład której wchodzi m.in.: a) budynek socjalno-gospodarczy z częścią noclegową, b) budynek garażowo-gospodarczy, c) budynek inwentarsko-gospodarczy, d) wiata (ozn. w projekcie W1), e) zagroda i wybieg dla kur, f) domki i wybieg dla królików, wyposażonego w instalacje tj.:  wod.-kan. (w tym w szczególności: instalacją wody zimnej, ciepłej i cyrkulacyjnej, instalacją kanalizacji sanitarnej),  grzewcza (w skład której wchodzą m.in.: pompa ciepła typu powietrze-woda, instalacje centralnego ogrzewania),  wentylacji mechanicznej (w tym m.in.: wentylacja grawitacyjna wspomagana wentylatorami, nawiewnikami oraz wywietrznikami dachowymi, instalacja chłodnicza),  elektryczna (w tym m.in.: instalacja gniazd i oświetlenia, telewizja dozorowa, sieć strukturalna (telefon, internet, sieci komputerowe), instalacja sygnalizacji włamaniowej, instalacja kontroli dostępu, instalacja paneli fotowoltaicznych, instalacja odgromowa, instalacja oddymiania, kanalizacji teletechnicznej, instalacja oświetlenia terenu); 6) roboty budowlane polegające na „translokacji” istniejącego zabytkowego dworca kolei wąskotorowej z funkcją wystawienniczą-gastronomiczną wyposażonego w instalacje tj.:  wod.-kan. (w tym w szczególności: instalacją wody zimnej i ciepłej zasilanej z ogrzewacza pojemnościowego elektrycznego, instalacją kanalizacji sanitarnej),  grzewcza (zasilanie elektryczne, kurtyna powietrza),  wentylacji mechanicznej (w tym m.in.: wentylacja grawitacyjna wspomagana wentylatorami i nawiewnikami),  elektryczna (w tym m.in.: instalacja gniazd i oświetlenia, telewizja dozorowa, sieć strukturalna (telefon, internet, sieci komputerowe), instalacja sygnalizacji włamaniowej, instalacja odgromowa, instalacja oświetlenia terenu); 7) przebudowę, nadbudowę, rozbudowę, remont wodociągowej, kolejowej wieży ciśnień wraz ze zmianą sposobu użytkowania na funkcję punktu widokowego oraz obserwatorium ornitologicznego wyposażonego w instalacje elektryczną; 8) budowę obiektów małej architektury, budowli i innych tj.:  woliery dla ptaków (ozn. w projekcie W5) z instalacją elektryczną i odgromową,  altana (ozn. w projekcie W2) z instalacją elektryczną i odgromową,  wiaty śmietnikowe (ozn. w projekcie W3 i W4),  wiata na narzędzia (ozn. w projekcie W6),  tablice informacyjne i pamiątkowe,  ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, itp. 9) uzbrojenie techniczne terenu inwestycji i odprowadzenie wód powierzchniowych, w tym:  budowę przyłącza wodociągowego o długości ok. 703 mb (włączenie w działce o nr ewid. 406) wraz z przebudową węzła włączeniowego, budową studni wodomierzowej wraz z armaturą,  budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej o długości ok. 738 mb (włączenie w działce o nr ewid. 294) wraz z systemową przepompownią ścieków sanitarnych i kanalizacją tłoczną;  odtworzenie pasa drogowego związanego z budową przyłącza wody i kanalizacji sanitarnej na warunkach określonych przez Zarządcę drogi (tj. Powiatowy Zarząd Dróg w Pińczowie i Wójta Gminy Kije);  budowę kanalizacji deszczowej z przepompownią systemową wyposażoną kompletnie z odprowadzeniem powierzchniowym,  budowę kanalizacji teletechnicznej wraz ze studzienkami,  budowę zewnętrznych instalacji: wody, wody pożarowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji deszczowej ciśnieniowej, linii energetycznych, oświetleniowej,  budowę przejść instalacji zewnętrznych pod torami (przewierty);  budowę zbiornika na wody opadowe o poj. 12 m3 z układem pompowania i poboru wody do celów podlewania,  budowę zbiornika do celów przeciwpożarowych o pojemności 110 m3 wraz z układem pompowym wyposażonym kompletnie; 10) zagospodarowanie, ukształtowanie i urządzenie terenu obejmujące m.in.:  wykonanie robót ziemnych,  ukształtowanie ternu w obrębie inwestycji,  dostosowanie istniejącego zjazdu do nowoprojektowanego układu komunikacyjnego, budowę zjazdu z drogi gminnej wraz z przepustem, zjazdów na pola, miejsc postojowych dla samochodów osobowych, miejsc postojowych dla autokarów, drogi pożarowej, ciągów i dojść pieszych, placu manewrowego, terenów utwardzonych, rampy z kostki, itp.,  przebudowę peronu kolejowego,  budowę przejazdu przez tory i przejścia przez tory,  budowę ogrodzenia wokół Ośrodka Edukacji Przyrodniczej,  budowę ogrodzenia wybiegu dla zwierząt przy budynku gospodarczym,  urządzenie i ukształtowanie zieleni; 11) wyposażenie (w zakresie określonym w dokumentacji projektowej); 12) wszystkie inne roboty objęte dokumentacją projektową wraz z robotami przygotowawczymi, towarzyszącymi, tymczasowymi, porządkowymi i zabezpieczającymi niezbędnymi do zrealizowani przedmiotu zamówienia. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 1) zapewnienie na terenie placu budowy tzw. „pomieszczenia narad”, w którym zmieści się co najmniej 15 osób i w którym będzie można przeprowadzać narady na każde żądanie Zamawiającego; 2) przekazanie Świętokrzyskiej Kolejce Dojazdowej „Ciuchcia Expres Ponidzie” materiałów z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania (tj. wiaty, stoły i ławki, słupy do koszykówki, toaleta drewniana) na warunkach określonych przez w/w zarządcę; 3) sprawy związane z rozwiązaniem umowy przyłączeniowej i odcięciem zasilania wykonanego na potrzeby Zarządcy Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej; 4) zapewnienie nadzoru geologicznego nad robotami ziemnymi i fundamentowymi oraz w razie konieczności nadzoru saperskiego; 5) w ramach realizacji pionowych gruntowych wymienników ciepła: przed wykonaniem odwiertów: wykonanie przez Wykonawcę testu reakcji termalnej na odwiercie pilotażowym oraz przygotowania niezbędnych dokumentów i zgłoszenie do Starostwa Powiatowego Planu Robót Geologicznych; na etapie wykonywania odwiertów należy: przeanalizowanie przez Wykonawcę ostatecznej długości i ilości odwiertów w oparciu o występujące warunki geologiczne na podstawie testu TRT oraz przed wykonaniem wszystkich odwiertów, w oparciu o przekrój litograficzny gruntu mając na uwadze ciągłą i wysokosprawną pracę pomp ciepła, wykonanie obliczenia symulacyjnego pracy całego pionowego gruntowego wymiennika ciepła w warunkach projektowych, z których wynikać będzie, że temperatura cieczy niskokrzepnącej (nośnika ciepła) na powrocie do wymiennika gruntowego w okresie 50 lat eksploatacji nie osiągnie wartości niższej niż -3°C"; w przypadku niższej niż zakładana 35 W/mb (określona przez test reakcji termicznej TRT) wydajności gruntu Wykonawca winien dostosować ilość sond pionowych do projektowanego zapotrzebowania zgodnie z dokumentacją projektową; Wykonawca winien również wziąć pod uwagę specyfikę wykonywania odwiertów, gdzie dochodzi do sytuacji, że w danym miejscu wiertnica nie dojdzie do zakładanych 100 metrów, w tym wypadku wydajność takiego odwiertu będzie odpowiednio mniejsza niż uzyskana w pierwszym odwiercie, w którym wykonywano TRT; w przypadku wykonania kilku odwiertów o mniejszym zagłębieniu należy odpowiednio ilość odwiertów zwiększyć; po wykonaniu odwiertów: Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie do przekazania organowi administracji geologicznej wyników wiercenia oraz parametrów technicznych zamontowanej gruntowej pompy ciepła w formie powykonawczej dokumentacji geologicznej; 6) zapewnienie badań archeologicznych w formie nadzoru archeologicznego towarzyszącym robotom ziemnym przedmiotowej inwestycji, zgodnie z Decyzją Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 393A/2018 z dnia 23.10.2018 r.; 7) Wykonawca przy robotach związanych z translokacją zabytkowej stacyjki winien uwzględnić: wykonanie inwentaryzacji elementów demontowanych; wykonanie oceny stanu technicznego wszystkich elementów pod kątem ich ponownego wbudowania; wykonanie ekspertyzy mykologicznej dla elementów przewidzianych do ponownego wbudowania (określającej m.in. stopień zawilgocenia, zasolenia, zagrzybienia, przydatność elementu oraz rodzaj zabiegów eliminujących w/w zagrożenia); renowację elementów drewnianych; zabezpieczenie elementów nadających się do ponownego wbudowania; ponowne wbudowanie; 8) sprawy związane z zapewnieniem łączności internetowej dla projektowanych obiektów tj. przyłączenie do przyłącza światłowodowego (w tym m.in. uzyskanie stosownych uzgodnień, wykonanie włączenia do istniejącego światłowodu na warunkach określonych przez Operatora i Urząd Marszałkowski w Kielcach, itp.); 9) przeprowadzenie, w imieniu Zamawiającego, procedury związanej z przyłączeniem instalacji fotowoltaicznej do sieci energetycznej, w tym m.in. przygotowanie wszystkich wymaganych dokumentów i zgłoszenie do operatora sieci dystrybucyjnej gotowości do przyłączenia (nie później niż w terminie 30 dni przed dniem planowanego przyłączenia); 10) wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej dla obiektów, dla których jest ono wymagane; 11) zgłoszenie do Urzędu Dozoru Technicznego wszystkich urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu - zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz.U. z 2012, poz.1468) i uzyskanie wymaganych decyzji w tym zakresie; 12) uzyskanie, w imieniu Zamawiającego, decyzji na użytkowanie obiektów zgodnie z wydanymi decyzjami pozwolenia na budowę, w tym w szczególności: zgłoszenie budowy do właściwej Inspekcji Sanitarnej, Straży Pożarnej, Inspekcji Weterynaryjnej i innych niezbędnych jednostek w przedmiotowym zakresie oraz przygotowanie i złożenie wniosku o pozwolenia na użytkowanie do właściwego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wraz z wymaganymi dokumentami w szczególności tj. dziennik budowy, protokoły badań i sprawozdań, dokumentacja geodezyjna, odbiory przyłączy, wymagane oświadczenia, zaświadczenia, audyty, pomiary, itp. wymagane dokumenty. 4. Szczegółowy zakres przewidzianych do realizacji prac oraz warunki ich realizacji zawierają: 1) Wzór umowy stanowiący Załącznik nr 4 do SIWZ. 2) Dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 10 do SIWZ wraz z załącznikiem wprowadzającym zmiany do dokumentacji projektowej stanowiącym Załącznik nr 10 a. 3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca Załącznik nr 11 do SIWZ. 4) Przedmiar robót stanowiący załącznik nr 12 do SIWZ. 5. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie celem pozyskania informacji, które będą niezbędne do przygotowania i złożenia oferty oraz zawarcia umowy. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji i opracowaniem oferty ponosi Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 200 000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie przewiduje warunku w tym zakresie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach