Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni ścieków w m. Zapolice, gm. Zapolice.

Gmina Zapolice ogłasza przetarg

  • Adres: 98-161 Zapolice, Plac Strażacki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 823-19-82 w. 28, , fax. 438 231 982
  • Data zamieszczenia: 2017-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zapolice
    Plac Strażacki 5
    98-161 Zapolice, woj. łódzkie
    tel. 43 823-19-82 w. 28, , fax. 438 231 982
    REGON: 73093448200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zapolice.biuletyn.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni ścieków w m. Zapolice, gm. Zapolice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest „Budowa oczyszczalni ścieków w m. Zapolice, gm. Zapolice.”. Zamówienie realizowane jest w ramach zadania inwestycyjnego o tej samej nazwie, jako projekt współfinansowany z publicznych środków krajowych i unijnych Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszelkich wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Zapolice o wydajności hydraulicznej Qśred = 160m3/d, BZT5 = 108 kg/d, ChZT = 216 kg/d. Projektowana oczyszczalnia ścieków ma konstrukcję segmentową. Zakres prac obejmuje budowę: 1) przepompowni ścieków głównej wraz z mechanicznym oczyszczaniem ścieków (krata koszowa); 2) punktu zlewczego ścieków dowożonych; 3) budynku reaktora biologicznego w skład którego wchodzą: a) pomieszczenie technologiczne mechanicznego oczyszczania ścieków – sitopiaskownik; b) pomieszczenie stacji dmuchaw; c) komorę denitryfikacji; d) dwie komory nitryfikacji; e) dwa osadniki wtórne; f) pomieszczenie prasy osadu; g) pomieszczenie sterowni; h) pomieszczenie – węzeł sanitarny; 4) punktu zlewczego ścieków dowożonych (żelbetowy zbiornik podziemny); 5) montaż biofiltrów do oczyszczania powietrza; 6) rurociągów technologicznych wodno – kanalizacyjnych; 7) wiaty przy bioreaktorze (nad kontenerem z odwodnionym osadem); 8) wiaty – zadaszenia nad agregatem prądotwórczym; 9) odwodnienia liniowego w miejscach składowania odpadów wydzielonych w procesie oczyszczania ścieków; 10) przebudowę kanału doprowadzającego ścieki surowe do bioreaktora Studni pomiarowej (zwężka Parshall’a); 11) przyłącza wody do projektowanego budynku bioreaktora; 12) rozbudowę linii kablowej zasilającej oczyszczalnię i oświetleniowej terenu; 13) systemu monitoringu terenu; 14) nowego układu drogowego wokół projektowanej oczyszczalni. Uwaga: Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do ujęcia w kosztach zadania w szczególności: ─ wytyczenia geodezyjnego robót przed rozpoczęciem robót, ─ sporządzenia dokumentacji geodezyjnej powykonawczej i szkicu geodezyjnego powykonawczego, ─ Wykonawca zobowiązany jest szczególnie starannie przeanalizować dokumentację projektową określająca zakres prac oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Zakres szczegółowy przedmiotu zamówienia opisany jest w przedmiarach poszczególnych branż dla robót budowlanych. ─ Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, zaleceniami producentów urządzeń oraz z zachowaniem należytej staranności. ─ Materiał z rozbiórki stanowi własność Zamawiającego, który Wykonawca przetransportuje z terenu budowy na wskazane miejsce przez Zamawiającego (w promieniu 10 km od terenu budowy). Budowa podzielona jest na dwa etapy: Etap I robót obejmuje: I. Budowa zbiorników i pomieszczenia bioreaktora osadu czynnego z pomieszczeniem mechanicznego czyszczenia, schody, wiata. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 1 w zakres etapu I wchodzą: 1) Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe (dział 1, poz. 1- 9 przedmiaru ofertowego nr 1); 2) Roboty ziemne i konstrukcyjne (dział 2, poz. 10 – 47 przedmiaru ofertowego nr 1); 3) Bioreaktor osadu czynnego z pomieszczeniem mechanicznego oczyszczania ścieków (dział 4 poz. 123 – 135 przedmiaru ofertowego nr 1); 4) Pomieszczenia bioreaktora osadu czynnego z pomieszczeniem mechanicznego oczyszczania ścieków (dział 5, przedmiaru ofertowego nr 1); - daszek nad wejściem do pomieszczeń mechanicznego oczyszczania schodami stalowymi (dział 5.1, poz. 136, przedmiaru ofertowego nr 1), - wiata przy ścianie południowej bioreaktora osadu czynnego z pomieszczeniem mechanicznego czyszczenia ścieków (dział 5.2, poz. 137 – 147, przedmiaru ofertowego nr 1), - pomosty obsługowe nad zbiornikami nitryfikacji, włazy rewizyjne i inne elementy stalowe (dział 5.3, poz. 148 – 150, przedmiaru ofertowego nr 1), - stalowe schody wejściowe do pomieszczeń bioreaktora osadu czynnego (dział 5.4, poz. 151 – 154 przedmiaru ofertowego nr 1); 5) Roboty uporządkowania i ukształtowania terenu - bioreaktor osadu czynnego z pomieszczeniem mechanicznego oczyszczania ścieków(dział 8, poz. 170 – 176 przedmiaru ofertowego nr 1). II. Wiata, zadaszenie agregatu wraz z płytą fundamentową. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 2 w zakres etapu I wchodzą: 1) Płyta fundamentowa pod agregat (dział 1, poz. 1 – 26 przedmiaru ofertowego nr 2); 2) Wiata na wykonanej płycie fundamentowej – zadaszenie agregatu ( dział 2, poz. 27- 36 przedmiaru ofertowego nr 2). III. Zbiornik punktu zlewczego ścieków dowożonych. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 3 w zakres etapu I wchodzą: 1) Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe ( dział 1, poz. 1 – 8 przedmiaru ofertowego nr 3). IV. Wentylacja i ogrzewanie pomieszczeń projektowanego bioreaktora. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 4 w zakres etapu I wchodzą: 1) Wentylacja pomieszczeń projektowanego bioreaktora osadu czynnego (dział 1, poz. 1 – 25 przedmiaru ofertowego nr 4). V. Drogi, chodniki, zagospodarowanie terenu, przebudowa ogrodzenia. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 5 w zakres etapu I wchodzą: 1) Rozbiórki istniejących nawierzchni i roboty ziemne (dział 1, poz. 1 – 13 przedmiaru ofertowego nr 5); 2) Nowe nawierzchnie wg projektu zagospodarowania terenu (dział 2, poz. 14 – 36 przedmiaru ofertowego nr 5). VI. Zewnętrzne instalacje wodno-kanalizacyjne. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 6 w zakres etapu I wchodzą: 1) Roboty przygotowawcze – zagospodarowanie placów budów (dział 1, poz. 1 – 2 przedmiaru ofertowego nr 6); 2) Projektowany wodociąg z rur, roboty przygotowawcze i ziemne (dział 2, poz. 3 – 28 przedmiaru ofertowego nr 6); 3) Projektowany wodociąg z rur, montaż rurociągów (dział 3, poz. 29 – 44 przedmiaru ofertowego nr 6); 4) Budowa kanału doprowadzającego ścieki do projektowanego bioreaktora – roboty przygotowawcze i ziemne (dział 6, poz. 49 – 72 przedmiaru ofertowego nr 6); 5) Kanał odprowadzający ścieki oczyszczone od projektowanego bioreaktora do projektowanej studni – roboty przygotowawcze i ziemne (dział 9, poz. 95 – 115 przedmiaru ofertowego nr 6); 6) Kanał odprowadzający ścieki oczyszczone od projektowanego bioreaktora do projektowanej studni – montaż rurociągów (dział 10, poz. 116 – 128 przedmiaru ofertowego nr 6); 7) Instalacja odwodnienia terenów w pobliżu projektowanego bioreaktora – roboty przygotowawcze i ziemne (dział 12, poz. 132 – 154 przedmiaru ofertowego nr 6); 8) Instalacja odwodnienia terenów w pobliżu projektowanego bioreaktora – montaż rurociągów (dział 13, poz. 155 – 161 przedmiaru ofertowego nr 6); 9) Kanał odprowadzający ścieki do projektowanego bioreaktora z punktu zlewczego – roboty przygotowawcze i ziemne (dział 15, poz. 165 – 186 przedmiaru ofertowego nr 6). VII. Technologia. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 7 w zakres etapu I wchodzą: 1) Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe (dział 1, poz. 1 – 4 przedmiaru ofertowego nr 7); 2) Montaż nowoprojektowanych urządzeń technologicznych (dział 2, poz. 5 – 16 przedmiaru ofertowego nr 7). VIII. Instalacje elektryczne wewnętrzne. Zgodnie z przedmiarem w zakres etapu I wchodzą: 1) Instalacje wewnętrzne w budynku (dział 2; dział 2.1, poz. 13 – 38; dział 2.2, poz. 39 – 49 przedmiaru instalacje elektryczne wewnętrzne). IX. Zasilanie podstawowe i rezerwowe. Zgodnie z przedmiarem w zakres etapu I wchodzą: 1) Zasilanie NN oczyszczalni (dział 1; dział 1.1, poz. 1 – 8; dział 1.2, poz. 9 – 19; dział 1.3, poz. 20 – 34 przedmiaru zasilanie podstawowe i rezerwowe). X. Opłaty administracyjne i odbiorowe po wykonaniu wodociągu z rur, zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 7, dział 5, poz. 48. Etap II robót obejmuje: I. Budowa zbiorników i pomieszczenia bioreaktora osadu czynnego z pomieszczeniem mechanicznego czyszczenia, schody, wiata. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 1 w zakres etapu II wchodzą: 1) Roboty konstrukcyjne i wykończeniowe – pomieszczenia bioreaktora osadu czynnego z pomieszczeniem mechanicznego oczyszczania ścieków, stalowe schody zewnętrzne i wiata przy bioreaktorze (dział 3, poz. 48 – 122 przedmiaru ofertowego nr 1); 2) Instalacje wewnętrzne w pomieszczeniach mechanicznego oczyszczania ścieków bioreaktora osadu czynnego (dział 6, poz. 155 – 168 przedmiaru ofertowego nr 1); 3) Wyposażenie obiektu w sprzęt p-poż, tablice alarmowe i opracowanie planu ewakuacji (dział 7, poz. 169 przedmiaru ofertowego nr 1). II. Wiata, zadaszenie agregatu wraz z płytą fundamentową. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 2 w zakres etapu II wchodzą: 1) Roboty uporządkowania i ukształtowania terenu (dział 3, poz. 37 – 42 przedmiaru ofertowego nr 2). III. Zbiornik punktu zlewczego ścieków dowożonych. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 3 w zakres etapu II wchodzą: 1) Roboty konstrukcyjne i wykończeniowe – zbiornik punktu zlewczego ścieków dowożonych (dział 2, poz. 9 – 46 przedmiaru ofertowego nr 3); 2) Roboty uporządkowania i ukształtowania terenu (dział 3, poz. 47 – 52 przedmiaru ofertowego nr 3). IV. Wentylacja i ogrzewanie pomieszczeń projektowanego bioreaktora. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 4 w zakres etapu II wchodzą: 1) Ogrzewanie pomieszczeń projektowanego bioreaktora osadu czynnego (dział 2, poz. 26 – 28 przedmiaru ofertowego nr 4). 2) Podłączenia, próby urządzeń, uruchomienie i odbiory (dział 3, poz. 29 przedmiaru ofertowego nr 4). V. Drogi, chodniki, zagospodarowanie terenu, przebudowa ogrodzenia. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 5 w zakres etapu II wchodzą: 1) Przebudowa ogrodzenia oczyszczalni (dział 3, poz. 37 – 51 przedmiaru ofertowego nr 5); 2) Zagospodarowanie terenu – tereny zielone (dział 4, poz. 52 – 68 przedmiaru ofertowego nr 5). VI. Zewnętrzne instalacje wodno-kanalizacyjne. Zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 6 w zakres etapu II wchodzą: 1) Roboty odtworzeniowe i wykończeniowe po wykonaniu wodociągu z rur (dział 4, poz. 45 – 47 przedmiaru ofertowego nr 6); 2) Budowa kanału doprowadzającego ścieki do projektowanego bioreaktora – montaż rurociągów (dział 7, poz. 73 – 91 przedmiaru ofertowego nr 6); 3) Roboty odtworzeniowe i wykończeniowe po budowie kanału doprowadzającego ścieki do projektowanego bioreaktora ( dział 8, poz. 92 – 94 przedmiaru ofertowego nr 6); 4) Roboty odtworzeniowe i wykończeniowe po wykonaniu kanałów odprowadzających ścieki oczyszczone do projektowanego bioreaktora do projektowanej studni, roboty ziemne i wykończeniowe (dział 11, poz. 129 – 131 przedmiaru ofertowego nr 6); 5) Roboty odtworzeniowe i wykończeniowe po wykonaniu instalacji odwodnienia terenów w pobliżu projektowanego bioreaktora (dział 14, poz. 162 – 164 przedmiaru ofertowego nr 6); 6) Kanał odprowadzający ścieki do projektowanego bioreaktora z punktu zlewczego – montaż rurociągu (dział 16, poz. 187 – 192 przedmiaru ofertowego nr 6) 7) Roboty odtworzeniowe i wykończeniowe po wykonaniu kanału odprowadzającego ścieki do projektowanego bioreaktora z punktu zlewczego (dział 17, poz. 193 – 195 przedmiaru ofertowego nr 6). VII. Instalacje elektryczne wewnętrzne. Zgodnie z przedmiarem w zakres etapu II wchodzą: 1) Oświetlenie terenu oczyszczalni (dział 1; dział 1.1, poz 1-8; dział 1.2, poz. 9 – 12 przedmiaru instalacje elektryczne wewnętrzne); 2) Telewizyjny system nadzoru (dział 3, poz. 50 – 57 przedmiaru instalacje elektryczne wewnętrzne); 3) System kontroli dostępu (dział 4, poz. 58 – 69 przedmiaru instalacje elektryczne wewnętrzne). VIII. Zasilanie podstawowe i rezerwowe. Zgodnie z przedmiarem w zakres etapu II wchodzą: 1) Agregat prądotwórczy (dział 2; dział 2.1, poz. 35 – 50 przedmiaru zasilanie podstawowe i rezerwowe). IX. Opłaty administracyjne i odbiorowe zgodnie z przedmiarem ofertowym nr 7, dział 3, poz. 17. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. UWAGA! Dołączone do SIWZ przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia umownego cena ofertowa powinna uwzględniać rzeczywiste koszty realizacji zadania wynikające z dokumentacji projektowej i przedmiarów robót stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ. W przypadku wystąpienia w dokumentacji przetargowej zamówienia nazw własnych wskazujących (bezpośrednio lub pośrednio) na producenta, typ katalogowy, znak towarowy, patent lub oznaczenie pochodzenia, wszystkie takie nazwy każdorazowo należy traktować jako przykładowe i czytać je z klauzulą "lub równoważne" (o parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych nie gorszych niż wynikające z użytych nazw). Jeżeli w dokumentacji wskazano konkretne typy wyrobów lub urządzeń, należy wskazanie to traktować wyłącznie jako pomocnicze określenie minimalnego poziomu jakości (standardu). Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji projektowej. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyposażenie i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie z dokumentacją projektową, stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ, obowiązującymi warunkami technicznymi, ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami Zamawiającego, a także zgodnie ze stosownymi pozwoleniami na wykonywanie robót stanowiących przedmiot zamówienia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane niewłaściwym wykonawstwem lub nieprzestrzeganiem przepisów prawa. Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy, zapewnić na terenie budowy ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie budowy obiektów i sieci, a po zakończeniu robót uporządkować teren. Materiały i surowce, wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać certyfikaty zgodności lub aprobaty techniczne wykorzystywanych materiałów. 2. Klauzula dotycząca zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w szczególności tzw. pracowników fizycznych (robotników budowlanych), wykonujących roboty bezpośrednio związane z wykonywaniem robót pod kierownictwem kierownika budowy oraz operatorów sprzętu mechanicznego przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia (wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych oraz sytuacji, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w przedmiarze robót. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wyżej określone czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących określone przez Zamawiającego czynności w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy, pisemne oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego w pkt 2) ppkt 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymagane przez Zamawiającego czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej, w wysokości określonej w umowie w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z projektem umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie stosownej kontroli. 3. Informacja na temat możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia Podwykonawcom: Wykonawca może powierzyć wykonanie części niniejszego zamówienia Podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do: wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz do podania nazw (firm) Podwykonawców. 4. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 2) Wszelkie ustalenia dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 3) Wykonawca jest obowiązany do określenia telefonów kontaktowych i numerów faks oraz współdziałania z Zamawiającym w celu dokonywania innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 5. Wymagania dot. gwarancji: Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił gwarancji na przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy. W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego niż wymagany okresu gwarancji, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp, jako niezgodna z SIWZ. Niezależnie od gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Okres rękojmi ustala się na okres tożsamy okresowi gwarancji. 6. Dodatkowe informacje: 1) Zaleca się aby Wykonawca (na własny koszt) dokonał wizji lokalnej w terenie w celu zdobycia informacji koniecznych do przygotowania oferty. 2) Wykonawca będzie obowiązany do zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót przed osobami postronnymi. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przy zachowaniu przepisów BHP. 4) Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 5) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie i niezbędne do odbioru przez stosowne instytucje. 6) Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 7) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzenia robót. 8) Po zakończeniu robót, ale przed odbiorem robót przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 60 000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych zero groszy). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 6) Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Ludowym Banku Spółdzielczym w Zduńskiej Woli nr rachunku: 95 9279 0007 0060 6114 2000 0240 z adnotacją „Wadium – Budowa oczyszczalni ścieków w m. Zapolice, gm. Zapolice .”. 7) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8) Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się chwilę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 9) Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10) Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 11) Niewniesienie wadium w terminie lub wniesienie wadium w nieprawidłowy sposób skutkować będzie odrzuceniem oferty, zgodnie z treścią art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 12) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. 13) Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 14) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 16) W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (można wystawić jednorazowe pełnomocnictwo do danego konkretnego postępowania) do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (o ile pełnomocnictwo dla osób reprezentujących Wykonawcę nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) zawierające datę wystawienia, zakres upoważnienia, okres na które zostało wystawione oraz musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia art. 23 ustawy Pzp. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o dzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (można wystawić jednorazowe pełnomocnictwo do danego konkretnego postępowania) do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (o ile pełnomocnictwo dla osób reprezentujących Wykonawcę nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) zawierające datę wystawienia, zakres upoważnienia, okres na które zostało wystawione oraz musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji. Zamawiający obliguje Wykonawcę do sporządzenia kosztorysu ofertowego, stosując podstawy wyceny jak w obmiarze robót. Przedłożenia kosztorysu ofertowego, Zamawiający wymagał będzie od wybranego Wykonawcy zamówienia publicznego, przed podpisaniem umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach