Przetargi.pl
Budowa ogólnodostępnego kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Wojska Polskiego 78 w Zwoleniu

Powiat Zwoleński ogłasza przetarg

  • Adres: 26-700 Zwoleń, Władysława Jagiełły
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 6763389 w. 26, 48 6763779 w. 26 , , fax. 48 6762520
  • Data zamieszczenia: 2019-07-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zwoleński
    Władysława Jagiełły 4
    26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie
    tel. 48 6763389 w. 26, 48 6763779 w. 26 , , fax. 48 6762520
    REGON: 67022322100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwolenpowiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ogólnodostępnego kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Wojska Polskiego 78 w Zwoleniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa ogólnodostępnego kompleksu sportowo – rekreacyjnego przy ul. Wojska Polskiego 78 w Zwoleniu” obejmująca wykonanie: boiska treningowego do gry w piłkę nożną o nawierzchni z trawy naturalnej, bieżni poliuretanowej okólnej czterotorowej, stanowiska do rzutu kulą, skoku w dal i skoku wzwyż oraz siłowni plenerowej. Zakres robót w przedmiocie zamówienia obejmuje: 1) Roboty rozbiórkowe: a) rozebranie nawierzchni istniejącego boiska asfaltowego oraz chodników, b) usuwanie drzew i krzewów; 2) Wykonanie boiska treningowego do gry w piłkę nożną o nawierzchni z trawy naturalnej i wymiarach 32 m x 64 m z warstwą odsączająca oraz drenażem francuskim z układem sączków co 10 m. Boisko będzie wyposażone w bramki do piłki nożnej w wymiarach 7,32 x 2,44 wykonane z owalnych profili malowanych proszkowo; 3) Wykonanie czterotorowej bieżni okólnej do biegów średnio i długo dystansowych z nawierzchnią poliuretanową o grubości min. 13 mm w kolorze czerwonym z naniesionymi liniami w kolorze białym na podbudowie z betonu jamistego, w nawiązaniu do istniejącej bieżni sprinterskiej; 4) Wykonanie czterdziestopięcio metrowego odcinka prostego rozbiegu o nawierzchni poliuretanowej do obsługi skoku w dal, rzutu kulą i skoku w zwyż na podbudowie z betonu jamistego; 5) Wykonanie stanowisk do skoku w dal, rzutu kulą i skoku w zwyż wraz z wyposażeniem ich w niezbędny sprzęt sportowy; 6) Montaż, konstrukcja nawierzchni i konserwacja siłowni plenerowej obejmującej następujące urządzenia: odwodziciel+biegacz+steper, wahadło + pajacyk, prasa nożna, wyciąg górny + wyciskanie siedząc. Montaż urządzeń do fundamentów oraz do pylonu lub słupa nośnego. 2. Szczegółowy zakres robót został określony w dokumentacji projektowej, która stanowi Załącznik nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3. Ryzyko prawidłowości ustalenia przedmiaru i kosztów wykonania Przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, dokonał własnej oceny zakresu wykonywanych robót budowlano-montażowych, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy, ponosi Wykonawca. 4. Informacje dotyczące Przedmiotu zamówienia zawarte w którymkolwiek dokumencie uważa się za obowiązujące. 5. Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z warunkami przedmiotowego postępowania opisanymi w SIWZ, uproszczoną dokumentacją projektową, warunkami wynikającymi ze zgłoszenia robót budowlanych, obowiązującymi normami i przepisami prawa, w tym określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), zgodnie z ogólnie przyjętą wiedzą w tym wiedzą techniczną, ofertą Wykonawcy oraz ustaleniami z Zamawiającym. 6. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania innych robót, dostaw i usług, które winny być wykonane dla właściwej i kompleksowej realizacji Przedmiotu zamówienia, a które nie zostały wymienione wprost w SIWZ. 7. Wykonawca realizując Przedmiot zamówienia będzie zobowiązany do: 1) przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, podejmować wszelkie uzasadnione kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół terenu budowy, 2) przestrzegania przepisów ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa i higieny pracy, 3) sporządzenia i uzgodnienia z Zamawiającym, przed podpisaniem umowy, Harmonogramu rzeczowo–finansowego robót wykonywanych w obiekcie, 4) realizowania robót pod stałym i bezpośrednim nadzorem kierownika budowy, posiadającego wymagane prawem budowlanym uprawnienia w zakresie realizacji robót wykonywanych na terenie budowy i należących do właściwej izby zawodowej, 5) zapewnienia osobom upoważnionym przez Zamawiającego, jak też innym uczestnikom procesu budowlanego, dostępu do terenu budowy i do każdego miejsca gdzie w związku z umową będą wykonywane roboty, 6) ochrony naziemnych i podziemnych instalacji i urządzeń takich jak rurociągi, kable itp. oraz ochronę własności publicznej i prywatnej, 7) wykonania Przedmiotu zamówienia z nowych, własnych materiałów, wyrobów i urządzeń, które powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w: a) ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), b) ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.), 8) dostarczenia dokumentów potwierdzających, że wszelkie materiały, wyroby, urządzenia, systemy, produkty i rozwiązania posiadają wymagane prawem aktualne świadectwa, deklaracje, certyfikaty, aprobaty wydane przez uprawnione instytucje i są dopuszczone do stosowania w Polsce; wszelkie aprobaty europejskie muszą być tłumaczone na język polski i akceptowane przez krajową jednostkę notyfikowaną, 9) prowadzenia na bieżąco prac porządkowych, systematycznego wywożenia odpadów budowlanych, gruzu i śmieci na legalne wysypisko zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na własny koszt ,który należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym, 10) usuniętą warstwę darni (humusu) należy po uzgodnieniu z Zamawiającym wywieźć poza teren szkoły lub rozplanować wokół budowanego obiektu, 11) po zakończeniu prac doprowadzić teren robót i teren przyległy do stanu pierwotnego, materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do ponownego wbudowania powinny być usunięte zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019r. poz. 701 z późn. zm.) a nadające się do wbudowania przekazane Zamawiającemu, natomiast zanieczyszczoną ziemię, odpady budowlane, gruz i śmieci wywiezione na legalne wysypisko na koszt Wykonawcy, 12) wykonania i umieszczenia na swój koszt wszystkich koniecznych tablic informacyjnych, które będą utrzymywane przez Wykonawcę w dobrym stanie przez cały okres realizacji robót, 13) po zakończeniu robót, zgłoszenia gotowości Przedmiotu zamówienia do końcowego odbioru, i przekazania na dzień zgłoszenia wykonanej dokumentacji powykonawczej i wykazem (z załącznikami) wbudowanych materiałów, wyrobów i urządzeń w 2 egz. w wersji papierowej, 14) w ramach i okresie udzielonej gwarancji i rękojmi usunięcia nieodpłatnie usterek, wad i awarii zgłoszonych przez Zamawiającego i stwierdzonych w trakcie przeglądów. 8. Jeśli gdziekolwiek w dokumentacjach technicznych lub opisie Przedmiotu zamówienia, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r, poz. 1986 z późn. zm.) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym, gwarantujących uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w ww. dokumentach. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem Przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentach. Podane w opisach Przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. Wykonawca, który powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez Zamawiającego, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie brana pod uwagę przez Zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nie równoważności zaproponowanych zamienników. 9. Obowiązek zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1-ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r. poz. 1040). 2) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: roboty ziemne, roboty rozbiórkowe; a) Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wyżej wskazane czynności. b) Wykonawca składa oświadczenie potwierdzające, że osoby oddelegowane do realizacji zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę przed przystąpieniem do wykonywania robót. Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy do momentu otrzymania oświadczenia, a wynikłe z tego opóźnienie w realizacji Przedmiotu zamówienia będzie traktowane jako opóźnienie z winy Wykonawcy. 3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w ppkt. 2 niniejszego punktu: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania Przedmiotu zamówienia w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Osoby oddelegowane przez Wykonawcę są zobowiązane podać imię i nazwisko podczas kontroli przeprowadzonej przez Zamawiającego. W razie odmowy podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących prace na placu budowy, Zamawiający wzywa kierownika budowy do wydania zakazu wykonywania przez te osoby prac do momentu wyjaśnienia podstawy ich zatrudnienia oraz wzywa Wykonawcę do złożenia pisemnego oświadczenia wskazującego dane osób, które odmówiły podania imienia i nazwiska podczas kontroli Zamawiającego, b) Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 2 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego, przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o pracę osób oddelegowanych do realizacji zamówienia – jeżeli Zamawiający o to wystąpi. 4) Sankcje z tytułu niespełnienia ww. wymagań. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne z tytułu: a) oddelegowania do wykonania prac wskazanych w ust. 2 osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę – w wysokości 500,00 zł. za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę), b) odmowy podania danych umożliwiających identyfikację wykonujących czynności wskazane w ppkt 2 na zasadach określonych w ppkt 3 lit a) – wysokości 1 000,00 zł. za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby w przypadku niewykazania jej danych przez Wykonawcę w drodze oświadczenia o którym mowa w ppkt. 2 lit b). 5) Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji Przedmiotu zamówienia na okres nie krótszy niż 60 miesięcy, przy czym Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji, jednak nie dłuższy niż 84 miesiące z uwzględnieniem zapisów w rozdziale XlV SIWZ. Szczegóły dotyczące gwarancji zawarte są w § 12 projektu umowy - załącznik nr 6 do SIWZ. Okres gwarancji stanowi jedno z ,,kryteriów oceny ofert", które zostało szczegółowo opisane w rozdziale XlV SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych). Wadium Wykonawca wnosi przed upływem terminu składania ofert. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Zwoleniu Nr 59 9157 0002 0000 0007 0928 0021 z oznaczeniem „Wadium do postępowania IR.272.8.2019 „Budowa ogólnodostępnego kompleksu sportowo – rekreacyjnego przy ul. Wojska Polskiego 78 w Zwoleniu” Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu załączona do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne z chwilą uzyskania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego wskazanym powyżej, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Poręczenie, gwarancja, o których mowa w pkt 2, powinny być ważne przez okres związania ofertą – kopia wadium powinna być dołączona do oferty, a oryginał dołączony do oferty w osobnej kopercie. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 6. Wadium, dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, może być wniesione przez jednego z tych Wykonawców, kilku z nich lub wszystkich łącznie. 7. Ewentualne przesunięcie terminu składania ofert jest jednoznaczne z przesunięciem terminu wniesienia wadium. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 3) Wykonawca, którego oferta została wybrana, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 4) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana. 9. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8 ppkt 1, 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli jego wniesienia żądano), 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego, 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Poleganie przez Wykonawcę na zdolnościach innych podmiotów – zgodnie z art. 22a ustawy: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w rozdziale V pkt 1 ppkt 2) i 3), w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 5 do SIWZ. 3) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 pkt 1), 2) i 8) ustawy. 4) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceni, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą; 2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawca może polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 3 ppkt 1) – 4). 4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub, b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w rozdziale V. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 ustawy. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Przepisy dotyczące Wykonawcy, stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w ppkt 1). 3) Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt. 1), zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców – rozdział XVI pkt 6 ppkt 1). 7. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (można wystawić jednorazowe pełnomocnictwo do danego konkretnego postępowania), do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (o ile pełnomocnictwo dla osób reprezentujących Wykonawcę nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) zawierające datę wystawienia, zakres upoważnienia, okres na które zostało wystawione oraz musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji. 8. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, określonych w niniejszym rozdziale. 9. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 10. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia wstępnego Wykonawcy, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw wykluczenia lub innych dokumentów wymienionych w niniejszym rozdziale, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 11. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy, muszą być składane w oryginale, podpisane przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, innego podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym), właściwym dla jego formy organizacyjnej. 12. Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 14, muszą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 13. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot na którego zdolnościach polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawcy – zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym), właściwym dla jego formy organizacyjnej – w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą, albo notariusz. Poświadczenia za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub formie elektronicznej. 14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 16. Dokumenty muszą być wystawione zgodnie z terminami określonymi powyżej, przy czym ważny będzie również dokument wystawiony w okresie wcześniejszym, jeżeli zostanie potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie. 17. Zamawiający na podstawie art. 26 ust .4 ustawy wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale. 18. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 3a ustawy wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 19. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymogi dotyczące terminu wystawienia dokumentów określone w ppkt 1) stosuje się odpowiednio. 20. Dodatkowe informacje. 1) Postępowanie o udzielenie zamówienia Zamawiający prowadzi w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 2) W przypadku wskazania przez Wykonawcę w oświadczeniu wstępnym dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 3 oraz 22 ppkt 1 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty. 3) W przypadku Wykonawców z zagranicy są oni zobowiązani do podania w ofercie rejestrów publicznych danego kraju, z których Zamawiający może pobrać bezpłatnie dokumenty dotyczące Wykonawców. Jeżeli Wykonawca zagraniczny nie wykaże danego rejestru, Zamawiający uzna, że dany dokument nie jest dostępny bezpłatnie w rejestrze publicznym i Wykonawca będzie zobowiązany do jego przedłożenia. 4) W przypadku, o którym mowa w ppkt 3) Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 5) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 3 oraz w pkt 22 ppkt 1), które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 21. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach