Przetargi.pl
Budowa obiektów małej retencji w Nadleśnictwie Karwin – monitoring przyrodniczy

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karwin ogłasza przetarg

  • Adres: 66530 Drezdenko, ul. Pierwszej Brygady
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7620590, 7621390 , fax. 957 621 035
  • Data zamieszczenia: 2018-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karwin
    ul. Pierwszej Brygady 18
    66530 Drezdenko, woj. lubuskie
    tel. 095 7620590, 7621390, fax. 957 621 035
    REGON: 81053914328001
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.karwin.szczecin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa obiektów małej retencji w Nadleśnictwie Karwin – monitoring przyrodniczy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szczegółowego monitoringu przyrodniczego na terenie Nadleśnictwa Karwin w ramach projektu ,,Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu – mała retencja i przeciwdziałanie erozji wodnej na terenach nizinnych”, współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następującego zakresu prac: 1) wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej wraz ze sporządzeniem opracowania inwentaryzacyjnego przed realizacją inwestycji, polegającej na budowie obiektów małej retencji (3 progi o wysokości piętrzenia wody do 1,0 m); 2) wykonanie pierwszych badań powtórnych po upływie jednego sezonu wegetacyjnego po roku, w którym zakończono realizację inwestycji wraz ze sporządzeniem opracowania podsumowującego wyniki badań porealizacyjnych; 3) wykonanie drugich badań powtórnych w roku kolejnym po roku wykonania pierwszych badań powtórnych wraz ze sporządzeniem opracowania podsumowującego wyniki badań porealizacyjnych; 4) sporządzenie opracowania końcowego wyników badań terenowych. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z metodyką zawartą w ,,Instrukcji do inwentaryzacji przyrodniczej przed realizacją inwestycji oraz do badań powtórnych po realizacji inwestycji realizowanych w ramach monitoringu szczegółowego w Projektach pn.: Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu – mała retencja oraz przeciwdziałanie erozji wodnej na terenach nizinnych, Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu – mała retencja oraz przeciwdziałanie erozji wodnej na terenach górskich”, Warszawa, styczeń 2018, zwanej w dalszej części SIWZ ,,Instrukcją”, stanowiącą załącznik nr 11 do SIWZ. Wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób odbiegający od metodyki zawartej w Instrukcji nie jest możliwe z uwagi na konieczność zachowania porównywalności wyników uzyskanych przez nadleśnictwa realizujące szczegółowy monitoring przyrodniczy w ramach projektu ,,Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu – mała retencja oraz przeciwdziałanie erozji wodnej na terenach nizinnych”. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie całości prac opisanych w Instrukcji dla następujących komponentów przyrodniczych: 1) botanika (część inwentaryzacyjna, część porealizacyjna); 2) batrachofauna (część inwentaryzacyjna, część porealizacyjna); 3) awifauna (część inwentaryzacyjna, część porealizacyjna). W ramach przedmiotu zamówienia nie będzie realizowany opisany w Instrukcji komponent – odonatofauna. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie teren leśnictwa Grotów, gdzie planuje się budowę następujących obiektów małej retencji: nr zadania 10-13-1.2-06 - Mała retencja Mokradki - Budowa 3 progów o wysokości piętrzenia. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia w całości zlokalizowane jest na terenie zarządzanym przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Karwin. Przybliżona lokalizacja, na której wykonywany będzie przedmiot zamówienia została przedstawiona na mapie, stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Faktyczne miejsca wykonywania badań terenowych wyznaczy Wykonawca, zgodnie z metodyką opisaną w Instrukcji. Dodatkowe zobowiązania Wykonawcy przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i wykształcenie; 2) Wykonawca zobowiązany jest konsultować z Zamawiającym problemy powstałe w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia; 3) do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi i materiałów, dostarczonych własnym transportem; 4) w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca ponosi wszelkie koszty opracowań; 5) wszelkie opracowania i inne dokumenty sporządzane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia muszą być oznaczone znakami Funduszy Europejskich, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Podręczniku wdrażania projektu ,,Wytyczne do realizacji zadań i obiektów małej retencji i przeciwdziałania erozji wodnej” – część II - Podręcznik procedur. Wzory znaków w wersji elektronicznej zostaną przekazane Wykonawcy po podpisaniu umowy; 6) Wykonawca zobowiązany będzie stosować przy realizacji przedmiotu zamówienia następujące załączniki do Instrukcji: a) załącznik nr 1 - Formularz kontroli terenowej płazów; b) załącznik nr 2 - Formularz liczeń ornitologicznych; c) załącznik nr 3 - Lista kodów gatunków; d) załącznik nr 4 - Symbole do stosowania na mapach w trakcie liczeń awifauny. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących jakiekolwiek czynności w trakcie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231500-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych 00/100). Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy BGŻ S.A., nr 45 2030 0045 1110 0000 0205 7150 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych należy zdeponować w formie oryginału w kasie w siedzibie Zamawiającego lub dołączyć do oferty w osobnej kopercie. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia powinna ona być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) nazwę postępowania; 3) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 4) kwotę gwarancji/poręczenia; 5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP; 6) termin ważności gwarancji/poręczenia zgodny z terminem związania ofertą. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na etapie składania ofert, oprócz oświadczeń wymienionych w pkt III.3, Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi złożyć zobowiązanie podmiotu trzeciego (wg wzoru – zał. nr 6 do SIWZ) . Dokument taki powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się zamówienie, odpowiedniego zasobu. Z treści przedstawionego przez Wykonawcę wraz z ofertą dokumentu powinno jednoznacznie wynikać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postepowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W oparciu o treść ww. dokumentu, Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. III.3. 3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt III.3, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru – zał. nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich Wykonawców. 6. Od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4 - dokumenty składane są na wezwanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia, że wobec innego podmiotu nie zachodzą podstawy wykluczenia. 7. Od Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP, Zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4 dotyczących tego podwykonawcy - dokumenty składane są na wezwanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia, że wobec podwykonawcy nie zachodzą podstawy wykluczenia. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4: 1) pkt 1 - składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP. 2) pkt 2-4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt 8. ppkt 1 i ppkt 2) lit. b) powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 8 ppkt 2 lit. a) powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach