Przetargi.pl
Budowa ogólnodostępnych miejsc parkingowych na Osiedlu Powstańców Śląskich (w formule zaprojektuj i wybuduj)

Prezydent Miasta Piekary Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-940 Piekary Śląskie, ul. Bytomska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 939 379 , fax. 32 287 22 69
  • Data zamieszczenia: 2020-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Piekary Śląskie
    ul. Bytomska 84
    41-940 Piekary Śląskie, woj. śląskie
    tel. 323 939 379, fax. 32 287 22 69
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piekary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ogólnodostępnych miejsc parkingowych na Osiedlu Powstańców Śląskich (w formule zaprojektuj i wybuduj)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę / dokonania prawomocnego zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę przyjętego przez organ bez protestu oraz wykonanie kompletnych robót budowlanych polegających na budowie miejsc parkingowych (postojowych) oraz chodników zlokalizowanych przy ul. Marii Curie Skłodowskiej w Piekarach Śląskich. Zakres robót obejmuje w szczególności: •niezbędną i kompletną wycinkę krzewów i drzew wraz z karczowaniem (ok. 35 szt., w zależności od dokładnej lokalizacji miejsc postojowych i chodników liczba ta może ulec zmianie bez wpływu na wysokość wynagrodzenia ryczałtowego) – na podstawie prawomocnej decyzji na wycinkę zieleni uzyskanej przez wykonawcę w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia, wraz z wykonaniem projektu nasadzeń, •roboty rozbiórkowe w tym rozbiórkę istniejącej nawierzchni zieleńca (zdjęcie warstwy humusu) oraz rozbiórkę starego chodnika z nawierzchni asfaltowo-betonowej, •rozbiórkę istniejących krawężników / obrzeży, •cięcie asfaltu w miejscu ułożenia krawężnika najazdowego w linii jezdni z uzupełnieniem nawierzchni asfaltowej, oraz w miejscach połączenia nowych i starych chodników, wraz ze spoinowaniem, •roboty ziemne, •zabezpieczenie i odwodnienie robót, •korytowanie wraz z profilowaniem i zagęszczeniem istniejącego podłoża, •wykonanie warstwy odsączającej, •wykonanie warstwy podbudowy zasadniczej (grubość min. 25 cm – miejsca postojowe, grubość min. 20 cm – chodnik), •wykonanie nawierzchni miejsc postojowych z kostki brukowej betonowej szarej, grubości min. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej, •wykonanie nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej szarej, grubości min. 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej, •ułożenie krawężników betonowych najazdowych 15 x 22 cm na podsypce cementowo-piaskowej i ławie betonowej z oporem – od strony jezdni ulicy Marii Curie Skłodowskiej, z pozostałych stron zatok parkingowych zabudować obrzeża betonowe na ławie, •ułożenie obrzeży betonowych wzdłuż nowych chodników (oddzielenie od terenów zielonych - po obydwu stronach każdego chodnika), •zabezpieczenie istniejącej infrastruktury podziemnej, roboty należy wykonywać zgodnie z normami i przepisami oraz zaleceniami właścicieli infrastruktury podziemnej, •nowe chodniki połączyć z chodnikami istniejącymi (połączenia z kostki betonowej jak wyżej, •przesortowanie, załadunek, wywóz, rozładunek i utylizacja gruzu, asfaltu, nadmiaru ziemi, materiałów rozbiórkowych, wyciętych pozostałości drzew, dłużyc, karpiny, korzeni i pozostałych elementów rozbiórkowych, •roboty odtworzeniowe terenów przyległych, z wykorzystaniem usuniętego humusu i humusu dowiezionego wraz z obsianiem trawą, •przesadzenie młodych drzew kolidujących z zadaniem, •uzupełnienie asfaltu w jezdni przy krawężnikach najazdowych i na chodnikach, •nadzory branżowe, uzgodnienia, •roboty porządkowe i wykończeniowe, •wykonanie i zamontowanie trzech tablic pamiątkowych przy każdej z lokalizacji, informujących, że miejsca postojowe powstały w ramach budżetu obywatelskiego. Szerokość jednego miejsca postojowego nie powinna być mniejsza niż 2,5 m, natomiast dla osób niepełnosprawnych nie powinna być mniejsza niż 3,6 m. Miejsca postojowe należy przedzielić kostką betonową tego samego rodzaju, ale koloru czerwonego. Miejsca postojowe należy oznakować oznakowaniem pionowym. Miejsca dla osób niepełnosprawnych należy pomalować (oznakowanie poziome) i oznakować (oznakowanie pionowe) zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Długość każdego miejsca postojowego to minimum 5,0 m. Miejsca usytuować prostopadle do drogi. Przyjąć spadek poprzeczny 2% w kierunku jezdni, umożliwiający grawitacyjny spływ wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej znajdującej się w ciągu ulicy Marii Curie Skłodowskiej. Nowopowstałe miejsca postojowe – łącznie minimum 60 miejsc postojowych, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych. Nowopowstałe miejsca postojowe – łączna powierzchnia min. 840 m2. Szerokość chodników nie powinna być mniejsza niż 2,0 m. Chodniki winny być zlokalizowane na całej długości miejsc postojowych i opasać je w każdej lokalizacji z trzech stron. Nowe chodniki połączyć w ciągu z istniejącymi. Powierzchnia łączna nowych chodników do zaprojektowania i wykonania to min. 500 m2. Przy chodnikach, na początku i końcu miejsc postojowych zamontować łącznie min. 6 koszy na śmieci (po dwa na każdą lokalizację). Kosze metalowe z daszkiem. Rozwiązania równoważne. Wskazane ewentualnie w SIWZ i dokumentach technicznych znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje dany produkt są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Jednocześnie opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ – zgodnie z art. 30 ust.5 Ustawy. W związku z tym: 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych – tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ, 2) Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w SIWZ, a wskazanych poprzez normy, oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, 3) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 4. Na podstawie art. 29.3a ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie robót: rozbiórkowych, ziemnych, wycinki zieleni, konstrukcyjnych, nawierzchniowych, brukarskich, betonowych, wykończeniowych. Powyższy wymóg nie dotyczy osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie polegające na kierowaniu lub nadzorze robót budowlanych, a także nie dotyczy osób wykonujących czynności związane z opracowywaniem dokumentacji projektowej. Wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników i osób niepełnosprawnych Na podstawie art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający adekwatnie do przedmiotu zamówienia zapewnia dostępność dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych i z uwzględnieniem tych wymagań sporządza opis niniejszego przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia nie obejmuje zakresu robót ingerujących w dostępność dla wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, a także nie stawią takich wymogów szczególnych, ponad normy ogólne. Realizacja przedmiotu zamówienia nie stawia barier lub jakichkolwiek utrudnień w tym obszarze przestrzeni publicznej. Natomiast w zakresie wskazanej wyżej dostępności w trakcie realizacji robót budowlanych Zamawiający postawił taki warunek w ST m.in. w pkt-cie 1.7. Adekwatne odniesienie powyższego wymogu co do zakresu robót planowanych do realizacji w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia uwzględniono w szczególności zgodnie z przepisami ogólnymi, np. umożliwienie poruszania się osób na wózkach inwalidzkich na chodnikach – adekwatnie do realizowanego zakresu zamówienia. W pozostałym zakresie wymóg ten, odnosząc się do zakresu przedmiotu zamówienia nie ma zastosowania. Uwzględniając adekwatne odniesienie do przedmiotu zamówienia, w pozostałym zakresie dostosowania do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych w zakresie cech materiałów, produktu lub usługi odpowiadającym przedmiotowi zamówienia nie występują warunki szczególne, poza opisami zawartymi w STWiORB.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej z form wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez PKO Bank Polski SA: nr 05 1020 2313 0000 3402 0556 3525. 4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. W przypadku złożenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji bankowej bądź gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty. W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego, Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1. 2) Oświadczenia, o których mowa w rozdziale 7.1 SIWZ według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik. 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdziale 6.5.1) i 6.5.4) SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 5) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach