Przetargi.pl
Budowa oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w Siedliskach w systemie „zaprojektuj i wybuduj”

Gmina Józefów ogłasza przetarg

  • Adres: 23460 Józefów, ul. Kościuszki
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 878 133 , fax. 84 6878133 wew. 48
  • Data zamieszczenia: 2018-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Józefów
    ul. Kościuszki 37
    23460 Józefów, woj. lubelskie
    tel. 846 878 133, fax. 84 6878133 wew. 48
    REGON: 95036910300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ejozefow.pl, http://umjozefow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w Siedliskach w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej i na jej podstawie wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w Siedliskach”. 2.1.1. Całość prac jest podzielona na 2 etapy: I etap 1. Wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej ( oczyszczalnia + kanalizacja) 2. Renowacja sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w m. Długi Kąt-Osada o średnicy dz250mm 3. Renowacja sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w m. Długi Kąt-Osada, Siedliska o średnicy dz315mm 4. Zbiorowa oczyszczalnia ścieków wraz z zagospodarowaniem terenu oraz komorą tlenowej stabilizacji osadu 5. Droga dojazdowa do oczyszczalni 6. Remont istniejącego budynku socjalno-technicznego na terenie oczyszczalni II etap 1. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej we wsi Siedliska o średnicy dz250mm 2. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej we wsi Siedliska o średnicy dz200mm 3. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej we wsi Siedliska o średnicy dz160mm 4. Sieć kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej w m. Siedliska o średnicy dn160mm 5. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej we wsi Tartak Długi Kąt o średnicy dz200mm 6. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej we wsi Tartak Długi Kąt o średnicy dz160mm 7. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej- łącznik w m. Długi Kąt-Osada o średnicy dz200mm 8. Przyłącza kanalizacji sanitarnej we wsi Siedliska o średnicy dz160mm 9. Przyłącza kanalizacji sanitarnej we wsi Tartak Długi Kąt o średnicy dz160mm 2.2. Zakres zamówienia obejmuje: 2.2.1. Opracowanie dokumentacji projektowej dla: a) sieci kanalizacji sanitarnej wraz z niezbędnym uzbrojeniem dla wsi Siedliska o łącznej długości około: • 1098 m, średnicy min. dz250mm (wg załączonego zakresu graficznego), • 2445 m, średnicy min. dz200mm (wg załączonego zakresu graficznego), • 1360 m, średnicy min. dz160mm (wg załączonego zakresu graficznego), • 633 m, średnicy min. dn160mm - odcinek ciśnieniowy (wg załączonego zakresu graficznego), b) przyłączy kanalizacji sanitarnej do budynków istniejących we wsi Siedliska w ilości około 67 szt. i średnicy 160mm, stanowiących koszty niekwalifikowane (wg załączonego zakresu graficznego), c) sieci kanalizacji sanitarnej wraz z niezbędnym uzbrojeniem dla wsi Tartak Długi Kąt o łącznej długości około: • 350 m, średnicy min. dz200mm (wg załączonego zakresu graficznego), • 318 m, średnicy min. dz160mm (wg załączonego zakresu graficznego), d) przyłączy kanalizacji sanitarnej do budynków istniejących we wsi Tartak Długi Kąt w ilości około 10 szt. i średnicy 160mm, stanowiących koszty niekwalifikowane (wg załączonego zakresu graficznego), e) sieci kanalizacji sanitarnej (łącznik) wraz z niezbędnym uzbrojeniem pomiędzy istniejącą kanalizację sanitarną w m. Długi Kąt-Osada (Prefabet) z istniejącą siecią kanalizacji sanitarnej w m. Samsonówka o łącznej długości około 418 m i średnicy 200mm (wg załączonego zakresu graficznego), f) renowacji istniejącej kanalizacji sanitarnej na terenie m. Długi Kąt i Siedliska o łącznej długości około: • 398m i średnicy 250mm, wraz z około 13 studniami betonowymi, • 226m i średnicy 300mm, wraz z około 10 studniami betonowymi, g) zbiorowej kompaktowej oczyszczalni ścieków na potrzeby wsi Siedliska oraz Tartak Długi Kąt. Ponadto planowana budowa oczyszczalni zastąpi obecnie pracującą oczyszczalnię ścieków na potrzeby wsi Samsonówka i m. Długi Kąt-Osada. Na potrzeby powyższych założeń należy zaprojektować zbiorową kompaktową oczyszczalnię ścieków o RLM= min. 700, Qdśr = min. 70m3/d, h) gospodarki osadowej na terenie oczyszczalni w zakresie komory tlenowej stabilizacji osadu (KTSO) wraz z system napowietrzania drobnopęcherzykowego oraz sterowaniem, i) remontu / modernizacji istniejącego budynku socjalno-technicznego, j) wykonanie wszelkich niezbędnych opracowań wymaganych do realizacji inwestycji, między dokumentacji geologiczno-inżynieryjnej uwzględniającej warunki hydrogeologiczne panujące na terenie planowanej inwestycji, projektów konstrukcyjnych, projektów odtworzenia nawierzchni czy projektów usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną. Uwaga: Projektując sieć kanalizacji sanitarnej w m. Siedliska należy uwzględnić możliwość podłączenia w przyszłości m. Majdan Nepryski do wykonanej kanalizacji. Szacunkowa ilość budynków mieszkalnych w m. Majdan Nepryski wynosi ok. 270. Ponadto przy szczegółowym doborze średnicy odcinka przeznaczonego do renowacji należy uwzględnić możliwość podłączenia w przyszłości m. Długi Kąt (wieś). 2.2.2. Budowa/wykonanie: a) sieci kanalizacji sanitarnej we wsi Siedliska, b) przyłączy kanalizacji sanitarnej do budynków istniejących we wsi Siedliska, c) sieci kanalizacji sanitarnej we wsi Tartak Długi Kąt, d) przyłączy kanalizacji sanitarnej do budynków istniejących we wsi Tartak Długi Kąt, e) sieci kanalizacji sanitarnej (łącznik) pomiędzy istniejącą kanalizację sanitarną w m. Długi Kąt-Osada (Prefabet) z istniejącą siecią kanalizacji sanitarnej w m. Samsonówka), f) renowacji istniejącej kanalizacji sanitarnej w m. Długi Kąt-Osada oraz we wsi Siedliska, g) zbiorowej kompaktowej oczyszczalni ścieków o szacownej przepustowości około Qdśr = ok. 70m3/d oraz RLM = około 700 wraz z zagospodarowaniem terenu oczyszczalni, h) budowa komory tlenowej stabilizacji osadu wraz z systemem napowietrzania oraz sterowania, i) wykonanie sieci międzyobiektowych na terenie oczyszczalni, j) wykonanie dwóch kompaktowych sieciowych przepompowni ścieków, k) wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej od przepompowni ścieków do studni rozprężnych na kanalizacji grawitacyjnej, l) likwidacja istniejącej oczyszczalni ścieków wraz z poletkami osadowymi, m) wykonanie modernizacji/remontu istniejącego budynku oczyszczalni, n) wykonanie wszelkich niezbędnych robót wymaganych przy realizacji inwestycji, między innymi odtworzenia nawierzchni, usunięcia występujących kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną i przywróceniem terenu do stanu pierwotnego. 2.2.3. W miejscowości Siedliska do wyceny należy przyjąć poprowadzenie kolektorów głównych sieci kanalizacji sanitarnej w pasie dróg gminnych wraz z odtworzeniem nawierzchni asfaltowych na szerokości minimum 3m i grubości warstwy ścieralnej min. 4 cm. Obowiązkiem Wykonawcy będzie wydzielenie z całej inwestycji zakresów stanowiących koszty niekwalifikowane - w myśl obowiązujących wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków z wyraźnym wyszczególnieniem ich w dokumentacji projektowej, inwentaryzacji powykonawczej i fakturowaniu robót. 2.3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa Program funkcjonalno-użytkowy (dalej zwany również: „PFU”) – Załącznik Nr 8 do SIWZ. 2.4. Uwagi i wymagania dodatkowe: a) Zamawiający wymaga, aby rozwiązania techniczne, zastosowane urządzenia i wyposażenie były wysokiej jakości zapewniającej długą i pewną eksploatację, a wszystkie urządzenia, prace i instalacje nie wymienione szczegółowo w normach lub przepisach były wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i doświadczeniem wykonawcy, w tym:  wszystkie zaproponowane urządzenia winny pochodzić od producentów, którzy zapewniają sprawne przeprowadzenia napraw pogwarancyjnych oraz dostarczenie części zamiennych; nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w poprawnej eksploatacji,  przy doborze urządzeń należy dążyć do ujednolicenia producentów i typów,  elementy konstrukcji urządzeń winny być wykonane z materiałów odpornych na działanie korozyjne środowiska, w którym będą zainstalowane,  prace budowlane i technologia powinny być wykonane w standardzie nie niższym niż określony w PFU. b) W trakcie procesu inwestycyjnego wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania z zamawiającym zakresu wprowadzanych rozwiązań modernizacyjnych oraz planowanych do zastosowania nowych urządzeń i obiektów. c) Na każdym etapie projektowania będzie wymagane zachowanie ścisłego kontaktu z zamawiającym oraz uwzględnienie jego sugestii i weryfikacji dotyczących rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych. d) Sugestie zamawiającego dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych, nie kolidujące z ogólnym rozwiązaniem proponowanym przez wykonawcę, będą wiążące dla wykonawcy. e) Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na zamawiającego praw własności intelektualnej oraz udzielenia licencji na zasadach określonych we wzorze umowy 2.5. Występujące w dokumentacji nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 2.6. Zamawiający wymaga aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca lub podwykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie: - operatorów koparek - robót budowlanych - elektryków - pracowników wykonujących roboty technologiczne i instalacyjne - prac fizycznych oraz robót instalacyjno-montażowych jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.). 2.7. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.6 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2.8. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.6 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 2.9. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.6 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.7 czynności. 2.10. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 2.11. Minimalne okresy gwarancji: a) Na wykonaną kompletną dokumentację projektowo - kosztorysową – a także odrębnie dla poszczególnych projektów objętych tą dokumentacją, na okres minimum 36 miesięcy od daty odbioru dokumentacji potwierdzonej stosownym protokołem odbioru sporządzonym przez wykonawcę i zamawiającego. Gwarancja dotyczy odpowiedzialności szczególnie za wady ukryte oraz jakości opracowanej dokumentacji. Wykonawca gwarantuje tym samym, że po odbiorze dokumentacji nie ujawnią się żadne wady projektu budowlanego i wykonawczego. Wadą będzie w szczególności taka cecha dokumentacji, która doprowadziła do wady części lub całości inwestycji. W przypadku, gdy wada doprowadzi do pomniejszenia wartości użytkowej lub technicznej dokumentacji, koszty jej usunięcia poniesie wykonawca. b) Na roboty budowlano-montażowe – minimum 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji. c) Na dostarczone materiały i urządzenia – gwarancje rozszerzone- jednak nie mniej niż 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji d) Gwarancje technologiczne (wymagane parametry jakości ścieków oczyszczonych) – minimum 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji e) Rękojmia za wady fizyczne i prawne na materiały, urządzenia i oprogramowanie oraz wszelkie prace, w tym roboty budowlane wykonane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, na okres równy okresom gwarancji. Bieg okresów gwarancji i rękojmi na wszystkie etapy wykonanych prac rozpoczyna się w dniu następnym licząc od daty dokonanego odbioru końcowego inwestycji. 2.12. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 2.13. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71300000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 5.1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 5.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium należy wnieść na cały okres związania ofertą. 5.3. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 28.02.2018 r. do godz. 10:00. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się dzień i godzinę uznania na rachunku zamawiającego kwoty wadium. 5.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Zamościu O/Józefów, nr konta 49 9644 1033 2007 3300 1401 0032 z dopiskiem „Wadium na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w Siedliskach w systemie zaprojektuj i wybuduj”. 5.5. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, o której mowa w pkt 5.2. ppkt. 2-5 oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot bez naruszenia integralności całej oferty. Dokumenty te powinny precyzyjnie określać „beneficjenta” oraz cel ustanowionego zabezpieczenia, muszą być przypisane do konkretnego postępowania tj. („Wadium na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w Siedliskach w systemie zaprojektuj i wybuduj”). Ponadto w gwarancji należy wskazać przypadki, w których nastąpi zapłata gwarantowanej kwoty – albo opisowo, albo też poprzez przywołanie art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Powinny także zawierać klauzule o nieodwoływalności gwarancji, jej bezwarunkowości oraz dokonaniu zapłaty na pierwsze żądanie. Koperta powinna być oznaczona napisem „Wadium” oraz powinna wskazywać nazwę postępowania. Dokument ten należy złożyć w terminie i miejscu określonym w pkt 13.1 SIWZ (Urząd Miejski w Józefowie ul. Kościuszki 37, Biuro Obsługi Interesanta w terminie do dnia 28.02.2018 roku, godz. 10.00). 5.6. Zaleca się także dołączenie (wpięcie) do oferty kopii dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu, poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 5.7. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. ----------------------------------------------------------------------------------------- 6.3 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 6.1 ppkt 2 w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych ( art. 22a.1 Pzp). 6.4. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w punkcie 6.3 SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik nr 8 do SIWZ); 2) zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp; 3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane ( jeżeli dotyczy); 4) ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane których wskazane zdolności dotyczą. 6.5. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie 8.7 ppkt 1 lit. a, b,c SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach