Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni ścieków w Kosowie Lackim

Gmina Kosów Lacki ogłasza przetarg

  • Adres: 08330 Kosów Lacki, ul. Kolejowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 257 879 105 , fax. 257 879 038
  • Data zamieszczenia: 2017-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kosów Lacki
    ul. Kolejowa 2
    08330 Kosów Lacki, woj. mazowieckie
    tel. 257 879 105, fax. 257 879 038
    REGON: 71158204900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kosowlacki.pl zakladka bip zamówienia publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni ścieków w Kosowie Lackim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego ,, Budowa oczyszczalni ścieków w Kosowie Lackim , gmina Kosów Lacki, powiat sokołowski, woj. mazowieckie na działkach o nr ewidencyjnych 1086,1087 w obrębie geodezyjnym Kosów Lacki. Działki te były dotychczas wykorzystywane rolniczo . Oczyszczalnię zaprojektowano do obsługi 9600 RLM, o dopływie ścieków Qdsr =1000 m3/d i maksymalnie Qdmax = 1.400 m3/d. Odbiornikiem ścieków oczyszczonych jest potok Kosówka, stanowiący dopływ Bugu. Wylot ścieków oczyszczonych projektuje się na działkę o nr ew. 1776 stanowiącą obszar rzeki Kosówki. Ścieki oczyszczone trafiać będą do wylotu ścieków projektowanym rurociągiem odprowadzającym ścieki oczyszczone z oczyszczalni ścieków, przebiegającym przez działki o nr ew. 927 (projektowany przewiert pod drogą powiatową ) oraz o nr ew. 822/2 i 822/ 1. Oczyszczalnia ścieków w Kosowie Lackim realizowana będzie zgodnie z projektem budowlanym i dokumentacją na podstawie której Inwestor - Gmina Kosów Lacki uzyskała prawomocną decyzję pozwolenia na budowę wydaną przez Starostę Sokołowskiego . Działki 1086 i 1087 są własnością inwestora – teren niezabudowany . 2. Koncepcja technologiczna Stan projektowany: Część mechaniczna:  Budowa stacji zlewnej ścieków dowożonych - instalacja kontenerowej stacji zlewnej ścieków dowożonych zgodnej z obecnymi wymaganiami środowiskowymi  Budowa pompowni ścieków surowych z koszem  Budowa węzła mechanicznego oczyszczania ścieków:  - Instalacja urządzeń mechanicznego oczyszczania ścieków w pomieszczeniu mechanicznego oczyszczania ścieków w projektowanym budynku socjalno technicznym.  Budowa pompowni pośredniej  Budowa komory rozdziału Część biologiczna: Zaprojektowano dwa równoległe ciągi technologiczne  Budowa reaktorów biologicznych – 2 ciągi  Budowa osadników wtórnych – 2 ciągi  Pompownia ścieków oczyszczonych . Gospodarka osadami:  Budowa komory stabilizacji tlenowej osadu  Instalacja prasy osadów z układem higienizacji. Obiekt w projektowanym budynku, w pomieszczeniu odwadniania osadów.  Budowa wiaty magazynowej z odciekami. Budowa budynku socjalno-technicznego, składającego się z następujących pomieszczeń:  - pomieszczenie odwadniania osadu  - pomieszczenie mechanicznego oczyszczania ścieków  - pomieszczenie techniczne  - pomieszczenia socjalne oraz wiaty.  Budowa instalacji dezodoryzacji  Budowa dróg wewnętrznych dojazdowych do obiektów  Budowa sieci AKPiA, rurociągów technologicznych, przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji pomocniczych i między obiektowych Zagospodarowanie terenu  Utwardzenie terenu – ułożenie kostki brukowej.  Wykonanie trawników.  Nasadzenie drzew i krzewów. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji technicznej składającej się z dokumentacji projektowych poszczególnych branż zawierających część opisową oraz część graficzną , Specyfikacji technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych , oraz przedmiarów robót pełniących funkcję pomocniczą przy obliczaniu wartości zamówienia dla przygotowania oferty . Wykonawca przed przygotowaniem oferty może poszerzyć zakres robót wskazany w przedmiarach robót o ile taka konieczność wynika z dokumentacji Dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 8 do SIWZ 4. Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił gwarancji : 1) na roboty budowlane nie krótszej niż 36 miesięcy liczonej od dnia bezusterkowego odbioru robót , 2) na wszystkie urządzenia technologiczne nie krótszej niż 24 miesiące od dnia bezusterkowego odbioru przedmiotu zamówienia 5.Strony zamierzają regularnie, nie rzadziej niż raz w miesiącu , odbywać narady koordynacyjno-techniczne chyba, że Zamawiający zdecyduje inaczej w trakcie realizacji Przedmiotu umowy. Narady będą odbywać się na terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie miasta Kosów Lacki . Spotkaniom będzie przewodniczył przedstawiciel Zamawiającego, który sporządzał będzie protokół i przedstawiał do podpisu uczestnikom spotkania bezpośrednio po jego zakończeniu. Ze strony Wykonawcy w spotkaniach muszą brać udział kierownicy robót, o których mowa rozdziale VI ust. 1 pkt 2 lit. c 6. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienie na podstawie umowy o pracę 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy i Podwykonawcy/-ców zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty przygotowawcze (przygotowanie terenu pod budowę, roboty ziemne); b) roboty konstrukcyjno - budowlane (prace murarskie, dekarskie, zbrojenie, szalowanie, betonowanie, spawanie ); c) roboty technologiczno-sanitarne (wykonywanie wykopów pod rurociągi, montaż rurociągów, instalacje wod.-kan., instalacje wentylacji i ogrzewania, spawanie, zgrzewanie rurociągów, montaż armatury, montaż urządzeń technologicznych i pomiarowych); d) roboty elektryczne (instalacje elektryczne, instalacje niskoprądowe, oświetlenie zewnętrzne , montaż urządzeń automatyki i sterowania); e) roboty wykończeniowe (ocieplenie ścian budynku, wykonywanie posadzek, instalowanie stolarki okiennej i drzwiowej, tynkowanie, malowanie, wykonanie elewacji, krycie dachu, wykonanie obróbek blacharskich, montaż rynien); f) roboty drogowe (profilowanie i zagęszczanie podłoża, układanie nawierzchni z kostki betonowej, układanie krawężników i obrzeży); g) roboty związane z zagospodarowaniem terenu (wykonanie ogrodzenia, wykładanie kostką betonową ,sadzenie zieleni). Powyższy wymóg nie dotyczy osób, odnośnie których Wykonawca wykaże, że w/w czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez wykonawcę lub podwykonawcę oraz nie ma on zastosowania do kierownika budowy i kierowników poszczególnych robót. 7. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 7 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 10) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 7 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej wskazanej w postanowieniach wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7. czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8. Zastosowanie urządzeń równoważnych: 1) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust.3 PZP dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń innych niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów / urządzeń równoważnych w takim zakresie i w taki sposób, aby łącznie: a) gwarantowały wykonanie robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem budowlanym bez dokonywania w projekcie budowlanym zmian powodujących istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę i nakładających obowiązek uzyskania zmiany pozwolenia na budowę; b) zastosowane materiały / urządzenia miały parametry techniczne nie gorsze od zaprojektowanych przy czym przyjmuje się, że wszelkie materiały i urządzenia określone w Dokumentacji dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia pochodzące od konkretnych producentów lub ze wskazaną marką albo patentem, określają minimalne parametry techniczne, jakościowe i użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały/urządzenia oferowane, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. c) materiały i rządzenia równoważne nie spowodują zwiększonego zużycie energii niż wskazane w dokumentacji projektowej. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Tabele parametrów równoważności wskazano w dokumentacji projektowej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) gwarancjach bankowych, c) gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r., poz. 359). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: PBS Sokołów Podlaski Oddział Kosów Lacki nr 69 9221 0000 0032 4164 2000 0020 Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) kwotę gwarancji, 3) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia - do dnia", 4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5)Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich . 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: 1) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenia, o których mowa w rozdz. VII ust.1 pkt.1 SIWZ według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do SIWZ, 3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, 4) w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w rozdziale VI ust.3 pkt.1 oraz w rozdz.VII ust.1 pkt.4 SIWZ – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach