Przetargi.pl
Budowa obiektu pod roboczą nazwą Inkubatora Przedsiębiorczości na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego wraz z uzyskaniem wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji.

Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny sp. z o. o. ogłasza przetarg

  • Adres: 85-862 Bydgoszcz, ul. Bydgoskich Przemysłowców
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 365 33 10
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny sp. z o. o.
    ul. Bydgoskich Przemysłowców 6
    85-862 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 365 33 10
    REGON: 34001127900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bppt.pl; www.bip.bpp.bydgoszcz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa obiektu pod roboczą nazwą Inkubatora Przedsiębiorczości na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego wraz z uzyskaniem wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie obiektu pod roboczą nazwą Inkubatora Przedsiębiorczości na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego wraz z uzyskaniem wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji. Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 7 do SIWZ. 2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3. Zamówienie realizowane będzie w ramach projektu pn. „Budowa inkubatora przedsiębiorczości na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego” nr RPKP.01.04.03-04-0003/20 dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 działanie 1.4 Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości, poddziałania 1.4.3. Rozwój infrastruktury na rzecz rozwoju gospodarczego, Schemat: Infrastruktura biznesowa w regionie. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, o których mowa w niniejszym ustępie nie zostaną mu przyznane (art. 93 ust. 1a ustawy Pzp). 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w treści SIWZ, w tym w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji technicznej użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, a także normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne. Przez produkt równoważny dla wyspecyfikowanego przedmiotu zamówienia rozumie się produkt o parametrach i wymaganiach minimalnych wyszczególnionych (wymienionych) i określonych w szczegółowym zakresie w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji technicznej. Przez normę jakościową równoważną rozumie się taką, która potwierdza, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z normami jakościowymi lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z równoważnymi normami jakościowymi odwołującymi się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich lub potwierdza odpowiednio stosowanie przez Wykonawcę równoważnych środków zapewnienia jakości. 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego następujące prace w zakresie realizacji niniejszego zamówienia: brukarskie, ciesielskie, dekarskie, glazurnicze, hydrauliczne, malarskie, murarskie, pomocnicze, robotnicze, tynkarskie. Wzór umowy – załącznik nr 4 do SIWZ określa w szczególności: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osoby, o której mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osoby wykonującej czynności w trakcie realizacji zamówienia. 6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego postępowania i zastosowane materiały na okres 7 lat licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia i zastosowane materiały na okres 7 lat licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 8. Załączone przedmiary mają charakter wyłącznie orientacyjny i Wykonawca korzysta z nich na własną odpowiedzialność. Podczas kalkulowania oferty Wykonawca jest zobowiązany bazować na własnych przedmiarach. 9. W ramach wynagrodzenia Wykonawca uwzględnia wszelkie koszty wykonania zamówienia, w tym koszty pracownicze, podatków, składek, BHP, zajęcie pasa drogowego, opłat skarbowych i innych opłat administracyjnych, diet, noclegów, delegacji, ewentualnego nadzoru saperskiego, przyrodniczego, konserwatorskiego, archeologicznego i innych kosztów powiązanych z zamówieniem. Załącznik nr 7 do SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia 1. Nazwa zadania: „Budowa obiektu pod roboczą nazwą Inkubatora Przedsiębiorczości na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego wraz z uzyskaniem wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji.” 2. Wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.), polegających na budowie obiektu pod roboczą nazwą Inkubatora Przedsiębiorczości na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego wraz z uzyskaniem wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji. (dalej „Przedmiot zamówienia”). 3. Szczegółowy opis całości przedmiotu zamówienia określa załączona dokumentacja. Zamawiający ma zamiar przeznaczyć na realizacje zamówienia 19 000 000 zł netto. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020. 4. W ramach umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać następujące opracowania wraz z dokonaniem koniecznych uzgodnień: 1) plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 2) harmonogram rzeczowo-finansowy 3) wszystkie dokumenty i opracowania niezbędne do realizacji inwestycji (np. projekty warsztatowe konstrukcji stalowych, stropów żelbetowych, tymczasowej organizacji ruchu, harmonogram rzeczowo-finansowy, itp.) 4) kłady i rzuty elementów wskazanych w załączniku A.6. punkty 1, 2, 3, 4, 5, 6 w trzech wariantach i przedstawić je zamawiającemu do oceny i akceptacji, 5) wizualizacje fotorealistyczne 6 pomieszczeń: biura małego, biura dużego, hali, łazienki damskiej i męskiej, jadalni sporządzone w 2 egzemplarzach papierowych (format A3, kolorowy) oraz w formie elektronicznej na płytach CD – 2 egz. (dokumentacja powinna być zapisana w formie grafiki wektorowej w formacie pdf oraz cdr, pliki nie powinny mieć zabezpieczenia przed kopiowaniem). Wizualizacje maja zawierać elementy dekoracyjne i ruchome elementy wyposażenia wnętrz (np. meble, kwiaty, armatura). 6) karty materiałowe - przedstawiać minimum 14 dni przed wbudowaniem materiału 7) próbki materiałów wykończeniowych elementów wnętrz: - wykończenie posadzek, schodów (płytki, wykładziny) - kolory farb (próbki malowane na płycie g-k 50x50 cm) - płytki, gres naścienny 8) dokumentacja powykonawcza, sporządzona w 3 egzemplarzach papierowych oraz w formie elektronicznej na płytach CD – 2 egz. (dokumentacja powinna być zapisana w formatach doc, xls, pdf i dwg; pliki nie powinny mieć zabezpieczenia przed kopiowaniem) zawierająca w szczególności: a) protokoły odbioru, b) geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. 5. Kompletną dokumentację powykonawczą Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej wraz ze zgłoszeniem wykonania wszelkich prac do odbioru końcowego. 6. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia z najwyższą starannością, zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, normami, współczesną wiedzą i sztuką budowlaną oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 7. W umowie Wykonawca oświadczy, że przed zawarciem umowy dokonał wizji lokalnej, zapoznał się z warunkami lokalnymi dla realizacji Inwestycji, w tym szczególnie z: możliwością urządzenia zaplecza budowy, możliwościami zasilania w energię elektryczną, wodę i inne media, z możliwościami dojazdu na teren budowy, ze stanem dróg dojazdowych itp., został poinformowany o pracach toczonych w rejonie inwestycji przez inne podmioty, a także o tym, że uwzględni ewentualne trudności związane z zapewnieniem dostępności komunikacyjnej do podmiotów prowadzących działalność i roboty budowlane w pobliżu i w związku z tym nie wnosi i nie będzie wnosił w przyszłości żadnych zastrzeżeń w tym zakresie. 8. Przekazanie placu budowy nastąpi najpóźniej 3 dni robocze od podpisania umowy. 2. Załączniki do OPZ: A.1. Projekt budowlany wraz z pozwoleniem na budowę, A.2. Projekt wykonawczy, A.3. Orientacyjne przedmiary robót, A.4. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, A.5. Dokumentacja geologiczna A.6. Szczegółowy opis wykończenia i wyposażenia pomieszczeń oraz tereny zewnętrznego 3. Wymagane branże 1) Branża konstrukcyjno-budowlana bez ograniczeń. 2) Branża elektryczna bez ograniczeń. 3) Branża drogowa bez ograniczeń. 4) Branża sanitarna bez ograniczeń. 5) Branża telekomunikacyjna bez ograniczeń. 4. Terminy wykonania zamówienia 1) 5 dni roboczych od podpisania umowy – przedłożenie przez Wykonawcę harmonogramu rzeczowo finansowego; dostarczenie dokumentu w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego lub co najmniej drogą elektroniczną; za datę dostarczenia dokumentu przyjmuje się datę wpływu do Zamawiającego; 2) 5 dni roboczych od złożenia harmonogramu – zaakceptowanie harmonogramu lub zgłoszenie uwag przez Zamawiającego; 3) 3 dni robocze od zgłoszenia uwag przez Zamawiającego – złożenie poprawionego harmonogramu; dostarczenie dokumentu w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego lub co najmniej drogą elektroniczną; za datę dostarczenia dokumentu przyjmuje się datę wpływu do Zamawiającego; 4) 5 dni roboczych od złożenia poprawionego harmonogramu – zaakceptowanie harmonogramu przez Zamawiającego; 5) 5 miesięcy od podpisania umowy – przekazanie kładów i rzutów elementów wskazanych w załączniku A.6. punkty 1, 2, 3, 4, 5, 6, 6) 7 dni roboczych od złożenia kładów i rzutów – zaakceptowanie lub zgłoszenie uwag przez Zamawiającego; 7) 7 dni robocze od zgłoszenia uwag przez Zamawiającego – złożenie poprawionych kładów i rzutów; 8) 7 dni roboczych od złożenia poprawionych kładów i rzutów – zaakceptowanie przez Zamawiającego 9) 1 miesiąc od zaakceptowania przez Zamawiającego kładów i rzutów – przekazanie wizualizacji pomieszczeń; 10) 3 miesiące od podpisania umowy - zgłoszenie do odbioru robót „poziom zero” – wykonanie robót ziemnych i robót fundamentowych do poziomu 0,00 (ławy i stopy fundamentowe, ściany fundamentowe biurowca); 11) 6 miesięcy od podpisania umowy - zgłoszenie do odbioru robót - strop nad pierwszym piętrem, instalacje podposadzkowe hali, 12) 9 miesięcy od podpisania umowy - zgłoszenie do odbioru robót - konstrukcja nośna hali slupy i kratownica 13) 12 miesięcy od podpisania umowy - zgłoszenie do odbioru robót - stropodach nad częścią biurową i zadaszenie hali 14) 15 miesięcy od podpisania umowy - zgłoszenie do odbioru robót - zakończenie elewacji budynku wraz ze stolarką okienną 15) 18 miesięcy od podpisania umowy - zgłoszenie do odbioru końcowego robót – zawansowanie 100% 16) 7 dni roboczych od zgłoszenia usterek przez Zamawiającego w trakcie procedury odbiorowej – Wykonawca dokona naprawy usterek. 5. Kluczowe terminy wykonania zamówienia Kluczowe są terminy wskazane w ust. 4 pkt 12) i 15). 6. Wynagrodzenie za wykonanie zamówienia Wykonawcy należą się następujące części wynagrodzenia po wykonaniu zakresu zatwierdzonego przez nadzór inwestorski 1) 15 % wartości całkowitego wynagrodzenia brutto – na podstawie faktury wystawionej niezwłocznie po bezusterkowym odbiorze robót dla przedmiotu zamówienia wyznaczonego w ramach ust. 4 pkt 10), 2) 15 % wartości całkowitego wynagrodzenia brutto – na podstawie faktury wystawionej niezwłocznie po bezusterkowym odbiorze robót dla przedmiotu zamówienia wyznaczonego w ramach ust. 4 pkt 11), 3) 20 % wartości całkowitego wynagrodzenia brutto – na podstawie faktury wystawionej niezwłocznie po bezusterkowym odbiorze robót dla przedmiotu zamówienia wyznaczonego w ramach ust. 4 pkt 12), 4) 15 % wartości całkowitego wynagrodzenia brutto – na podstawie faktury wystawionej niezwłocznie po bezusterkowym odbiorze robót dla przedmiotu zamówienia wyznaczonego w ramach ust. 4 pkt 13), 5) 15 % wartości całkowitego wynagrodzenia brutto – na podstawie faktury wystawionej niezwłocznie po bezusterkowym odbiorze robót dla przedmiotu zamówienia wyznaczonego w ramach ust. 4 pkt 14), 6) 20 % wartości całkowitego wynagrodzenia brutto – na podstawie faktury wystawionej niezwłocznie po bezusterkowym końcowym odbiorze robót dla przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych i 00/100). Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 2. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp tj. w: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r., poz. 299 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń i/lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia: poręczenie to zobowiązanie poręczyciela (podmiotu udzielającego poręczenia) względem zamawiającego, do wykonania zobowiązania na wypadek, gdyby wykonawca tego zobowiązania nie wykonał (zapłata całej kwoty wadium, na pierwsze żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności). Poręczenie musi być płatne na pierwsze żądanie, czyli musi być poręczeniem bezwarunkowym, a także nieodwołalnym. Musi wskazywać termin obowiązywania poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego Sp. z o.o. nr rachunku: 05 1160 2202 0000 0002 5584 6944 z dopiskiem wadium w postępowaniu na „Budowę obiektu pod roboczą nazwą Inkubatora Przedsiębiorczości na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego wraz z uzyskaniem wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji”, a dowód wpłaty lub jego kopię, potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin wpływu środków finansowych na rachunek bankowy Zamawiającego. 7. Zamawiający zatrzyma wadium w wypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Rekomenduje się, aby Wykonawca wskazał w ofercie numer rachunku bankowego, na który ma zostać zwrócone wadium wniesione w pieniądzu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Ustanawiają wówczas pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty i oświadczenia potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu określone w ust. 2 pkt 1 lit. a-g Rozdziału VI SIWZ- składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określone w ust. 2 pkt 2 lit a-b Rozdziału VI SIWZ- składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie. 5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 5, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 5. 8. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przy poleganiu na zdolnościach innych podmiotów w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia innego podmiotu, z ww. zobowiązania musi wynikać, iż podmiot ten będzie uczestniczył w wykonywaniu zamówienia tzn. można polegać na zdolnościach innych podmiotów w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia innego podmiotu, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są wymagane– załącznik nr 5 do SIWZ. Z treści zobowiązania musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający może również żądać dokumentów, które określają: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 9. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp, w tym celu żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których polega, dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a-g Rozdziału VI SIWZ. 10. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 11. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu (bez wezwania Zamawiającego), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp (załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 12. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa ust. 2 pkt 1 Rozdziału VI SIWZ: I - pod literą e- składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp; II - pod literą a –c - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: A)nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, B)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 13. Dokumenty, o których mowa w ust. 12 pkt I i pkt II lit. B, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 12 pkt II lit. A, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 14. W pozostałym zakresie, w stosunku do Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także do Wykonawców mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się zapisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zm.), w szczególności § 7 i 8 ww. rozporządzenia. 15. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 16. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 17. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 18. Oświadczenia lub dokumenty składane przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego powinny spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zm.) oraz w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SIWZ. 19. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zm.) składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Zamawiający nie dopuszcza składania dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 20. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zm.), dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. INFORMACJA NA TEMAT PODWYKONAWCÓW. 1.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 2.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 3. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. 4.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia też dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a-g Rozdziału VI SIWZ. 5. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 7.Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy a także dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a-g Rozdziału VI SIWZ. 8. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 9. Zapisy, o których mowa w ust. 5 i ust. 7 stosuje się również wobec dalszych podwykonawców. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu (bez wezwania Zamawiającego), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp (załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z Wykonawców oddzielnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach